Основи здоров'я 7 кл
1. Тема: Принципи безпечної життєдіяльності.
Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.
- Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час
- Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків
- Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.
Мета: формувати в учнів уявлення про природні, техногенні та соціальні небезпеки; розглянути види та джерела ризику; розвивати вміння оцінювати рівень ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час, розпізнавати виправдані і невиправдані ризики; нагадати алгоритм дій в різних небезпечних ситуаціях; розвивати навички безпечної і відповідальної поведінки у воєнний час; виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров’я.
Основні терміни і поняття: природні, техногенні та соціальні небезпеки, ризик.
Обладнання і матеріали: підручник, ватмани, маркери.
Тип уроку: формування нових знань
План уроку:
1. Організаційний етап.
2. Актуалізація опорних знань.
3. Мотивація навчальної діяльності.
4. Формування нових знань.
5. Узагальнення і систематизація знань.
6. Підведення підсумків уроку.
7. Визначення домашнього завдання.
Хід уроку
1. Організаційний етап.
Привітання, налаштування на роботу.
2. Актуалізація опорних знань.
- Що таке безпека?
- Що таке небезпека?
- Що таке ризик?
- Чи ризикували ви у своєму житті?
4. Мотивація навчальної діяльності.
Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Оксана поспішала на шкільний вечір. Вона почала прасувати кофтинку, але раптом задзвонив телефон, і вона побігла знімати слухавку, забувши про праску. У результаті ледь не сталася пожежа, а на кофтинці залишилася дірка. Оксана плакала й скаржилася всім, що в неї був невдалий день. Що б ви їй порадили?
Повідомлення теми уроку.
5. Формування нових знань.
Розповідь з елементами бесіди, складання опорного конспекту.
1. Природні, техногенні та соціальні небезпеки (побудова схеми
2. Види і джерела ризику. Рівні ризику.
- Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час
Робота в групах:
1 гр. записує на ватмані ризики щоденного життя в мирний час, а 2-га гр – ризики життя у воєнний час.
- Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків
Оцініть ризик як виправданий чи невиравданий:
1. Ризикувати своїм життям і здоров'ям, захищаючи свою країну від ворога.
2. Переходити дорогу на червоне світло, щоб не запізнитися на автобус.
3. Вживати алкоголь, щоб не бути білою вороною у компанії.
4. Захистити молодшого учня від старшокласників, які його ображають.
5. Зробити фото, знайденої вами міни, щоб викласти в інтернет.
6. Відмовитися від пропозиції спробувати наркотик і бути висміяним у своїй компанії.
7. Знімати і викладати в інтернет переміщення українських військових заради вподобайок.
8. Не ховатися в укриття під час повітряної тривоги.
9. Витягти пораненого з поля бою.
10. Їздити з друзями на високій швидкості на мотоциклах.
- Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.
В Україні запровадили кримінальну відповідальність за поширення даних, фото- та відеоматеріалів про переміщення української техніки, військових та зброї.
Категорично заборонено публікувати в соцмережах інформацію/фото/відео про:
✖Ракети, які летять або кудись влучили.
✖Назви вулиць, зупинок транспорту, магазинів, заводів, де сталася ситуація.
✖Переміщення українських військових, військові об'єкти.
✖Роботу протиповітряної оборони.
✖Місце обстрілу або влучання снаряда.
✖Адреси, візуальні прив'язки або координати боїв.
✖Номери автомобілів, бронетехніки.
✖Потерпілих або загиблих (крім офіційних даних).
Поширення такої інформації у різному вигляді до того, як про це повідомили офіційні джерела, вважається допомогою ворогові і передбачає кримінальну відповідальність:
- покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 3 до 5 років за поширення інформації про переправлення чи переміщення зброї, озброєння та боєприпасів територією України, якщо така інформація не розміщувалася у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України чи Міністерством оборони України або у офіційних джерелах відповідних відомств країн-партнерів, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану;
- позбавлення волі на строк від 5 до 8 років за поширення інформації про переміщення, рух або розташування Збройних Сил України чи військових формувань, за можливості їх ідентифікації на місцевості, якщо така інформація не розміщувалася у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану;
- позбавленням волі на строк від 8 до 12 років карають людей, які вище зазначені дії, вчинили за попередньою змовою або з метою надання такої інформації державі-агресору, або якщо дії спричинили тяжкі наслідки.
Не ставайте помічниками ворога. Жодна сенсація не варта людських жертв.
6. Узагальнення і систематизація знань.
Запитання для повторення й обговорення:
1. Що таке безпека?
2. Наведіть приклади соціальних небезпек.
3. У двері подзвонив незнайомець і сказав, що мама попросила передати їй сумку, яку вона випадково залишила вдома. Як ви вчините?
4. Яку безпеку ви гарантуєте собі, спілкуючись із людьми згідно із загальноприйнятими нормами й правилами?
5. Яку безпеку ви гарантуєте собі, знаючи, як поводитися під час землетрусу?
6. Доведіть, що сучасна людина повинна володіти культурою безпечної життєдіяльності.
7. Доведіть, що треба дотримуватися норм і правил безпечної поведінки вдома, на вулиці, у школі, на природі.
8. Які переваги має людина, що вміє уникати ризиків, попереджати їх, знижувати ступінь ризику?
7. Підведення підсумків уроку.
Учням пропонується зробити висновок уроку.
8. Визначення домашнього завдання.
- Опрацювати відповідний параграф у підручнику.
- Убезпеч своє життя. Проаналізуйте свій день. Назвіть приклади ризиків повсякденного життя учня 7 класу. Оцініть їх рівень та вкажіть як його знизити.