Конспект уроку з образотворчого мистецтва "Повітряна перспектива.Краєвиди Карпатських гір". В конспекті наголошується на тому, що таке повітряна перспектива та її використання при виконанні малюнка Карпатських гір.
Образотворче мистецтво 5 клас.
Тема: Повітряна перспектива.Чудові краєвиди Карпатських гір.
Мета уроку: ознайомити з прийомами виконання гірського краєвиду; закріпити знання з основ композиції, розвивати просторову уяву учнів; учити передавати в малюнку простір зважаючи на перспективні зміни повітряного середовища; виховувати любов до рідної землі.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2. Що найбільше зображує у своїх творах художниця?
3. Що відрізняє квіти у творах художниці з квітами у природі?
4. Що таке лінія горизонту? Як вона може бути розташована відносно точки зору?
5. Як розташовані гори відносно лінії горизонту?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Ми з вами живемо в передгірському масиві Карпатських гір. Їх неповторна краса завжди вабила поетів, композиторів, письменників, художників. Вони оспівували їхню красу у своїх піснях, віршах, а художники змальовували в картинах. Карпатські гори приваблюють туристів з усіх країн світу у будь-яку пору року.
Саме в горах ми можемо спостерігати, як змінюється лінія горизонту, чим відрізняється зображення ближніх предметів від дальніх. Такі відмінності у зображенні ми називаємо повітряною перспективою.
Повітряна перспектива - зображення предметного середовища з урахуванням зміни кольору і контрастності форм залежно від їхньої відстані від умовного глядача.
Шутуєв Іван Михайлович Кондратович Ернест Рудольфович
«Зимовий краєвид» «Карпати»
Бурч Василь Васильович Леонід Заборовський
«Перші дні весни» «Золото Карпат»
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
V. Практична робота учнів. Виконання малюнка «Чудові краєвиди Карпатських гір».
Послідовність виконання роботи.
1.Напиши небо в кольорі.
2.Визначте колір землі і все, що знаходиться на землі, враховуючи освітлення.
3.Передати плановість, враховуючи лінійку і повітряну перспективи..
4.Виділити головне розміром, кольором.
5.Передай настрій в зображенні кольоровими поєднаннями.
VІ. Підсумок уроку.