Урок 20
Тема: Світ тварин у мистецтві
Мета: 1) формувати знання про тематику творів для дітей, ознайомити з оперою К.Стеценка «Лисичка, Котик і Півник»
2) розвивати навички хорового співу, почуття ритму, вміння слухати музичні твори, розширювати загальний кругозір;
3) виховувати ціннісне ставлення до мистецтва, культуру сприймання і виконання музики
Тип уроку: комбінований
Форма організації пізнавальної діяльності учнів: колективна робота
Методи: репродуктивно-ілюстративний, інтонаційно-стильове осягнення музики, порівняння й аналізування музики, емоційна драматургія
Очікуваний результат: формування естетичних цінностей як інтегральної основи світогляду, продуктивне сприймання і виразне виконання
Хід уроку:
В музиці є багато творів про тварин – пісень, опер та балетів, інструментальних п’єс. Певна частина творів написана за життєвими мотивами, є й джерела – казки.
Так, у 1 семестрі ми знайомились з творами з сюїти К.Сен-Санса «Карнавал тварин». Пригадайте будь ласка. (звучать фрагменти п’єс «Лебідь», «Акваріум») Усього в збірнику 13 окремих історій про тварин. Послухайте ще одну, нову – вгадайте, кому вона присвячена (звучить «Зозуля»).
За мотивами народної казки «Лисичка, Котик і Півник» український композитор Кирило Стеценко створив оперу для дітей. Пригадаємо сюжет казки. Які герої за характером? Чи передав їх автор в опері?
Сприймання: пісня Котика, пісня Лисички, пісня Півника з опери К.Стеценка «Лисичка, Котик і Півник»
Яка з пісень була схвильованою, грайливою, рішучою, чіткою, танцювальною, співучою?..
Перегляд однойменного мультфільму
https://www.youtube.com/watch?v=Ib-XVGdJVsE&t=16s
Порівняння героїв мультфільма і опери
Про кого наступні загадки?
*Він – не вершник, а зі шпорами,
Його одяг – з узорами.
Час він знає, як і люди,
Сам – не сторож, а всіх будить.
*Лахматенький,
вусатенький,
Лапки м’якенькі,
а кігтики гостренькі.
* В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?