Конспект уроку з математики у 2 класі на тему ,, Табличне множення та ділення''

Про матеріал
Конспект уроку з математики у 2 класі НУШ на тему: ,, Табличне множення та ділення. Множення одиниці на число та числа на 1.'' ( за підручником Наталії Листопад)
Перегляд файлу

  Конспект  уроку  з математики у 2 класі

Тема розділу: «Табличне множення та ділення».
Тема уроку: «Множення одиниці на одиницю. Згадування понять: «відрізок», «ламана», «крива лінії».
Мета: Підвести учнів до висновку, що при множенні любого числа на 1 та 1 на любе число, утворюється  це ж саме число; розвивати техніку рахунку, розвивати спостережливість. Пригадати за допомогою малюнку назви геометричних ліній.
Обладнання: картки з прикладами для усного рахунку, казковий герой Буратіно, картки для індивідуальної роботи, малюнок геометричного кота, плакати:

Ліс

Казка «Івасик-Телесик

Казка «Білосніжка та 7 гномів»

Казка «Заячі сльози»

Квітка-семицвітка

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.

Освітні галузі: математична

                                                        Хід уроку:

I.Контроль, корекція та закріплення знань учнів.

 – Добрий день, діти! Сьогодні наш урок буде незвичайний, ми з вами вирушимо в далеку чарівну країну! В дорозі нам знадобляться спостереження,  кмітливість, вміння швидко рахувати,  логічно мислити, порівнювати, бажання допомагати один одному у важку хвилину.

 Перевірка д/з
-Почнемо урок ми з вами з перевірки д/з. (Діти читають відповіді у прикладах №933 та повну відповідь до задачі №932)

Відгадування ребусу ( логічне завдання)
-Щоб дізнатися назву чарвіної країни, куди ми з вами помандруємо, необхідно розгадати її назву, зашифровану  у  ребусі . Будь ласка, спробуйте проявити своє логічне мислення.
                 (Відгадка: КАЗКА)
-Ну, здогадалися, що ж це за країна? Вірно, це – казка. А допоможе нам потрапити до неї наш відомий з вами герой, який живе в цій країні – БУРАТІНО
-Але, як потрапити в казку, якщо Буратіно закрив чарівну книгу і сам забув, який ключ підходить до замка?
-Діти, а ви пам’ятаєте  казку про Буратіно? (Так)
- А куди пішов Буратіно з азбукою, яку купив йому тато Карло? ( В Театр)
- Вірно, він замість школи пішов у театр і не навчився рахувати. Давайте йому допоможемо знайти потрібний ключ. Ключ до замочку не простий, потрібен ключик золотий, а золотий ключик буде мати відповідь : 10 десятків.

Усний рахунок.
(Вчитель показує зв’язку ключів, на яких написані приклади, а діти їх рахують. Приклади по темі: «Додавання і віднімання двоцифрових чисел». Діти вибирають ключ із відповіддю 100)

Хвилинка каліграфії.
-Ось і потрапили ми на 1 сторінку чарівної книги, а тут хтось заховавсь за кущем. І щоб нам впізнати цього звіра, треба відгадати загадку, якщо здогадаєтесь про кого йде мова, відповідайте хором

Хто з хвостиком і з вушками?
У кого лапи з подушками?
Як ступа, ніхто не чує
Тихо, крадучись, полює
І маленькі, сірі мишки
Утікають геть від… (кішки)

 Узагальнення знань дітей про таблицю множення і ділення.
- Як називаються числа при множенні? (множники, добуток)
- А якою дією ми можемо перевірити дію множення? (діленням)
- А скільки прикладів на ділення ми можемо скласти з одного прикладу на множення? (Два)
-Ви гарно засвоїли попередній матеріал, і тому я можу відкрити другу сторінку нашої чарівної книги. І потрапляємо ми до казки «Івасик-Телесик», який ловить рибу, та ще нічого не спіймав.  Давайте йому допоможемо! Спіймати рибу можна тоді, коли ви правильно назвете або один із множників, або добуток.

