Основи здоров’я 3 клас
Зайцева Л.П.
Урок "Взаємодія з іншими людьми.Дружній клас. Практична робота. Обговорення літературних джерел: української народної казки «Ріпка» і байки Л.Глібова «Лебідь, щука і рак» "
Мета: навчати учнів взаємодіяти з іншими людьми;сприяти згуртованості і дружбі у класі;обговорити казки,прислів’я у яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу товариськість;виховувати культуру спілкування; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати; сприяти пізнанню себе.
Хід уроку
I.Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Уміння взаємодіяти є дуже цінним для колективу, в якому ви перебуваєте. Колектив – це група людей, у яких є спільна мета, загальні справи та інтереси. У школі колектив є клас, в якому ви навчаєтесь. Добре, коли в класі доброзичливі, щирі стосунки, учні не сваряться, не ображають один одного, а поважають. Такий клас називають дружним.
Девіз дружного класу : «Один – за всіх, а всі – за одного! »
Кожен колектив складається з окремих особистостей – з нас. Давайте спробуємо визначити, чи хороші ми друзі.
Вправа «мій портрет у променях сонця»
— На аркушах паперу намалюйте сонце. У центрі сонячного кола напишіть своє ім’я. Потім уздовж променів напишіть власні позитивні риси характеру (наприклад, скромність, турботливість, наполегливість, доброзичливість, відповідальність тощо).
Розмістіть своє сонечко на драбинці в залежності від того, на скільки ви вважаєте себе хорошим другом.
Читання байки Л.Глібова «Лебідь, щука і рак»
У товаристві лад — усяк тому радіє;
Дурне безладдя лихо діє,
І діло, як на гріх,
Не діло — тільки сміх.
Колись-то Лебідь, Рак та Щука
Приставить хуру узялись.
От троє разом запряглись,
Смикнули — катма ходу…
Що за морока? Що робить?
А й не велика, бачся, штука,—
Так Лебідь рветься підлетіть,
Рак упирається, а Щука тягне в воду.
Хто винен з них, хто ні — судить не нам,
Та тільки хура й досі там.
-Які головні герої байки?
-Яке призначення цих істот у природі?
Небо Берег Вода
-Що їх усіх поєднує?
-Чого не було найголовнішого між ними?(спілкування)
Вправа «Драбина»
Д- доброзичливість
Р- розуміння
У- уважність
Ж- життєрадісність
Н- надійність
І- інтерес
Й- ……….
К- краса
Л- людяність
А- активність
С- спілкування
Вправа «Пазли»
Говорити, чути, бачити, змовчати, допомогти, підтримати.
Підсумок .
Драбинка з сонечками.