Практичне заняття з теми ""Вогонь - друг, вогонь - ворог"

Про матеріал
Урок з основ здоров'я (3 клас) Мета:продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнен- ня пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Перегляд файлу

Тема. Практичне заняття    «Вогонь – друг, вогонь – ворог» .                      

Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в

          побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнен-

          ня пожежі в сусідів чи на інших об’єктах;  розвивати навички самозахисту;

          виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

                                                  Хід проведення

I Організаційний момент

 

Ми розпочинаємо, любі діти, один із найважливіших уроків – основи здоров’я. Чому я назвала його найважливішим? (Відповіді учнів)

II Повідомлення теми заняття

1. Гра «Шифрувальник»

-Яка тема уроку дізнаєтесь, коли розкодуєте речення. А знайдете його ви у наших гостей. Воно у  того, хто тримає номер телефону служби порятунку. (101).

Хто перший знайде, та команда і повідомить тему уроку.

 

                                                                                                       5

                  6

 

                                                              1                7

      3                                  4                                                           2          2

 

                                                                 8

 

 

III Повторення вивченого матеріалу.

  1. Вправа «Асоціативний кущ»

- Ваші асоціації до слова «Вогонь».

                                                             Газплита

                          Запальничка                                      Небезпека

 

                           Сльози            Страх         Тепло                Піч

 

          Рятувальники                                                                         Сірники

 

                                                                                                        Руїни

                            Горе                   

                                                   Біда                 Полум’я

 

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
  • Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?
  • Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).

На парті у вас лежать картки. Виберіть ті, які демонструють, що вогонь – наш друг, а друга команда – вогонь , наш ворог. (Розпочинається гра).

Вчитель

       Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.

  • Чому люди його бояться? Коли вогонь стає небезпечним?

(Відповіді учнів)

Вчитель.

        Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Щорічно у світі відбувається 5 млн. пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина. Кожен третій загиблий – дитина. Пожежа – це неконтрольований процес горіння, який супроводжується загрозою життю людей та знищенням матеріальних цінностей

 Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

   Сьогодні ми про це і поговоримо.

4. Вироблення правил роботи на занятті. Ви працюватимете в групах нагадаю правила .

 (Вчитель записує на дошці).

  • Вибір лідера.
  • Прийняття думок від кожного члена групи.
  • Правило піднятої руки.
  • Максимальна активність.
  • Презентація роботи.

 

  1. Вправа «Пошук точок дотику». Розпочнемо з причин пожежі у побуті. Послухайте уважно загадки і дайте відповіді

  Завдання

За поданим віршем встановити причину виникнення пожежі.

Група №1

а) На роботі мама й тато.

Сірники знайшли малята.

І не знає дітвора,

Чим скінчитись може гра.

(Недбале поводження з сірниками).

 Група №2

 б) Електропраска – кожен знає –

        У побуті допомагає.

        Та пам’ятати має кожний:

         Лишать без нагляду її не можна.

(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).

Група №3

 

      в) Наказали мама й тато

          Всі електроприлади разом не вмикати,

          Бо нагріється розетка,

          Спалахне вогнем умить,

          І від того дім згорить.

(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).

Група №4

 

     г) Калорифер не вмикати

         При фіранці, - каже мати.

         Мама вийшла і не знає,

         Що вікно уже палає.

(Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини).

Група №5

r) Новий рік! Зійшлись малята,

Щоб ялинку прикрашати.

Та свічкам – прикрасам – зась!

Глиця щоб не зайнялась.

(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).

Молодці, що ж може спричинити пожежу?

 

Вчитель  Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.

 

а) « Правила протипожежної безпеки»

б) Робота у групах.

         Утвори і запиши речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.

  • Для розваги і для гри

а не в лісі, а ні в хаті.

  • Не розпалюй сам багаття,

умикати нам не слід.

  • З грубки жару не беріть

то вимкни всі електроприлади.

  • Плитку, праску

це небезпечно.

  • Коли йдеш з квартири,

користуйся ліхтариком.

  • Не грайся з вогнем -

жар в собі вогонь таїть.

  • Не грайся запальничкою,

сірників ти не бери.

 

в) Презентація роботи.

 Чи знаєте ви як називається професія пов’язана з вогнем?

Пожежники – захисники життя та здоров’я людей. Їх називають бійцями «вогняного фронту». Якщо виникла пожежа – рахунок часу йде на секунди і робити все треба дуже швидко. Тому пожежний одягає спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в машині. Пожежній машині за Правилами дорожнього руху, що  дозволяється? (Проїжджати на червоне світло світлофора). Чим відрізняється пожежна машина від інших машин? (Вона червоного кольору, обладнана проблисковим маячком і звуковим сигналом).

Вчитель

Мені хотілося перевірити, що ви вже знаєте про правила поведінки у разі виникнення пожежі. Заздалегідь команди отримали завдання підготувати можливу поведінку дітей під час пожежі. Розігрування сцен і коментування команд. (1. Виникла пожежа – діти починають ховатися. Що неправильно? Ховатися під час пожежі неможна.

2. Включили праску і пішли гратися. Обговорення

3. Із дверей йде дим. Дівчинка починає плакати. Хлопчик пропонує швидко бігти до ліфту.)

Деякі ситуації підготували для вас герої мультфільму «Вогнеборці, вперед!». Уважно подивіться і скажіть, що нового ви дізналися з мультфільму. Проведемо бліц – опитування.

Команда 1

- Можна гратися із сірниками?(НІ)

- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)

- Рятувальну службу викликай за номером 102!(НІ)

- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)

- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)

Команда 2

- Рятувальну службу викликай за номером 101 (Так)

- Електроприлади будемо  гасити водою? (Ні)

- Захищати органи дихання від диму треба вологою ганчіркою (Так)

-  Якщо відчули запах газу, будемо вмикати світло? (Так)

- Будемо користуватися  ліфтом під час пожежі? (Ні)

- Якщо не можна вийти із приміщення, від диму закрийте щілини в дверях та сядьте на підлогу, періодично прикриваючи ніс вологою ганчіркою дайте сигнал про допомогу. (Так)

- Будемо зберігати  старі речі на балконі та у під’їзді? (Ні)

- Можна панікувати під час пожежі? (Ні)

    У житті трапляється різні ситуації. Але запам’ятай! Ніколи не панікуй. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум’я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов’язково телефонуйте за номером…..? і правильно повідомити пожежників про небезпеку. Розгляньте пам’ятку «Як викликати пожежників?»  Я попрошу по одному учаснику із кожної команди вийти і показати як потрібно телефонувати у випадку пожежі.

6) Гра «Телефон 101».

 

Описание: народна служба порятунку.jpg

(Школярі вчаться телефонувати у випадку пожежі.)

- Викликати пожежників по телефону треба чітко.

Робота з пам’яткою

                                              

 

- Алло! Пожежа !                              - Адреса?

- Вулиця Горького, 12.                   - Хто викликає?

- Дорошенко Іван Васильович     - Що горить?

- Телевізор.                                       – Виїжджаємо!

 

Вчитель.

- Жарти у викликах пожежної команди неприпустимі. Як ви думаєте, чому?

                                                                                                           (Відповідь дітей)

- Через пустуна, який навмисне викличе пожежників, може згоріти якийсь будинок, бо вони не встигнуть туди вчасно приїхати.

 

Пам'ятайте!

Даремно пожежників не турбуйте!

 

Відеоролик, якщо пожежа трапилася у школі.

 

Підсумок.

Любі діти, щоб зберегти своє життя потрібно не тільки дотримуватися правил пожежної безпеки, а й знати, як поводити себе під час пожежі. З вогнем краще дружити і не допускати, щоб він приносив нам шкоду.

doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
30 січня 2021
Переглядів
1024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку