Тема. Практичне заняття «Вогонь – друг, вогонь – ворог» .
Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в
побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнен-
ня пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту;
виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Хід проведення
I Організаційний момент
Ми розпочинаємо, любі діти, один із найважливіших уроків – основи здоров’я. Чому я назвала його найважливішим? (Відповіді учнів)
II Повідомлення теми заняття
1. Гра «Шифрувальник»
-Яка тема уроку дізнаєтесь, коли розкодуєте речення. А знайдете його ви у наших гостей. Воно у того, хто тримає номер телефону служби порятунку. (101).
Хто перший знайде, та команда і повідомить тему уроку.
5
6
1 7
3 4 2 2
8
III Повторення вивченого матеріалу.
- Ваші асоціації до слова «Вогонь».
Газплита
Запальничка Небезпека
Сльози Страх Тепло Піч
Рятувальники Сірники
Руїни
Горе
Біда Полум’я
На парті у вас лежать картки. Виберіть ті, які демонструють, що вогонь – наш друг, а друга команда – вогонь , наш ворог. (Розпочинається гра).
Вчитель
Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.
(Відповіді учнів)
Вчитель.
Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Щорічно у світі відбувається 5 млн. пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина. Кожен третій загиблий – дитина. Пожежа – це неконтрольований процес горіння, який супроводжується загрозою життю людей та знищенням матеріальних цінностей
Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?
Сьогодні ми про це і поговоримо.
4. Вироблення правил роботи на занятті. Ви працюватимете в групах нагадаю правила .
(Вчитель записує на дошці).
Завдання
За поданим віршем встановити причину виникнення пожежі.
Група №1
а) На роботі мама й тато.
Сірники знайшли малята.
І не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра.
(Недбале поводження з сірниками).
Група №2
б) Електропраска – кожен знає –
У побуті допомагає.
Та пам’ятати має кожний:
Лишать без нагляду її не можна.
(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).
Група №3
в) Наказали мама й тато
Всі електроприлади разом не вмикати,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить,
І від того дім згорить.
(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).
Група №4
г) Калорифер не вмикати
При фіранці, - каже мати.
Мама вийшла і не знає,
Що вікно уже палає.
(Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини).
Група №5
r) Новий рік! Зійшлись малята,
Щоб ялинку прикрашати.
Та свічкам – прикрасам – зась!
Глиця щоб не зайнялась.
(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).
Молодці, що ж може спричинити пожежу?
Вчитель Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.
а) « Правила протипожежної безпеки»
б) Робота у групах.
Утвори і запиши речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.
|
а не в лісі, а ні в хаті. |
|
умикати нам не слід. |
|
то вимкни всі електроприлади. |
|
це небезпечно. |
|
користуйся ліхтариком. |
|
жар в собі вогонь таїть. |
|
сірників ти не бери. |
в) Презентація роботи.
Чи знаєте ви як називається професія пов’язана з вогнем?
Пожежники – захисники життя та здоров’я людей. Їх називають бійцями «вогняного фронту». Якщо виникла пожежа – рахунок часу йде на секунди і робити все треба дуже швидко. Тому пожежний одягає спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в машині. Пожежній машині за Правилами дорожнього руху, що дозволяється? (Проїжджати на червоне світло світлофора). Чим відрізняється пожежна машина від інших машин? (Вона червоного кольору, обладнана проблисковим маячком і звуковим сигналом).
Вчитель
Мені хотілося перевірити, що ви вже знаєте про правила поведінки у разі виникнення пожежі. Заздалегідь команди отримали завдання підготувати можливу поведінку дітей під час пожежі. Розігрування сцен і коментування команд. (1. Виникла пожежа – діти починають ховатися. Що неправильно? Ховатися під час пожежі неможна.
2. Включили праску і пішли гратися. Обговорення
3. Із дверей йде дим. Дівчинка починає плакати. Хлопчик пропонує швидко бігти до ліфту.)
Деякі ситуації підготували для вас герої мультфільму «Вогнеборці, вперед!». Уважно подивіться і скажіть, що нового ви дізналися з мультфільму. Проведемо бліц – опитування.
Команда 1
- Можна гратися із сірниками?(НІ)
- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)
- Рятувальну службу викликай за номером 102!(НІ)
- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)
- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)
- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)
- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)
- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)
Команда 2
- Рятувальну службу викликай за номером 101 (Так)
- Електроприлади будемо гасити водою? (Ні)
- Захищати органи дихання від диму треба вологою ганчіркою (Так)
- Якщо відчули запах газу, будемо вмикати світло? (Так)
- Будемо користуватися ліфтом під час пожежі? (Ні)
- Якщо не можна вийти із приміщення, від диму закрийте щілини в дверях та сядьте на підлогу, періодично прикриваючи ніс вологою ганчіркою дайте сигнал про допомогу. (Так)
- Будемо зберігати старі речі на балконі та у під’їзді? (Ні)
- Можна панікувати під час пожежі? (Ні)
У житті трапляється різні ситуації. Але запам’ятай! Ніколи не панікуй. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум’я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов’язково телефонуйте за номером…..? і правильно повідомити пожежників про небезпеку. Розгляньте пам’ятку «Як викликати пожежників?» Я попрошу по одному учаснику із кожної команди вийти і показати як потрібно телефонувати у випадку пожежі.
6) Гра «Телефон 101».
(Школярі вчаться телефонувати у випадку пожежі.)
- Викликати пожежників по телефону треба чітко.
Робота з пам’яткою
- Алло! Пожежа ! - Адреса?
- Вулиця Горького, 12. - Хто викликає?
- Дорошенко Іван Васильович - Що горить?
- Телевізор. – Виїжджаємо!
Вчитель.
- Жарти у викликах пожежної команди неприпустимі. Як ви думаєте, чому?
(Відповідь дітей)
- Через пустуна, який навмисне викличе пожежників, може згоріти якийсь будинок, бо вони не встигнуть туди вчасно приїхати.
Пам'ятайте!
Даремно пожежників не турбуйте!
Відеоролик, якщо пожежа трапилася у школі.
Підсумок.
Любі діти, щоб зберегти своє життя потрібно не тільки дотримуватися правил пожежної безпеки, а й знати, як поводити себе під час пожежі. З вогнем краще дружити і не допускати, щоб він приносив нам шкоду.