Урок з мистецтва 2 клас
Тема: «Основні поняття: ритм. СМ: український рушник з орнаментом ХТД: створення орнаменту для рушника (гуаш); штампування».
Мета: ознайомити учнів з поняттям «Ритм»; навчати складати прості геометричні орнаменти на основі набутих знань про ритм; розвивати пізнавальні інтереси учнів, вміння працювати самостійно; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, інтерес до прекрасного, до естетичної спадщини України.
Обладнання: мультимедійний комплект, ємність для води, гуаш, ватні палички, ковпачок.
Хід уроку
-
Організація класу.
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Ось знову лунає дзвінок,
Запрошує всіх на урок,
Будемо дружно ми працювати,
Малювати і фантазувати!
-
Актуалізація опорних знань.
Гра «Закінчи речення».
Мені відомі такі види образотворчого мистецтва – (Архітектура, скульптура, живопис, графіка, декоративно-прикладне мистецтво).
Основні засоби виразності графіки - …( Крапка, лінія, штрих, пляма).
Графіка – це …( Графіка — це зображення предметів лініями, крапками, штрихами, плямами).
Живопис – це …( вид образотворчого мистецтва, що зображує фарбами предмети і явища навколишнього світу).
Орнамент — це ...( візерунок, побудований на ритмічному чергуванні й поєднанні геометричних елементів або стилізованих тваринних чи рослинних мотивів).
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Гра «Мікрофон».
-
Які ритмічні зміни в природі ви помітили, спостерігаючи за нею?
-
Поміркуйте, що ритмічно повторюється у вашому житті?
-
Слухання пісень.
-
Ритми пронизують і мистецтво. Послухайте дві пісні. Чи є у них ритмічне повторення?
https://www.youtube.com/watch?v=xFtHhFLl554&ab_channel=%D0%9
https://www.youtube.com/watch?v=lzbQgwjy8wc&ab_channel=%D0%
-
У піснях найчастіше чергуються заспів і приспів.
-
Робота з художніми творами.
-
А як в образотворчому мистецтві? Спробуймо разом пошукати там ритми. Розгляньте зображення.
-
Ритм — повторення однакових частин у художньому творі.
-
Тепер подивіться на наступні малюнки. Відшукайте там ритми.
-
Розгляньте орнамент на українському рушнику. Знайдіть ритмічне повторення.
-
Ознайомлення з правилами композиційної побудови орнаменту:
-
Для побудови орнаменту насамперед треба знайти композиційний центр – визначити ту частину оздоблювального виробу, яка повинна найбільше привертати увагу.
-
Потрібно чітко дотримуватись пропорцій елементів між собою та оздоблювальною площиною предмета.
-
Основою кожного орнаменту є повторення в певному порядку одного елемента чи групи елементів.
-
Потрібно чітко дотримуватись пропорцій елементів між собою та оздоблювальною площиною предмета.
-
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=tG6Tv_lzB6Q&ab_channel=%
-
Практична діяльність учнів.
-
Правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва.
-
Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
-
Використовувати інструмент тільки за призначенням.
-
Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
-
Тримати своє робоче місце у належному порядку.
-
Перегляд відео створення орнаменту рушника.
https://drive.google.com/file/d/1vEgxNcHnQkKLcf7xB-H3GevMBDZPJXiW/view
-
Створіть орнамент для рушника (гуаш). Застосуйте штампування.
-
Поміркуйте, які побутові предмети можна для цього використати.
-
Підсумок.
Продемонструйте власні малюнки.
-
Поспостерігайте за ритмами навколо. Наведіть приклади ритму в оздобленні побутових речей.
-
Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон»