Конспект уроку з музичного мистецтва для 3 - го класу на тему "Розвиток музики"

Про матеріал

Конспект уроку музичного мистецтва для 3- го класу. Під час вивчення теми «Розвиток музики», учні знайомляться із способами розвитку музики, а саме : виконавським , динамічним, жанровим, мелодичним, темповим розвитком. В поданому конспекті розкрито особливості тембрового розвитку в музиці на прикладі симфонічної казки С. Прокоф'єва «Петрик і Вовк».

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку:  продовжити вивчення теми « Розвиток музики»; ознайомитись з поняттями тембр, регістр, класифікацією голосів;   удосконалювати  навички виразного співу  і  слухових уявлень;  розвивати музичну пам’ять, відчуття ритму та творчу уяву; виховувати любов до музики, культуру її слухання.                                                                                                                                           

Тип уроку: комбінований. 

 

Обладнання:  інструмент,  комп’ютер, презентація до уроку,  роздатковий матеріал (виразні характеристики тембру).

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

 

 

Хід уроку        

І. Організація учнів до уроку.       

  Музичне вітання.  

ІІ. Актуалізація опорних знань.        Музика – мистецтво, що розвивається перед слухачем у русі, поступово, крок за кроком, звук за звуком. Тому не існує  музики без розвитку, навіть коли вона прагне зобразити спокій і нерухомість.                                                                      На минулих уроках ми дізнались з вами , що музика може розвиватись за допомогою темпу та динаміки.                                                                                                                 - Пригадаймо, що таке темп? (Швидкість ,з якою виконується музичний твір, називається темпом).                                                                                                                              -              А що таке динаміка?( Сила звучності в музиці).                                         

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація учіння школярів.    

На сьогоднішньому уроці ми продовжимо вивчати тему «Розвиток музики», спробуємо дізнатися, як за допомогою тембру відбувається розвиток музики.                                                                                                                                                                        

ІУ. Засвоєння нових знань 

Сприймання музики          а) вступна бесіда                                                                                                                              Зараз ми послухаємо  чудову  симфонічну казку «Петрик і Вовк» Сергія  Прокоф’єва.                                                                                                                 

Сергій Прокоф’єв  - відомий російський композитор.  Ним створено багато музичних творів – опер, балетів, кантат, симфоній, концертів.                            

Багато музичних творів композитор написав для дітей. Це пісні,  фортепіанні п’єси а також симфонічна казка «Петрик і Вовк». С. Прокоф’єв автор не тільки музики, але й тексту цієї казки. Вона написана для симфонічного оркестру і читця, який розповідає казку, пояснює слухачам зміст музичного твору.              

У ньому йдеться про те, як відважний хлопчик Петрик за допомогою маленької пташки спіймав страшного вовка. Герої казки: Петрик, його Дідусь,  Пташка, Кішка, Качка, Вовк, Мисливці. Кожна дійова особа має свою музичну тему( мелодію).                                                                                                                                                          

Цією казкою композитор намагався не тільки розважити дітей, але й познайомити з інструментами симфонічного оркестру, навчити впізнавати їхнє звучання.                                                                                                                                           

Кожний інструмент, як і голос людини, має своє  особливе забарвлення , тобто – тембр.                                                                                                                                           

Для характеристики персонажів казки композитор вдало використав звучання різних інструментів. Кожна дійова особа має не тільки свою тему ( мелодію), але й свій тембр звучання, оскільки тему кожного персонажа виконує один і той самий інструмент або група інструментів.                                                       

Прослухайте, як за допомогою тембрів різних музичних інструментів композитор передав «розмову» двох персонажів – Петрика і Качки.                           

б) слухання музики         

в) бесіда за прослуханим твором       

- Який характер теми, яка характеризує головного героя Петрика?( Петрика характеризує світла, весела , бадьора, завзята енергійна тема, яку співуче, легко, грайливо й неголосно виконує струнна  скрипкова група інструментів).                                                                                                                                                                       

- Як звучить тема Пташки? ( Тема Пташки звучить легко, високо, гостро).                                                                                                                                                                                        - Який музичний інструмент виконує тему Пташки? ( Тему Пташки виконує дерев’яний духовий інструмент               флейта).                                                                                   

- Чи відбувався розвиток у музиці? ( Розвиток у музиці відбувався за допомогою тембру).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 Розспівування          

Вироблення унісонного звучання.      


 

Завдання:            - під час співу необхідно слухати себе і спів товаришів, голосні звуки протягувати, виконувати їх округленою манерою співу;                                                                      - розширення діапазону;                                                                                                                Вправа на рухливість голосу              .                                                                                                               


 

 Завдання:                      - під час співу необхідно активно працювати артикуляційним апаратом;                                                                                                                                                                        - правильно відтворювати штрихи звуковедення;                                                                      - співати округленим звуком.                                                                                                                                                                                                                 

Ритмо – декламаційна вправа*: дітям пропонується поміркувати над змістом наступних загадок та промовляти їх кількома способами;                                           

- із звичайною гучністю та пошепки;     

- на одній висоті; піднімаючись голосом від низьких до високих звуків; опускаючись від високих до низьких ;                                                                        

- промовляти загадки у швидкому темпі, у повільному темпі, промовляючи із прискоренням, сповільненням, зупинками  тощо.                                                        Не вогонь, а печеться. Що це? ( Кропива).                                                                       Не звір , не птиця, а носик – як спиця. Хто це?( Комар).                                                        Сини в шатах, а батько – ні. (Дуб, жолуді).                                                                       Сам у церкві не буває, а других  туди скликає. (Дзвін).                                                        В якім лісі нема листя? ( В сосновому бору).                                                                      Маленьке, легеньке, а через хату не перекинеш.( Пір’їна ).                                                                                                                                                                                      

 Повторення вивченої пісні.      

Українська народна пісня » Грицю, Грицю , до роботи ».   

а)  повторення вивченої пісні ( мелодії та тексту);   

б) художнє виконання  (учні можуть виконувати пісню з демонстрацією малюнків до виконуваного твору, або підтримувати власне виконання  супроводом на елементарних дитячих інструментах).*                                                                                                                                                                                                   

Розучування пісні «Чому ведмідь взимку спить» 

 Слова О. Коваленка   Музика Л. Кніппера                                                                                                                                                                                                                    2. Здійняла лисиця крик -                                                                                                                Зашумів темний ліс,                                                                                                                              І ведмідь злякався,  втік,                                                                                                                 На сосну високу вліз.                                                                                                                                На сосні веселий дятел                                                                                                                              Білці хатку конопатив.                                                                                                                                Він сказав:  Ходить навчись!                                                                                                                І куди стаєш, -  дивись!                                                                                                                                                                                                                                                                                         а) попередня бесіда до пісні;                                                                                                                                                                                                                                                                           б) виконання пісні;                                                                                                                                                                                                                                                                                        в) бесіда про пісню:                                                                                                                              - Якого характеру пісня? ( Пісня веселого , жартівливого характеру).                                                                                                                                                                                       - Чи відбувався розвиток у  пісні ? ( Розвиток пісні відбувався за допомогою темпу та динаміки).                                                                                                                              - Що стало поштовхом розвитку у творі? ( Поштовхом до розвитку послужив літературний текст).                                                                                                                                                                                                                                                                                        г)  засвоєння тексту І куплету:                                                                                                   - вивчення слів методом ритмічної декламації, хором, пошепки.                                                                                                                                                                                                    д) розучування мелодії по фразах :                                                                                                  - робота над інтонацією, характером, звуковеденням;                                                                                                                                                                                                                  е) розучування тексту та мелодії ІІ куплету (одночасно);                                          є) спів І і ІІ куплету  в цілому.                                                                                                                                                                                                                                                           

  Ми вже сьогодні говорили про те, що кожний інструмент  має своє  особливе забарвлення – тембр. Звучання музичного інструменту залежить від того, в якому регістрі звучить кожний музичний інструмент. Флейта, сопілка, скрипка – звучать у високому регістрі. Гобой, альт – у середньому,  віолончель, туба – ці музичні інструменти звучать у низькому  регістрі .

Голоси людей теж поділяються за тембрами -  чоловічі, жіночі, дитячі . Чоловічі - бас , баритон , тенор. Жіночі – сопрано, альт,  контральто . Дитячі – дискант, альт .                                                                                                                                             

       У. Узагальнення та систематизація учнями нових знань.   

- Яку тему семестру ми з вами вивчаємо?( Розвиток музики).  

- Який музичний твір ми сьогодні послухали?( Ми послухали симфонічну казку « Петрик і Вовк» російського композитора С. Прокоф’єва).                           

 - За допомогою яких засобів музичної виразності відбувається розвиток у музиці? ( Темпу, динаміки та тембру).                                                                                   

- Який вид роботи на уроці  вам найбільше сподобався?( відповіді учнів).                                                                                                                                                                         - Який висновок з уроку можна зробити?( Тембр відіграє велику роль в розвитку музики. Поряд з темпом та динамікою,він допомагає  музиці   перебувати у постійному русі).                                                                                                                              

УІ. Підсумок уроку      

 * Творчі завдання   

 


 

1

 

 

doc
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
7989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку