Суходільська філія
Комунального закладу «Ліцей № 2 Долинської міської ради»
Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач
(Конспект уроку з математики в інклюзивному класі (3 кл.))
План-конспект уроку розробила і провела
учитель початкових класів
Клусовська Наталія Миколаївна,
спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
с.Суходільське-2022
Тема:
Клас |
Інклюзія |
Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач. |
Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач. |
Мета:
Формування предметних компетентностей:
Уточнити знання учнів про круглі числа;
розвивати уміння додавати і віднімати круглі числа;
узагальнювати прийоми розв'язування задач/ вчити розв’язувати задачі за мал.;
закріплювати вміння розв’язувати прості рівняння/ розвивати уміння розв’язувати прості рівняння.
Формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце,
планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників;
розвивати пізнавальний інтерес та навички самоконтролю;
- комунікативні: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
- соціальні: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
- інформаційні: розширити знання учнів про місто Полтаву.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; ілюстративний матеріал по темі «Полтава»; картки для поточного контролю знань; схеми запису розв’язків рівнянь.
№ з/п І.
ІІ.
ІІІ.
IV.
V.
VI.
|
Учні класу Контроль, корекція і закріплення знань. 1. Перевірка домашнього завдання. а) Пояснити розв'язання задачі № 7. 1)8·10=80 (р.) – дідусю. 2)80·10=800(р.)- існує місто. б) Із завдання № 10 зачитати тільки результат. У 2 рази довший.
2. Усні обчислення. а) Числовий «ланцюжок» - завдання записані на дошці. Робота в групах. Учні по черзі виходять, записують відповіді до кожної дії. Кожна група намагається виконати завдання першою. 50 · 8 + 20 : 7 – 15 : 9 · 13 = (виконують учні першого ряду) 60 · 3 + 30 :7 + 24 : 6 ·11 = (виконують учні другого ряду)
б) Гра «Згрупуй парами» (підручник, с.193, №1) Об’єднайте у пари, щоб усі вони мали однаковий результат. Учні розв’язують приклади усно. Результат – 30. Вивчення нового матеріалу. 1. Підготовча вправа. Матеріал на дошці. — Серед поданих чисел виберіть і назвіть ті, запис яких закінчується нулем: 1002; 200; 750; 905; 105; 180; 6002; 900; 1000. 2. Пояснення. Пояснює вчитель. — Числа, які закінчуються нулем або кількома нулями, називають круглими числами. 200; 750; 180; 900; 1000 — круглі числа. 3. Первинне закріплення. а) Читання вправи № 2 Де згода в сімействі, де мир і тишина, там люди щасливі блаженна сторона. (Іван Котляревський)
б) Назвати результати таблиці множення на 5, що є круглими числами.
в) Виконання завдання №3,4.
Фізкультхвилинка.
Розвиток математичних знань. 1.Виконання завдання № 5 (усні пояснення). 2.Математично-літературне завдання №6. Самостійна робота. 90+30=120 20+540=560 140-60=80 690-80=610 450-40=410 860-130=730 230+60=290 310+130=440 Біла альтанка стоїть на вершині Іванової гори.
б) Розв’язування рівнянь № 9. Робота з учителем. 40+Х=110 190-х=60 х-50=220 Х=110-40 х=190-60 х=220+50 Х=70 х=130 х=270 40+70=110 190-130=60 270-50=220 110=110 60=60 220=220
3. Розв'язування задач. а) Задача № 7. В ході колективного аналізу задачі на дошці ведеться запис: 3м=300см
Відповідь: у 3 рази альтанка вища, ніж драбина.
б) Розв’язування задач з логічним навантаженням (№ 8). Робота в парах. 1)4·4=16(п.) – підкував чотирьом коням. 2)2·6=12(п.) - підкував шести коням. 3)16+12= 28(п.) – всього використав коваль.
Підсумок уроку. - Які числа називають круглими? - Як знайти невідомий доданок? зменшуване? від’ємник? - Що було важким, незрозумілим? - Які завдання було виконувати легко? - Що нового дізналися про Полтаву? - Чим подібна Біла альтанка в Полтаві і підкова?
Домашнє завдання. Завдання 10 (с. 196).
Задача 10
Відповідь: на 300 вулиць менше залишилося прикрасити, ніж уже прикрашено.
|
Дитина з ООП
Перевіряю наявність домашнього завдання в зошиті Учень прописує рядочки чисел 800,2 у зошиті за зразком.
Учень отримує завдання на картці – Математична розмальовка. З допомогою учителя обчислює математичні вирази і самостійно розмальовує відповідним кольором (Учитель читає вказівку). Аналогічно працює учень. Учитель контролює роботу. Учень обчислює за допомогою лінійки. Які результати є круглими числами? Запиши у зошит.
Записати три вирази, результат яких – 30.
— Серед поданих чисел вибери і назви ті, запис яких закінчується нулем: 12, 10, 4, 28, 20, 41, 75, 100, 103 – працює самостійно, учитель контролює.
10, 20, 100 – круглі числа
Отримує картку з числами серед яких треба знайти круглі та обвести їх олівцем.
Виписати результати таблиці множення на 5, що є круглими числами. (Картка «Таблиця множення») Виконання завдання №3,4 разом з учнями класу. Учитель корегує записи в зошиті. Фізкультхвилинка.
Виконання завдання № 5 (усні пояснення). Працює разом з класом. Математично-літературне завдання №6. Робота з учителем 90+30=120 20+540=560 140-60=80 690-80=610
Завдання отримує на картці. Працює самостійно. Приклади записує в зошит. Над третім рівнянням працює разом з учнями класу. 10 +6 10 + 3 х-50=220 10 + 7 18 – 8 х=220+50 х=270 270-50=220 220=220
Аналізує і розв’язує задачу разом з учнями класу, розв’язок записує в зошит. 3м=300см 1)300+600=900 (см) 2)900:300=3(р.) Відповідь: у 3 рази альтанка вища.
Робота в парах. Допомога вчителя. 1)4·4=16(п.) 2)2·6=12(п.) 3)16+12=28(п.) – всього використав коваль.
Завдання 10 (с. 196).
|
Додаток 1