Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні)"

Про матеріал

Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні). Тематичне завдання: колективна робота: підготовка тематичної виставки за темою: „Зимова казка“.

Складається з конспекту уроку та презентації до нього.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні). Тематичне завдання: колективна робота: підготовка тематичної виставки за темою: „Зимова казка“

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні); навчити розрізняти їх; розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.

Оснащення

Матеріали та інструменти: альбом-посібник, будь-які графічні (олівці, куль­кові ручки, фломастери та ін.) або живописні (гуаш) матеріали, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів.

Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців, створені у різних жанрах (анімалізм, портрет, пейзаж, натюрморт); репродукція твору А. Дюрера «Заєць».

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

Чи подобається вам розглядати картини або скульптури?

Що зображене на ваших улюблених картинах?

Що б ви зображали на картинах, якби були справжніми худож­никами та брали участь у міських або навіть міжнародних ви­ставках?

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми ознайомимось з основним жанрами образотворчого мистецтва, створимо тематичну виставку.

IV. Викладання нового навчального матеріалу

1. Розповідь учителя

— Ми завжди захоплюємося творами образотворчого мисте­цтва — графічними, живописними або скульптурними. Адже у кож­ного з нас — свої вподобання. Комусь більше подобаються твори із зображенням лісів, полів, селищ або міст, іншим — зображення людей, а хтось найцікавішими вважає зображення тварин. І це дуже добре. Ми всі дуже різні, і тому не існує людей з абсолютно однаковими смаками.

Художники також мають власні уподобання. Кожний з них зображує те, що хвилює саме його. У такий спосіб у різний час утворилися жан­ри образотворчого мистецтва.

Найдавнішим вважають ані­малістичний жанр, у творах якого йдеться про життя різних тварин. (Учитель демонструє наочність.) Його приклади ми бачимо ще на сті­нах печер!

Досить серйозний вік і в портрет­ного жанру — жанру, який оспівує людину, розповідає про її життя, уподобання, переживання.(Учитель демонструє наочність.)

Пейзажний жанр виник не так давно, як анімалістичний та портретний. Він також дуже багатий на свої різновиди: міський, сільський, марина, гірський, індустріальний та ін.(Учитель демон­струє наочність.)

Натюрморт, який відтворює світ речей людини, виник у Гол­ландії.

Як ви вважаєте, що зображують натюрморти?

Вони розповідають і про певні речі, якими оточує себе людина, і про епоху, уподобання та захоплення власника цих речей. (слайди 3-27)

Фізкультхвилинка

V. Самостійна практична робота учнів

Творче завдання

Відчуйте себе художниками-анімалістами. Намалюйте улюбле­ну тваринку.

Послідовність малювання зайця (слайди 29-30)

VI. Актуалізація набутих знань

Якщо бачиш на картині склянку чаю на столі

Чи компот в склянім графині, чи троянду в кришталі,

Може, й керамічну вазу, або грушку, або торт,

Навіть все оце відразу, знай, що це є натюрморт.

Якщо бачиш: на картині намальована ріка,

Чи ялинка в білій шубці, чи на полі два бика,

Може, навіть, на узліссі побудований шалаш,

Звісно ж, ця картина зветься не інакше, як пейзаж.

Якщо бачиш, що з картини жінка дивиться на вас,

Чи мужчина у камзолі, чи моряк, чи верхолаз,

Може, учень-першокласник, що трима в руках букет,

Знайте, діти, ця картина називається портрет.

Ось ти бачиш на картині: вовк з вовчицею сидить,

Лев — цар звірів — у савані з левенятами лежить.

Бачиш іншого ти звіра, що зовсім нам є незвичний,

Як назвати жанр робіт цих? Жанр цей — анімалістичний.

О. Кушнер

VII. Підведення підсумків уроку

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт різних художників; при­нести на наступний урок альбоми, пластилін, дощечки, стеки (або гуаш, пензлі, альбоми)).

3. Проголошення уроку завершеним.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМАТИЧНЕ ЗАВДАННЯ: КОЛЕКТИВНА РОБОТА: ПІДГОТОВКА ТЕМАТИЧНОЇ ВИСТАВКИ ЗА ТЕМОЮ: „ЗИМОВА КАЗКА“ Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні).

Номер слайду 2

Чи подобається вам розглядати картини або скульптури? Що зображене на ваших улюблених картинах? Що б ви зображали на картинах, якби були справжніми художниками та брали участь у міських або навіть міжнародних виставках?

Номер слайду 3

Найдавнішим вважають анімалістичний жанр, у творах якого йдеться про життя різних тварин. Його приклади ми бачимо ще на стінах печер!

Номер слайду 4

Альбрехт Дюрер Заєць

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Досить серйозний вік і в портретного жанру — жанру, який оспівує людину, розповідає про її життя, уподобання, переживання.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Пейзажний жанр виник не так давно, як анімалістичний та портретний. Він також дуже багатий на свої різновиди: міський, сільський, марина, гірський, індустріальний та ін.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Натюрморт, який відтворює світ речей людини, виник у Голандії. Як ви вважаєте, що зображують натюрморти? Вони розповідають і про певні речі, якими оточує себе людина, і про епоху, уподобання та захоплення власника цих речей.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Творче завдання Відчуйте себе художниками-анімалістами. Намалюйте улюблену тваринку.

Номер слайду 29

Послідовність малювання зайця

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Гра „Доповни вірш“ Якщо бачиш на картині склянку чаю на столі Чи компот в склянім графині, чи троянду в кришталі, Може, й керамічну вазу, або грушку, або торт, Навіть все оце відразу, знай, що це є … Якщо бачиш: на картині намальована ріка, Чи ялинка в білій шубці, чи на полі два бика, Може, навіть, на узліссі побудований шалаш, Звісно ж, ця картина зветься не інакше, як …

Номер слайду 32

Якщо бачиш, що з картини жінка дивиться на вас, Чи мужчина у камзолі, чи моряк, чи верхолаз, Може, учень-першокласник, що трима в руках букет, Знайте, діти, ця картина називається … Ось ти бачиш на картині: вовк з вовчицею сидить, Лев — цар звірів — у савані з левенятами лежить. Бачиш іншого ти звіра, що зовсім нам є незвичний, Як назвати жанр робіт цих? Жанр цей — … О. Кушнер

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
6163
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку