Урок у 3 класі.
Тема уроку: «Дощовий день» Мета: - навчальна: ознайомити учнів із технічними прийомами роботи акварельними фарбами, технікою малювання «акварель по вологому паперу»; навчити виконувати швидкі колірні замальовки ; - розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; - виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва. Очікувані результати: на кінець уроку учні вмітимуть малювати аквареллю, в техніці «акварель по вологому паперу», робити замальовки, технічні прийоми «акварелі по вологому паперу». Добирати кольори та відтінки, що відповідають стану осінньої природи . Обладнання - Матеріали та інструменти: альбоми, акварель, губки, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки. - Зоровий ряд: репродукції творів живописців (Р. Шмельова «Осінній полудень»; С Алдушкін «Валаам. Тиха обитель та інші). Зразки дитячих робіт. - Літературний ряд: вірш Я. Щоголіва «Осінь». Тип уроку: комбінований урок. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда - Чи спостерігали ви, як змінюється забарвлення осінньої природи? - Яких кольорів стало більше? - Чи змінються колір природи під час дощу? - Які кольори переважають у дощову погоду? III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель (декламує вірш) ОСІНЬ Висне небо синє. Синє, та не те; Світе, та не гріє Сонце золоте. Оголилось поле Од серпа й коси; Ніде приліпитись Крапельці роси. Темная діброва Стихла і мовчить; Листя пожовтіле З дерева летить. Хоч би де замріла Квіточка одна; Тільки й червоніє, Що горобина. Здалека під небом, В вирій летючи. Голосно курличуть Журавлів ключі. Я. Щоголів Про дощову погоду ми заговорили недаремно. Настання осені спричинило дощову погоду. Восени дощі не теплі, як улітку: вони холодні та затяжні. Саме таку погоду краще писати у техніці, яку ми сьогодні вивчимо. IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Розповідь учителя — Сьогодні ми ознайомимось ще з одною цікавою технікою зображення. Але ви вже, мабуть, помітили, що на партах перед вами — не ємності з гуашевою фарбою, а коробки з аквареллю. Ця фарба легка і прозора. Вам уже відомо, що назва цієї фарби походить від латинського слова «аква» — вода. Роботи, виконані в техніці акварелі, легкі, ніби наповнені повітрям, тому що крізь шар фарби ми навіть можемо побачити білизну паперу. Пам'ятайте: працюючи з нею, слід бути дуже обережним, ретельно обмірковувати, які кольори змішати на палітрі, щоб отримати гарний колір, а не бруд. А тепер погляньте на роботи, що художники створювали акварельними фарбами на вологому папері. Які відчуття вони викликають? Чи подобаються вам такі роботи? Чи маєте бажання також навчитися працювати у цій техніці? (Учитель демонструє слайди с репродукціями картин) Робота аквареллю по вологому паперу — дуже цікава техніка. Такий живопис називають англійською аквареллю. Цей прийом надає акварелі глибини та створює відчуття сонячного світла. Для збереження вологості паперу, щоб мати тривалішу за часом можливість працювати, легко змішуючи фарби на вологому аркуші, художники вдавалися до численних хитрощів. Під час роботи аквареллю під вологий аркуш паперу підкладали змочене у воді сукно або фланель, що тривалий час живили папір вологою. Цю техніку використовують і як основний технічний прийом, коли все зображення виконують на вологому фоні, і частково, коли здебільшого працюють на сухому папері. На сухій поверхні паперу акварельний мазок лягає чіткою плямою, а на вологій — розтікається, утворюючи переходи та переливи кольору. Тому не хвилюйтеся, якщо на вашому аркуші паперу фарба потекла. Необхідно навчитися керувати фарбою. (Учитель демонструє зразки дитячих робіт виконанні технікою малювання «акварель по вологому паперу» ) V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА VI. ІНСТРУКТАЖ Учитель. Спочатку необхідно зволожити весь аркуш паперу водою за допомогою губки або пензля.Тільки звертайте увагу на те, щоб аркуш паперу був вологим трішки, а не занадто. А потім почніть малювати аквареллю. Дуже добре, коли папір цупкий із шорсткою поверхнею. Такий папір саме й було створено для роботи акварельними фарбами. VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ Творче завдання Створіть безпредметні композиції «Дощовий день» (аквареллю по вологому паперу). Доберіть кольори та відтінки, що відповідають стану осінньої природи. VIII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Бесіда - Які роботи ми сьогодні створювали? - Як називається техніка, у якій ми працювали? IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку). 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (принести на наступний урок кольоровий папір чи картон синій, чорний, фіолетовий тощо, гуашеві фарби). 3. Проголошення уроку завершеним.
|