Конспект уроку з математики в національному стилі "Таблиця ділення на 6. Розв’язування задач, які включають ділення на 6. Творча робота над задачею"

Про матеріал
Ознайомити учнів з таблицею ділення на 6; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення на 6 до обчислення виразів та розв’язування задач, складати задачі за поданим розв’язанням; розвивати логічне мислення; виховувати почуття патріотизму,поваги та любові до козацької спадщини.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку з математики у

                  2 класі

                               підготувала:Члек О.В.

 

 

Тема: Таблиця ділення на 6. Розв’язування задач, які включають ділення на 6. Творча робота над задачею (№№756-764).
Мета:Ознайомити учнів з таблицею ділення на 6; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення на 6 до обчислення виразів та розв’язування задач, складати задачі за поданим розв’язанням; розвивати логічне мислення; виховувати почуття патріотизму,поваги та любові до козацької спадщини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Хід уроку

 

  1. Організаційний момент. Слайд 1

 

Доброго ранку! Мовлю за звичаєм.

Доброго ранку зичу я вам.

Доброго дня вам, діти, бажаю,

Днем добрим гостей я вітаю.

Всі усміхніться у відповідь, люди,

Бо добрі слова для кожного любі!

До нас сьогодні завітали гості. Так, як український народ привітний і гостинний, за українським звичаєм привітайтесь з нашими гостями.

Доброго ранку, доброго дня,

Доброго вчора, сьогодні, щодня!

Миру бажаємо кожній родині,

Щастя, здоров’я кожній людині!

Діти, подивіться один на одного – посміхніться. І цим промінчиком добра, що заіскрився на ваших обличчях, ми і розпочнемо наш урок – урок творчості, натхнення, радості за наші успіхи.

 

 

 

 

Відгадайте загадку.

 

Хто пройде сотню доріг.

Бій пізнає не із книжки,

Мітко хто стріляє в ціль,

Кому цукор, йому – сіль.

Хто поборе всі пригоди,

Хто здолає всі негоди,

Хто ушкварить гопака,

Аж іскрить з-під каблука?

Не порушує закон –

Зветься мужньо – (Козаком.)   Слайд 2.

 

 

 

 

К – кмітливі

О – охайні

З – здорові

А – активні

К – креативні

  •                   Що для вас, діти, означає кожна літера слова «козак»?

    Слайд 3.

  •                   Я вірю, що саме такими ви будете сьогодні на уроці. Ми з вами вирушаємо у подорож рідним краєм. А куди ми вирушимо, ви дізнаєтесь виконавши завдання на пазлах. (виконують завдання).
  •                   Так, це – Запорізька Січ, місце де жили козаки, місце де зародилось козацтво і воля. Але, щоб більше дізнатися про Запорізьку Січ, вам потрібно пройти ряд випробувань, які для вас приготували козаки. Ви повинні виконати ряд математичних завдань, які знаходяться на човнах-чайках і припливти до Запорізької Січі, де на вас чекають нагороди від козаків.
  1. Контроль, корекція і закріплення знань.
  1. Усний рахунок (1 Чайка). Слайд 4.

 

  •                  Для виконання цього завдання вам потрібно пригадати, як називаються  числа при додаванні?
  •                  Яку дію виконуємо при знаходженні різниці?
  •                  Як називаються числа при множенні?

Завдання.

Сума чисел 10 і 12.

Частка чисел 30 і 5.

Різниця чисел 13 і 4.

Добуток чисел 6 і 5.

Частка чисел 24 і 3.

  1. Робота з картками контролю (2 Чайка) Cлайд 5
  •                  У вас на партах карточки із завданням, яке ви повинні виконати. Але спочатку пригадайте правила порядку виконання дій у прикладах.
  •                  Яку першу дію виконують у виразах із дужками?
  •                  Якщо у виразі без дужок є тільки додавання і віднімання або тільки множення і ділення?
  •                  Якщо є множення, ділення, додавання або віднімання?

Виконання завдань на карточках.

Перевірка. Слайд 6.

  1. Каліграфічна хвилинка (3 Чайка)

Козаки у козацькі часи писали Слайд 7. за допомогою пера і чорнила і робили вони це охайно і каліграфічно, щоб їхні листи могли прочитати. Ви, діти, народилися і живете у часи, коли для вашого навчання і каліграфічного письма є всі умови і козаки вам, напевно, позаздрили б. Отож зараз докажіть козакам, що ви пишете, як вони. Відкрийте зошити, запишіть число, Класна робота.

І виконаємо завдання хвилинки-каліграфинки  від козаків.

  •                  Але спочатку повторимо, якщо потрібно число збільшити у кілька разів, яку виконаємо дію?
  •                  Якщо потрібно число зменшити у кілька разів, яку виконаємо дію?

Iряд пише число 3;

IIряд – число, яке у 6 разів більше ніж I ряд.

III ряд – число, яке у 2 рази менше, ніж II ряд.

Робимо це каліграфічно!

Слайд 8. Випишіть з ряду чисел тільки ті, що є відповідями таблиці множення на 6.

Слайд 9. Перевірка

Чайка 4. Козацька фізкультхвилинка.

  •                  Козаки вам дарують музичну фізкультхвилинку, щоб пригадати таблицю множення на 6, тому що без неї ми не зможемо вивчити таблицю ділення на 6.

Звучить козацька музика. Діти виконують пісню «Таблиця множення на 6» Слайд 10.

  •                  Діти, яких  виразів і з таблиці множення на 6 ми не проспівали?

6∙1=6;

6∙8=48;

6∙9=54;

6∙10=60.

  1. Вивчення нового матеріалу

Чайка 5. Складання таблиці ділення на 6. Слайд 11.

