Конспект уроку з образотворчого мистецтва.Чарівні барви осені

Про матеріал
Розробка конспекту уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу.Чарівні барви осені.Має в собі посілання на відео,картинки,та вірші.
Перегляд файлу

Тема: ЧАРІВНІ БАРВИ ОСЕНІ

Мета: Розвити уміння спостерігати, передавати особливості будови дерев різних порід та забарвлення їх осіннього вбрання, використовуючи при цьому нетрадиційні прийоми малювання, розвивати творче мислення, уяву, пам’ять, збагачувати та поглиблювати ділові та дружні взаємовідносини дітей між собою, розвивати навички колективної співпраці, виховувати повагу до думки іншого, розвивати навички спілкування, любов до природи рідного краю.

ОБЛАДНАННЯ: таблиці, малюнки, дитячі роботи із зображенням осінніх пейзажів, репродукція картини І. Левітана «Золота осінь».

Хід уроку

I.  Організація класу, повідомлення теми і завдань уроку.

II. Робота над темою уроку.

  1. Декламування вірша М. Познанської «СПАСИБІ, ОСІНЬ, ЗА ТВОЇ ЩЕДРОТИ! ».

СПАСИБІ, ОСІНЬ, ЗА ТВОЇ ЩЕДРОТИ!

В цей день школярики проснулись рано... 
Ми дарували їм жоржини, канни 
(А квіти ці в дитячому садку 
Самі зростили ми у квітнику),—
Пішли школярики у перший клас.
Почався місяць ВЕРЕСЕНЬ у нас!

...Не віриться, що вересень довкола! 
Хоча в саду посохла матіола,
Та ще цвітуть красольки і нагідки,
І сонце вдень ясне, немовби влітку.

Отож устигли хлібороби славні 
Зі стиглих піль, у цей погожий час,
Звезти зерно в комори — у державні,— 
Нехай лежить зерно там про запас.
Та й огородникам в таку погоду 
Найкраще овочі збирать з городу;
Садівники спішать упорать сад —
Доспіли груші, сливи, виноград...
Ми вересневі вдячні за турботи —
Врожай дорідний зібрано без втрат!

...А на світанку, весь у позолоті,
Настигнув ЖОВТЕНЬ — вересню він брат. 
Дерева пожовтіли і кущі.
Осінні перші почались дощі.

...Більше й більше листя з кленів 
Облітає з кожним днем!
По траві, іще зеленій,
Між дерев в саду ідем.
Йдем по листу золотому,
Мов по килиму м’якому,
Що на весь послався сад,—
Здрастуй, місяць ЛИСТОПАД!

* * *

Пташки замовкли в парках і садах.
Повіяв з півночі холодний вітер,
Уранці паморозь біліє на дахах.
Останнє листя на гілках тріпоче.
Коротші дні тепер і довші ночі.
У чобітках йдемо ми у дитсад 
І проводжаєм місяць листопад.

2) Вступна бесіда.

- Ось і прийшла красуня – осінь. Вона перетворила ліси, сади, парки і сквери у казковий барвистий букет. У зелені коси дерев вплелися золоті стрічки. Осінь завжди викликає подив і захоплення, зачаровує своєю диво-казкою і дорослих, і малих. Послухаємо, як враження від цієї пори передали в своїх віршах і творах учні нашого класу.

3) Діти декламують свої вірші та демонструють малюнки про осінь.(підготовлені заздалегідь)

4) Спостерігання творів мистецтва. Бесіда за репродукцією картини І. Левітана «Золота осінь».

- Зверніть увагу, як передають стан осінньої природи, її красу художники. Розгляньте уважно репродукцію картини І. Левітана «Золота осінь» і поміркуйте, про що вона.

- Що зображено на картині? Які фарби використовував художник? Яких фарб більше: теплих чи холодних? Якими рядками із знайомих вам віршів можна описати цю картину. Яку б свою назву дали цій картині?

5) Прослуховування музики П. Чайковського «Пори року».

https://www.youtube.com/watch?v=RAyj--zd5rs

- Красу осінньої природи звеличували і композитори. Прослухайте музику П. Чайковського і скажіть, які картини осінньої природи постали у вашій уяві.

- Так якою ж постала перед вами осінь?

- Красуня-осінь, золота осінь, чарівна осінь.

lll. Інструктаж перед роботою.

- Які ж завдання принесла Осінь? Подивіться! Як їх багато! Як же ми з ними упораємося?

- Так! Працювати будемо групами:

- Перша група буде малювати пензликом, пальцем, тичком.

- Друга група буде використовувати прийом кляксографії;

- Третя – монотипію..

При роботі у групах, пам’ятайте про дружні взаємовідношення між собою, про у важне ставлення до чужої думки, про культуру спілкування між собою.

IV. Практична робота.

1. Організація робочого місця.

2. Повторення правил користування пензлями і фарбами.

3. Повторення прийомів малювання пальцем.

4. Правила роботи при монотипії.

5. План роботи.

Фізкультхвилинка(розминаємо пальчики)

https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo

- Малювання калини, горобини (пензлем, пальцем, тичком) – перша група,

- Що ви знаєте про калину?

- Так, калина – це символ України.

- Калина – оберіг здоров’я.

- Калина – символ кохання.

- Калина – пам’ять про матір.

-  Які прислів’я ви знаєте про калину?

- Малювання осіннього пейзажу (монотипія) – друга група,

- Техніка виготовлення птахів (техніка Орігамі) – третя група,

- Сьогодні ми будемо вести мову про живий символ України – лелек (або чорногузів). Чи доводилось кому-небудь із вас бачити живого лелеку?

- Розгляньте малюнок в передайте свої відчуття від побаченого.

- Що ви знаєте про лелек? (Розповідь дітей).

- Яке повір’я існує у українського народу, зв’язане з лелеками? (Лелеки гніздяться біля осель добрих людей. Гніздо на хаті віщує щастя і достаток).

- А які замовляння про цих птахів відомі нашому нардові? (Коли вперше побачиш лелек, простягни їм шматочок хліба і скажи: «Лелеко, лелеко, на тобі хліба шматочок, а мені дай жита сім копочок.»)

- Читання вірша про лелеку.

Люблять птаху цю дорослі і малі,

 Символ спокою та миру на землі.

В синім небі майоріють два крила,

 Це лелеченька нам долю принесла,

 А якщо вона над хатою кружля

 – Там народиться прегарне немовля,

 І лелеку привітають залюбки

Мама й тато, найщасливіші батьки.

 І тому я попросити вас хотів: Бережіть, будь ласка, люди, цих птахів!
 

- Малювання птахів, грибів, їжачка (фарби, пензлик, тички) – четверта група.

V. Підсумок уроку.

1. Демонстрація й аналіз учнівських робіт, оформлення колективної композиції «Чарівні барви осені».

2. Підсумкова бесіда,

- Над якою колективною роботою працювали? Які прийоми малювання використовували?

- Що допомогло вам відтворити в своїх колективних роботах красу осені?

Що б ви хотіли побажати своїм друзям?

Учні всього класу виконують пісню про осінь.

 

 

docx
Додав(-ла)
Трегуб Юлия
Додано
31 січня 2021
Переглядів
3086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку