Конспект уроку з математики у 3 класі. Знаходження частини від числа. Порівняння частин

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку з математики для учнів 3 класу за підручником Лишенко
Перегляд файлу

 

Тема: Знаходження частини від числа. Порівняння частин

Мета: удосконалювати навички знаходження числа за його частиною; вчити визначати кількість певних частин у цілому; навчити читати і записувати частини у вигляді дробу з чисельником 1; порівнювати частини; розвивати  логічне мислення, навички усного рахунку, дрібну моторику; виховувати старанність, повагу до однокласників.

Обладнання: тематичні плакати та картки до теми “Частини”, “Порівняння частин”, роздаткові картки з додатковими завданнями та картки перевірки знань з теми, дошки для усного рахунку, картки “Частини” для м.д., музичний супровід.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

І. Організація  класу

  1. Налаштування на початок уроку

Сіли, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

  1. Перевірка готовності до уроку

-       Подивіться уважно на парти, чи все необхідне до уроку ви підготували? (зошит, підручник, чернетка, ручка, олівець та лінійка)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

-       Сьогодні у нас дуже важливий урок. Багато гостей сьогодні до нас завітали. Нагадую вам про наш постійний конкурс, сьогодні я впевнена, що роздам дуже багато смайликів. Давайте пригадаємо, за що ми можемо їх отримати (гарна поведінка, активність на уроці, старанність)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка

Відкриваємо зошити. Від попередньої роботи відступаємо 4 клітинки. Записуємо сьогоднішню дату, класна робота

15 квітня

Класна робота

-       Пригадайте, скільки цифр ми знаємо (9). Назвіть їх (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9)

-       Назвіть найбільшу цифру(9), а найменшу (0).

-       Запишіть мені, будь ласка, трицифрове число, в якому є найбільше і найменше число одночасно. Пропишіть його через клітинку до кінця рядочка.

-       Пригадуємо, під час письма ніжки стоять рівно на підлозі, спинки рівні. Цифри рівненькі, кожна в своєму будинку-кліточці.

-       Прочитайте, які числа ви записали.

  1. Усний рахунок на дощечках

Щоб гарно рахувати весь урок, трішки потренуймося на дощечках. Нагадую, ви пишете тільки відповіді

5*6=30,   100:10=10, 5*10=50, 12*3=36, 600:100=6, 24:2=12, 0*7=0, 13*1=13, 15:0 (не можна поділити)

  1. Мозковий штурм:

-       Подивіться на дошку, що це в мене записано? (частни)

-       Прочитайте ці частини

-       Як називається число над рискою дробу? (чисельник)

-       Як називається число під рискою дробу (знаменник)

-       На що вказує знаменник (на скільки частин поділене число)

-       На що вказує чисельник (скільки таких частин взяли )

  1. М.д.

В зошитах, після каліграфічної хвилинки, опустилися на наступний рядок і записали М.д.. Я показую зображення, ваше завдання записати, яка частина зафарбована.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

-       Сьогодні тема нашого уроку: Знаходження частини від числа. Порівняння частин.

-       На уроці ми повторимо, як знайти частину від числа та навчимося порівнювати частини.

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Повторення знаходження частини від числа

-       Пригадаємо, як знайти частину від числа (Треба число поділити на частину, що записана в знаменнику)

-       Тобто, якщо я хочу знайти від числа 20, потрібно 20:5

  1. Робота з підручником

-       Відкриваємо підручник на с. 93. В зошиті записуємо завдання 569 (2)

-       Прочитайте, що нам потрібно зробити.

12:4=3                    120:4=30

64:4=16                  400:4=100

  1. Робота над задачею (задача на карточці)

В онлайн турнірі з Roblox брали участь 48 дітей. З них     дівчата, а решта - хлопці. Скільки окремо хлопців і окремо дівчат брали участь у турнірі?

-       Про що у нас розповідається в задачі (про турнір).

-       Хто приймав участь в турнірі? (хлопці та дівчата).

-       Чи відомо, скільки дівчат приймало участь у турнірі (ні)

-       А що про них відомо (Що їх )

-       Що відомо про хлопців (що їх решта приймали участь в турнірі)

-       А що це за число 48? (Скільки всього учнів приймало участь в турнірі)

В зошиті записуємо слово задача 1. Починаємо з короткої умови.

Дівчат - ?д.,                               

Хлопців - ?д, решта

                  Розв’язання:

  1.   48:4=12 (д.)- дівчат;
  2.   48-12=36 (д.)

Відповідь: у змаганнях приймали участь 12 дівчат та 36 хлопців.

4. Фізхвилинка

Фізхвилинка виконується під музичний супровід

5. Вивчення нового матеріалу

  1.   Робота з геометричним матеріалом

Побудуйте 2 відрізки завдовжки по 6см. Пригадуємо, як будуємо відрізок. На перетині клітинок поставили крапку - це початок відрізка, приклали лінійку та провели лінію завдовжки 6 см, в кінці поставили крапку. Не забуваємо назвати відрізок та підписати його довжину. Відступаємо 2 клітинки вниз і будуємо такий самий відрізок.

 

 

 

 

 

 

-       Знайдемо від першого відрізка та позначимо його. У другому відрізку знаходимо . Яку частину ми позначили більшу, на першому чи на 2 відрізку?(Так, на 2 відрізку ми позначили більшу частину). Чому? (тому що ділили на меншу кількість частин)

-       Так і в житті. Я прийшла до вас з шоколадкою. Давайте поміркуємо, коли ми отримаємо більшу частину, коли я поділю шоколадку на 2 учнів чи на весь клас? (Так, більшу частину ми отримаємо, якщо поділимо на 2 учнів, тому що треба ділити на меншу кількість частин.)

  1.   Робота з правилом

-       Отже, більшою є та частина, у записі якої знаменник менший.

-       Перевіримо себе за правилом на с. 94, чи до правильного висновку ми дійшли?

VI. Закріплення знань умінь та навичок

  1. Робота з підручником № 571 (2) с. 94

Порівняй дроби. Перевір на відрізках або предметах

  1. Робота на індивідуальних картках

-       Кожному роздаю картку із завданням. У правому верхньому кутку написали своє прізвище та ім’я. Завдання: порівняйте частини.

VII. Підсумок уроку

  1. Бесіда

-       Що ми сьогодні вчилися робити на уроці?

-       Як  порівняти 2 частини?

  1. Нагородження смайликами.

VIII. Домашнє завдання

с. 94 № 577, обчислити вирази. Вивчити правило на с. 94, як порівняти частини

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 квітня
Переглядів
1119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку