Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. Тематичне завдання „Місто майбутнього“ (кольорові олівці, фломастери)“.
Складається з конспекту уроку та презентації до нього.
Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. Тематичне завдання „Місто майбутнього“ (кольорові олівці, фломастери)
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із роботою архітектора; навчити учнів порівнювати форми, розміри, пропорції споруд, створювати різні за формою та характером будівлі;
розвивальна: розвивати фантазію, уміння насолоджуватися архітектурними об’єктами, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
виховна: прищеплювати любов до архітектури рідного краю та шедеврів архітектурних споруд світу.
Оснащення
Матеріали та інструменти: альбом-посібник, будь-які графічні матеріали (кольорові олівці, фломастери та ін.), гуаш або матеріали для колажу (клаптики різнофактурної тканини, кольорові вирізки із поліграфічної продукції, ножиці, клей ПВА, пензлі для клею, серветки для витирання рук).
Зоровий ряд: фотозображення архітектурних споруд рідного краю та будівель, споруджених за проектами А. Гауді; презентація.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда (слайд 2)
— Що таке архітектура?
— Як називають людину, яка займається архітектурою?
— Які види архітектури вам відомі?
— Назвіть видатні архітектурні споруди нашої України.
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми уявимо себе архітекторами, яким було видано завдання — створити місто майбутнього і презентувати свої роботи на конкурсі. Кращий архітектурний проект отримає премію, і за ним буде збудоване ціле місто!
IV. Викладання нового навчального матеріалу
1. Розповідь учителя
— Як ви вважаєте, з чого вам як архітекторам слід розпочинати роботу? (слайд 3-23)
Проектування, складання плану майбутнього будинку, житлового масиву і навіть цілого міста архітектор починає з вивчення місцевості: кліматичних особливостей (спекотний або холодний клімат, засушлива місцевість чи, навпаки, з частими дощами) та особливостей місця майбутньої забудови (рівнинна чи гірська місцевість). Потім він починає креслити ескізи майбутніх вулиць, будинків, парків чи скверів.
Ви, мабуть, помічали, що будинки, розташовані на вулиці, дуже різняться за формою, розмірами та пропорціями. Якби будинки були однаковими, то вулиця виглядала б нецікавою. Тому архітекторові необхідно продумувати кожний будинок окремо й порівнювати його з іншими.
Коли ескізи вже готові, архітектор береться до виготовлення макету — зменшеного зображення майбутнього будинку чи міста в об’ємі. Макет зазвичай виконують із цупкого паперу. Ця робота дуже копітка, проте корисна. Готуючи макет, архітектор бачить різні недоліки, які ще можливо виправити. Адже будь-яку побудовану споруду дуже складно буде переробити.
Кожний архітектор прагне, щоб його споруда була красивою, примітною, можливо, навіть незвичайною.
— Як ви вважаєте, звідки архітектор бере свої ідеї?
Звісно, з природи. Зверніть увагу, які красиві, досконалі природні творіння — квіти, трави, звірі та птахи.
Видатний іспанський архітектор Антоніо Гауді створив будинки, які дуже вражають людей із різних країн. Туристи навмисно приїздять до Барселони, щоб побачити на власні очі дива архітектури, створені Гауді. Він також приділяв значну увагу вивченню природи і використовував враження від споглядання природних форм у своїх творіннях. Наприклад, покрівля будинку Бальо викладена черепицею так, що нагадує риб’ячу луску, а Храм Святого сімейства мовби створений із вологого піску.
— Чи все використала людина? Звісно ж ні. Природа дуже щедра і невичерпна!
— Тому сьогодні я пропоную вам створити власне місто майбутнього.
Фізкультхвилинка
V. Самостійна практична робота учнів
Творче завдання
Створіть фантастичну композицію «Місто майбутнього». Використайте кольорові олівці, фломастери. За бажанням можна виконати роботу в техніці колажу (із клаптиків різнофактурної тканини, кольорових вирізок із поліграфічної продукції).
VI. Актуалізація набутих знань
Бесіда (слайд 24)
— З чого архітектор починає роботу над новим проектом?
— Які природні форми ви обрали для створення власного міста майбутнього?
VII. Підбиття підсумків уроку
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт майстрів декоративно-прикладного мистецтва; принести на наступний урок альбоми, кольоровий папір, ножиці, клей).
3. Проголошення уроку завершеним.