Конспект уроку з математики у 2 класі
«ПОДОРОЖ МАТЕМАТИЧНИМ ОКЕАНОМ »
Тема. Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв’язування складених задач.
Мета. Формувати в учнів вміння знаходити значення виразів, які містять дужки. Закріплювати знання щодо порядку дій у виразах з дужками. Вдосконалювати вміння розв’язувати складенні задачі. Розвивати мислення, швидкість думки, пам’ять, увагу, обчислювальні навички. Виховувати інтерес до точних наук.
Тип уроку. Закріплення знань, умінь, навичок.
Методи: ігровий, розповідь, пояснення, вправи, самостійна робота, ілюстративно-демонстраційні.
Обладнання: карта подорожі, координатні таблиці для усного рахунку, сигнальні картки, картки схемами задач, роздатковий геометричний матеріал, фішки (кораблики), медалі, магнітофон.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Любі діти! У наш клас
Завітали гості щирі!
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Ми вам раді, люди добрі,
І вітам щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас!
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.
– Сьогодні у нас з вами цікавий урок математики. Ми відправимося у подорож по Математичному океану. Але спочатку скажіть, для чого ми вчимо вирази з дужками?
– Під час подорожі ми будемо знаходити значення виразів, що містять дужки і розв’яжемо задачу, попрацюємо з геометричним матеріалом. А за правильні відповіді, виконані завдання, будете отримувати кораблики і в кінці уроку визначимо, хто найкраще здійснив подорож Математичним океаном.
– Ось перед вами карта цього океану.
ІІІ. Відтворення і корекція знань.
Усний рахунок
– Щоб відправитись у подорож, ми маємо підготувати корабель до великого плавання. Та ще всі моряки повинні вміти визначати своє місце знаходження. Зараз ми працюємо з координатними таблицями.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
1 |
6 |
5 |
7 |
2 |
3 |
2 |
3 |
6 |
5 |
2 |
3 |
3 |
3 |
5 |
4 |
3 |
7 |
2 |
5 |
6 |
2 |
4 |
4 |
7 |
4 |
2 |
5 |
4 |
2 |
4 |
5 |
2 |
1 |
3 |
2 |
4 |
3 |
3 |
2 |
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
2 |
5 |
6 |
8 |
9 |
6 |
8 |
8 |
10 |
3 |
10 |
10 |
11 |
16 |
8 |
13 |
14 |
12 |
4 |
14 |
17 |
15 |
18 |
13 |
17 |
16 |
16 |
5 |
16 |
18 |
18 |
20 |
17 |
20 |
19 |
18 |
– Яка координата числа 3Б (5А, 4Е …)?
– Перевірили. Всі згодні?
(Хто згодний, той піднімає сигнальну картку зеленого кольору, а хто не згодний – червоного кольору)
– Слухаємо задачу.
Найстаршій доньці морського царя 15 років, а наймолодшій Русалоньці – на 5 років менше. Скільки років Русалоньці?
– Якою дією ти дізнався? Чому?
– Хто отримав таку ж відповідь?
– Молодці! Підготували корабель, визначили координати. Відправимося на Числовий острів.
– Подивіться на цей ряд чисел і знайдіть закономірність побудови.
2, 4, 6, 7, 8, 10, 12…
– Як назвати їх одним словом? (Парні.)
– Яке число зайве? Чому?
– Продовжте ряд і назвіть ще три наступних числа. (14, 16, 18.)
– Всі моряки ведуть бортові журнали. Отже, сьогодні і ми зробимо записи. Відкрили зошити, записали число нашої подорожі.
Каліграфічна хвилинка
– Подивіться ще раз на числовий ряд. Отже, яке число зайве?
– Давайте згадаємо, як пишеться цифра 7.
ІV. Узагальнення і закріплення знань.
– Вирушаємо і потрапляємо на Обчислювальний острів. Тут мешкають гноми, які дуже люблять розв’язувати приклади. Вони підготували приклади, які вам треба розв’язати.
– Ось перше завдання від гномів.
17 – (6 + 2) = 9
17 – 6 + 2 = 13
– Яку першу дію виконуємо у виразах з дужками?
– Чим відрізняється другий вираз від першого?
– Зараз виконаємо самостійно.
Самостійна робота (3 – 4 хв)
– Знайшли на сторінці 41 № 200 (2, 0,0).
– Перший рядок виконує перший стовпчик …
– Давайте виконаємо перевірку.
– Вирушаємо далі і потрапляємо на Острів відпочинку.
Рухівка (під музику)
– Увага! Ми наближаємося до мису Задачного.
(Для тих учнів, що можуть самостійно справитися із завданням, пропоную наступні задачі на картках:
1. У господині було 19 качок. 8 качок вона поміняла на 5 гусей. Скільки птахів стало у господині?
2. Маса козеняти 9 кг, а ягняти на 2 кг менша. Яка маса козеняти і ягняти разом?
3. Для уроків праці купили 9 аркушів жовтого і 7 синього паперу. За урок витратили 10 аркушів паперу. Скільки аркушів паперу залишилося?
З іншими працюємо колективно)
– Тут розташоване селище, в якому живуть люди, що розводять корів. І мешканці цього селища підготували задачу № 204. Знайшли задачу під № 204 (2, 0, 4). Слухаємо, я читаю.
– Самостійно прочитали.
Розбір задачі
– Про що йде мова у задачі?
– Скільки літрів молока надоїли вранці?
– Чи відомо скільки надоїли літрів молока ввечері?
– А що сказано?
– Що зробили з молоком вечірнього удою?
– Скільки залишилося літрів молока?
– Що запитується у задачі?
– Чи можемо зразу дати відповідь на питання? Чому?
– Можемо дізнатися скільки літрів молока надоїли ввечері?
– Якою дією? Чому?
– Тепер можемо дати відповідь?
– Якою дією? Чому?
– Яка перша (друга) дія?
– Яка відповідь?
– Наступна зупинка – Геометрична бухта. Подивіться уважно на нашу карту. Чий це тут прапор майорить? Це ж пірати! Допоможемо врятуватись від них жителям бухти? Для цього нам необхідно виконати піратські вимоги, а саме розв’язати геометричні завдання.
Робота в парах
– На кожній парті лежить конверт з геометричними фігурами.
– Ваше завдання 1 хвилину подивитися на малюнок, а потім скласти з геометричних фігур такий самий малюнок.
– Яка пара виконала це завдання, то подає зелений сигнал.
– Які геометричні фігури використали?
– Скільки трикутників, чотирикутників?
V. Підсумок уроку.
– Чи всі завдання ми виконали на уроці?
– Що найбільше сподобалося?
Оцінювання учнів
– Молодці ті учні, які отримали найбільшу кількість корабликів.
– Вони найкраще працювали на уроці і на згадку про цю подорож отримують пам’ятні медалі.
– В тих у кого менше корабликів, вони теж добре працювали, але надалі треба намагатися працювати краще.
– А ті, хто не отримав жодного кораблика, тим потрібно бути активнішим, працювати. На наступному уроці ви будете працювати краще і одержите свої медалі.