Коментоване письмо
(Виходить до дошки учень і записує приклади, пояснюючи, як знайти добуток, або один з множників)

II. Вивчення нового матеріалу

Підготовка до вивчення нового матеріалу (Бесіда за малюнком третьої сторінки казки «Білосніжка та сім гномів»)
-Діти, давайте відкриємо третю сторінку казки «Білосніжка та сім гномів».
-Скільки ви бачите гномів? (7)
- По скільки сокир тримає кожен гном? (по 1)
- А чи можна знайти цю кількість сокир іншим способом? (Так)
- Яким? (множенням)
-Давайте пригадаємо, що ж таке множення? ( Це додавання однакових доданків)
- На що вказує перший множник? (яке число додавали)
- На що вказує другий множник? (скільки раз додавали
(Вчитель записує на дошці весь діалог)

Повідомлення теми уроки
- Темою нашого уроку буде: «Множення одиниці на число та числа на одиницю»
-Зараз ми проаналізуємо, як знайти добуток, якщо один з множників дорівнює одиниці.

Пояснення нового матеріалу
а) Робота за підручником
 

№935, № 936 (с. 151  усно)

( Вчитель звертає на приклади увагу учнів, в яких один з множників дорівнює 1)
- А тепер, щоб удосконалитись в цьому виконаємо
Коментоване письмо за №937 (с. 151)
Фізкультхвилинка
   Раз, два – всі присіли, потім вгору підлетіли.

Три чотири – нахились із струмочка гарно вмились.

П’ять, шість – усі веселі, летимо на каруселі.

Сім, вісім – в поїд сіли, ніжками затупотіли.

Десять – відпочили і за парти дружно сіли.
- Який висновок можна зробити? ( При множенні одиниці на любе число та числа на одиницю, добуток буде дорівнювати даному числу)
Запис правила у зошити:
a * 1 = a; 1 * a = a

Діти, давайте з вами перегорнемо далі сторінку нашої книги. І тут ми з вами потрапляємо до казки «Заячі сльози». На малюнку ви бачите, що хитра лисичка забралася в будинок зайчика, а його вигнала. Зайчисько плаче, що йому ніде жити. Давайте допоможемо зайчику і побудуємо йому новий дім , вирішивши задачу.

 Формування в учнів  вмінь складати план задачі  № 940

 Прочитаємо зміст задачі.

Про що говориться в задачі?  Скільки було класів? Що відомо про учнів кожного класу? Про що  запитується в задачі?  Чи зможемо ми зразу відповісти на питання задачі? Запишемо умову.
 

III. Закріплення і узагальнення знань учнів.

Самостійно № 938 (с. 151)

Одночасно сильніші учні розв’язують приклади за картками індивідуально біля дошки.
Учень читає відповіді, а всі інші перевіряють і виправляють помилки, якщо такі є.

Помандруємо сторінками чарівної книги далі. І опиняємось ми з вами у казці:

 « Червона Шапочка»

Подивіться, діти, вона розгубилася. По якій же стежці їй потрібно йти, щоб швидше дійти до бабусиного будиночку?

На які геометричні лінії схожі ці стежки? ( відрізок, ламана, крива лінії)

То що ми порадимо Червоній Шапочці? ( Йти до бабусі прямою стежкою)

Давайте переконаємось в цьому?
( З малюнка знімаються стежинки-дротинки (для контрасту вони різного кольору) і, 

№ 939 ( фронтальна робота)

За цим номером діти пригадують знаходження периметру.

  VI. Підсумок уроку

Діти, у нас залишилася остання сторінка нашої чарівної книги і тут я знайшла квітку.

З якої казки вона до нас завітала? ( «Квітка-семицвітка»)

Сьогодні чарівні пелюстки приготували для нас свої бажання, а ми їх з вами зараз виконаємо:

1-ша пелюстка: Що нового дізнались на уроці?

2-га пелюстка: Які геометричні лінії згадали?

3-тя пелюстка: Що  ми називаємо дією множення?

4-та пелюстка: Назви числа при множенні?

5-та пелюстка: Як знаходити периметр фігури?

6-та пелюстка: Чи все ви зрозуміли?

7-ма пелюстка: № 941 № 942 Пояснити Д/З.

 

Позначте смайлик, що відповідає вашому настрою та роботі на уроці:

  • У мене все вийшло
  • Були труднощі в роботі
  • Було складно, потрібно ще попрацювати.
     

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку