Позакласний захід для проведення тижня музичного мистецтва "Турнір знавців музики"

Про матеріал

Мета даного заходу: перевірити знання учнів з музичного мистецтва; створити умови для інтелектуального розвитку, розвивати кмітливість, спритність, сприяти формуванню комунікативних навичок, зміцненню дружніх відносин між членами команд-супротивників, стимулювати розвиток логічного мислення, виховувати відповідальність, наполегливість, товариськість.

Перегляд файлу

 Горохівська ЗОШ І - ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                             Підготувала

вчитель музичного мистецтва

                                                                            А. Г. Бійчук

 

 

 

 

 

Мета:  перевірити знання учнів з музичного мистецтва; створити умови для інтелектуального розвитку, розвивати кмітливість, спритність, сприяти формуванню комунікативних навичок, зміцненню дружніх відносин між членами команд-супротивників, стимулювати розвиток логічного мислення, виховувати відповідальність, наполегливість, товариськість.

Обладнання: музичний центр, ПК, картки із завданням, портрети композиторів, грамоти для нагородження.

Попередня підготовка: ознайомлення учнів із правилами проведення турніру; підготовка музичного супроводу; зали для проведення турніру; виготовлення учнями запрошень для гостей і членів журі; формування команд, які обирають капітана, дають назву команді, створюють емблему та готують домашнє завдання.

Хід заходу

На сцені -  плакат: “Vita brevis est, ars longa”

« Життя коротке, а мистецтво – вічне! (Гіпократ)

Звучить урочиста музика.

 

У конкурсі беруть участь 2 команди по 8 учнів, кожна з яких обирає собі назву, девіз та емблему.

ДІЙОВІ ОСОБИ: Ведучий — учитель музики, учасники турніру, команди «Веселі нотки» і «Джазмени»

Ведучий. Увага! Увага! Розпочинаємо змагання! Кмітливих і розумних, винахідливих і сміливих запрошуємо взяти участь у турнірі! Зустрічаємо!

На сцену виходять учасники та займають свої місця.

Ведучий оголошує кожну команду.

Ведучий. Сьогодні ви будете перевіряти свої знання, розум, швидкість реакції. Наш турнір буде проходити за олімпійською системою. Що це означає? У випадку невдачі команді доведеться зберігати олімпійський спокій. Отже, розпочинаємо!

Відбувається презентація команд. Кожна з них представляє свої назву, девіз та емблему. ( Максимальна оцінка – 5 балів)

Ведучий. Чудово! Ми познайомилися з нашими неперевершеними учасниками. Не станемо тягнути час і розпочнемо розминку.

У ході розминки кожна команда за 1 хвилину дає відповіді на 6 загадок. За кожну з відгадок вони отримують по одному балу.

 

ЗАГАДКИ ДЛЯ ПЕРШОЇ КОМАНДИ

1.Стан цей нотні знаки носить,

 Як він зветься? ... (Нотоносець)

 

2.В балеті, мюзиклі — сценарій,

 І в опері, і в опереті.

 Його складає літератор.

 Сценарій цей ми називаємо... (лібрето).

 

3.Митець, що таємницю звуків

 Вкладає в музику відкриту,

 Як Моцарт, Лисенко, Ревуцький,

 Чайковський. Хто він? ... (Композитор).

 

4.Ця пісня дивна, урочиста,

 Як над церквами давній дзвін,

 Вона славить працю й Вітчизну,

 Ця назва всім відома — ... (гімн).

 

5.Як закружляє цей танець,

 Як зачарує нас.

 Всьому світу відомий

 Ніжний Віденський... (вальс).

 

6.Ну й велика оця скрипка —

 Не можна відвести очей.

 Звук низький, баритональний.

 Це і є... (віолончель).

 

ЗАГАДКИ ДЛЯ ДРУГОЇ КОМАНДИ

 

1.Він у мистецтві — принц прекрасний,

 Душі прекрасний злет.

 Він старовинний, він сучасний:

 Класичний танець... (менует).

 

2.На нашім інструменті є і струни, і педаль.

 Хто ж він є? Це, безперечно,

 Знайомий красень наш... (рояль).

 

3.Ми в театрі на виставі,

 Закінчився перший акт.

 Глядачів все менше в залі —

 Починається... (антракт).

 

4.Урочисто лине в пісні,

 В арії вражає нас,

 Сильний, як могутнє море,

 Чоловічий голос... (бас).

 

5.На Різдво, на Рік новий,

 На веселі святки

 Сивої старовини

 Скарб несемо золотий —

 Давнії... (колядки).

 

6.Музикант сліпий співає —

 Відчуваєш в серці жар.

 Інструмент свій обіймає.

 Хто ж він є? Співець-... (кобзар).

 

Ведучий. Наші учасники — просто молодці! Кмітливі та ще й, виявляється, обдаровані поетичними талантами! Подивимося, як вони впораються з наступним конкурсом. А називається він «Збирачі фольклору». Кожна команда отримає конверт із картками, на яких окремо написані початки й кінцівки прислів’їв і приказок на тему музики. Переможе той, хто швидко і правильно збере їх. Але не зволікайте: після того, як ви складете прислів’я, вам буде необхідно пояснити їхній зміст. Почали!

Кожна команда отримує конверти й виконує завдання. Закінчення роботи вони оголошують дзвінком.

 

МАТЕРІАЛ ДЛЯ КОНКУРСУ

 

Із пісні й казки... слова не викидають.

 

Де праця, .... там і пісня.

 

Легше тобі на душі стане, ... як пісня до твого серця загляне.

 

Музика без язика, ... а в гурти збирає.

 

Обід без фруктів — ... що свято без музики.

 

Кому добре, той співає, ... кому зле, той плаче.

 

Життя біжить, ... як музика дзвенить.

 

Без голосу не співець, ... без грошей не купець.

 

Яка пташка, ... така й пісня.

 

Швидко пісня співається, ... та не швидко складається.

 

Хто співає, ... той журбу проганяє.

 

Найдорожча пісня — ... з якою мати колисала.

 

Ведучий. Дорогі глядачі, ми вже познайомилися з командами. Тепер час нам звернути увагу й на завзятих капітанів! Для цього ми проведемо наступний конкурс. Готуйтеся, відважні командири!

Кожний капітан отримує планшет із філвордом, в якому за визначений час необхідно знайти якомога більше слів, пов’язаних із музичним мистецтвом.

А

Р

Ф

А

Е

Ф

А

М

П

О

Н

А

М

Д

О

Н

Л

Р

П

О

Г

 І

А

Р

 І

Я

Н

Е

Т

О

О

К

Т

А

В

А

Р

А

Т

Т

П

І

С

Н

Я

А

С

К

Р

И

П

К

А

Н

З

М

Е

Л

О

Д

І

Я

К

К

А

Н

Л

І

Р

А

Д

А

К

О

Н

В

А

Л

Ь

С

І

Л

Я

П

І

А

Н

О

М

И

 

А

Р

Ф

А

О

Ф

А

М

П

О

Н

О

М

Д

О

Н

Л

Р

П

О

Р

И

А

Р

І

Я

Н

Е

Т

Т

О

К

Т

А

В

А

Р

А

Е

Т

П

і

С

Н

Я

А

С

К

Р

И

П

К

А

Н

М

Е

Л

О

Д

і

Я

Ф

О

К

О

Н

Т

Р

А

Б

А

С

В

А

Л

Ь

С

Н

Р

Е

И

Т

А

К

Т

Р

О

Я

Л

Ь

Ведучий (до глядачів). Поки капітани намагаються продемонструвати свої інтелектуальні здібності, ми з вами не будемо відставати. Я показуватиму зображення інструмента, а ви скажете мені, що це. Зауважте, що помилитися буде дуже важко, адже підказкою буде звучання цих інструментів.

Ведучий демонструє картки із зображеннями музичних інструментів, одночасно чути їхнє звучання. Глядачі відгадують, які це інструменти (тромбон, цимбали, литаври, арфа, флейта, контрабас). Після закінчення конкурсу для глядачів капітани показують свої планшети глядачам, зачитуючи знайдені слова. Журі визначає переможця.

 

 Ведучий. Здогадуюся, нашим учасникам уже кортить знову показати себе. Що ж, дамо їм таку змогу, взявши участь  у конкурсі «Знайди пару». Кожна команда отримає картки зі словами, з яких треба утворити пари.  Свою готовність сигналізуємо дзвіночком. Завдання зрозуміле? Починаємо!

Команди отримують картки й виконують завдання.      

 СЛОВА ДЛЯ КОНКУРСУ:

смичок оркестр

 диригент скрипка

 кордебалет струна

 гітара опера

 арія балет

 клавіша хор

 соліст піаніно

ВІДПОВІДІ:

Смичок — скрипка

Диригент — оркестр

Кордебалет — балет

Гітара — струна

Арія — опера

Клавіша — піаніно

Соліст — хор

 

Команді, яка впоралася із завданням швидше за всіх, зараховується один бал.

Ведучий. Усі наші учасники добре знаються на музичному мистецтві. Гадаю, в кожного є і свої вподобання або улюблені автори. Можливо, у наступному конкурсі ви їх зустрінете. Називається він «Упізнай композитора». Кожна команда, дивлячись на портрети, повинна назвати представлених композиторів, а також згадати один із написаних ними творів.

Команди по черзі виконують завдання — кожна вгадує по три персоналії (М. В. Лисенко,  Ж. Бізе, С. В. Рахманінов, Я. С. Степовий, М. І. Глінка, Й. С. Бах, Л. ван Бетховен,  П. І. Чайковський, М. Д. Леонтович).

Ведучий. Ви вже переконалися в обдарованості наших учасників? Що ж, пропоную вам упевнитися в їхній ерудованості. На черзі — «Конкурс ерудитів». Правила прості. Представник кожної команди називає цифру від 1 до 15, що є номером запитання. Члени команди відповідають на запитання. Починає команда... (оголошує).

 

1.Як називається ансамбль із чотирьох музикантів? (Квартет.)

2. Який інструмент називають королем всіх музичних інструментів? (Орган.)

3. Назва якого інструменту вміщує два терміни: «голосно» й «тихо? (Фортепіано.)

4. Яка геометрична фігура стала музичним інструментом? (Трикутник.)

5. Як називається великий колектив музикантів, яким керує диригент? (Оркестр.)

6. Герой якої опери М. А. Римського-Корсакова побував у гостях у Морського царя? («Садко».)

7.Назвіть графічні знаки для позначення музичних звуків. (Ноти.)

8. Яка країна є батьківщиною опери? (Італія.)

9. Який російський композитор ХІХ ст. був ще й морським офіцером? Його називають композитором-казкарем. (М. А. Римський-Корсаков.)

10. Якого славетного композитора в дитинстві називали «диво-дитиною»? (В. А. Моцарта.)

11. Цей композитор об’їздив зі своїми вальсами безліч країн. І донині його твори підкорюють слухачів. Кого називають «королем вальсів»? (Й. Штрауса.)

12. Слухачі закидали його квітами, нагородили оваціями, але він сидів обличчям до оркестру й не бачив реакції зали. Його девіз «Через  боротьбу — до перемоги! Крізь страждання — до радості!» Хто це? (Л. ван Бетховен.)

13. Цього композитора звинувачували в тому, що його музика занадто складна й водночас народна, що заважає прихожанам зосередитись на релігійному настрої. Його найулюбленішим інструментом був орган. Хто це? (Й. С. Бах.)

14. Який російський композитор став засновником російської класичної музики? (М. І. Глінка.)

15. Цього польського композитора називають «поетом» фортепіано. У двадцять років він залишив батьківщину і вже не зміг повернутися ніколи. Значну частину його творчості складають вальси, полонези, мазурки. Йому належать слова «Серце моє там, де моя батьківщина». Хто це? (Ф. Шопен.)

Кожна  команда отримує за правильну відповідь по одному балу. (Треба вибрати по 5 запитань із 15 запропонованих)

Ведучий. Поки гравці готуються до наступного конкурсу, їхні вболівальники також матимуть змогу показати, на що вони здатні. Прошу, дорогі глядачі, подумати над загадками.

 

То товстішає, то худне,

 На всю оселю голосить.  (Баян або акордеон.)

 

Хто стоїть, як вартовий,

Перед нотними рядками?

Хто рядок нам відкриває,

 Місце нотам визначає?  (Скрипковий і басовий ключі.)

 

Сам із вільхи та із дуба,

 В роті чорні й білі зуби.

 Ти до них торкнись рукою,

 Враз почуєш звук чудовий. (Рояль.)

 

Сам пустий, голос густий,

 Дріб вибиває, людей збирає. (Барабан.)

 

Він музикантами керує,

 На нього дивиться оркестр,

 І публіка його цінує

 І віддає тепло сердець. (Диригент.)

 

З піснею цією діти виростають,

 Бо її матуся кожному співає. (Колискова.)

 

 

Під музику таку

 Крокують всі військові.

 В ній чуєш ритм чіткий,

 Вона веде в похід. (Марш.)

За правильні відгадки уболівальники приносять своїм командам додаткові бали

На сцені проходить конкурс « Домашнє завдання.» Команди пропонують музичні інсценівки обраної на власний розсуд пісні. За оплесками уболівальників з’ясовуються бали.

Ведучий. Наші учасники вже трохи стомилися? А їхні вболівальники? Добре, на вас чекає передостанній конкурс «Розрізне доміно». Кожна команда отримає 5 карток із записаними початковими словами пісень і ще 5 — із продовженнями. Перша команда починає співати початок рядка. Суперникам не можна зволікати: слід якомога швидше знайти продовження й проспівати його. Чи варто казати, що за правильну відповідь команда отримає бал! Увага, почали!

 «Ой єсть в лісі... калина»

«В нашої бабусі... ой веселі гуси»

«Ой на горі... та й женці жнуть»

«Як на ті чорнобривці… погляну»

 «Ровесники, ровесниці… дівчата і хлоп'ята»

«Їхав козак за... Дунай»

«Ой у лузі… червона калина»

«Ой ходить сон... коло вікон»

«Добрий вечір тобі, ... пане господарю»

«Зацвіла в долині... червона калина»

 

Ведучий. Останній конкурс допоможе гравцям продемонструвати не лише свій розум, але й ораторські здібності. Оголошую «Завдання на міркування»!

Команди отримують по одному запитанню, на яке вони повинні знайти відповідь за 1 хвилину. Звичайно, їм спочатку слід порадитися.

Погляньте на ілюстрацію(зображення органа.) Цей музичний інструмент існує понад 2000 років. Він може замінити хорову й інструментальну капелу. На ньому грають руками і навіть ногами. У руках одного виконавця це цілий духовий оркестр. Один із журналістів писав про цей інструмент, що він «мудрий, прихований і самотній». Поясніть, що він мав на увазі.

Орієнтовна відповідь:

Орган «мудрий», тому що увібрав у себе культуру тисячоліть; «самотній», бо це єдиний клавішно-духовий інструмент; «прихований», тому що його не видно повністю — ми можемо бачити тільки його фасад.

Ведучий.  Ім’я цього композитора відоме на весь світ. Про нього казали, що він має «сталеві руки й золоте серце». У 1918 р. митець був вимушений залишити Батьківщину та виїхати до США, але слава не покидала його й  на чужині. Якось вранці, зайшовши до кав’ярні, музикант помітив націлений на себе об’єктив фотоапарата. Це його роздратувало, і він закрив обличчя руками. Уже ввечері на перших шпальтах з’явилося фото з підписом: «Ці руки коштують мільйон!». Про кого йдеться, і чому саме такий підпис отримала фотокартка?

Орієнтовна відповідь:

Цим композитором є Сергій Рахманінов. Окрім того, що він створював музику, він  також був віртуозним піаністом, що також додавало композиторові неабиякої  слави. Вже у дев’ять років майбутній композитор був зарахований до Петербурзької консерваторії.

Ведучий. Отже, наш музичний турнір завершився. Усі учасники з гідністю витримали запропоновані випробування. Велика подяка всім, хто брав участь у турнірі й уболівав за команди! Тож, підіб’ємо підсумки турніру...

 

Відбувається остаточний підрахунок балів, визначаються переможці. Звучить урочиста мелодія. Учасники отримують призи й подарунки. Після цього вони прощаються з глядачами й залишають сцену.

Ведучий. Хочу завершити нашу зустріч словами Д.Д.  Шостаковича: «Любіть і вивчайте велике мистецтво музики. Воно відкриє вам цілий світ високих почуттів. Воно зробить вас духовно багатшими, досконалішими. Завдяки музиці ви побачите життя в нових тонах і барвах». До нових зустрічей!   Турнір закінчується.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сливко Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Муржак Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шаховська Альона Вікторівна
    Чудовий захід! Все дуже добре!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
4389
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку