Презентація до уроку з образотворчого мистецтва на тему: "Ілюстрація". Під час перегляду даної презентації здобувачі освітніх послуг пригадають види образотворчого мистецтва відгадуючи загадки. Ознайомляться з поняттям ілюстрація, а також розглянуть історію ілюстрації, техніки ілюстрації, етапи роботи над ілюстрацією. Розглянуть ілюстрації до казок. "Люди перестають мислити, коли припиняють читати". Французький філософ Дені Дідро.
Ілюстрація – це зображення, яке пояснює й доповнює літературний текстІлюстрація була відома ще в стародавньому світі (Єгипті, Греції, Римі) у вигляді малюнків у рукописах, а в середні віки – мініатюр (твір образотворчого мистецтва невеликого розміру, відзначається тонкою технікою виконання). Книжкова мініатюра – це зроблений від руки малюнок, багатобарвна ілюстрація або заставка, кінцівка. І в Стародавньому Єгипті, і в античних папірусних сувоях, і в давньоруських рукописних книгах обов’язково зустрічаються ці чудові твори мистецтва. Художні ілюстрації рукописів відомі вже в Стародавньому Єгипті (“Книга мертвих”). Збереглися окремі зразки мініатюр, що відносять до І століття н.е. (рукопис Теренція “Іліада”, “Енеїда* – мальовничі ілюстрації перемежовуються з текстом). Наприклад, у бібліотеці міста Мілана зберігається древній екземпляр “Іліади”, що прикрашають 500 мініатюр. Мініатюри релігійної тематики. Для сучасних ілюстраторів характерне прагнення до глибокого образного розкриття ідейного змісту літературного твору, виявлення його історичних, національних і стильових особливостей, різноманітність технік та індивідуальність художніх манер. Сучасна ілюстрація є окремим жанровим різновидом книжкової графіки. Серед українських майстрів ілюстрації – І.Їжакевич, В. Касіян.
Послідовність виконання ілюстрації:1. Вибрати характерні епізоди, що розкривають зміст тексту.2. Виконати ілюстрацію олівцем, звернути увагу на головних дійових осіб (виділити їх розміром, місцем); продумати їхні позу, одяг, оточення.3. Виконати ілюстрацію в кольорі:покрити фон і літературних персонажів кольором;порівняти кольорові співвідношення (світлотіньова різниця, контраст);за допомогою світлотіні, кольора, контраста виділити композиційний центр;4. Деталізувати елементи композиції.