Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель"

Про матеріал

Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. Тематичне завдання „Місто майбутнього“ (кольорові олівці, фломастери)“.

Складається з конспекту уроку та презентації до нього.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. Тематичне завдання „Місто майбутнього“ (кольорові олівці, фломастери)

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із роботою архітектора; навчити учнів порівнювати форми, розміри, пропорції споруд, створювати різні за формою та характером будівлі;

розвивальна: розвивати фантазію, уміння насолоджуватися архітек­турними об’єктами, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;

виховна: прищеплювати любов до архітектури рідного краю та шедев­рів архітектурних споруд світу.

Оснащення

Матеріали та інструменти: альбом-посібник, будь-які графічні матеріали (кольорові олівці, фломастери та ін.), гуаш або матеріали для колажу (клаптики різнофактурної тканини, кольорові вирізки із поліграфічної продукції, ножиці, клей ПВА, пензлі для клею, серветки для витиран­ня рук).

Зоровий ряд: фотозображення архітектурних споруд рідного краю та будівель, споруджених за проектами А. Гауді; презентація.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань 

Бесіда (слайд 2)

Що таке архітектура?

Як називають людину, яка займається архітектурою?

Які види архітектури вам відомі?

Назвіть видатні архітектурні споруди нашої України.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми уявимо себе архітекторами, яким було видано завдання — створити місто майбутнього і презентувати свої роботи на конкурсі. Кращий архітектурний проект отримає премію, і за ним буде збудоване ціле місто!

IV. Викладання нового навчального матеріалу

1. Розповідь учителя

— Як ви вважаєте, з чого вам як архітекторам слід розпочинати роботу? (слайд 3-23)

Проектування, складання плану майбутнього будинку, жит­лового масиву і навіть цілого міста архітектор починає з вивчення місцевості: кліматичних особливостей (спекотний або холодний клімат, засушлива місцевість чи, навпаки, з частими дощами) та особливостей місця майбутньої забудови (рівнинна чи гірська місцевість). Потім він починає креслити ескізи майбутніх вулиць, будинків, парків чи скверів.

Ви, мабуть, помічали, що будинки, розташовані на вулиці, дуже різняться за формою, розмірами та пропорціями. Якби будинки були однаковими, то вулиця виглядала б нецікавою. Тому архітекто­рові необхідно продумувати кожний будинок окремо й порівнювати його з іншими.

Коли ескізи вже готові, архітектор береться до виготовлення макету — зменшеного зображення майбутнього будинку чи міста в об’ємі. Макет зазвичай виконують із цупкого паперу. Ця робота дуже копітка, проте корисна. Готуючи макет, архітектор бачить різ­ні недоліки, які ще можливо виправити. Адже будь-яку побудовану споруду дуже складно буде переробити.

Кожний архітектор прагне, щоб його споруда була красивою, примітною, можливо, навіть незвичайною.

— Як ви вважаєте, звідки архітектор бере свої ідеї?

Звісно, з природи. Зверніть увагу, які красиві, досконалі при­родні творіння — квіти, трави, звірі та птахи.

Видатний іспанський архітектор Антоніо Гауді створив будинки, які дуже вражають людей із різних країн. Туристи навмисно при­їздять до Барселони, щоб побачити на власні очі дива архітектури, створені Гауді. Він також приділяв значну увагу вивченню при­роди і використовував враження від споглядання природних форм у своїх творіннях. Наприклад, покрівля будинку Бальо викладена черепицею так, що нагадує риб’ячу луску, а Храм Святого сімейства мовби створений із вологого піску.

Чи все використала людина? Звісно ж ні. Природа дуже щедра і невичерпна!

Тому сьогодні я пропоную вам створити власне місто майбут­нього.

Фізкультхвилинка

V. Самостійна практична робота учнів

Творче завдання

Створіть фантастичну композицію «Місто майбутнього». Використайте кольорові олівці, фломастери. За ба­жанням можна виконати роботу в техніці колажу (із клаптиків різнофактурної тканини, кольорових вирізок із поліграфічної про­дукції).

VI. Актуалізація набутих знань

Бесіда (слайд 24)

З чого архітектор починає роботу над новим проектом?

Які природні форми ви обрали для створення власного міста майбутнього?

VII. Підбиття підсумків уроку

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт майстрів декоративно-прикладного мистецтва; принести на наступний урок альбоми, кольоровий папір, ножиці, клей).

3. Проголошення уроку завершеним.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тематичне завдання „Місто майбутнього“ Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель.

Номер слайду 2

Бесіда Що таке архітектура? Як називають людину, яка займається архітектурою? Які види архітектури вам відомі? Назвіть видатні архітектурні споруди нашої України.

Номер слайду 3

Як ви вважаєте, з чого вам як архітекторам слід розпочинати роботу? Проектування, складання плану майбутнього будинку, житлового масиву і навіть цілого міста архітектор починає з вивчення місцевості: кліматичних особливостей та особливостей місця майбутньої забудови (рівнинна чи гірська місцевість). Коли ескізи вже готові, архітектор береться до виготовлення макету — зменшеного зображення майбутнього будинку чи міста в об’ємі.

Номер слайду 4

Як ви вважаєте, звідки архітектор бере свої ідеї? Звісно, з природи. Зверніть увагу, які красиві, досконалі природні творіння — квіти, трави, звірі та птахи. Видатний іспанський архітектор Антоніо Гауді створив будинки, які дуже вражають людей із різних країн.

Номер слайду 5

Храм Святого сімейства (La Sagrada Familial)

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Всередині храму

Номер слайду 10

Проект цього храму розробив архітектор Франческо дель Вільяра. Але архітектор лише почав будівництво храму. Після цього у 1891 році головою проекту став Антоні Гауді, який не був релігійною людиною, тому залишається загадкою, чому будівництво довірили йому. Тим не менш Гауді вніс значні зміни у проект. Будував храм Гауді 43 роки і навіть деякий час жив у ньому. Після смерті архітектора храм продовжували будувати.

Номер слайду 11

Будинок Бальо

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Будинок Бальо - знамените творіння великого каталонського архітектора Антоніо Гауді. Спочатку цей архітектурний шедевр був звичайним старомодним будинком, який завдяки старанням талановитого архітектора перетворився на справжній витвір мистецтва. Форма даху будинку нагадує спину дракона, дерев'яні сходи всередині будинку нагадують його хребет, а черепівка на даху — луску на шкірі тварини.

Номер слайду 17

Будинок Міла

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Цей будинок часто називають "Педрерою", кам'яною печерою. Сам Ґауді про цей будинок казав: "Його форми перегукуються з контурами гір, які оточують Барселону та їх можна побачити з даху цього будинку."

Номер слайду 21

Храм Лотоса. Нью-Делі, Індія.

Номер слайду 22

Наутілус - незвичайний будинок побудований у Мехіко в 2006 році.

Номер слайду 23

Хмарочос Огірок в Лондоні.

Номер слайду 24

Бесіда З чого архітектор починає роботу над новим проектом? Які природні форми ви обрали для створення власного міста майбутнього?

zip
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
4693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку