Конспект уроку з навчання грамоти. Тема:"Театр. Звуки [т], [т’], буква Т, т"

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання учнів про театр, його види, театральні професії; ознайомити учнів із буквою Т, т, яка позначає звуки [т], [т’]; навчити правильно артикулювати звуки [т], [т’]; удосконалювати навички звукового аналізу слів, читацькі навички, навички письма друкованих літер; розвивати зв'язне мовлення, спостережливість, пам'ять, увагу; збагачувати словниковий запас учнів; формувати комунікативну компетентність, навички групової та індивідуальної роботи; виховувати інтерес до читацької діяльності, доброзичливість, повагу до однокласників, любов до мистецтва.
Перегляд файлу

Урок навчання грамоти в 1-б класі

Підготувала Баранник Л.О.

 

Тема. Театр. Звуки [т], [т’], буква Т, т.

 

Мета: актуалізувати знання учнів про театр, його види, театральні професії; ознайомити учнів із буквою Т, т, яка позначає звуки [т], [т’]; навчити правильно артикулювати звуки [т], [т’]; удосконалювати навички звукового аналізу слів, читацькі навички, навички письма друкованих літер; розвивати зв'язне мовлення, спостережливість, пам'ять, увагу; збагачувати словниковий запас учнів; формувати комунікативну компетентність, навички групової та індивідуальної роботи; виховувати інтерес до читацької діяльності, доброзичливість, повагу до однокласників, любов до мистецтва.

 

Обладнання: Воскресенська Н.О., Цепова І.В. Українська мова. Буквар: підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти.-Харків, 2018р.,

картки для індивідуальної та групової роботи, картки для рефлексії, маски для інсценізації, презентація, мультимедійне обладнання.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

Пролунав гучний дзвінок,
Учнів скликав на урок.
Домовляймось, любі діти,
На уроці не шуміти,
Гарно руку піднімати,
Друзів не перебивати.
Тож, часу дарма не гаймо,
Наш урок розпочинаймо!

 

ІІ. Рефлексія настрою та емоційного стану (слайд1).

 

- Діти, я дуже рада бачити вас, тому в мене прекрасний настрій. А який у вас настрій? Покажіть. Посміхніться один одному і налаштуйтеся на роботу.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

- Діти, скажіть ,будь ласка, яка у нас зараз тема тижня? (Театр, слайд 2)

Ми вже багато з вами говорили про театр, його види, театральні професії під час ранкових зустрічей, на уроках «Я досліджую світ», технології та дизайну. А сьогодні я вас знову запрошую до театру на уроці навчання грамоти.

- Пригадайте, що таке театр? (Театр – будинок, в якому відбуваються вистави)

- Я які ви знаєте види театрів?

 

1. Групова робота.

- Що треба придбати для того, щоб потрапити в театр? (Квиток)

- Для того, щоб отримати квиток, необхідно правильно виконати завдання.

 

«Слова розсипались» (слайд 3)

-Діти, у вас па партах картки зі складами: ЛО, МИ, РА, ЛА, НО, ДА, МА, ВО, МО, ЛЯ. Поєднайте картки зі складами так, щоб утворилися слова. Перевірка: діти читають слова, які вони утворили.(Ма-ма, ми-ла, во-да, да-ма, мо-да, во-ля, но-ра, ра-но, ра-ма, во-на, Ло-ра, ла-ма, ма-ло, Ла-да, да-ла,

Ло-ла, ми-ля)

- Ви правильно виконали завдання і тому отримуєте квитки в театр (слайд 4).

 

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

 

1. Дослідження. Виділення та характеристика звуків[т], [т']. Робота над правильною артикуляцією звуків [т], [т'].

 

- Ви отримали квитки в театр. Давайте ще раз чітко вимовимо слово «ТЕАТР». Назвіть перший звук в цьому слові ([т]). Декілька разів повторіть цей звук і поспостерігайте, які органи беруть участь у творенні звука  [т]

(Язик та зуби. Кінчик язика притуляється до верхніх зубів і вони стають перешкодою на шляху повітря).

- Проаналізуйте звук [т]. Який він? (Приголосний твердий)

- А яка у звука [т] пара за твердістю - м'якістю? ( [т'] )

 

2. Гра «Твердий-м'який» (слайд 5)

- Встаньте, будь ласка, пограємо в гру «Твердий-м'який» ( діти рухами показують, який перший звук, твердий чи м'який). «Ловіть» слова!

ТИГР, ТЮЛЬПАН, ТЕЛЕФОН, ТЕЛЕВІЗОР, ТЮЛЕНЬ, ТЕНІС, ТІСТО, ТІНЬ.

 

3. Гра «Чи є звуки [т], [т'] в моєму імені або прізвищі?» (слайд 6)

 

- Діти, зараз кожен подумайте: «Чи є звуки [т], [т'] в моєму імені або прізвищі?» За моєю командою, діти, в чиїх іменах чи прізвищах є звуки [т], [т'], стають справа від мене, а діти, в чиїх іменах чи прізвищах немає звуків [т], [т'], стають зліва від мене.

Перевірка: діти по черзі називають свої імена та прізвища.

 

V. Фізкультхвилинка.

 

Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці,

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра!

Усміхаюсь людям,

Зичу їм добра!

 

4. Ознайомлення з буквами «Т т».

 

- Ми говорили про звуки [т], [т']. А якою ж буквою на письмі позначаються ці звуки? (слайд 7)

- Викладіть на парті з олівців букву «Т».

- А на що схожа буква «Т»? (слайд 8)

Читаємо віршик про букву Т.

 

5. Повідомлення теми та мети уроку.

 

- Сьогодні на уроці ви вивчите букву Т, будете читати й писати склади та слова з цією буквою, складати речення, виконувати різні завдання, а в кінці уроку переглянете маленьку виставу.

 

6. Робота з підручником.

 

- Відкрийте букварі на с.66. Проведіть пальчиками по буквам Тт. Ви бачите друковані літери Тт, ви навчитеся писати їх сьогодні на уроці, а також прописні літери, які будете писати на наступних уроках.

- Подивіться на малюнок (слайд 9) На ньому зображено фрагмент вистави лялькового театру.

- Які ляльки беруть участь у виставі? (Кіт, собака, сонечко) А які декорації ви бачите? (Ялинки)

 

6.1. Робота в групах.

- Подивіться на звукові схеми на цьому малюнку. Покажіть схему, яка підходить до слова «театр»? (  F:\ШКОЛА\атестація 2019-2020\відкритий урок\Снимок3.PNG )

- А тепер подивіться на звукові схеми, які знаходяться біля кота та собаки. Здогадайтеся, кого з них звуть Том, а кого Тім? Як ви здогадалися? (Кіт Том F:\ШКОЛА\атестація 2019-2020\відкритий урок\Снимок4.PNG - перший звук приголосний твердий, собака Тім F:\ШКОЛА\атестація 2019-2020\відкритий урок\Снимок5.PNG - перший звук приголосний м'який)

- Складіть по схемі речення за малюнком. Скільки в реченні буде слів? (3)

(Допоміжні запитання: Що робить кіт? Що робить собака? Кому світить сонечко?)

 

6.2. Відпрацювання техніки читання. Читання складів в підручнику.

 

F:\ШКОЛА\атестація 2019-2020\відкритий урок\1.PNG

Діти читають за вчителем, разом з вчителем, по черзі в групах (один читає, інші слухають)

 

6.3. Читання слів. Словникова робота.

 

На слайді слова та малюнки до них. Учитель або учні читають слова, пояснюють їх значення.

Тир – спортивна споруда для стрільби по мішені.

Метр – одиниця вимірювання довжини.

Долото – столярний чи теслярський інструмент, призначений для видовбування в деревині отворів, гнізд, пазів тощо.

Читання слів в підручнику «ланцюжком»

 

F:\ШКОЛА\атестація 2019-2020\відкритий урок\2.PNG

 

7. Робота на картках. Друкування букв Тт.

 

- А тепер подивіться, як пишеться буква Т (вчитель показує на дошці)

- На картці наведіть всі букви Т, порахуйте й запишіть їх кількість (9)

- А тепер подивіться на квиток. На ньому записано назву вистави. Прочитайте («Тім і Том»)

- Як пишуться клички тварин? (з великої букви)

- Запишіть ці клички на картці.

 

F:\ШКОЛА\атестація 2019-2020\відкритий урок\Снимок8.PNG

 

8. Актуалізація знань про український народний театр – вертеп.

 

- Коли ми з вами говорили про види театрів, ми знайомились з українським народним театром – вертепом, і навіть дивилися невеличку виставу. Що ви можете розказати про вертеп? (Вертеп – переносний ляльковий театр, в якому розігрувалися вистави. Часто вертеп був двоповерховим. На верхньому поверсі показували небесний світ, розігрували сцени про народження Іісуса Христа. На нижньому – земний світ, розігрували сцени з життя звичайних людей. З часом вертеп із лялькового театру перетворився на справжній вуличний театр, де лялькову вертепну виставу сполучають із грою живих людей, а подекуди і цілковито вся вертепна вистава зводиться до гри живих осіб)

 

9. Читання в підручнику вірша про вертеп.

 

F:\ШКОЛА\атестація 2019-2020\відкритий урок\3.PNG

 

10. Театралізація вистави «Тім і Том».

 

- А тепер запрошую вас на театральну виставу. Ви знаєте, що виставу готує багато людей: режисер, декоратори, музиканти, костюмери, гримери, актори. Дітки нашого класу спробували себе у ролі справжніх артистів і підготували для вас невеличку інсценізацію. Актори – на сцену, а ви – вдячні глядачі.

(Звучить музика, підготовлені учні показують інсценізацію)

 

«Одного ранку прокинулося Сонечко. Посміхнулося і вирішило розбудити своїх друзів: собаку Тіма та кота Тома.

- Прокидайся, Тіме! Прокидайся, Томе!

Прокинувся Тім. Прокинувся Том. Вийшли зі своїх будиночків.

- Привіт, Томе!

- Привіт, Тіме!

- Томе, іди до мене!

- Ні, Тіме, ти іди до мене. Тут сонечко, а там темно.

- Томе, тоді ти тягни сонечко до мене.

- Тіме, ти жартуєш? Хіба хтось зможе потягнути сонечко?

А сонечко каже:

- Не сваріться, друзі, скоро я піднімуся ще вище і зможу всім подарувати своє світло та тепло.

(Звучить музика)

 

- Чи сподобалась вам вистава?

- Що було кумедного? Що викликало ваш сміх?

Потім всі бажаючи зможуть зіграти в цій виставі.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

- Що ми сьогодні відвідали? (Театр)

- Яку букву ви вчили сьогодні на уроці? Які звуки вона позначає?

- Які завдання вам найбільше сподобались?

Ви багато вже знаєте про театр, але знайомство з ним ще не закінчилось. На уроці мистецтва ми будемо створювати афішу та маски для акторів. А потім розіграємо виставу.

 

У нас був сьогодні чудовий урок.

Ми знов в світ читання зробили ще крок.

Скажіть всі: «До зустрічі» нашим гостям.

Бажаю в театрі зустрітись всім нам!     

 

- Дякую вам за роботу. Будь ласка, залиште свої картки в кишеньках.

 

F:\ШКОЛА\1клас 2019-2020\новини дня\0430.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
3743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку