НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (За підручником М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко )

Про матеріал
Календарно-тематичне планування за програмою Савченко О.Я., розроблене до підручника "Буквар" М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко НУШ. 6 годин на тиждень - читання/письмо. Сьома година - робота з дитячою книжкою або розвиток звязного мовлення.
Перегляд файлу

 

                                                                                                        «Затверджено»

Директор гімназії

_______________________________

________________________________________

 

Календарно-тематичне  планування  уроків

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

(За  підручником   М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко )

 

І СЕМЕСТР

(7 годин на тиждень, всього112 годин)

 

№ п/п

Тема  уроку

              Читання                                                  Письмо

Дата

Добукварний  період

 

1-2

 

 

Здрастуй, школо!

Письмове приладдя. Правила сидіння за партою. Ознайомлення із зошитом для письма

(прописи № 1, 2).

 

3-4

Я вчуся знайомитися, спілкуватися

Орієнтування на  обмеженій

площині (сторінці зошита:

Наведення ліній, домальовування, розфарбовування предметів.

 

5-6

Ознайомлююся зі словами –

назвами предметів. Що?

Закріплення  знань  про  лінії. Обведення  і  розфарбування  малюнків.

 

7

Ознайомлююся зі словами – назвами предметів. Хто? Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Ріпка». Слухання і розповідь казки. Коротка і повна відповіді на запитання.

 

8-9

Ознайомлення учнів зі словами - назвами дій. Що робить?

Письмо  прямих горизонтальних, у сітці в клітинку. Домалювання й розфарбовування малюнків.

 

10-11

Ознайомлення учнів зі словами – назвами ознак. Який? Яка? Яке?

Ознайомлення з графічною сіткою зошита для письма. Письмо  прямих  і  похилих  ліній.

 

12-13

Ознайомлення учнів зі словами, якими називають кількість предметів.

Письмо похилих  великих  ліній  з  заокругленням  вгорі  і внизу.

 

14

Письмо похилих ліній  з заокругленням  внизу  з’єднаних  між собою. Розвиток зв’язного мовлення. Складання  речень за малюнком.

 

15-16

Досліджую речення

Письмо  великих  та  малих  півовалів.

 

17-18

Ознайомлення із знаками в кінці речення

Письмо  великих  і  малих  овалів.

 

19-20

Ознайомлення зі службовими словами

Письмо  похилих та подовжених похилих  ліній.

 

21

Поділ слів на склади. Робота з дитячою книжкою. «Загадки на згадку»

 

22-23

Наголос у словах.

Письмо  похилих ліній із заокругленням  вгорі та внизу.

 

24-25

Мовні і немовні звуки. Голосні та приголосні звуки.

Зображення  подовжених похилих ліній із  петлею вгорі  або  внизу

 

26-27

Тверді і мякі приголосні звуки

Зображення  подовжених похилих ліній із  петлею вгорі  або  внизу. Розвиток зв’язного  мовлення. Складання  речень  зв’язаних  за  змістом.

 

28

Звуковий аналіз слів. Повторення вивченого.

 

 

Букварний  період

 

29-30

Звук [а]. Позначення  його  буквами Аа.

Письмо  рядкової  букви а.

 

31-32

Закріплення знань про звук [а]. Позначення його буквами А,а.

Письмо  великої  букви А. Поєднання її з малою літерою а.

Підготовчі графічні  вправи. Звуковий  аналіз  слів.

 

33-34

Звук [о]. Позначення  його  буквами Оо. Звуковий  аналіз  слів.

Письмо  рядкової  букви о

 

 

35

Закріплення  знань  про  звукові  значення  вивчених букв. Робота з дитячою книжкою. Мої  улюблені  казки.

 

36-37

Закріплення знань про звук [о]. Позначення  його  буквами Оо.

Письмо  рядкової та  малої букв О о. Виділення  вивчених  букв  у  словах.

 

38-39

Звук [і]. Позначення  його  буквами І і. Буква  І, і в  ролі  окремого  слова.

Письмо  рядкової та великої  букв І і, складів  із  ними.

 

40-41

Звук [и]. Позначення  його  буквою и. Складання  речень.

Письмо  рядкової  букви и та великої И

 

42

 Порівняння малих букв  и , і.. Розвиток зв’язного мовлення. Улюблені  герої казок і мультфільмів.

 

43-44

Звук [у]. Позначення  його  буквами У у. Звуковий  аналіз  слів.

Письмо  рядкової букви у.

Закріплення  написання  вивчених  букв.

 

45-46

Закріплення знань про звук [у]. Позначення його буквами У,у.

Письмо  рядкової та  великої букви у У. Звуковий  аналіз  слів.

 

47-48

Звук [е]. Буква е, Е.

 

Письмо  рядкової  та  великої букви Ее. Підготовчі  графічні  вправи. Написання  буквосполучень

 

49

Закріплення букви е, Е, її звукового значення.

 Робота з дитячою книжкою. Золота  осінь.

 

50-51

Звук [ м]. Позначення  його  буквами

М м. Читання прямих і обернених складів.

Написання рядкової букви м, складів із нею, слова мама.

 

52-53

Закріплення знань про звукові значення вивчених букв

Написання великої букви М, складів, слів з нею.

 

54-55

Звук [л], [л']. Позначення  його  буквами Л л. Звуковий  аналіз  слів із  твердими   й  мякими  приголосними.

Письмо рядкової  букви л. Зіставлення форм малих букв м і л. Складовий диктант.

 

56

Письмо  слів, складів  з вивченими  буквами. Запис слів під диктовку. Розвиток зв’язного  мовлення. Слова - назви  одягу.

 

57-58

Закріплення знань про звукові значення букв Л л.

Написання  великої  букви Л. Запис  слів  під  диктовку.

 

59-60

Звуки [ н], [н']. Позначення  їх  буквами Нн.

 

Письмо  рядкової  букви н, складів, слів із нею.

 

 

61-62

Закріплення  звукового  значення  вивчених букв, розвиток вміння читати склади, слова, речення з ними.

Написання великої літери Н.

 

63

Закріплення  звукового  значення  вивчених букв, розвиток вміння читати склади, слова, речення з ними. Робота з дитячою книжкою. Народ  скаже, як завяже

 

 

Звуки [с], [с'].  Позначення  їх  буквами С,с.

Написання   малої букви с, складів та слів із нею.

 

64-65

Закріплення  знань  про  звуки [с], [с'], букви С, с. 

Написання   великої  букви С, складів та слів із нею.

 

68-69

Звук [к]. Позначення його  буквами К,к. Словниково-логічні  вправи.

Написання рядкової букви к, складів  та слів із нею.

 

70

 Написання великої букви К, складів, слів з нею.  Розвиток зв’язного  мовлення.  Значення слова.

 

71-72

Звуки [в], [в'].  Позначення  їх  буквами В,в

Написання рядкової букви в, складів  та слів із нею.

 

73-74

Закріплення  знань  про  букви В,в, їх  звукове  значення. Розвиток вміння читати склади, слова, текст.

Написання великої букви В, складів, слів із нею. Малюнковий диктант.

 

75-76

Звуки [р],[р'].  Позначення  їх  буквами Р, р.

Написання рядкової букви р, складів  та слів із нею..

 

77

Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою.

 

78-79

Закріплення знань про звукові значення букв Р, р.

Написання великої літери Р, складів та слів із нею.

 

80-81

Звуки [п], [п'].  Позначення  їх  буквами П, п.

Написання рядкової  букви п, складів  та  слів  з  нею.

 

82-83

Закріплення  знань  про  букви П, п, їх  звукове  значення.

Велика буква П. Написання імен з великої літери.

 

84

Написання вивчених букв, складів, слів із ними. Розвиток зв’язного  мовлення.  Розширення уявлення про лічилки.

 

85-86

Звуки [т], [т']. Позначення  їх  буквами Т, т. Вивчення  скоромовки.

Написання рядкової  букви т, складів  та  слів  із  нею.

 

87-88

Закріплення  знань  про  букви Т,т їх  звукове  значення.

Написання великої букви Т.

 

89-90

Звуки [д], [д'].                                                Позначення  їх  буквами Д, д.

Написання рядкової букви д.

 

91

 

Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою. Мова  природи.

 

 

92-93

Закріплення  знань  про  букви Д, д, їх  звукове  значення.

Написання великої букви Д, складів, слів із нею. Закріплення навичок написання  рядкової літери д.

 

94-95

Звуки [з], [з'].  Позначення  їх  буквами З, з.

Написання рядкової  букви з, складів  та  слів  з  нею.

 

96-97

Закріплення знань про букви З,з, їх звукове значення.

Написання великої букви З. Написання слів із пропущеними літерами

 

98

Написання вивчених букв, складів, слів із ними. Розвиток зв’язного  мовлення.  Складання усної розповіді за малюнками.

 

99-100

Звуки [б], [б'].  Позначення  їх  буквами Б, б.

Написання  рядкової  букви б, складів, слів з нею. Списування  речень.

 

101-102

Повторення вивченого про букви Б, б, їх звукове значення. Формування навичок читання на основі тексту.

Написання великої букви Б, складів, слів із нею. Закріплення навичок написання рядкової букви б. Зоровий диктант

 

103-104

Звук [й]. Позначення  його  буквами Й, й.

Написання  рядкової  букви й, складів  та слів  із нею.

 

105

Формування в учнів навичок читання. Робота з дитячою книжкою

 

106-107

Закріплення  знань  про  букви Й, й. Формування в учнів навичок читання на основі діалогу.

Написання   великої  букви Й, буквосполучення йо. Письмо  слів  із  пропущеними  буквами.

 

108-109

Формування в учнів навичок читання

Письмо  вивчених  букв. Закріплення  вміння  писати  вивчені  букви.

 

110-111

Повторення вивченого за І семестр. Формування в учнів навичок читання

Повторення вивченого за І семестр.

Списування  слів з друкованого  тексту.

 

112

 

 Закріплення  вміння  писати  вивчені  букви. Письмо слів під диктовку.  Розвиток  зв’язного  мовлення.

 

НАВЧАННЯ  ГРАМОТИ

ІІ семестр

113-114

 

Звук [г]. Позначення  його  буквами Г, г.

Написання  рядкової  букви г. Підготовчі графічні  вправи.

 

115-116

Закріплення  знань  про  звук

[ г], букви Г, г.

Написання  великої  букви Г. Записування  речень під диктовку.

 

117-118

Звук [ґ].Позначення  його  буквами Ґ, ґ

Написання  рядкової букви ґ. Написання  складів, слів з буквою ґ. Словниковий диктант.

 

119

Закріплення знань про вивчені букви. Робота з дитячою книжкою. Цікаве для допитливих.

 

 

120-121

Закріплення  знань  про  звукові  значення букв Г, г та Ґ, ґ.

Написання великої букви  Ґ.

 

122-123

Буква ь (знак м’якшення). Позначення на письмі м’якості приголосних звуків.

Письмо знака м’якшення (ь) закритої та відкритої конфігурації, поєднання його з іншими літерами.

 

124-125

Закріплення умінь читати слова зі знаком м’якшення (ь). Буквосполучення ьо.

Письмо буквосполучення ьо. запис слів із ним. Списування речення з друкованого шрифту.

 

126

 

Списування  друкованого  тексту. Розвиток  зв’язного  мовлення. Назви овочів  і  фруктів.

 

127-128

Звук [х]. Позначення його буквами Х, х.

 

Письмо рядкової букви х, складів, слів із нею

 

129-130

Закріплення знань про букви X, х, їх звукове значення

Письмо великої букви Х. Письмо слів з великою буквою Х.

 

131-132

Звук [ж]. Позначення його буквами Ж, ж.

Письмо рядкової букви ж, складів, слів із нею. Списування з рукописного тексту.

 

133

Закріплення знань про вивчені букви. Формування навичок читання. Робота з дитячою книжкою.

 

134-135

Закріплення знань про звук [ж], букви Ж, ж. Опрацювання тексту «Пізнавай хижих тварин»

Письмо  великої  букви Ж. Закріплення навичок письма букви ж, слів, речень.

 

136-137

Звук [ш]. Позначення його буквами Ш, ш.

Письмо рядкової букви ш, складів, слів із нею.

 

138-139

Закріплення знань про звукове значення букви ш. Формування  навичок читання.

Письмо великої букви Ш, складів і слів із нею.

 

140

Списування  друкованого  тексту. Розвиток  зв’язного  мовлення.

 

141-142

Звук [ч]. Позначення його буквами Ч, ч. Читання складів, слів, речень із буквою ч

Письмо рядкової букви ч, складів, слів із нею.

 

143-144

Закріплення знань про звук [ч], букви Ч, ч. Робота над текстом «Річка Черемош»

Письмо великої та рядкової букв Ч, ч, складів слів із ними

 

145-146

Звуки [ц], [ц']. Позначення, їх буквами Ц,ц. Формування навичок читання

 Письмо рядкової букви ц, буквосполучень, слів із нею.                

 

147

Закріплення знань і вмінь, повязаних із вивченими буквами. Робота з дитячою книжкою. А.Лінник «Поста арифметика»

 

 

148-149

Закріплення знань про звукове значення букви ц. Формування  навичок читання.

Письмо великої букви Ц.

 

150-151

Буква я, позначення нею мякості попереднього приголосного і звук [а].

Письмо малої букви я.

 

152-153

Буква я, позначення нею двох звуків  [йа].

Письмо великої букви Я,  слів із нею.

 

154

 Запис  речень під  диктовку. Розвиток зв'язного мовлення. Вчуся розрізняти загальні та особливі ознаки предметів.

 

 

155-156

Буква ю, позначення нею мякості попереднього приголосного і звука [у].

Письмо малої букви ю.

 

157-158

Буква ю, позначення нею двох звуків  [йу].

Письмо великої букви Ю, слів із нею.

 

159-160

Закріплення вивчених букв. Опрацювання тексту «Вишня» за Катериною Михалициною.

Закріплення вивчених букв.

 

161

Буква є, позначення нею мякості попереднього приголосного і звука [е].  Робота  з  дитячою книжкою. Оповідання  про  твоїх ровесників.

 

162-163

Буква є, позначення нею двох звуків  [йе].

Письмо малої букви є.

 

164-165

Закріплення знань і вмінь, повязаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Буруля» за В.Коваленко.

Письмо великої букви Є, слів із нею.

 

166-167

Буква ї, позначення нею двох звуків  [йі]. Опрацювання віршів.

Письмо малої букви ї..

 

168

Письмо великої букви Ї,  слів із нею.  Розвиток зв'язного мовлення. Вчуся розподіляти предмети на групи.

 

169-170

Закріплення знань і вмінь, повязаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Українська держава»

Закріплення вивчених букв

 

171-172

Т.Шевченко та Л.Українка – видатні українські поети

Закріплення вивчених букв, вміння писати слова, речення.

 

173-174

Звукосполучення [шч], позначення його буквами Щщ.

Письмо рядкової букви щ, буквосполучень, складів, слів із нею.

 

175

 

Закріплення знань і вмінь, повязаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Яке щастя» В.Сухомлинського. Робота з дитячою книжкою. Урок-гра «З якої це казки?»

 

 

176-177

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Удома краще».

Письмо великої букви Щ, буквосполучень, складів, слів із нею. Письмо під диктовку буквосполучень, слів, речень

 

178-179

Звук [ф]. Позначення його буквами Ф ф. читання складів і слів з буквою ф.

нею

Письмо малої букви ф, складів, слів із нею.

 

180-181

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Виставка малюнків». Опрацювання скоромовок.

Письмо великої букви Ф, складів, слів із нею.

 

182

 

Закріплення вміння писати слова, речення. Списування з рукописного і друкованого тексту. Розвиток зв'язного мовлення. Розмова по телефону

 

183-184

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Фунікулер у Києві»

Закріплення вміння писати слова, речення. Зоровий диктант.

 

185-186

Звуки [дз], [дз‵]. Позначення їх буквосполученнями Дз, дз. Відпрацювання злитої вимови.

Письмо буквосполучення дз, складів, слів із ним.

 

187-188

Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж, дж. Відпрацювання злитої вимови. Опрацювання тексту «Цілющі джерела»

Письмо буквосполучення дж, складів, слів із ним.

 

189

 

Закріплення знань про звукове значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою «Моя Батьківщина - Україна»

 

 

190-191

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Дзюдо»

Закріплення вмінь писати слова, речення.

 

192-193

Апостроф. Опрацювання віршів, тексту.

Письмо слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом.

 

 

194-195

Закріплення вимови слів з апострофом. Опрацювання тексту «Як ми виграли комп’ютер»

 Закріплення вмінь писати слова, речення.

 

196

 

Підсумковий урок буквеного періоду. Алфавіт. Звуки. Букви. Розвиток зв'язного мовлення. «Вчуся знаходити спільні ознаки в різних предметах»

 

 

Післябуквений період

197-198

Читаю та відгадую загадку

Повторення. Алфавіт. Звуки мовлення. Букви.

 

199-200

Читаю і слухаю дитячі пісні

Голосні та приголосні звуки

 

201-202

Читаю лічилки

Роль звуків і букв в слові.

 

203

 

Читаю українську народну казку «Рукавичка». Робота з дитячою книжкою «Українські народні казки»

 

 

204-205

Читаю авторську казку «Як заєць сон шукав» Ольги Зубер.

Читання і написання слів із звуками [г], [ґ]

 

206-207

Вірші про пори року

Написання слів з буквою щ.

 

208-209

Читаю про дні тижня

Написання слів з ь (знак м’якшення)

.

 

210

 

Письмо під  диктовку. Звуко-буквений  аналіз  слів. Наша  мова. Розвиток зв’язного мовлення. В  бібліотеці.

 

211-212

Читаю про кольори в природі

Написання слів з буквосполученням ьо.

 

213-214

Читаю про кольори в природі

Написання слів з буквосполученням йо.

 

215-216

Читаю про родину

Закріплення вміння писати слова, речення

 

217

 

Читаю про родину. Робота з дитячою книжкою

 

218-219

Читаю оповідання про дітей

 

Написання слів з буквами я, ю, є, ї..

 

220-221

Читаю  про дружбу і друзів

Написання слів з апострофом.

 

222-223

Читаю  про дружбу і друзів

Перенесення слів з рядка в рядок

 

224

 

Написання слів з буквосполученнями дз, дж. Розвиток зв’язного мовлення. Складання  мовної  казки

 

 

225-226

Читаю про дитячі ігри. Робота над оповіданням Л.Дяченко «Мячик-пустунець»

Розрізнення слів, що відповідають на питання хто?, що?

 

227-228

Читаю про дитячі ігри. Робота над лічилкою Е.Саталкіної «Лічилочка»

Написання слів з великої букви.

 

229-230

Читаю про користь спорту

Близькі та протилежні за значенням слова

 

231

 

Наголос у словах. Робота з дитячою книжкою. В. Сухомлинський «Дівчинка і Ромашка»

 

 

232-233

Читаю про домашніх тварин

Слова, які мають кілька значень.

 

234-235

Читаю про домашніх тварин

Слова, які називають ознаки предметів і їх кількість.

 

236-237

Читаю про чарівні слова нашої мови

Слова, які називають дії.

 

238

Канікули. Підсумковий урок. Розвиток зв’язного мовлення. Як я мрію провести літні канікули.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Печерна Віктория Вадимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гаряга Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Фіцай Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Федорова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Калюжка Валентина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Абраменко Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Додав(-ла)
Войтко Ольга
Додано
2 березня 2020
Переглядів
14171
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку