Конспект уроку з математики в інклюзивному класі "Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач"

Про матеріал
Я уже понад 8 років працюю з дітьми з особливими освітніми проблемами. І уже добре знаю, що вони усе почуте розуміють, але їм потрібно трохи довше часу для сталого розуміння і трохи інших методів навчання, трохи легших і спрощених видів роботи для запам'ятовування. Такі дітлахи добре розуміють поняття "моє", "наше", "чуже". Вони гарно порівнюють, виконують арифметичні дії, засвоюють навчальний матеріал, спираючись на зорові образи, предмети, які можна відчути на дотик, а інколи й попробувати на смак. Коли ми вчимо їх додавати і віднімати в 1 класі в межах десяти, то використовуємо пальчики. Та й пізніше, коли діти починають виконувати дії з двоцифровими числами, трицифровими числами можна також використовувати пальчики. А ще нам на допомогу приходить лінійний відрізок, числовий відрізок тощо. Розв'язуючи задачі, діткам з ООП доцільно готувати запитання, короткі записи, малюнкові схеми. Так, з такою категорією дітей працювати важко, але цікаво. Дуже приємно, коли дитина починає виконувати найпростіші обчислення самостійно, пояснює відношення між компонентами і результатами дій (під час розв'язування рівнянь), розв'язує задачі, та ще й просить дати ще якесь цікаве завдання. Уміння використовувати математичні знання у житті - це головне, чого ми повинні навчити наших школяриків.
Перегляд файлу

Суходільська філія

Комунального закладу  «Ліцей № 2 Долинської міської  ради»

 

 

 

 

 

Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач

 

(Конспект уроку з математики в інклюзивному класі (3 кл.))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       План-конспект уроку розробила і провела                       

                                       учитель початкових класів

                                       Клусовська Наталія Миколаївна,   

                                       спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

                                            

 

с.Суходільське-2022

 

 

Тема:

Клас

Інклюзія

Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач.

Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач.

Мета:

Формування предметних компетентностей:

Уточнити знання учнів про   круглі числа;

розвивати уміння додавати і віднімати круглі числа;

узагальнювати прийоми розв'язування задач/ вчити розв’язувати задачі за мал.;

закріплювати вміння розв’язувати прості рівняння/ розвивати уміння розв’язувати прості рівняння.

Формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце,

планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників;

розвивати пізнавальний інтерес та навички самоконтролю;

- комунікативні: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

- соціальні: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

- інформаційні: розширити знання учнів про місто Полтаву.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; ілюстративний матеріал по темі  «Полтава»; картки для поточного контролю знань; схеми запису розв’язків рівнянь.

з/п

І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

 

IV.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.

 

 

 

 

 

 

 

 

VI.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      Учні  класу

Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 7.

             1)8·10=80 (р.) – дідусю.

             2)80·10=800(р.)- існує місто.

б) Із завдання № 10 зачитати тільки результат.

              У 2 рази довший.

 

2. Усні обчислення.

а) Числовий «ланцюжок» - завдання записані на дошці. Робота в групах. Учні по черзі виходять, записують відповіді до кожної дії. Кожна група намагається виконати завдання першою.

      50 · 8 + 20 : 7 – 15 : 9 · 13 =  (виконують учні першого ряду)

      60 · 3 + 30 :7 + 24 : 6 ·11 =  (виконують учні другого ряду)

 

 

 

 

 

 

 

б) Гра «Згрупуй парами» (підручник, с.193, №1)

Об’єднайте у пари, щоб усі вони мали однаковий результат.

Учні розв’язують приклади усно.

  Результат – 30.  

Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча вправа. Матеріал на дошці.

— Серед поданих чисел виберіть і назвіть ті, запис яких закінчується нулем: 1002; 200; 750; 905; 105; 180; 6002; 900; 1000.

2. Пояснення. Пояснює вчитель.

— Числа, які закінчуються нулем або кількома нулями, називають круглими числами.

200; 750; 180; 900; 1000 — круглі числа.

3. Первинне закріплення.

а) Читання вправи № 2

Де згода в сімействі, де мир і тишина, там люди щасливі блаженна сторона.

                                    (Іван Котляревський)

 

б) Назвати результати таблиці множення на 5, що є круглими числами.

 

 

в) Виконання завдання №3,4.

 

 

 

Фізкультхвилинка.

 

Розвиток математичних знань.

1.Виконання завдання № 5 (усні пояснення).

2.Математично-літературне завдання №6. Самостійна робота.

90+30=120         20+540=560

140-60=80          690-80=610

450-40=410       860-130=730

230+60=290       310+130=440

Біла альтанка стоїть на вершині Іванової  гори.

 

б) Розв’язування рівнянь № 9. Робота з учителем.

40+Х=110              190-х=60             х-50=220

Х=110-40                х=190-60            х=220+50

Х=70                         х=130                  х=270

40+70=110             190-130=60         270-50=220

  110=110                   60=60                 220=220

 

3. Розв'язування задач.

а) Задача № 7.

В ході колективного аналізу задачі на дошці ведеться запис:

3м=300см

  1.      300+600=900 (см) – висота альтанки.
  2.      900:300=3(р.) – у скільки разів вища альтанка.

Відповідь: у 3 рази альтанка вища, ніж драбина.

 

б) Розв’язування задач з логічним навантаженням (№ 8). Робота в парах.

1)4·4=16(п.) – підкував чотирьом коням.

2)2·6=12(п.) - підкував шести коням.

3)16+12= 28(п.) – всього використав коваль.

 

Підсумок уроку.

- Які числа називають круглими?

- Як знайти невідомий доданок? зменшуване? від’ємник?

- Що було важким, незрозумілим?

- Які завдання було виконувати легко?

- Що нового дізналися про Полтаву?

- Чим подібна Біла альтанка в Полтаві і підкова?

 

Домашнє завдання.

Завдання 10 (с. 196).

 

Задача 10

  1.      50·10=500(в.)- прикрасили.
  2.      700-500=200(в.) – залишилося прикрасити.
  3.      500-200=300(в.) – на скільки менше залишилося прикрасити.

Відповідь: на 300 вулиць менше залишилося прикрасити, ніж уже прикрашено.

 

             Дитина  з  ООП

 

 

Перевіряю наявність домашнього завдання в зошиті

Учень прописує рядочки чисел 800,2 у зошиті за

зразком.

 

 

 

Учень отримує завдання на картці – Математична розмальовка. З допомогою учителя обчислює математичні вирази і самостійно розмальовує відповідним кольором (Учитель  читає вказівку).  Аналогічно працює учень.

Учитель контролює роботу. Учень обчислює за допомогою лінійки. Які результати є круглими числами? Запиши у зошит.

 

 

 

 

 

Записати три вирази, результат яких – 30.

 

 

                    

             

 

 

 

 

— Серед поданих чисел вибери і назви ті, запис яких закінчується нулем:

12, 10, 4, 28, 20, 41, 75, 100, 103 – працює самостійно, учитель контролює.

 

 

 

 

10, 20, 100 – круглі числа

 

Отримує картку з числами серед яких треба знайти круглі та обвести їх олівцем.

 

 

 

Виписати результати таблиці множення на 5, що є круглими числами. (Картка «Таблиця множення»)

Виконання завдання №3,4 разом з учнями класу. Учитель корегує записи в зошиті.

Фізкультхвилинка.

 

Виконання завдання № 5 (усні пояснення).  Працює разом з класом.

Математично-літературне завдання №6. Робота з учителем

90+30=120         20+540=560

140-60=80          690-80=610

 

 

 

 

Завдання отримує на картці. Працює самостійно. Приклади записує в зошит. Над третім рівнянням працює разом з учнями класу.

10 +6       10 + 3     х-50=220

10 + 7      18 – 8      х=220+50

                                  х=270

                                270-50=220

                                  220=220

 

Аналізує і розв’язує задачу разом з учнями класу, розв’язок записує в зошит.

3м=300см

1)300+600=900 (см)

2)900:300=3(р.)

Відповідь: у 3 рази альтанка вища.

 

Робота в парах. Допомога вчителя.

1)4·4=16(п.)

2)2·6=12(п.)

3)16+12=28(п.) – всього використав коваль.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 10 (с. 196).

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Перегляньте відомості про пов'язане зображення. Математичні розмальовки для 1 класу | Інші методичні матеріали. Математика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку