Відкритий урок на тему " Симульнанний контраст"

Про матеріал

ВІдкритий урок на тему " Симультанний контраст" . Для шкіл естетичного виховання з предмету живопис. Вікова категорія дітей 11-13 р. 6 клас . Урок має тісні міжпридметні звьзки з біологією та фізикою.

Перегляд файлу

Урок з  «Предмету живопис  » 6 клас

Розділ « Кольорознавство»

Тема уроку: «Кольорові контрасти . Симультанний контраст»

Тип уроку: Комбінований з використанням ІКТ.

Методи уроку: Пояснювально-наглядні, практичні.

Мета  уроку:

  • Навчальна: закріпити і розширити знання про контрасти, сформувати  уявлення про застосування контрастів; засвоїти закономірності прояву послідовності, одночасного і прикордонного контрастів, сформувати у учнів уміння і навички виконання різних вправ типів колірних контрастів.

                      

  • Розвиваюча: розвивати творчу уяву учнів, розвивати практичні навичку у  створюванні колірних контрастів; розвивати розумові здібності, вміння доводити свою точку зору   у створенні симультанного контрасту, його підсиленні і знищенні.

 

  • Виховна: виховувати інтерес до навколишнього світу, до предмету «живопис» виховувати культуру праці.

 

  •  План уроку :
  1. Організаційний момент.  -1хв
  2. Актуалізація опорних знань. -1.5хв
  3. Визначення задач.-1хв
  4.  Вивчення нового матеріалу .-12хв
  5. Практична частина .-25хв
  6. Підбиття підсумків.-1хв
  7. Ескпресс- виставка робіт.-4хв

Самоаналіз учнів ( які були труднощі у виконанні)

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент
  • Привітання
  • Організація уваги
  • Наявність всіх необхідних матеріалів до уроку .

 

  • Доброго дня. Рада вітати вас на  уроці . Сьогодні ми з вами продовжимо вивчати властивості контрастів. Давайте згадаємо що таке контраст? (Відповіді учнів. Вчитель узагальнює поняття контрасту.)

 

(рис характеру, властивостей предметів, кольорових відмінностей .)  

Ви вже знайомились з деякими типами контрастів ?

Давайте їх згадаємо:

Можливі відповіді дітей:

1.Контраст за кольором;

2.Контраст світлого і темного;

3.Контраст холодного і теплого;

4.Контраст додаткових кольорів;

6.Контраст по насиченості;

7.Контраст по площі колірних плям

Сьогодні в нас залишився останній  найцікавіший. Він називається

 «Симультанний контрас»

 

Ви почули слово «симультанний». Що  воно вам нагадує?

(Можлива відповідь «Симуляція»- кажу неправду) .

  • Так , це дуже близько. Тільки  в нашому випадку омана зору. Око людини – дуже складний інструмент, який працює постійно. Для того, щоб око не перевтомлювалось спрацьовує захист. Кожен з нас відчув дію цього явища довго дивлячись на сонце, або на екран телевізора, потім заплющував очі і бачив протилежний колір. Це явище називається « Симультацією». Тобто – протилежна реакція.

 

  • Пригадайте свої відчуття, коли ви стикались з подібним явищем на власному досвіді.

Сильно змерзли руки . Ви їх відігріли – що відчули ?

Після гіркої пігулки - що відчуваєте ( солодкий присмак).

Так само і наші очі вимагають компенсації.

Процес симультації можна побачити в творах відомих художників.

Відеоряд:

В минулому столітті художники змішували кольори тільки на палітрі. З двох кольорів вони отримували похідний -  третій колір. Передові художники 19 ст. стали використовувати інший засіб змішування кольорів – оптичний:  тобто між двома плямами певного кольору з’являвся інший. Подивіться на монітор ( слайди с описанням )

Жорж Сера – між жовтим і синім – зелений; між червоним і синім – фіолетовий;

Поль Сін’як – між жовтим і синім – зелений; між червоним і синім – фіолетовий;

(Діти надають відповіді які кольори вони бачать) .

А Ван Гог симультацію, відділяючи світло від тіні.

Світло – яскравий і холодний відтінок жовтого.

Тінь – теплий, фіолетовий.

  • А зараз я вам запропоную побути дослідниками .
  • Хтось з вас хоче мені допомогти ?
  •  Вмикаємо наші ліхтарі трьох кольорі, заглиблюємо свою руку у промінь, якщо є бажання можна стати повністю .
  •  І що ми з вами спостерігаємо ?
  • Тінь якого кольору ? Скажіть будь ласка яке окреслення тіні  утворює  червоне освітлення  ?( зелена)
  •  А  у синього вона яка? ( помаранчева),
  •  А жовтий промінь дає  яку  тінь.( фіолетову)

Давайте  розберемо чому відбувається симультанний контраст .Наш зір є трихромним , тобто бачить тільки три кольори . Ви зараз можете мені сказати , але я бачу таку палітру кольорів, як таке може бути ?

 Так , ви їх бачите , та якщо згадати уроки біології та розглянути наше око під мікроскопом  .Ми побачимо що, в оці є всього три види клітин - ковбочек  , як ви вже здогадуєтесь вони реагують  на три кольори.  Якщо провести анологію з пікселями на екрані телевізора  , то можна сказати ,що кожен піксель реагує на заданий йому колір. Тому коли ми бачимо червоний колір -реагує піксель що відповідає за червоний колір, якщо синій -реагує той що за синій ,з зеленим відбувається те що й з попередніми. Але ми бачимо  і інші відтінки ?Наприклад жовтий. В нас немає ковбочки що відповідає за жовтий колір. В цей момент починає реагувати дві ковбочки червона та зелена,  бо вони найближчі кольори до жовтого. Тому за допомогою комбінацій  клітин-ковбочек які реагують на кольори ми і бачимо так багато відтінків .

Добре , давайте перейдемо до першого практичного завдвння.

 

Практичне завдання. 1

З першу нам потрібно підготувати нашу поверхню до відтворення цієї техніки.

  1.  Беремо аркуш паперу , покриваємо його фарбою , фарба повинна мати консистенцію рідкої сметани. Колір фону обираємо згідно до завдання. Він може бути як хроматичним так і ахроматичним. Ми можемо підсилити симультацію кольору, за допомогою додавання протилежного кольору від основного у фон. Та знищіти симультацію додавши трішки основного кольору.
  2. Потім перевіряємо щільність нанесення фарби , контролюємо щоб вона не почала висихати.
  3.  Далі беремо в’язальну нитку та змочуємо її  щедро у фарбі кольору який буде виконувати симультанний контраст. У кожного він свій.
  4.  Змочену нитку у фарбі , ми розкладаємо зигзагом по всій поверхні аркуша.
  5. І доки все знаходиться у вологому стані , починаємо нитку тягнути до низу, не відриваючи  від поверхні.
  6. Тільки після висихання роботу можна підіймати у вертикальне положення.

Завдання 2 

Підсилення, знищення симультанного контрасту.

 

Беремо аркуш паперу та малюємо геометричну фігуру .

Обираємо основній колір та колір для фону.

Для знищення симультації  у колір фону додаємо колір геометричнох фігури.

Щоб підсилити, до кольору фона додаємо колір протилежний кольору геометричної фігури.

У нас звами залишилось трішки часу.

Завершуємо свої роботи. Та давайте зробимо свою маленьку виставку. Подивіться уважно, чи вдалось вам відтворити симультацію кольору?

Розкажіть , чи зрозуміли ви як утворюється симультанній контраст?

Чи виникли якісь проблеми у ході роботи ?

Чи запам”ятали  скільки кольорів ми бачимо?

Як ви зрозуміли механічне змішання фарби та оптичне?

Чи сподобалась вам техніка виконання цієї вправи?

Добре , наш урок добігає кінця. Дякую за співпрацю. До побачення.

 

 

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку