Конспект уроку з математики у 5 класі на тему "Порівняння десяткових дробів"

Про матеріал

У даній розробці уроку представлено урок-подорож рідним краєм.

На даному уроці учні удосконалюють знання правил порівняння десяткових дробів, формують навики розв'язування задач краєзнавчого змісту, що передбачають порівняння десяткових дробів


Перегляд файлу

Тема. Порівняння десяткових дробів

Мета:

  • Удосконалити знання правил порівняння десяткових дробів. Удосконалити вміння порівнювати десяткові дроби, розв’язувати задачі краєзнавчого змісту, що передбачають порівняння десяткових дробів;
  • Формувати вміння використовувати знання в нових ситуаціях;
  • Розвивати логічне мислення, уважність; розвивати любов до рідного краю.

Обладнання: картки із числами та літерами; малюнки (пролісок, місцеві краєвиди); конверти із завданнями; наліпки.

Тип уроку: урок-подорож (удосконалення знань і вмінь).

Хід уроку

Природа говорить мовою математики

Галілео Галілей

  1.               Організаційна частина
  2.               Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Яку тему розпочали вивчати на минулому уроці? (порівняння десяткових дробів). Чи зрозуміли ви, які вони – десяткові дроби?

Щоб перевірити це, ми пограємо у гру «Лови помилку» - витягаєте пелюстку, читаєте твердження, якщо в ньому є помилка – виправляєте її.

  1. У десятковому дробі при записі ціла частина відділяється від дробової за допомогою риски дробу. (Коми).
  2.  Цифри дробової частини називають десятковими знаками.
  3. Якщо дріб неправильний, то перед комою цілу частину пишуть нуль. (Якщо дріб правильний).
  4. У числі 5,387 розряд сотих – цифра 3. (Цифра 8).
  5. Якщо у десятковому дробі відразу після коми записати один чи декілька нулів, то отримаємо дріб, що дорівнює даному. (Нулі можна дописати справа до дробової частини).
  6. З двох десяткових дробів більший той, у якого більша дробова частина. (У якого більша ціла частина).
  7. Якщо цілі частини дробів, які порівнюють рівні між собою, то тоді порівнюють їх соті частини. (Починають порівнювати десяті).
  8. Дроби 1,04 та 10,4 рівні між собою. (1,04 10,4).
  9. Одного разу вчитель запропонував Незнайкові порівняти дроби 0,6 та 0,31. «Це дуже просто, – розпочав Незнайко. – Цілі частини цих дробів рівні. Порівняймо дробові частини. 31 більше за 6, отже і 0,31 більше за 0,6 ». Чи згідні ви з Незнайком?
  1.     Перевірка домашнього завдання.

Вчитель. Ну а щоб перевірити, порівнювали ви вдома десяткові дроби так, як це робив Незнайко, я зберу ваші зошити.

(Учні передають зошити на перші парти, чергові учні роздають інші зошити. Вчитель заздалегідь  розклав у зошити кільком учням карки із цифрами, які знаходять на останніх сторінках зошита. Учні про це не знають).

  1.               Мотивація навчальної діяльності.

На дошці розміщені картки із десятковими дробами. Під деякими з них заховані літери зашифрованого слова. Учні повинні назвати із запропонованих чисел ті, які більші за 0,23 але менші за 2,3. (цифри вибрані невипадково – урок проводиться 23 лютого).

 

 

 

 

 

 

 

 

А тепер складіть усі відкриті літери від початку до кінця і скажіть, якуе вийшло у вас слово?

ПРОЛІСОК.

Що ви знаєте про пролісок? Це найперші квіти, що розквітають в Україні навесні. Вони квітнуть навіть тоді, коли на вулиці 0оС.  А ще Пролісок – це санаторій на території нашої Грем’яченської сільської ради.

Отож, пропоную вам сьогодні здійснити подорож до «Проліску», але незвичну, а математичну.

  1.               Повідомлення теми та мети уроку, епіграфу уроку.
  2.               Удосконалення вмінь і навичок.

Ми будемо рухатись по маршруту екологічної стежки вздовж річки Путилівка.

І.Чарівне озеро знаків ( учитель прикріплює на дошку малюнок із краєвидом озера).

Учні ланцюжком, по варіантам, виконують завдання на порівняння десяткових дробів, записані на дошці.


І-В

8,4 і 9,2

19,1 і 16,5

10,6 і 10,4

13,29 і 13,21

5,4 і 5,42

2,58 і 2,396

0,4 і 0,09

0,1 і 0,076

19,68 і 19,680

 

ІІ-В

2,5 і 2,8

7,3 і 6,7

10,4 і 10,04

32,42 і 32,123

0,97 і 1,1

8,8 і 7,999

0,03 і 0,005

125,0674 і 125,09

2562,17 і 2562,1700

 


Додаткові завдання (на картках):

5,0315 і 5,0325

7,9431 і 7,9531

3,48 і 3,048

1,019 і 1,19

3,04 і 3,041

2,031 і 2,03

ІІ. Міст швидких обчислень.

Щоб перейти міст, треба розставити запропоновані десяткові дроби у порядку зростання (на партах учнів лежать конверти із картками).

11,301;  121,03;  12,13;  1,213;  121,3;  0,1213;  11,31;  1,312;  1,0312.

Якщо учні правильно розмістили десяткові дроби, то перевернувши послідовно кожну картку – отримають назву річки – ПУТИЛІВКА.

 Путилівка – невелика річечка довжиною всього 57 км. Вона починається на Волинській височині, протікає через ряд населених пунктів, зокрема селища Олика, Цумань, села Грем’яче, Яківці і впадає в річку Горинь. Та в свою чергу впадає в Прип’ять. Річка Прип’ять впадає у Дніпро, а Дніпро прямує у Чорне море. От який шлях проходить вода невеликої річки Путилівки!

ІІІ. Острів цікавих задач.

Необхідно розв’язати наступні вправи із підручника (авт.. О.Істер): 1180, 1185, 1190.

Вправа 1180.

Назви три десяткових дроби, які на координатному промені містяться між числами 4 і 5,7.

Відповідь. 4,2;  4, 981;  5,664.

Вправа 1185.

Назви всі натуральні числа, які на координатному промені містяться між числами:

  1. 0,8 і 5,02;  Відповідь. 1;  2;  3;  4;  5.
  2. 14,49 і 17,02. Відповідь. 15;  16;  17.

Вправа 1190.

Між якими сусідніми натуральним числами знаходиться дріб:

  1.  8,42;   Відповідь. 8 і 9.
  2.  4,791;  Відповідь. 4 і 5.
  3.  8,0093.  Відповідь. 8 і 9.

І. Фізкультхвилинка.

Звертаємо увагу учнів на те, що на останній сторінці їх зошитів є цифри. До дошки спочатку виходять учні із парними цифрами і числом нуль. Один учень тримає картку «,» (коми десяткового дробу).

Учні складають дроби:

  1. 2,48;   2,048;   20,8;   0, 406;   6, 02;   68;   68,024;   40,2.

Потім у цю гру грають учні із непарними цифрами. Кому пропонуємо іншому учневі.

  1. 1,055;   50,37;   0,517;   19, 35;   7, 09;   51;   139,05;   70,9.

. Будиночок Мудрої Сови.

Мудра Сова підготувала завдання. Учитель демонструє учням картки, де замість цифр або знаків порівняння містяться *.

  1. Поставити замість * цифру:

4,85 4,*5; 0,023 0,0*3.

Відповідь. 9. Відповідь. 1 або 0.

  1. Порівняти дроби:

4,3** і 4,7**;  0,742 і 0,741**;

95,0** і 4,*3*;  **,412 і *,9*;

*,*** і **,**;  20*,*79 і 20,**9.

Задачі від Мудрої Сови є і в нашому підручнику.

Вправа 1188.

Заміни зірочку такою цифрою, щоб нерівність була правильною. Перелічи всі можливі випадки:

  1. 4,0*  4,07;   4) 10,567 10,5*7;
  2. 7,3* 7,3;    5) 8,*7 8,77;
  3. 9,72 9,*3;   6) 0,8*5 0,841.

Учні виконують самостійно у зошитах із коментуванням з місця.

 

І. Підсумок уроку.

Ось і дісталися ми з вами до Проліску. Але щоб потрапити туди, слід продовжити речення:

  • Десяткові дроби – це дроби, …
  • Щоб порівняти два десяткових дроби потрібно …

Вірш про десяткові дроби.

З обчисленнями дружать,

Людині вірно служать,

До послуг нам готові.

Це — дроби десяткові.

У підручниках, предметах,

У журналах і газетах,

В повсякденній мові —

Скрізь дроби десяткові.

Система мір метрична

Така зручна та звична,

Проте в її основі

Є дроби десяткові.

Нам робить калькулятор

Обчислення чудові,

А на його екрані

Теж дроби десяткові.

Корисні та практичні.

Вони нам стануть звичні.

Вивчати ми готові

Ці дроби десяткові!

 

І. Рефлексія.

Чи сподобалась вам сьогоднішня подорож?

Чи гарний у вас настрій? Щоб він і надалі залишався таким чудовим – пропоную учням картки-наліпки у формі пролісків прикріпити у Кошик настрою, розміщений на дошці.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пасічник Людмила
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Злагоднюк Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
5193
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку