Конспект уроку з математикиу для 2 класу формі віртуальної подорожі на тему "Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числи 4. Обчислення виразів на дії різного ступеня"

Про матеріал

Конспект уроку з математикиу для 2 класу формі віртуальної подорожі на тему "Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числи 4. Обчислення виразів на дії різного ступеня".

Мета: формувати навички табличного множення числа 4; вправляти учнів у розв'язування задач; розвивати логічне мислення; виховувати любов до предмету

Учні подорожують на шкільному автобусі країною Мультдяндія виконуючи завдання від казкових героїв. Виконавши всі завдання повертаються до рідної школи.

Завдання сформовані за підручником М. В. Богданович, Г. П. Лишенко Математика 2 клас. 2012р.


Зміст архіву
Перегляд файлу

Левченко Аліна Юріївна

учитель початкових класів

Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 21, м. Суми, Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числи 4. Обчислення виразів на дії різного ступеня

(урок із математики для учнів 2 класу

віртуальна подорож )

 

 

 

 

 

Підготувала:

учитель початкових класів

Левченко Аліна Юріївна

 

 

 

 Суми, 2018

Мета: формувати навички табличного множення числа 4; вправляти учнів у розв’язування задач; розвивати логічне мислення;  виховувати любов до предмету

Тип уроку: урок віртуальна подорож

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання (1 слайд)

Дорогі мої малята,

Любі хлопчики й дівчатка.

Сядьте учні всі рівненько.

Підрівняйтеся гарненько.

Пролунав уже дзвінок

Всіх покликав на урок.

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

2. Емоційне налаштування

  1. Девіз уроку (2 слайд)

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.     

   2.  Правила уроку (3 слайд)

1. Слухати і чути.

2. Бути доброзичливими.

3. Бути  активними.

4. Говорити тільки за темою.

5. Говорити коротко, по черзі.

6. Правило «піднятої  руки».

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні ми будемо подорожувати. А куди поїдемо дізнаєтесь, як розв’яжете приклади та зберите літери розташувавши їх у порядку спадання. (слайд 4)

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Шифрувальник» (5 слайд)

(64 – 40):3 = 8 Д (36 – 18):2=9 Н

27:3+49= 58   Ь       4•9 + 12 = 48   Т

4•7+17= 45   Л (30 – 16):2 =7      І

21 : 3 • 4= 28 Я 2•9+45= 63   У

30:3 +50 =60  Л     4•6+64=88  М

МУЛЬТЛЯНДІЯ

-Так, дітки, молодці. Це країна Мультляндія. Ми будемо подорожувати і відвідаємо наших казкових друзів.

- Виходимо зі школи, сідаємо у шкільний автобус і вирушаємо до країни Мультляндії. Їдемо і ось на зустріч нам Лунтик. Він простить нас про допомогу.

- Дітки, допоможемо нашому герою? (Так!)

2. Усне розв’язування задач від Лунтика (слайд 7) 

- Допоможіть Лунтики розв’язати задачі.

1) Висота кожного поверху 4 метри. У будинку 7 поверхів. Яка висота будинку до даху. (4•9=36).

2) Максимко купив 6 альбомів для малювання, по 3 гривні кожний і зошит за 4 гривні. Яка вартість його покупки? ( 6•3+4=22).

3) Оксанка вирізала 15 паперових сніжинок. Дівчинка розклала їх у 3 коробки порівну. Скільки сніжинок у кожній коробці? (15:3=5).

- Молодці. Ви впорались із цим завданням вирушаємо далі. Ось на зустріч нам Нулик. Але він чомусь засмучений. Нулик забув відповіді таблиці множення на 4. Давайте йому нагадаємо та запишемо їх у своїх зошитах.

- Розгорніть свої зошити. Запишемо (дата, класна робота). (слайд 8) 

2 лютого

  Класна робота  

3. Каліграфічна хвилинка

- Запишіть відповіді таблиці множення на 4. Перший варіант у порядку зростання, у варіант у порядку спадання.

І варіант – 4   8   12   16   20   24   28  32   36  40

ІІ варіант – 40   36  32  28  24  20   16  12  8   4

- Нулик за допомогу пропонує пограти в гру, яка називається доповни речення.

4. Гра «Доповни речення» (слайд 9) 

1. Числа при додаванні називаються… (доданок, доданок, сума).

2. Знайти невідомий доданок можна так… (від суми відняти відомий доданок отримаємо невідомий).

3. Числа при віднімання називаються…(зменшуване, від’ємник, різниця).

4. Щоб знайти зменшуване необхідно…( до різниці додати від’ємник).

5. Числа при множенні називаються …(перший множник, другий множник, добуток).

5. Перший множник показує…(яке число повторюється, число яке додаємо).

6. Другий множник показує…(скільки разів додається).

7. Добуток – це… (результат дії множення).

8. Числа при діленні називається … (ділене, дільник, частка).

9. Ділене –це …(число, яке ділимо)

10. Частка –це …(результат при дії діленні).

- Ще одне прохання від Нулика допомогти записати математичний диктант.

4. Математичний диктант (слайд 10)

1) Сума чисел 12 і 18 поділити на 3. (10);

2) Різницю чисел 75 і 69 помножити на 2 (12);

3) Добуток чисел 9 і 4 збільшити на 47 (83);

4) Часту чисел 27 і 3  помножити на 4 (36);

5) Останнє число збільшити на 40 (76);

6) Записати сусідів останнього числа (75 і 77);

7) Останнє число зменшити на 56 (21).

- Подивіться на слайд та перевірте чи правильно розв’язали завдання. Самоперевірка

10; 12; 83; 36; 76; 75; 77; 21.

-Хто правильно розв’язав усі завдання молодці. А хто помилився не засмучуйтесь більше працюйте й у вас все вийде.

-Вирушаємо далі. І на стежинці зустрічаємо Кроша. Він просить нас попрацювати за підручничком, то ж розгортаємо свої підручники на сторінці 95. (слайд 11)

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником С. 95

   1. Завдання 616. Самостійна робота  в зошиті (слайд 12)

Виписати приклади із значення 25

Під час перевірки учні читають виписані вирази і пояснюють спосіб обчислення.

2•9 + 6 = 24 18:3 +24 = 30

18: 2 +11= 20 27:3 +16 = 25

4•8 – 7 = 25 24:3+17= 25

Взаємоперевірка

- Молодці. І з цим завданням.

Давайте трохи відпочинимо, на галявинці проведем фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка «Якщо ти щасливий робим так».

 - Ви впорались вирушаємо далі. На зустріч нам ще один казковий житель Мультляндії  Мікі Маус. Йому необхідно допомогти розв’язати задачу.

     2. Завдання 617. Колективне розв’язування задачі(слайд 13)

Коли з баку відлили фарбу в 3 банки, по 4 кілограми у кожну, у нього ще залишилось 8 кілограмів фарби. На скільки менше кілограмів фарби залишилось, ніж відлили?

-Про що запитується в задачі? (На скільки менше кілограмів фарби залишилось, ніж відлили?).

-Чи можемо відразу дати відповідь на запитання? (Ні).

- Що відомо з задачі? (Що з баку відлили в 3 банки фарби, по 4 кілограми і ще залишилось 8 кілограмів).

- Що необхідно знайти спочатку? (Скільки кілограмів фарби відлили в 3 банки, по 4 кілограми в кожну.)

- Якою дією можемо знайти? 3 • 4 = 12 (кг)

- Тепер можемо знайти на скільки менше кілограмів фарби залишилось, ніж відлили? (Так).

- Як саме? (12 – 8 = 4 (кг))

* Про що дізнаємось за виразом 4•3+8 ?

Задача

Відлили – у 3 б. по 4 кг

 на ? менше

Залишилось – 8 кг

 Розв’язання

1) 3 • 4 = 12 (кг) -  відлили в 3 банки.

2) 12 – 8 = 4 ( кг)

або

3 • 4 – 8 = 4 (кг)

Відповідь: на 4 кілограми фарби. 

3. Завдання з логічним навантаженням(слайд 14)

-Рушаємо далі. Їдемо. Їдемо. На зустріч нам Том і Джері. Вони почали сперечатись. Давайте дізнаємось чому. Том вважає що на першому малюнку зображено більше трикутників, Джері говорить, що на другому. Необхідно їм допомогти вирішити суперечку.

    

(2 трикутники)      (3 трикутники)

  • Тож хто переміг у цій суперечці? (Джері).

- Їдемо далі. На шляху зустрічаємо Машу та Ведмедя. Вони пропонують обчислити вирази.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Обчислити значення виразів. (слайд 15)

Приклади

4 • 7 – 18 = 10 71 – 4 • 3 = 59

4 • 9 – 30 = 6 64 + 4 • 5 = 84

4 • 6 + 24 = 48  37 – 4 • 8 = 5

-Молодці. Рухаємось далі та зустрічаємо Попелюшку. Допоможіть їй визначити якою буда довжина стрічки розв’язавши задачу.

2. Завдання 618. Учні розв’язують задачу самостійно. (слайд 15)

Від стрічки відрізали 3 шматки, по 4 дм кожний. Залишилося 8 дм стрічки. Якої довжини була стрічка спочатку?

  • Що запитується в задачі? (Якої довжини була стрічка спочатку?.
  • Чи можемо відразу дізнатись? (Ні).
  • Що відомо з задачі? (Відрізали 3 шматки, по 4 дм кожний і залишилось 8 дм).
  • Що дізнаємось спочатку? (Скільки дм стрічки відрізали).
  • Як саме? (3•4 = 12(дм)).
  • Тепер можемо дізнатися яка довжина стрічки була спочатку (Так)
  • Як саме? (12 – 8 = 4 (кг)).
  • Ви самостійно попрацюєте та запишете задачу в зошит. Перша група спробує розв’язати задачу виразом, а друга двома діями.

Задача 618

Відрізали – 3 ш. по 4 дм

Залишилось – 8 дм

Було - ?

Розв’язання

1група

3 • 4 + 8 =20 (дм)

Відповідь: 20 дециметрів довжина стрічки була спочатку.

2 група

1) 3 • 4 = 12 (дм) – відрізали від стрічки. 

2) 12 + 8 =20 (дм)

Відповідь: 20 дециметрів довжина стрічки була спочатку.

  • Молодці впорались із усіма завданнями. Але Попелюшка просить вас ще просить допомогу.
  • Допоможемо їй? (Так).

3. Завдання з геометричним матеріалом (слайд 17)

Знайти периметр квадрату сторона якого дорівнює 2 см. Спочатку знайти дією додавання, а потім множення.

А                         В

 2 см

 

 D С

Р - ?

Розв’язання

Р= 2+2 +2 +2 = 8(см)

Р= 2•4=8(см)

Відповідь: 8 сантиметрів периметр квадрата АВСD.

  • Молодці. Ви впорались із усіма завданнями. І повертаємось шо нашої рідної школи. Заходимо до класу, сідаємо за свої парти.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Незакінчене речення» (слайд 19)

  • На уроці мені сподобалось… .
  • Мені було важко… .
  • Ви сьогодні гарно працювали і як нагороду отримаєте смайлики.
  • На цьому наш урок закінчився.
  • Молодці (слайд 20)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати. Девіз уроку

Номер слайду 3

1. Слухати і чути.2. Бути доброзичливими.3. Бути активними.4. Говорити тільки за темою.5. Говорити коротко, по черзі.6. Правило ,,піднятої руки”. Правила уроку

Номер слайду 4

Номер слайду 5

(64 – 40):3 = 4•7+17= 27 : 3 + 49 = 21 : 3 • 4= 30:3 +50 =(36 – 18):2= 4•9 + 12 = (30 – 16):2 =2•9+45= 4•6+64=85845286094876388 ДЬЛЯЛНТІУММУЛЬТЛЯНДІЯ

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

2 лютого. Класна роботаІ варіант записати відповіді до таблиці множення на 4 у порядку зростання. ІІ варіант записати відповіді до таблиці множення на 4 у порядку спадання. 4 8 12 16 20 24 28 32 36 40 40 36 32 28 24 20 16 12 8 4

Номер слайду 9

Гра «Доповни речення»

Номер слайду 10

1) Сума чисел 12 і 18 поділити на 3;2) Різницю чисел 75 і 69 помножити на 2;3) Добуток чисел 9 і 4 збільшити на 47; 4) Часту чисел 27 і 3 помножити на 4; 5) Останнє число збільшити на 40;6) Записати сусідів останнього числа; 7) Останнє число зменшити на 56. Математичний диктант. Самоперевірка10; 12; 83; 36; 76; 75; 77; 21.

Номер слайду 11

Робота за підручником С. 95

Номер слайду 12

Приклади 6164 • 8 – 7 = 2527 : 3 + 16 = 2524 : 3 + 17= 25 Взаємоперевірка

Номер слайду 13

Задача 617 Відлили – у 3 б. по 4 кг на ? менше. Залишилось – 8 кг Розв’язання1) 3 • 4 = 12 (кг) - відлили в 3 банки.2) 12 – 8 = 4 ( кг)або3 • 4 – 8 = 4 (кг) Відповідь: на 4 кілограми фарби.

Номер слайду 14

В якій фігурі більше трикутників? r

Номер слайду 15

Задача 4564 • 7 – 18 = 71 – 4 • 3 = 4 • 9 – 30 = 64 + 4 • 5 = 4 • 6 + 24 = 37 – 4 • 8 =1064859845

Номер слайду 16

2 група 1) 3 • 4 = 12 (дм) – відрізали від стрічки. 2) 12 + 8 =20 (дм)Відповідь: 20 дециметрів довжина стрічки була спочатку. Задача 618 Відрізали – 3 ш. по 4 дм Залишилось – 8 дм. Було - ?Розв’язання1 група3 • 4 + 8 =20 (дм)

Номер слайду 17

ABCD2 см. Р = 2 + 2 + 2 +2 = 8 (см)Р = 2 • 4 = 8 (см)Завдання

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Сьогодні на уроці мені сподобалося…Гра «Незакінчене речення»Сьогодні на уроці мені було цікаво…

Номер слайду 20

Молодці

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Даценко Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
3275
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку