Урок математики у 2 класі за підручником Н. Листопад
Тема:Розрізнення задач на множення та задач на ділення. Периметр трикутника.
Мета: актуалізувати знання про добуток і частку, вчити розв’язувати задачі на множення та на ділення, закріплювати вміння знаходити периметр прямокутника та трикутника.
Розвивати обчислювальні навички, мислення, увагу.
Виховувати в учнів почуття доброти, чуйності, любов до природи.
Формування ключових компетентностей: формувати компетентність вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); загальнокультурну компетентність (вміння будувати взаємні стосунки на толерантній основі); здоров’язбережувальну компетентність (взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним оточенням, удосконалення фізичної, соціальної).
Предметні компетентності: вчити аналізувати та коментувати свої уподобання; формувати розуміння важливості навчання; уміння визначати складові успіху; довести до свідомості дітей, що навчитися здобувати знання – це значить підготувати себе до самостійного дорослого життя. та учнів. Викликати інтерес до математики, бажання розвивати власні здібності.
Тип уроку. Урок закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання:малюнки з зображенням лісовика, сови, білки,корови, дятла, кита, мухи,їжака, лебедя, лисиці, зайця, дятла,перфокарти, картки для усного рахунку,
плакат з коротким записом задачі.
Хід уроку.
Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок.
Починається урок.
Він незвичний і цікавий.
До нас гості завітали.
Повернімось до гостей
Дружно скажем: « Добрий день»!»
14 лютого
Класна робота
А зараз послухайте загадку:
Хвилинка каліграфії
Що це ще за чудеса?
Подивись, яка краса!
Птахи дивляться у воду
На свою чудову вроду.
Легко змахують крильми,
Ніби перший сніг зими.
Шиї довгі і гнучкі,
Що за красені такі?
Вірно. Лебеді.
3. Ці красиві птахи є символом духовної чистоти, непорочності і подружньої вірності. Ще один цікавий факт про лебедів полягає в тому, що вони є рекордсменами по висоті польоту. В кінці 60-х років льотчиками було помічено кілька лебедів на висоті понад 8200 метрів. Піднятися на таку висоту птахам дозволило оперення, яке чудово їх зігріває.
Лебеді володіють хорошим зором. Вони бачать все, що відбувається під водою, поки вони плавають. Це дозволяє їм тікати від підводних хижаків. У разі небезпеки птах різко змахує крилами і як би біжить по воді, розвиваючи при цьому високу швидкість
А на яку цифру схожі лебеді?
Напишіть 2 двійки, а далі запишіть усі двоцифрові числа, у яких 2 одиниці першого розряду.
Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми працюватимемо над темою «Розрізнення задач на множення та задач на ділення. Периметр трикутника».
А допоможе нам у цьому...А хто, ви здогадаєтесь самі, якщо розкодуєте слово.
- Розмістіть числа в порядку спадання, зіставте із записаними знизу буквами та відгадайте, який гість завітав до нас на урок.
(Робота в парах)
25 |
75 |
90 |
16 |
51 |
12 |
99 |
в |
с |
і |
и |
о |
к |
л |
Вірно Лісовик.
Він запрошує нас до казкового лісу помилуватися красою лісу.
Подорожуючи, ми маємо пам’ятати такі правила:
Хочу все знати;
Буду уважним, старанним;
Буду активним;
Знаю сам, навчу того, хто не знає, допоможу йому.
Усні обчислення.
В подорож ми вирушимо автобусом. А водій у ньому
Лісом в темряві літає,
«Ху-гу, ху-гу», — промовляє
. Велетенська голова.
Здогадались? Це …(Сова)
Діти, а чи знаєте ви, що у сов цілих три пари очей. Перша служить для моргання, друга — для захисту очей, третя — для сну.
До автобусу вона запрошує лише тих дітей, які вміють гарно рахувати і виконають її завдання.
А завдання такі.
Пізнавальний усний рахунок
Обчисливши цей ланцюжок, ви дізнаєтесь, як швидко бігає страус
3∙6+2+60-10 =
Обчисливши цей ланцюжок, ви дізнаєтесь скільки грамів важить білченя при народженні
44+6-0=
Дятел може довбати дзьобом за секунду… А скільки разів ви дізнаєтесь, коли обчислите ось цей ланцюжок
32+2∙4-20=
Скільки разів на хвилину б’ється серце кита,ви дізнаєтесь, коли обчислите ось цей ланцюжок.
(18 -10):2=
Тривалість життя мухи складає….. А скільки днів, ви дізнаєтесь, коли розв’яжете ось цей ланцюжок
2∙8-10+4-6=
Задачі. Хлопчик ліг спати о 9 годині вечора, а будильник поставив на 10 годину ранку. Скільки часу він проспить ?
а) Одне яйце вариться 5 хвилин. За скільки хвилин зваряться два яйця?
Основна частина
Формування вмінь обчислювати вирази з різними арифметичними діями.
Подорожуємо лісом.. Зупиняємось, щоб помилуватися могутніми дубами, а назустріч нам...
На дубочку у дуплі
Сестроньки живуть руді
Люблять шишки і горішки
І грибків поїсти трішки
Працьовиті наче бджілки
Ці руді сестриці …(Білки)
Білки часто закопують горішки, якщо вона їх не з’їсть узимку, насіння проростає, у такий спосіб тварина садить дерева, цим приносить користь навколишньому середовищу. А ще білки можуть впасти з висоти в 30 метрів і при цьому не отримати жодного ушкодження. Все це завдяки будові тіла, а також пухнастому хвосту, який вони використовують як парашут, для балансу.
Білочка просить нас допомогти розв’язати приклади, які їй задали у лісовій школі.
Допоможемо білочці?
1) Завдання№646, обчислення прикладів з коментуванням
3) Білочка передала вам ще приклади на перфокартах.
Розв’язування прикладів на перфокартках.
Молодці, справилися з завданням, білочка вдячна вам за допомогу і дарує вам грибочки, які вона заздалегідь запасла на зиму. Розкрийте ваші картки і подивіться
які грибочки у вас ?
(Білий гриб, лисички, сироїжки, опеньки, підосиновик)
Які це грибн: їстівні чи отруйні? Збирайте у свій кошик тільки ті гриби, які ви знаєте і впевнені, що вони їстівні.
Подорожуємо далі. Зупиняємось, щоб помилуватися пухнастими ялиночками, а назустріч нам виходить та хто....
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
А звуть її?
(Лисиця)
А чи знаєте ви, що лисиці– доволі турботливі батьки. І мати, і батько беруть участь у вихованні малюків, граються з ними. Годує дитинчат в основному самка, однак самець приносить їжу . На світ з’являються, як правило, 4-6 лисенят. Очі у лисенят відкриваються через тиждень.
Оскільки лисичка турботлива мама, то вона просить вас допомогти її лисенятам.
Руденькі лисенята
Люблять погуляти,
Та навчаються у школі,
Як і ви, малята.
Все вміють, все знають,
Краще ніж звірята,
Та розв’язувать задачі
Це важка робота.
Допоможемо лисичці?
1)Складання задачі за малюнком.
--------32 кг
-------? На 24 кг більше, ніж буряків
-----------? На 30 кг менше, ніж сіна
Лисичка запрошує вас відпочити.
(Фізхвилинка)
2) Задача № 647
Задача 1
- Про що розповідається в першій задачі?
- Скільки було яблук?
- Що з ними робили?
- Про що запитується в задачі?
- Якою дією відповімо на запитання задачі?
Задача 2
- Яка місткість однієї банки?
- Про що запитується в задачі?
-Якою дією відповімо на запитання задачі?
Задача 3
Задача 4
-Скільки купили яблук?
-Скільки коштує 1 кг?
Про що запитується в задачі?
-Якою дією відповімо на запитання задачі?
- Висновок: якщо ключовими в задачі є слова розклали, розлили, розсипали та подібні, тобто ділення на частини – виконуємо дію ділення
Робота з геометричним завданням.
Відпочили. Подорожуємо далі. Ось і красуні-берізки. А хто це причаївся під деревцем:
Довгі вуха, куций хвіст,
Невеличкий сам на зріст,
На городі побував,
Там капусти пожував. Довгі лапи: скік та скік;
Ми погнались, а він втік.
Зайці спілкуються один з одним, відбиваючи передніми лапками барабанний дріб. Під час бігу зайці здатні розвивати швидкість до сімдесяти кілометрів на годину.
Він звертається до нас із такими словами:
Довгі вуса маю
І гарно співаю.
Але периметр знайти не вмію.
Допоможіть мені, будь ласка.
Допоможемо зайчику?
«Мозковий штурм»
Підсумок уроку.
- Чого ви навчились під час подорожі?
На згадку про подорож Лісовичок дарує вам ось такі сніжинки. Якщо урок вам сподобався намалюйте їм посмішку.