Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні). Тематичне завдання: колективна робота: підготовка тематичної виставки за темою: „Зимова казка“.
Складається з конспекту уроку та презентації до нього.
Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні). Тематичне завдання: колективна робота: підготовка тематичної виставки за темою: „Зимова казка“
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні); навчити розрізняти їх; розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Оснащення
Матеріали та інструменти: альбом-посібник, будь-які графічні (олівці, кулькові ручки, фломастери та ін.) або живописні (гуаш) матеріали, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів.
Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців, створені у різних жанрах (анімалізм, портрет, пейзаж, натюрморт); репродукція твору А. Дюрера «Заєць».
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда
— Чи подобається вам розглядати картини або скульптури?
— Що зображене на ваших улюблених картинах?
— Що б ви зображали на картинах, якби були справжніми художниками та брали участь у міських або навіть міжнародних виставках?
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми ознайомимось з основним жанрами образотворчого мистецтва, створимо тематичну виставку.
IV. Викладання нового навчального матеріалу
1. Розповідь учителя
— Ми завжди захоплюємося творами образотворчого мистецтва — графічними, живописними або скульптурними. Адже у кожного з нас — свої вподобання. Комусь більше подобаються твори із зображенням лісів, полів, селищ або міст, іншим — зображення людей, а хтось найцікавішими вважає зображення тварин. І це дуже добре. Ми всі дуже різні, і тому не існує людей з абсолютно однаковими смаками.
Художники також мають власні уподобання. Кожний з них зображує те, що хвилює саме його. У такий спосіб у різний час утворилися жанри образотворчого мистецтва.
Найдавнішим вважають анімалістичний жанр, у творах якого йдеться про життя різних тварин. (Учитель демонструє наочність.) Його приклади ми бачимо ще на стінах печер!
Досить серйозний вік і в портретного жанру — жанру, який оспівує людину, розповідає про її життя, уподобання, переживання.(Учитель демонструє наочність.)
Пейзажний жанр виник не так давно, як анімалістичний та портретний. Він також дуже багатий на свої різновиди: міський, сільський, марина, гірський, індустріальний та ін.(Учитель демонструє наочність.)
Натюрморт, який відтворює світ речей людини, виник у Голландії.
Як ви вважаєте, що зображують натюрморти?
Вони розповідають і про певні речі, якими оточує себе людина, і про епоху, уподобання та захоплення власника цих речей. (слайди 3-27)
Фізкультхвилинка
V. Самостійна практична робота учнів
Творче завдання
Відчуйте себе художниками-анімалістами. Намалюйте улюблену тваринку.
Послідовність малювання зайця (слайди 29-30)
VI. Актуалізація набутих знань
Якщо бачиш на картині склянку чаю на столі
Чи компот в склянім графині, чи троянду в кришталі,
Може, й керамічну вазу, або грушку, або торт,
Навіть все оце відразу, знай, що це є натюрморт.
Якщо бачиш: на картині намальована ріка,
Чи ялинка в білій шубці, чи на полі два бика,
Може, навіть, на узліссі побудований шалаш,
Звісно ж, ця картина зветься не інакше, як пейзаж.
Якщо бачиш, що з картини жінка дивиться на вас,
Чи мужчина у камзолі, чи моряк, чи верхолаз,
Може, учень-першокласник, що трима в руках букет,
Знайте, діти, ця картина називається портрет.
Ось ти бачиш на картині: вовк з вовчицею сидить,
Лев — цар звірів — у савані з левенятами лежить.
Бачиш іншого ти звіра, що зовсім нам є незвичний,
Як назвати жанр робіт цих? Жанр цей — анімалістичний.
О. Кушнер
VII. Підведення підсумків уроку
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт різних художників; принести на наступний урок альбоми, пластилін, дощечки, стеки (або гуаш, пензлі, альбоми)).
3. Проголошення уроку завершеним.