Тема: Знаходження частини від числа. Порівняння частин
Мета: удосконалювати навички знаходження числа за його частиною; вчити визначати кількість певних частин у цілому; навчити читати і записувати частини у вигляді дробу з чисельником 1; порівнювати частини; розвивати логічне мислення, навички усного рахунку, дрібну моторику; виховувати старанність, повагу до однокласників.
Обладнання: тематичні плакати та картки до теми “Частини”, “Порівняння частин”, роздаткові картки з додатковими завданнями та картки перевірки знань з теми, дошки для усного рахунку, картки “Частини” для м.д., музичний супровід.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Організація класу
Сіли, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
- Подивіться уважно на парти, чи все необхідне до уроку ви підготували? (зошит, підручник, чернетка, ручка, олівець та лінійка)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні у нас дуже важливий урок. Багато гостей сьогодні до нас завітали. Нагадую вам про наш постійний конкурс, сьогодні я впевнена, що роздам дуже багато смайликів. Давайте пригадаємо, за що ми можемо їх отримати (гарна поведінка, активність на уроці, старанність)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Відкриваємо зошити. Від попередньої роботи відступаємо 4 клітинки. Записуємо сьогоднішню дату, класна робота
15 квітня
Класна робота
- Пригадайте, скільки цифр ми знаємо (9). Назвіть їх (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9)
- Назвіть найбільшу цифру(9), а найменшу (0).
- Запишіть мені, будь ласка, трицифрове число, в якому є найбільше і найменше число одночасно. Пропишіть його через клітинку до кінця рядочка.
- Пригадуємо, під час письма ніжки стоять рівно на підлозі, спинки рівні. Цифри рівненькі, кожна в своєму будинку-кліточці.
- Прочитайте, які числа ви записали.
Щоб гарно рахувати весь урок, трішки потренуймося на дощечках. Нагадую, ви пишете тільки відповіді
5*6=30, 100:10=10, 5*10=50, 12*3=36, 600:100=6, 24:2=12, 0*7=0, 13*1=13, 15:0 (не можна поділити)
- Подивіться на дошку, що це в мене записано? (частни)
- Прочитайте ці частини
- Як називається число над рискою дробу? (чисельник)
- Як називається число під рискою дробу (знаменник)
- На що вказує знаменник (на скільки частин поділене число)
- На що вказує чисельник (скільки таких частин взяли )
В зошитах, після каліграфічної хвилинки, опустилися на наступний рядок і записали М.д.. Я показую зображення, ваше завдання записати, яка частина зафарбована.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні тема нашого уроку: Знаходження частини від числа. Порівняння частин.
- На уроці ми повторимо, як знайти частину від числа та навчимося порівнювати частини.
V. Вивчення нового матеріалу
- Пригадаємо, як знайти частину від числа (Треба число поділити на частину, що записана в знаменнику)
- Тобто, якщо я хочу знайти від числа 20, потрібно 20:5
- Відкриваємо підручник на с. 93. В зошиті записуємо завдання 569 (2)
- Прочитайте, що нам потрібно зробити.
12:4=3 120:4=30
64:4=16 400:4=100
В онлайн турнірі з Roblox брали участь 48 дітей. З них дівчата, а решта - хлопці. Скільки окремо хлопців і окремо дівчат брали участь у турнірі?
- Про що у нас розповідається в задачі (про турнір).
- Хто приймав участь в турнірі? (хлопці та дівчата).
- Чи відомо, скільки дівчат приймало участь у турнірі (ні)
- А що про них відомо (Що їх )
- Що відомо про хлопців (що їх решта приймали участь в турнірі)
- А що це за число 48? (Скільки всього учнів приймало участь в турнірі)
В зошиті записуємо слово задача 1. Починаємо з короткої умови.
Дівчат - ?д.,
Хлопців - ?д, решта
Розв’язання:
Відповідь: у змаганнях приймали участь 12 дівчат та 36 хлопців.
4. Фізхвилинка
Фізхвилинка виконується під музичний супровід
5. Вивчення нового матеріалу
Побудуйте 2 відрізки завдовжки по 6см. Пригадуємо, як будуємо відрізок. На перетині клітинок поставили крапку - це початок відрізка, приклали лінійку та провели лінію завдовжки 6 см, в кінці поставили крапку. Не забуваємо назвати відрізок та підписати його довжину. Відступаємо 2 клітинки вниз і будуємо такий самий відрізок.
- Знайдемо від першого відрізка та позначимо його. У другому відрізку знаходимо . Яку частину ми позначили більшу, на першому чи на 2 відрізку?(Так, на 2 відрізку ми позначили більшу частину). Чому? (тому що ділили на меншу кількість частин)
- Так і в житті. Я прийшла до вас з шоколадкою. Давайте поміркуємо, коли ми отримаємо більшу частину, коли я поділю шоколадку на 2 учнів чи на весь клас? (Так, більшу частину ми отримаємо, якщо поділимо на 2 учнів, тому що треба ділити на меншу кількість частин.)
- Отже, більшою є та частина, у записі якої знаменник менший.
- Перевіримо себе за правилом на с. 94, чи до правильного висновку ми дійшли?
VI. Закріплення знань умінь та навичок
Порівняй дроби. Перевір на відрізках або предметах
- Кожному роздаю картку із завданням. У правому верхньому кутку написали своє прізвище та ім’я. Завдання: порівняйте частини.
VII. Підсумок уроку
- Що ми сьогодні вчилися робити на уроці?
- Як порівняти 2 частини?
VIII. Домашнє завдання
с. 94 № 577, обчислити вирази. Вивчити правило на с. 94, як порівняти частини