Симетрія. Монотипія « Дивовижні метелики».
( Урок образотворчого мистецтва )
Вчитель початкових класів КЗ «Чернівецька спеціальна ЗОШ №3»
Єрмілова Л. М.
Тема: Симетрія. Монотипія « Дивовижні метелики».
Мета: ознайомити з життям метеликів, характерними особливостями будови комах; активізувати знання учнів з поняттям «симетрія». Розвивати художньо – естетичне сприймання, образне мислення, фантазію. Виховувати чуйне ставлення до природи, охайність під час роботи з фарбами.
Обладнання: малюнки метеликів, іграшка – гусениця, мультимедійна презентація.
Хід уроку:
-
Організація класу у колі.
Наш девіз:
Усміхнися всім навколо
Сонцю, небу, квітам, людям
І тоді обов’язково день тобі
Веселим буде.
( усміхніться нашим гостям )
-
– А зараз підійдіть усі до мене.
-
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ природи ми зробимо крок.
Це творчості час, фантазії час.
Цікаві завдання чекають навас.
-
Гра із гусеницею.
-
Давайте пограємо в гру, яка допоможе нам згадати матеріал минулих уроків. Я пропоную вам цікаву гостю – маленьку кольорову гусеницю, той хто візьме її в руки, повинен дати відповідь на запитання.
-
Як називається не велика дерев’яна або пластикова дощечка, на якій художник змішує фарби під час роботи? (Палітра)
-
Які основні кольори ви знаєте?
-
Скажіть мені художники, якого кольору дощик?
-
Якого кольору вітер?
-
Якого кольору вечір?
-
Якого кольору зима?
-
Якого кольору весна?
-
Якого кольору літо?
-
Якого кольору осінь?
-
А зараз відгадайте загадку.
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену, затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею –
Така вона чудова й гарна!
Ти знаєш, як зовуть цю фею?
Її зовуть, звичайно….(фарба)
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Діти скажіть, як ви гадаєте чи зможе наша гусениця – чарівниця перетворитися на яскравого веселого метелика?
-
Дійсно зможе, але за допомогою ваших пензликів і фарб.
-
Сьогодні на уроці ми будемо з вами малювати фарбами, а що саме ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Він яскраві крильця має,
Сам на квіточки сідає.
Прудко, весело літає,
Аж дві пари крилець має,
Ні бджола він і не джмелик
Всі зовуть його…(метелик)
-
– Метелики, діти – одні з найгарніших істот на Землі. Люди захоплюються їх яскравою красою і навіть називають їх чарівниками. А знаєте чому? Бо вони зазнають повного перетворення. З яйця, відкладеного метеликом, з’являється маленька гусінь, яка все своє життя їсть і росте. Потім гусінь перетворюється в не рухому, але живу лялечку. Так от з лялечки з’являється метелик.
-
Інформація про характерні особливості будови комах.
(Увага на малюнок)
-
Яку форму має тулуб? (Два з’єднаних між собою витягнутих овала)
-
Яку форму мають крильця? (Овальну або округлу)
-
Скільки крил має метелик? (чотири, 2-великих і 2-маленьких)
-
Звідки починаються крила? (З середини тулуба, там де з’єднуються два овали)
-
Зверніть увагу чи однакові за розміром крила метелика? (Так, тіло метелика однакове з обох боків)
-
Це явище називають «симетрією». Кажуть так: Тіло метелика симетричне. (повторіть будь ласка)
-
А що іще можна назвати симетричним? (яблуко, листок, ялинка)
Фізхвилинка у колі.
-
Показ і пояснення техніки виконання роботи вчителем.
-
Уважно дивіться, у якій послідовності слід виконувати роботу.
-
1. Склади аркуш паперу вдвоє по його довжині.
-
2. На ліву половину аркуша поклади шаблон і обведи його.
-
3. Нанеси на обведений зразок фарбою кольорові плями.
-
4. Накрий половинку аркуша з кольоровими фарбами іншою і притисни їх долонею.
-
5. Розгорни папір, домалюй деталі.
-
Повторення завдання. Правила виконання практичного творчого завдання учнями. (Індивідуальна робота з учнями)
Фізхвилинка для очей «Чарівні метелики».
-
Гра «Мрії». Розвиток мовлення.
-
Метелики це символ мрії. За давньою легендою метелики передають наші бажання небесам, і якщо прошепотіти метелику своє бажання, воно неодмінно здійсниться. (Мрії дітей)
-
Підведення підсумку уроку.
-
Чи сподобався вам цей урок?
-
А чи сподобалися вам ваші метелики?
-
А зараз виберіть собі квітку на галявині і покладіть свого метелика. (Виставка робіт)
-
Оцінювання робіт учнів.