У даній розробці уроку представлено урок-подорож рідним краєм.
На даному уроці учні удосконалюють знання правил порівняння десяткових дробів, формують навики розв'язування задач краєзнавчого змісту, що передбачають порівняння десяткових дробів
Тема. Порівняння десяткових дробів
Мета:
Обладнання: картки із числами та літерами; малюнки (пролісок, місцеві краєвиди); конверти із завданнями; наліпки.
Тип уроку: урок-подорож (удосконалення знань і вмінь).
Хід уроку
Природа говорить мовою математики
Галілео Галілей
Вчитель. Яку тему розпочали вивчати на минулому уроці? (порівняння десяткових дробів). Чи зрозуміли ви, які вони – десяткові дроби?
Щоб перевірити це, ми пограємо у гру «Лови помилку» - витягаєте пелюстку, читаєте твердження, якщо в ньому є помилка – виправляєте її.
Вчитель. Ну а щоб перевірити, порівнювали ви вдома десяткові дроби так, як це робив Незнайко, я зберу ваші зошити.
(Учні передають зошити на перші парти, чергові учні роздають інші зошити. Вчитель заздалегідь розклав у зошити кільком учням карки із цифрами, які знаходять на останніх сторінках зошита. Учні про це не знають).
На дошці розміщені картки із десятковими дробами. Під деякими з них заховані літери зашифрованого слова. Учні повинні назвати із запропонованих чисел ті, які більші за 0,23 але менші за 2,3. (цифри вибрані невипадково – урок проводиться 23 лютого).
А тепер складіть усі відкриті літери від початку до кінця і скажіть, якуе вийшло у вас слово?
ПРОЛІСОК.
Що ви знаєте про пролісок? Це найперші квіти, що розквітають в Україні навесні. Вони квітнуть навіть тоді, коли на вулиці 0оС. А ще Пролісок – це санаторій на території нашої Грем’яченської сільської ради.
Отож, пропоную вам сьогодні здійснити подорож до «Проліску», але незвичну, а математичну.
Ми будемо рухатись по маршруту екологічної стежки вздовж річки Путилівка.
І.Чарівне озеро знаків ( учитель прикріплює на дошку малюнок із краєвидом озера).
Учні ланцюжком, по варіантам, виконують завдання на порівняння десяткових дробів, записані на дошці.
І-В
8,4 і 9,2
19,1 і 16,5
10,6 і 10,4
13,29 і 13,21
5,4 і 5,42
2,58 і 2,396
0,4 і 0,09
0,1 і 0,076
19,68 і 19,680
ІІ-В
2,5 і 2,8
7,3 і 6,7
10,4 і 10,04
32,42 і 32,123
0,97 і 1,1
8,8 і 7,999
0,03 і 0,005
125,0674 і 125,09
2562,17 і 2562,1700
Додаткові завдання (на картках):
5,0315 і 5,0325
7,9431 і 7,9531
3,48 і 3,048
1,019 і 1,19
3,04 і 3,041
2,031 і 2,03
ІІ. Міст швидких обчислень.
Щоб перейти міст, треба розставити запропоновані десяткові дроби у порядку зростання (на партах учнів лежать конверти із картками).
11,301; 121,03; 12,13; 1,213; 121,3; 0,1213; 11,31; 1,312; 1,0312.
Якщо учні правильно розмістили десяткові дроби, то перевернувши послідовно кожну картку – отримають назву річки – ПУТИЛІВКА.
Путилівка – невелика річечка довжиною всього 57 км. Вона починається на Волинській височині, протікає через ряд населених пунктів, зокрема селища Олика, Цумань, села Грем’яче, Яківці і впадає в річку Горинь. Та в свою чергу впадає в Прип’ять. Річка Прип’ять впадає у Дніпро, а Дніпро прямує у Чорне море. От який шлях проходить вода невеликої річки Путилівки!
ІІІ. Острів цікавих задач.
Необхідно розв’язати наступні вправи із підручника (авт.. О.Істер): 1180, 1185, 1190.
Вправа 1180.
Назви три десяткових дроби, які на координатному промені містяться між числами 4 і 5,7.
Відповідь. 4,2; 4, 981; 5,664.
Вправа 1185.
Назви всі натуральні числа, які на координатному промені містяться між числами:
Вправа 1190.
Між якими сусідніми натуральним числами знаходиться дріб:
І. Фізкультхвилинка.
Звертаємо увагу учнів на те, що на останній сторінці їх зошитів є цифри. До дошки спочатку виходять учні із парними цифрами і числом нуль. Один учень тримає картку «,» (коми десяткового дробу).
Учні складають дроби:
Потім у цю гру грають учні із непарними цифрами. Кому пропонуємо іншому учневі.
. Будиночок Мудрої Сови.
Мудра Сова підготувала завдання. Учитель демонструє учням картки, де замість цифр або знаків порівняння містяться *.
4,85 4,*5; 0,023 0,0*3.
Відповідь. 9. Відповідь. 1 або 0.
4,3** і 4,7**; 0,742 і 0,741**;
95,0** і 4,*3*; **,412 і *,9*;
*,*** і **,**; 20*,*79 і 20,**9.
Задачі від Мудрої Сови є і в нашому підручнику.
Вправа 1188.
Заміни зірочку такою цифрою, щоб нерівність була правильною. Перелічи всі можливі випадки:
Учні виконують самостійно у зошитах із коментуванням з місця.
І. Підсумок уроку.
Ось і дісталися ми з вами до Проліску. Але щоб потрапити туди, слід продовжити речення:
Вірш про десяткові дроби.
З обчисленнями дружать,
Людині вірно служать,
До послуг нам готові.
Це — дроби десяткові.
У підручниках, предметах,
У журналах і газетах,
В повсякденній мові —
Скрізь дроби десяткові.
Система мір метрична
Така зручна та звична,
Проте в її основі
Є дроби десяткові.
Нам робить калькулятор
Обчислення чудові,
А на його екрані
Теж дроби десяткові.
Корисні та практичні.
Вони нам стануть звичні.
Вивчати ми готові
Ці дроби десяткові!
І. Рефлексія.
Чи сподобалась вам сьогоднішня подорож?
Чи гарний у вас настрій? Щоб він і надалі залишався таким чудовим – пропоную учням картки-наліпки у формі пролісків прикріпити у Кошик настрою, розміщений на дошці.