«Затверджено»
Директор гімназії
_______________________________
________________________________________
Календарно-тематичне планування уроків
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ
(За підручником М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко )
І СЕМЕСТР
(7 годин на тиждень, всього112 годин)
№ п/п |
Тема уроку Читання Письмо |
Дата |
||||
Добукварний період
|
||||||
1-2
|
Здрастуй, школо! |
Письмове приладдя. Правила сидіння за партою. Ознайомлення із зошитом для письма (прописи № 1, 2). |
|
|||
3-4 |
Я вчуся знайомитися, спілкуватися |
Орієнтування на обмеженій площині (сторінці зошита: Наведення ліній, домальовування, розфарбовування предметів. |
|
|||
5-6 |
Ознайомлююся зі словами – назвами предметів. Що? |
Закріплення знань про лінії. Обведення і розфарбування малюнків. |
|
|||
7 |
Ознайомлююся зі словами – назвами предметів. Хто? Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Ріпка». Слухання і розповідь казки. Коротка і повна відповіді на запитання. |
|
||||
8-9 |
Ознайомлення учнів зі словами - назвами дій. Що робить? |
Письмо прямих горизонтальних, у сітці в клітинку. Домалювання й розфарбовування малюнків. |
|
|||
10-11 |
Ознайомлення учнів зі словами – назвами ознак. Який? Яка? Яке? |
Ознайомлення з графічною сіткою зошита для письма. Письмо прямих і похилих ліній. |
|
|||
12-13 |
Ознайомлення учнів зі словами, якими називають кількість предметів. |
Письмо похилих великих ліній з заокругленням вгорі і внизу. |
|
|||
14 |
Письмо похилих ліній з заокругленням внизу з’єднаних між собою. Розвиток зв’язного мовлення. Складання речень за малюнком. |
|
||||
15-16 |
Досліджую речення |
Письмо великих та малих півовалів. |
|
|||
17-18 |
Ознайомлення із знаками в кінці речення |
Письмо великих і малих овалів. |
|
|||
19-20 |
Ознайомлення зі службовими словами |
Письмо похилих та подовжених похилих ліній. |
|
|||
21 |
Поділ слів на склади. Робота з дитячою книжкою. «Загадки на згадку» |
|
||||
22-23 |
Наголос у словах. |
Письмо похилих ліній із заокругленням вгорі та внизу. |
|
|||
24-25 |
Мовні і немовні звуки. Голосні та приголосні звуки. |
Зображення подовжених похилих ліній із петлею вгорі або внизу |
|
|||
26-27 |
Тверді і мякі приголосні звуки |
Зображення подовжених похилих ліній із петлею вгорі або внизу. Розвиток зв’язного мовлення. Складання речень зв’язаних за змістом. |
|
|||
28 |
Звуковий аналіз слів. Повторення вивченого. |
|
||||
Букварний період
|
||||||
29-30 |
Звук [а]. Позначення його буквами Аа. |
Письмо рядкової букви а. |
|
|||
31-32 |
Закріплення знань про звук [а]. Позначення його буквами А,а. |
Письмо великої букви А. Поєднання її з малою літерою а. Підготовчі графічні вправи. Звуковий аналіз слів. |
|
|||
33-34 |
Звук [о]. Позначення його буквами Оо. Звуковий аналіз слів. |
Письмо рядкової букви о
|
|
|||
35 |
Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою. Мої улюблені казки. |
|
||||
36-37 |
Закріплення знань про звук [о]. Позначення його буквами Оо. |
Письмо рядкової та малої букв О о. Виділення вивчених букв у словах. |
|
|||
38-39 |
Звук [і]. Позначення його буквами І і. Буква І, і в ролі окремого слова. |
Письмо рядкової та великої букв І і, складів із ними. |
|
|||
40-41 |
Звук [и]. Позначення його буквою и. Складання речень. |
Письмо рядкової букви и та великої И |
|
|||
42 |
Порівняння малих букв и , і.. Розвиток зв’язного мовлення. Улюблені герої казок і мультфільмів. |
|
||||
43-44 |
Звук [у]. Позначення його буквами У у. Звуковий аналіз слів. |
Письмо рядкової букви у. Закріплення написання вивчених букв. |
|
|||
45-46 |
Закріплення знань про звук [у]. Позначення його буквами У,у. |
Письмо рядкової та великої букви у У. Звуковий аналіз слів. |
|
|||
47-48 |
Звук [е]. Буква е, Е.
|
Письмо рядкової та великої букви Ее. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень |
|
|||
49 |
Закріплення букви е, Е, її звукового значення. Робота з дитячою книжкою. Золота осінь. |
|
||||
50-51 |
Звук [ м]. Позначення його буквами М м. Читання прямих і обернених складів. |
Написання рядкової букви м, складів із нею, слова мама. |
|
|||
52-53 |
Закріплення знань про звукові значення вивчених букв |
Написання великої букви М, складів, слів з нею. |
|
|||
54-55 |
Звук [л], [л']. Позначення його буквами Л л. Звуковий аналіз слів із твердими й м’якими приголосними. |
Письмо рядкової букви л. Зіставлення форм малих букв м і л. Складовий диктант. |
|
|||
56 |
Письмо слів, складів з вивченими буквами. Запис слів під диктовку. Розвиток зв’язного мовлення. Слова - назви одягу. |
|
||||
57-58 |
Закріплення знань про звукові значення букв Л л. |
Написання великої букви Л. Запис слів під диктовку. |
|
|||
59-60 |
Звуки [ н], [н']. Позначення їх буквами Нн.
|
Письмо рядкової букви н, складів, слів із нею.
|
|
|||
61-62 |
Закріплення звукового значення вивчених букв, розвиток вміння читати склади, слова, речення з ними. |
Написання великої літери Н. |
|
|||
63 |
Закріплення звукового значення вивчених букв, розвиток вміння читати склади, слова, речення з ними. Робота з дитячою книжкою. Народ скаже, як зав’яже |
|
||||
|
Звуки [с], [с']. Позначення їх буквами С,с. |
Написання малої букви с, складів та слів із нею. |
|
|||
64-65 |
Закріплення знань про звуки [с], [с'], букви С, с. |
Написання великої букви С, складів та слів із нею. |
|
|||
68-69 |
Звук [к]. Позначення його буквами К,к. Словниково-логічні вправи. |
Написання рядкової букви к, складів та слів із нею. |
|
|||
70 |
Написання великої букви К, складів, слів з нею. Розвиток зв’язного мовлення. Значення слова. |
|
||||
71-72 |
Звуки [в], [в']. Позначення їх буквами В,в |
Написання рядкової букви в, складів та слів із нею. |
|
|||
73-74 |
Закріплення знань про букви В,в, їх звукове значення. Розвиток вміння читати склади, слова, текст. |
Написання великої букви В, складів, слів із нею. Малюнковий диктант. |
|
|||
75-76 |
Звуки [р],[р']. Позначення їх буквами Р, р. |
Написання рядкової букви р, складів та слів із нею.. |
|
|||
77 |
Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою. |
|
||||
78-79 |
Закріплення знань про звукові значення букв Р, р. |
Написання великої літери Р, складів та слів із нею. |
|
|||
80-81 |
Звуки [п], [п']. Позначення їх буквами П, п. |
Написання рядкової букви п, складів та слів з нею. |
|
|||
82-83 |
Закріплення знань про букви П, п, їх звукове значення. |
Велика буква П. Написання імен з великої літери. |
|
|||
84 |
Написання вивчених букв, складів, слів із ними. Розвиток зв’язного мовлення. Розширення уявлення про лічилки. |
|
||||
85-86 |
Звуки [т], [т']. Позначення їх буквами Т, т. Вивчення скоромовки. |
Написання рядкової букви т, складів та слів із нею. |
|
|||
87-88 |
Закріплення знань про букви Т,т їх звукове значення. |
Написання великої букви Т. |
|
|||
89-90 |
Звуки [д], [д']. Позначення їх буквами Д, д. |