  •                  Сьогодні на уроці ми з вами складемо таблицю ділення на 6 і вивчимо її. Для початку виконаємо вправу. Вам потрібно із прикладу на множення на 6, скласти приклад на ділення на 6.

6∙2=12          6∙3=18

12:6=2         18:6=3

Відкрийте підручники на с. 115. Чайка 6.

Розгляньте впр.757.
Складіть і запишіть таблицю ділення на 6 із поясненням.

12:6=2, тому що 6∙2=12

18:6=3, тому що 6∙3=18.

і т.д.

Виконайте впр. 758.

Перші 3 приклади біля дошки, інші – самостійно (перевірка).

7. Чайка Слайд 12 (Усно).

- З якого добутку складено рівність?

42:6=7 ________ 6∙7=42

36:6=6 ________ 6∙6=36

12:6=2 ________ 6∙2=12

18:6=3 ________ 6∙3=18

8 Чайка.  Робота над задачею. Слайд

 

 

 

 

 

Козаки дуже любили варити кашу. Головна їхня страва-куліш. Врили її із різних видів круп. Для приготування кулешу козакам потрібно для всього куреня 18 кг пшона, а вівса у 3 рази менше, ніж пшона. Скільки всього кг пшона і вівса потрібно козакам для приготування кулешу?

  •                  Скільки потрібно пшона?
  •                  Що сказано про вівсяну кашу?
  •                  Що запитується у задачі?
  •                  Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі:?
  •                  Що спочатку потрібно дізнатись?
  •                  За допомогою якої дії?
  1. 18:3=6(кг) – стільки потрібно вівсяної каші
  • Як дізнатися скільки всього кг каші потрібно козакам?
  1. 18+6=24(кг)
  • Як запишемо відповідь?

Запишіть задачу у зошит.

Слайд 14.

Творча робота над задачею.

  • Що ми дізнаємось, коли другу дію виконаємо 18-6=12(кг) – різницю.
  • Що пшоняної каші потрібно на 12 кг більше, ніж вівсяної.

9 Чайка. Знайди периметр трикутника і заштрихуй. Слайд 15.

 

 

 

У вас на партах трикутники. Знайдіть їх периметр. Але спочатку пригадайте, як знайти периметр?

  • Скільки має кожна сторона трикутника? (6 см)

Р=6+6+6=18см.

     або 6∙3=18см.

  •                  Скажіть, на який із козацьких клейнодів схожий трикутник? (прапор-корогва).

Прапори були різних кольорів, різної форми. Заштрихуйте технікою графіки, будь-яким кольором свої трикутники і на мить уявіть себе козаками.

Для козаків кожен колір був символічним:

Малиновий – могутність, хоробрість;

Голубий – боротьба за свободу, море, воду;

жовтий – сонце, світло; стигле колосся.

Синій – чисте небо, мир і спокій.

Зелений – колір надії на перемогу, життя і достаток;

Червоний – вогонь, гнів, боротьбу.

Оранжевий – успіх;

Фіолетовий – мрія про перемогу;

Білий – чистоту, молитву за перемогу.

Чорний – таємничість.

  •                  Діти, а як ви гадаєте, чи наш жовто-блакитн7ий прапор вам схожий на прапори козаків? Так, тому що він також символізує чисте небо і стигле колосся. А горді тим, що козацького роду і живете в Україні?
  •                  Якщо так, докажіть це.

Фізкультхвилинка.

Ми веселі завзяті діти України,

Дуже любимо співати пісню солов’їну.

Гей, хто любить, наш козацький край,

З нами пісню дзвінко заспівай!

Музична фізкультхвилинка «Україно».

 

Слайд 16. Логічна задача.

У трикутника відрізали три кути. Скільки кутів залишилось?

(Демонстра

ція.)

  1. Підсумок уроку

Чайка 10. Повторіть таблицю ділення на 6.Слайд 17.

Слайд 18.І отримуєте від козаків конверт із задачками цікавинками та завдання додому. С. 116 №763-764, вивчити таблицю ділення на 6.

     За сьогоднішній урок козаки вам дякують і вручають подяку і медалі (золоті -10,11,12, срібні-9,8,7 і бронзові-6,5,4, а також відзнаки тим, хто відвідав наш урок.

Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?

Чим сподобався вам урок?

Про що ви розкажете батькам після сьогоднішнього уроку?

Я вірю,що козацькому роду-нема переводу,нема і ніколи не буде! За сьогоднішній урок козаки вам дякують і вручають подяку і медалі-золоті -10,11,12, срібні-9,8,7 і бронзові-6,5,4, а також відзнаки тим, хто відвідав наш урок.

Дякуємо за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти, хто правильно скаже, виходить і стає з буквою біля дошки.

  1. Шість веселих козаків

Пісню заспівали.

Ще 7 козаків прибігло,

Скільки їх співало? (13- М)

 

  1. 6 козаків сьогодні

Спіймали по 5 рибин кожен.

Скільки разом рибин

Принесли до куренів козаки?(30 –О)

 

  1. У 5 човнах-чайках,

Пливло по 4 козаки в шапках.

Скільки разом їх пливло-

Вам підказки не дамо. (20-Л)

 

  1. 7 сміливих козаків у бій вирушали

По 2 шаблі при собі усі вони мали.

Це вам друзі вже не сміх,

Скільки шаблів було всіх? (14-О)

 

  1. Козаки зварили каші, аж 12 порцій.

А 6 козакам, скільки вийде порцій? (2-Д)

 

  1. Один козак по два коня має,

Скільки коней разом у 10 козаків, хто знає? (20 -Ц)

 

  1. 27 козаків повернулись з бою.

7 шапок загубили.

Скільки шапок привезли додому?(20-І)

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 вересня 2020
Переглядів
820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку