Урок з навчання грамоти . Тема "Письмо великої та малої букви Є,є, складів і слів із ними".

Про матеріал
Тема. Письмо великої та малої букви Є,є, складів і слів із ними. Мета:навчити писати рядкову та велику букву "є", склади та слова з нею. Закріплювати звукове значення букви, вправляти у звуко – буквеному аналізі слів з цією буквою.
Перегляд файлу

Тема. Письмо великої та малої букви Є,є, складів і слів із ними.

Мета:навчити писати рядкову та велику букву "є", склади та слова з нею. Закріплювати звукове значення букви, вправляти у звуко – буквеному аналізі слів з цією буквою. Закріплювати вміння писати раніше вивчені букви. Розвивати уміння складати речення із поданих слів, писати букви, слова та речення, уміння працювати в зошитах, виконувати завдання творчого характеру. Розвивати мовлення, увагу, мислення, фонематичний слух. Виховувати почуття любові до природи, охайність під час письма.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і завдань уроку

Послухайте та відгадайте загадку.

Смужка темна, хвіст пухнастий,

Любить їжу полоскати

Перед тим, як з’їсти миє.

Ну і хто його впізнає? (Єнот)

— Назвіть послідовно звуки у слові єнот. Який голосний чуєте у першому складі? Який приголосний ви чуєте перед звуком [е]? Вимовте злито звуки [йе]. Згадайте, якою буквою позначаються ці звуки на письмі?

— Перевірити, чи правильно ви відповіли, нам допоможуть ча­рівні пензлики. Вони лежать у кожного на парті. Візьміть, будь ласка, улюблену фарбу. Розфарбуйте картку широкими мазками зліва-направо.

— Підведіть, будь ласка, свої картки, покажіть, яка літера ви­йшла?

(На картках проступила буква є, яка напередодні була про­писана свічкою і була непомітною, поки її не почали розфарбову­вати.)

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати велику та маленьку букви Є,є.

Завдання уроку:

Вміти : писати рядкову та велику букви є,Є та поєднувати їх у словах з іншими літерами.

ІII. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, до нас звертається Крихітка Єнот за допомогою. Ви , напевно, чули, що в Австралії нещодавно вирували пожежі, в яких загинуло багато дерев. А в Крихітки Єнота є багато друзів в Австралії , тому він просить нас допомогти відвезти їм саджанці рослин, щоб відновити ліс. Допоможемо?

  1. «Валіза знань»

У далеку подорож необхідно зібрати валізу. Ми з вами зберемо «Валізу знань», а ще необхідно «придбати квитки на літак, які ми замовимо через інтернет-магазин». Тому , збираючи «Валізу», назбираєте кошти на квиток.

Послухайте загадку. Про що в ній йдеться?

Ми, звичайно, не хитруєм;

Нас і бачать, Нас і чують –

 Це зовсім не новина.

Як же наші імена? ( Букви і звуки )

 - Що ви знаєте про звуки? ( звуки ми чуємо і вимовляємо )

 - На які дві великі групи поділяються всі звуки?

- Послухайте вірш і підкажіть про які звуки йдеться?

Шість звуків вільно можна

Співати, як пісні.

і звуки знає кожен.

Як звем їх? ( Голосні )

 - Скільки голосних звуків в українській мові?

- Назвіть їх.

 - Якими бувають приголосні звуки?

- Що ви знаєте про букви?

- Чим відрізняються звуки від букв?

 - Які з раніше вивчених букв, можуть позначати один звук або два?

Крихітка Єнот розподілив букви на дві групи, які? (Букви, що позначають голосні та приголосні звуки)

Чи правильно він це зробив? Учень біля дошки виправляє помилки.

  1. Гра «Впіймай звук»

У подорожі необхідно бути уважним, тож переконайте Єнота, що ви надійні супутники в подорожі.

Єноти вивели гуляти

своє єдине дитинча.

За їх сім’єю вовк зубатий

єхидно стежить з-за куща.

Назвіть слова із звуками, які позначає буква є.

  1. Гра «Віднови букви»

Щоб потрапити до аеропорту, необхідно перейти місточок, але вода зруйнувала його. Ви зможете відновити його, коли відгадаєте букви, які розмила вода. Відгадані букви діти записують на дощці.

IV. Вивчення нового матеріалу

Прийшов час придбати квитки. (Діти за зароблені гроші купують квиток). В цей квиток необхідно записати ім´я подорожуючого. Для цього необхідно навчитися писати букву є.

Велика буква Є складається з двох елементів: лівого великого півовала, у якого верхнє заокруглення слід писати вужче, ніж нижнє, і короткої горизонтальної прямої лінії.

Починаємо писати нижче верхньої міжрядкової лінії заокруглюємо ліворуч, торкаючись верхньої міжрядкової лінії й ведемо вниз на себе. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч, закінчуємо писати близько середини робочого рядка. Другий елемент пишемо від середини півовала зліва праворуч трохи вище верхньої рядкової й ведемо горизонтальну пряму лінію, що коротша за верхнє заокруглення.

Буква рядкова «є» складається з лівого півовала та невеличкої поперечної палички. Пишемо її як букву «ес», і посередині зліва направо робимо поперечну паличку.

Обведення букви є у «квиткові» та письмо у прописі.

Поки наш літак перебуває у повітрі, запишіть у прописах по рядочку рядкової та великої букв є.

V Фізкультхвилинка

Зупинка в Єгипті, пересідаємо на потяг.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Ми їдемо потягом через Європу і на шляхи обвалилися гори, щоб їхати далі, необхідно розібрати каміння.

-назвати слова із звуками, які позначає буква є;

- знайти слова, в яких буква є дає два звуки;

- скласти речення із слів;(Знає єнот усі сім нот). Запис речення у зошитах.

- гори Тім і Том (розподілити камінці із складами – нє, лє, сє, тє, єн,єг,єх,єр). Запис складів.

- зробити звуковий аналіз слова єнот.

Ми розібрали каміння і можемо завершити подорож.

 

VІІ Підсумок уроку. Рефлексивно-оцінюючий.

Нашого єнота зустрічає подруга, відгадайте, хто вона?

Є сестричка в їжака: 

І колюча, і прудка.

Як тварину

Називають,

Хто з вас, діти, відгадає? (Єхидна)

Поділіть слово на склади, назвіть перший склад, якою буквою на письмі позначимо цей склад?

 

Єнота залишаємо в Австралії, він допоможе відновити ліс, а нам час повернутися додому.

Підрахунок монет. Хто на чому повернеться?

А тепер підсумуємо нашу роботу.

Якщо вам було легко і цікаво працювати, і все вдалося, то зафарбуйте вітрило яхти в зелений колір, якщо ви все встигли, але виникали труднощі, то в жовтий, а якщо потребуєте допомоги вчителя- в червоний.

 

 

 

 

 

                                                      

 

 

 

 

Збіг урок наш, як коротка мить.

 Дуже швидко в праці час летить.

Подаруємо нашим гостям усмішку.

Яка нам нічого не коштує, але значить дуже багато!!!!!!

 

 

docx
Додано
3 березня 2020
Переглядів
3375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку