Тема уроку: Склад числа 6. Шестикутник.
Мета: Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – своєчасно готуватися до уроку; співпрацювати у парі; інформаційно – комунікативна – уміння здобувати нові знання на основі наявних; здоров’язбережувальна – вміння правильно сидіти за партою.
Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із числом і цифрою 6, утворенням числа 6; сформувати поняття «шостий»; учити писати цифру 6; розвивати обчислювальні навички учнів; виховувати старанність; ознайомити учнів зі складом числа 6, геометричною фігурою - шестикутником, формувати вміння обчислювати вирази на основі лічби предметів; розвивати просторову уяву; виховувати повагу до однокласників.
Очікувані результати:
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, хаотично)
Утворює рівності на основі складу чисел 2–6
Читає і записує числа (1–6) – словами і цифрами
Утворює числа 2–6 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа
Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки
Співвідносить цифру з її зображенням
Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2–6
Розпізнає геометричні фігури – чотирикутник, трикутник, квадрат, п’ятикутник
Обладнання: ілюстрація бджоли; роздатковий матеріал: д/гра «Скільки ніжок», д/гра «Знайди сусідів числа», д/гра «Засели будиночок», математичні пазли, ілюстрація «Соти»; лічильний матеріал – глечики; лінійки, олівці.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. Емоційне налаштування.
1.Емоційна вправа «Посмішка»
- У народі існує думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.
2. Вправа «Мікрофон»
- Поміркуйте і скажіть, яким має бути наш урок?
- А ви якими повинні бути на уроці?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
1. Загадка про бджолу.
Я працюю поважно,
Все літо літаю
У поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю.
- Скільки в неї ніжок?
2. Д/гра «Скільки ніжок»
Завдання: полічити, скільки ніжок у кожної комахи, записати число в порожню клітинку.
(Завдання кожному індивідуально на картках).
3. Слово вчителя.
-Сьогодні ми продовжуємо вивчати число та цифру 6, будемо ознайомимося зі складом числа 6 та новою геометричною фігурою – шестикутником.
III. Актуалізація опорних знань.
1. Повторення складу чисел 2, 3, 4 (За картками (взаємоперевірка))
2. Наступне та попереднє число
Д/гра «Знайди сусідів числа»
Завдання: записати сусідів числа в картки.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда.
-Як ви думаєте, яку користь приносять людям бджоли? (Мед)
-В чому зберігають мед люди? (Банки, глечики)
2. Склад числа 6 ( на глечиках)
-Відкриємо нашу шафу.
На першій полиці 6 глечиків меду.
Чи зміниться кількість глечиків меду на полиці, якщо ми один переставимо на другу полицю? (Так, 6-1=5. Значить 6=5+1. Склад числа 6 записуємо на дошці.)
Чи зміниться кількість глечиків меду на п)олиці, якщо ми два переставимо на другу полицю? (Так. 6-2=4. Значить 6=4+2.)
Чи зміниться кількість глечиків меду на полиці, якщо ми три переставимо на другу полицю? (Так. 6-3=3. Значить 6=3+3.)
3. Руханка про бджілку.
4. Ознайомлення з шестикутником
– Як ви думаєте, в чому зберігають мед бджоли?(в сотах)
- Який вигляд має шафа чи полиця бджілок, на що схожа? (шестикутник)
- Подивіться на малюнок, полічіть сторони та наведіть їх простим олівцем.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в групах.
Поділ на групи за допомогою математичних пазлів.
https://www.educ.com.ua/prakticheskie-zadaniya-dlya-detey/zavdannya-dlya-1-klasu
1 група 2 група
Завдання (на вуликах): обчислити числові доріжки.
-Допоможемо бджілкам зібрати мед. (Взаємоперевірка)
2. Робота в парах.
Гра «Засели будиночок»
Завдання:
Пригадати склад числа 6, «заселити» (записати) відповідні числа в клітинки. (Взаємоперевірка)
https://www.educ.com.ua/prakticheskie-zadaniya-dlya-detey/zavdannya-dlya-1-klasu
VI. Підбиття підсумків уроку, рефлексія.
Джерела
1. О.В.Тагліна. Я досліджую світ. Навчальний зошит для 1 класу загальноосвіт. навч. закл.:У 4 ч. Ч.4/ О.В.Тагліна, Г.Ж.Іванова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.
2. Навчальне видання. Серія «АРТшкола». О.Г.Муренець. Розвязую, обчислюю. Математика Ч.1. 1 клас.- Київ: Вид-во «АРТ», 2016.
3. https://www.educ.com.ua/prakticheskie-zadaniya-dlya-detey/zavdannya-dlya-1-klasu