Тема: Магія театру. Мюзикл.
Мета: поглибити знання про театр, сформувати уявлення про жанр мюзилу Формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті; всебічний художньо-естетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини.
Музичний матеріал: Мюзикл «Білосніжка і семеро гномів» (фрагменти). Автор сценарію, автор пісень - Влада Кохановська
А.Житкевич «Семеро гномів» - розучування
Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер.
Хід уроку
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, АКТУАЛІЗАЦІЯ
На фоні відео «відкриття театральної завіси»
Затихнув гомін.
В залі згасло світло,
і, враз заполонивши всі чуття,
розсунулась завіса…
І розквітло
життя — мов казка,
й казка — мов життя.
Відкритими очима і серцями
поринули в ту казку глядачі,
захоплено, бурхливо до нестями,
всім помислом за дією йдучи. (Вірш Н. Забіли )
Фрагмент відеоафіші мюзиклу «Білосніжка і сім гномів»
Вчитель: (Бесіда)
Вчитель: Так, ми переносимось до театру. А що таке театр?
Навести дітей на думку, що театр це вистава в якій актори виконують ролі героїв різних літературних творів.
ІІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вчитель: Увага, увага, шановні глядачі за хвилину в нашому віртуальному театрі розпочинається мюзикл. Бонусний квиток отримає той, хто скаже: а що таке мюзикл? Чим він відрізняться від звичайного спектаклю?
Діти відповідають, вчитель роздає квиточки за найвдаліші відповіді протягом уроку.
Вчитель: Отже, мюзикл — це музично-сценічний твір, у якому переплітаються діалоги, пісні, музика, хореографія. Перші мюзикли виникли в Америці. Це були розважальні вистави, у яких об’єдналися музика, спів, танець, діалоги та сценічна дія.
2. Музичне сприймання
Вчитель: продовжуємо розігриш бонусних квитків. Відгадайте загадку, щоб дізнатись як називається наш мюзикл.
З дзеркалом вела бесіду
Королева до обіду,
А воно правдиве було,
Красу її хвалило.
Але принцеса стала кращою,
Всіх красунь краще навіть ...
І тоді принцесу цю
Мачуха зжила зі світу.
Що сталося - кожен знає.
Казку відразу відгадає.
Додаткова загадка, якщо не відгадають.
Жила я у гномів, ласкава та ніжна,
І пташок я слухала спів дивовижний,
Мов кров, мої губи , волосся – мов нічка,
А личко – як сніг… Мене звуть…
(Білосніжка)
Перегляд фрагменту мюзиклу «Сон Білосніжки»
Вчитель: Подумайте, які особливості мюзиклу ми побачили, чим він вдрізняється від спектаклю?
Відповіді дітей
Вчитель: При постановці мюзиклів часто використовуються масові сцени зі співом і танцями.
«Білосніжка» - це казка, яку написали брати Грін більше 150 років тому. Пригадайте, про що ця казка.
Відповіді дітей
Коли жорстока королева вигнала Білосніжку – вона потрапила до веселої родини гномів
Перегляд фрагменту мюзиклу «Веселі гноми»
Вчитель: Яка музика за характером? Який настрій хореографічного номеру?
Відповіді дітей
Вчитель:
Мюзикли підіймають настрій, дають можливість відпочити. Перегляньте ще один фрагмент мюзиклу, та пригадайте як завершилась казка.
Перегляд фрагменту мюзиклу «Дует Білосніжки та принца»
Вчитель: Що потрібно для того, щоб мюзикл відбувся?
Відповіді дітей
Вчитель: Так мюзикл складається з літературної основи, музики (інструментальні, вокальні, хореографічні номери) декорацій, костюмів.
3. Вокально-хорова робота
Розспівування
Розучування пісні А.Житкевича «Семеро гномів»
1. Жили на світі семеро гномів,
Семеро мудрих астрономів.
Сіяли зорі в безмежнім саду.
Радісно грали в чарівну дуду.
Приспів:
Ла-ла-ла-ла, ла-ла-ла-ла,-
Пісня пташкою летить.
Ла-ла-ла-ла, ла-ла-ла-ла -
В серці музика дзвенить.
2. Семеро гномів вигравали,
Зорі бадьоро крокували.
Стали у коло веселі сім нот -
І закружляв в небесах хоровод.
Приспів
3. Семеро гномів узяли скрипки,
Нотки співали аж охрипли.
Пісня на землю злетила з небес,
Більше з тих пір стало в світі чудес.
Приспів