Написання рядкової букви д. |
|
|||
91
|
Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою. Мова природи. |
|
||||
|
||||||
92-93 |
Закріплення знань про букви Д, д, їх звукове значення. |
Написання великої букви Д, складів, слів із нею. Закріплення навичок написання рядкової літери д. |
|
|||
94-95 |
Звуки [з], [з']. Позначення їх буквами З, з. |
Написання рядкової букви з, складів та слів з нею. |
|
|||
96-97 |
Закріплення знань про букви З,з, їх звукове значення. |
Написання великої букви З. Написання слів із пропущеними літерами |
|
|||
98 |
Написання вивчених букв, складів, слів із ними. Розвиток зв’язного мовлення. Складання усної розповіді за малюнками. |
|
||||
99-100 |
Звуки [б], [б']. Позначення їх буквами Б, б. |
Написання рядкової букви б, складів, слів з нею. Списування речень. |
|
|||
101-102 |
Повторення вивченого про букви Б, б, їх звукове значення. Формування навичок читання на основі тексту. |
Написання великої букви Б, складів, слів із нею. Закріплення навичок написання рядкової букви б. Зоровий диктант |
|
|||
103-104 |
Звук [й]. Позначення його буквами Й, й. |
Написання рядкової букви й, складів та слів із нею. |
|
|||
105 |
Формування в учнів навичок читання. Робота з дитячою книжкою |
|
||||
106-107 |
Закріплення знань про букви Й, й. Формування в учнів навичок читання на основі діалогу. |
Написання великої букви Й, буквосполучення йо. Письмо слів із пропущеними буквами. |
|
|||
108-109 |
Формування в учнів навичок читання |
Письмо вивчених букв. Закріплення вміння писати вивчені букви. |
|
|||
110-111 |
Повторення вивченого за І семестр. Формування в учнів навичок читання |
Повторення вивченого за І семестр. Списування слів з друкованого тексту. |
|
|||
112
|
Закріплення вміння писати вивчені букви. Письмо слів під диктовку. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||||
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ ІІ семестр |
||||||
113-114
|
Звук [г]. Позначення його буквами Г, г. |
Написання рядкової букви г. Підготовчі графічні вправи. |
|
|||
115-116 |
Закріплення знань про звук [ г], букви Г, г. |
Написання великої букви Г. Записування речень під диктовку. |
|
|||
117-118 |
Звук [ґ].Позначення його буквами Ґ, ґ |
Написання рядкової букви ґ. Написання складів, слів з буквою ґ. Словниковий диктант. |
|
|||
119 |
Закріплення знань про вивчені букви. Робота з дитячою книжкою. Цікаве для допитливих.
|
|
||||
120-121 |
Закріплення знань про звукові значення букв Г, г та Ґ, ґ. |
Написання великої букви Ґ. |
|
|||
122-123 |
Буква ь (знак м’якшення). Позначення на письмі м’якості приголосних звуків. |
Письмо знака м’якшення (ь) закритої та відкритої конфігурації, поєднання його з іншими літерами. |
|
|||
124-125 |
Закріплення умінь читати слова зі знаком м’якшення (ь). Буквосполучення ьо. |
Письмо буквосполучення ьо. запис слів із ним. Списування речення з друкованого шрифту. |
|
|||
126
|
Списування друкованого тексту. Розвиток зв’язного мовлення. Назви овочів і фруктів. |
|
||||
127-128 |
Звук [х]. Позначення його буквами Х, х.
|
Письмо рядкової букви х, складів, слів із нею |
|
|||
129-130 |
Закріплення знань про букви X, х, їх звукове значення |
Письмо великої букви Х. Письмо слів з великою буквою Х. |
|
|||
131-132 |
Звук [ж]. Позначення його буквами Ж, ж. |
Письмо рядкової букви ж, складів, слів із нею. Списування з рукописного тексту. |
|
|||
133 |
Закріплення знань про вивчені букви. Формування навичок читання. Робота з дитячою книжкою. |
|
||||
134-135 |
Закріплення знань про звук [ж], букви Ж, ж. Опрацювання тексту «Пізнавай хижих тварин» |
Письмо великої букви Ж. Закріплення навичок письма букви ж, слів, речень. |
|
|||
136-137 |
Звук [ш]. Позначення його буквами Ш, ш. |
Письмо рядкової букви ш, складів, слів із нею. |
|
|||
138-139 |
Закріплення знань про звукове значення букви ш. Формування навичок читання. |
Письмо великої букви Ш, складів і слів із нею. |
|
|||
140 |
Списування друкованого тексту. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||||
141-142 |
Звук [ч]. Позначення його буквами Ч, ч. Читання складів, слів, речень із буквою ч |
Письмо рядкової букви ч, складів, слів із нею. |
|
|||
143-144 |
Закріплення знань про звук [ч], букви Ч, ч. Робота над текстом «Річка Черемош» |
Письмо великої та рядкової букв Ч, ч, складів слів із ними |
|
|||
145-146 |
Звуки [ц], [ц']. Позначення, їх буквами Ц,ц. Формування навичок читання |
Письмо рядкової букви ц, буквосполучень, слів із нею. |
|
|||
147 |
Закріплення знань і вмінь, повязаних із вивченими буквами. Робота з дитячою книжкою. А.Лінник «Поста арифметика»
|
|
||||
148-149 |
Закріплення знань про звукове значення букви ц. Формування навичок читання. |
Письмо великої букви Ц. |
|
|||
150-151 |
Буква я, позначення нею мякості попереднього приголосного і звук [а]. |
Письмо малої букви я. |
|
|||
152-153 |
Буква я, позначення нею двох звуків [йа]. |
Письмо великої букви Я, слів із нею. |
|
|||
154 |
Запис речень під диктовку. Розвиток зв'язного мовлення. Вчуся розрізняти загальні та особливі ознаки предметів.
|
|
||||
155-156 |
Буква ю, позначення нею мякості попереднього приголосного і звука [у]. |
Письмо малої букви ю. |
|
|||
157-158 |
Буква ю, позначення нею двох звуків [йу]. |
Письмо великої букви Ю, слів із нею. |
|
|||
159-160 |
Закріплення вивчених букв. Опрацювання тексту «Вишня» за Катериною Михалициною. |
Закріплення вивчених букв. |
|
|||
161 |
Буква є, позначення нею мякості попереднього приголосного і звука [е]. Робота з дитячою книжкою. Оповідання про твоїх ровесників. |
|
||||
162-163 |
Буква є, позначення нею двох звуків [йе]. |
Письмо малої букви є. |
|
|||
164-165 |
Закріплення знань і вмінь, повязаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Буруля» за В.Коваленко. |
Письмо великої букви Є, слів із нею. |
|
|||
166-167 |
Буква ї, позначення нею двох звуків [йі]. Опрацювання віршів. |
Письмо малої букви ї.. |
|
|||
168 |
Письмо великої букви Ї, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення. Вчуся розподіляти предмети на групи. |
|
||||
169-170 |
Закріплення знань і вмінь, повязаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Українська держава» |
Закріплення вивчених букв |
|
|||
171-172 |
Т.Шевченко та Л.Українка – видатні українські поети |
Закріплення вивчених букв, вміння писати слова, речення. |
|
|||
173-174 |
Звукосполучення [шч], позначення його буквами Щщ. |
Письмо рядкової букви щ, буквосполучень, складів, слів із нею. |
|
|||
175
|
Закріплення знань і вмінь, повязаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Яке щастя» В.Сухомлинського. Робота з дитячою книжкою. Урок-гра «З якої це казки?»
|
|
||||
176-177 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Удома краще». |
Письмо великої букви Щ, буквосполучень, складів, слів із нею. Письмо під диктовку буквосполучень, слів, речень |
|
|||
178-179 |
Звук [ф]. Позначення його буквами Ф ф. читання складів і слів з буквою ф. нею |
Письмо малої букви ф, складів, слів із нею. |
|
|||
180-181 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Виставка малюнків». Опрацювання скоромовок. |
Письмо великої букви Ф, складів, слів із нею. |
|
|||
182
|
Закріплення вміння писати слова, речення. Списування з рукописного і друкованого тексту. Розвиток зв'язного мовлення. Розмова по телефону |
|
||||
183-184 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Фунікулер у Києві» |
Закріплення вміння писати слова, речення. Зоровий диктант. |
|
|||
185-186 |
Звуки [дз], [дз‵]. Позначення їх буквосполученнями Дз, дз. Відпрацювання злитої вимови. |
Письмо буквосполучення дз, складів, слів із ним. |
|
|||
187-188 |
Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж, дж. Відпрацювання злитої вимови. Опрацювання тексту «Цілющі джерела» |
Письмо буквосполучення дж, складів, слів із ним. |
|
|||
189
|
Закріплення знань про звукове значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою «Моя Батьківщина - Україна»
|
|
||||
190-191 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Дзюдо» |
Закріплення вмінь писати слова, речення. |
|
|||
192-193 |
Апостроф. Опрацювання віршів, тексту. |
Письмо слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом.
|
|
|||
194-195 |
Закріплення вимови слів з апострофом. Опрацювання тексту «Як ми виграли комп’ютер» |
Закріплення вмінь писати слова, речення. |
|
|||
196
|
Підсумковий урок буквеного періоду. Алфавіт. Звуки. Букви. Розвиток зв'язного мовлення. «Вчуся знаходити спільні ознаки в різних предметах» |
|
||||
Післябуквений період |
||||||
197-198 |
Читаю та відгадую загадку |
Повторення. Алфавіт. Звуки мовлення. Букви. |
|
|||
199-200 |
Читаю і слухаю дитячі пісні |
Голосні та приголосні звуки |
|
|||
201-202 |
Читаю лічилки |
Роль звуків і букв в слові. |
|
|||
203
|
Читаю українську народну казку «Рукавичка». Робота з дитячою книжкою «Українські народні казки»
|
|
||||
204-205 |
Читаю авторську казку «Як заєць сон шукав» Ольги Зубер. |
Читання і написання слів із звуками [г], [ґ] |
|
|||
206-207 |
Вірші про пори року |
Написання слів з буквою щ. |
|
|||
208-209 |
Читаю про дні тижня |
Написання слів з ь (знак м’якшення) |
. |
|||
210
|
Письмо під диктовку. Звуко-буквений аналіз слів. Наша мова. Розвиток зв’язного мовлення. В бібліотеці. |
|
||||
211-212 |
Читаю про кольори в природі |
Написання слів з буквосполученням ьо. |
|
|||
213-214 |
Читаю про кольори в природі |
Написання слів з буквосполученням йо. |
|
|||
215-216 |
Читаю про родину |
Закріплення вміння писати слова, речення |
|
|||
217
|
Читаю про родину. Робота з дитячою книжкою |
|
||||
218-219 |
Читаю оповідання про дітей
|
Написання слів з буквами я, ю, є, ї.. |
|
|||
220-221 |
Читаю про дружбу і друзів |
Написання слів з апострофом. |
|
|||
222-223 |
Читаю про дружбу і друзів |
Перенесення слів з рядка в рядок |
|
|||
224
|
Написання слів з буквосполученнями дз, дж. Розвиток зв’язного мовлення. Складання мовної казки
|
|
||||
225-226 |
Читаю про дитячі ігри. Робота над оповіданням Л.Дяченко «Мячик-пустунець» |
Розрізнення слів, що відповідають на питання хто?, що? |
|
|||
227-228 |
Читаю про дитячі ігри. Робота над лічилкою Е.Саталкіної «Лічилочка» |
Написання слів з великої букви. |
|
|||
229-230 |
Читаю про користь спорту |
Близькі та протилежні за значенням слова |
|
|||
231
|
Наголос у словах. Робота з дитячою книжкою. В. Сухомлинський «Дівчинка і Ромашка»
|
|
||||
232-233 |
Читаю про домашніх тварин |
Слова, які мають кілька значень. |
|
|||
234-235 |
Читаю про домашніх тварин |
Слова, які називають ознаки предметів і їх кількість. |
|
|||
236-237 |
Читаю про чарівні слова нашої мови |
Слова, які називають дії. |
|
|||
238 |
Канікули. Підсумковий урок. Розвиток зв’язного мовлення. Як я мрію провести літні канікули. |
|
||||