Тема. Настрій. Позитивні і негативні емоції.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «емоцій», «позитивні і негативні емоції»,
розвивати вміння визначати емоційний стан інших людей, вказати на значення позитивних емоцій для здоров'я людини.
Обладнання: кольорові ілюстрації з альбому «Емоції», текст «Біда» з «Дивної скарбнички», картки з назвами різних емоцій, кросворд.
План уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань.
Сьогодні у нас незвичайний урок, бо до нас завітало так багато гостей.
Ми з вами дуже різні. Один від одного відрізняємося і волоссям, і кольором очей, і характером. Кожен з вас реагує по різному на світ, що нас оточує, на вчинки близьких, рідних.
Радість, смуток, задоволення, хвилювання, тривога, співчуття - все це емоції.
ІІІ. Оголошення теми.
Сьогодні тема уроку: «Емоції, позитивні і негативні емоції». Ми будемо вчитися визначати емоції різних людей.
IV. Робота по темі.
1) Духовно - психологічна підготовка учнів.
Тож давайте візьмемось за руки, посміхнемось один одному, побажаємо успіхів один одному, (діти беруться за руки, закривають очі і подумки бажають один одному успіхів)
А гостям ми подаруємо наші посмішки, (діти повертають голови до гостей і посміхаються їм)
2) Розповідь вчителя.
Давайте пригадаємо казку Шарля Перо «Червона Шапочка». Вовк зустрів Червону Шапочку у лісі. Дівчинка не знала, який Вовк, і не злякалася його. Червона Шапочка розповіла, куди йде, де живе бабуся. Почувши це, Вовк надумав з'їсти спочатку бабусю, а потім і Червону Шапочку. Він пропонує дівчинці нарвати бабусі квітів, а сам тим часом побіг наперед, з'їв бабусю.
3) Бесіда.
- Чим закінчилася казка?
- Чи добре вчинив Вовк? (Вовк поводився підступно. Підступність - це коли когось свідомо наражають на небезпеку).
- Які почуття викликає у вас поведінка Вовка?
- А які почуття викликають у вас дії мисливців?
4) Розповідь.
А тепер від казки перейдемо до вивчення нового поняття.
Поведінка Вовка викликає гнів, обурення. Дії ж мисливців ми сприймаємо з радістю, задоволенням, бо перемагає справедливість.
Ми реагуємо на все, що нас оточує. Ці переживання (тобто емоції) можуть бути позитивними (на дошці прикріплюю слова «емоції», «позитивні», «негативні») і негативними.
Є емоції, що допомагають зберегти здоров'я, відчути радість життя. Це (діти підказують) емоції....
Емоції, які викликають поганий настрій - це ....( діти підказують). Такі емоції негативно впливають на здоров'я. Отже, щоб бути здоровим, треба частіше радіти, сміятися, цікавитися чимось, захоплюватися і дивуватися. Разом з тим слід менше обурюватися, боятися, страждати, переживати, ненавидіти.
5) Робота з ілюстраціями.
(кольорові ілюстрації з альбому «Емоції»)
а) турботливість;
б) гордість;
в) страх;
г) радість;
д) любов;
е) переляк;
ж) інтерес.
6) Робота в групах.
У конвертах лежать слова - назви різних емоцій. Треба розділити емоції на негативні і позитивні.
ЛЮБОВ ТРИВОГА
РАДІСТЬ ОБРАЗА
ГОРДІСТЬ ПОДИВ
СМУТОК ВДЯЧНІСТЬ
СПІВЧУТТЯ ОБУРЕННЯ
ТУРБОТА ЗАЗДРІСТЬ
ГНІВ ЗАДОВОЛЕННЯ
НЕБАЙДУЖІСТЬ ЗЛІСТЬ
(діти працюють 2-3 хв)
А зараз перевіримо, як ви впорались. (На дошці вчитель вивішує назви емоцій, при цьому кожну емоцію діти читають і пояснюють чому вони віднесли цю емоцію до позитивної або негативної)
Фізкультхвилинка.
7) Робота з кросвордом (в групах)
- Візьміть кросворд і спробуйте відгадати емоції на цих обличчях.
8) Самостійне читання тексту «Біда» з журналу «Барвінок».
Біда
Спіткала солов'їну родину лиха година.
Випало з гнізда пташеня. Пищить воно, бідне, плаче під деревом, а злетіти не може. А тато й мама голосять над ним, побиваються.
Прибігли зайчики на той плач. Хочуть зарадити біді, порятувати маленьке. Та до гніздечка не дістануть. Що ж робити? Соловей і солов'їчка літають усе та тужать
І таки придумали зайчики - розумійчики. Той, у кого лапки найм'якші, узяв пташеня, а тоді поставали один одному на плечі. Зайчик - м'яколапчик і поклав солов'ятко в гніздечко. Тато радий, мама радіє. Дякують добрим зайчикам не надякуються. Соловейко заспівав їм свою гарну - прегарну пісню. Зайчики слухали й милувалися солов'їним співом.
- Що трапилося у птахів?
- Хто допоміг пташиній сім'ї?
- Як зайчики це зробили?
9) Робота в групах.
- Обговоріть і запишіть, які емоції виникли у батьків - птахів і зайчиків -розумайчиків?
ПОЗИТИВНІ НЕГАТИВНІ
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10) Робота з прислів'ям, (в групах)
- З'єднайте частини прислів'їв. Поясніть, як ви їх розумієте.
Смуток і страх здоров'я відбирає.
Іржа їсть залізо, і лід розмерзає.
Від теплого слова це здоров'я.
Журба а смуток серце.
Веселий сміх - підточують здоров'я.
11) Малювання.
- Подивіться на розмальовки. Хто з них збирає позитивні емоції?
- Чому ви так вирішили?
- Якими кольорами розмалюємо злого собаку, а якими доброго?
V. Підсумок.
- З яким настроєм закінчуємо урок?
- Які терміни запам'ятали?
- Кому хотіли б розповісти про знання, отримані на уроці?
Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і подякуємо один одному за роботу на уроці. Нашим гостям подумки скажемо «спасибі» і подаруємо наші посмішки.
ДОДАТОК
Треба розділити емоції на негативні і позитивні.
ЛЮБОВ ГОРДІСТЬ
ТУРБОТА ГНІВ
ЗАЗДРІСТЬ ОБУРЕННЯ
ЗАДОВОЛЕННЯ ПОДИВ
НЕБАЙДУЖІСТЬ СПІВЧУТТЯ
ТРИВОГА ОБРАЗА
ВДЯЧНІСТЬ РАДІСТЬ
СМУТОК ЗЛІСТЬ
Обговоріть і запишіть, які емоції виникли у батьків - птахів і зайчиків -розумайчиків?
ПОЗИТИВНІ НЕГАТИВНІ
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
З'єднайте частини прислів'їв. Поясніть, як ви їх розумієте.
Смуток і страх здоров'я відбирає.
Іржа їсть залізо, і лід розмерзає.
Від теплого слова це здоров'я.
Журба а смуток серце.
Веселий сміх - підточують здоров'я.
Якими кольорами розмалюємо злого собаку, а якими доброго?
1