Конспект уроку з основ здоров'я 7 кл "Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику"

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров'я 7 кл "Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику" - Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час - Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків - Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.
Перегляд файлу

Основи здоров'я 7 кл

1. Тема: Принципи безпечної життєдіяльності.
Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.

- Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час
- Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків

- Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах  роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.

Мета: формувати в учнів уявлення про природні, техногенні та соціальні небезпеки; розглянути види та джерела ризику; розвивати вміння оцінювати рівень ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час, розпізнавати виправдані і невиправдані ризики; нагадати алгоритм дій в різних небезпечних ситуаціях; розвивати навички безпечної і відповідальної поведінки у воєнний час; виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров’я.

Основні терміни і поняття: природні, техногенні та соціальні небезпеки, ризик.

Обладнання і матеріали: підручник, ватмани, маркери.

Тип уроку: формування нових знань

План уроку:

1. Організаційний етап.

2. Актуалізація опорних знань.

3. Мотивація навчальної діяльності.

4. Формування нових знань.

5. Узагальнення і систематизація знань.

6. Підведення підсумків уроку.

7. Визначення домашнього завдання.

 

Хід уроку

1. Організаційний етап.

Привітання, налаштування на роботу.

2. Актуалізація опорних знань.

- Що таке безпека?

- Що таке небезпека?

- Що таке ризик?

- Чи ризикували ви у своєму житті?

4. Мотивація навчальної діяльності.

Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Оксана поспішала на шкільний вечір. Вона почала прасувати кофтинку, але раптом задзвонив телефон, і вона побігла знімати слухавку, забувши про праску. У результаті ледь не сталася пожежа, а на кофтинці залишилася дірка. Оксана плакала й скаржилася всім, що в неї був невдалий день. Що б ви їй порадили?

Повідомлення теми уроку.

5. Формування нових знань.

Розповідь з елементами бесіди, складання опорного конспекту.

1. Природні, техногенні та соціальні небезпеки (побудова схеми

2. Види і джерела ризику. Рівні ризику.

- Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час

Робота в групах:

1 гр. записує на ватмані ризики щоденного життя в мирний час, а 2-га гр – ризики життя у воєнний час.

- Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків

Оцініть ризик як виправданий чи невиравданий:

1. Ризикувати своїм життям і здоров'ям, захищаючи свою країну від ворога.

2. Переходити дорогу на червоне світло, щоб не запізнитися на автобус.

3. Вживати алкоголь, щоб не бути білою вороною у компанії.

4. Захистити молодшого учня від старшокласників, які його ображають.

5. Зробити фото, знайденої вами міни, щоб викласти в інтернет.

6. Відмовитися від пропозиції спробувати наркотик і бути висміяним у своїй компанії.

7. Знімати і викладати в інтернет переміщення українських військових заради вподобайок.

8. Не ховатися в укриття під час повітряної тривоги.

9. Витягти пораненого з поля бою.

10. Їздити з друзями на високій швидкості на мотоциклах.

- Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах  роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.

В Україні запровадили кримінальну відповідальність за поширення даних, фото- та відеоматеріалів про переміщення української техніки, військових та зброї. 

Категорично заборонено публікувати в соцмережах інформацію/фото/відео про:

Ракети, які летять або кудись влучили.

Назви вулиць, зупинок транспорту, магазинів, заводів, де сталася ситуація.

Переміщення українських військових, військові об'єкти.

Роботу протиповітряної оборони.

Місце обстрілу або влучання снаряда.

Адреси, візуальні прив'язки або координати боїв.

Номери автомобілів, бронетехніки.

Потерпілих або загиблих (крім офіційних даних).

Поширення такої інформації у різному вигляді до того, як про це повідомили офіційні джерела, вважається допомогою ворогові і передбачає кримінальну відповідальність:

- покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 3 до 5 років за поширення інформації про переправлення чи переміщення зброї, озброєння та боєприпасів територією України, якщо така інформація не розміщувалася у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України чи Міністерством оборони України або у офіційних джерелах відповідних відомств країн-партнерів, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану;

- позбавлення волі на строк від 5 до 8 років за поширення інформації про переміщення, рух або розташування Збройних Сил України чи військових формувань, за можливості їх ідентифікації на місцевості, якщо така інформація не розміщувалася у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану;

- позбавленням волі на строк від 8 до 12 років карають людей, які вище зазначені дії, вчинили за попередньою змовою або з метою надання такої інформації державі-агресору, або якщо дії спричинили тяжкі наслідки.

Не ставайте помічниками ворога. Жодна сенсація не варта людських жертв.

6. Узагальнення і систематизація знань.

Запитання для повторення й обговорення:

1. Що таке безпека?

2. Наведіть приклади соціальних небезпек.

3. У двері подзвонив незнайомець і сказав, що мама попросила передати їй сумку, яку вона випадково залишила вдома. Як ви вчините?

4. Яку безпеку ви гарантуєте собі, спілкуючись із людьми згідно із загальноприйнятими нормами й правилами?

5. Яку безпеку ви гарантуєте собі, знаючи, як поводитися під час землетрусу?

6. Доведіть, що сучасна людина повинна володіти культурою безпечної життєдіяльності.

7. Доведіть, що треба дотримуватися норм і правил безпечної поведінки вдома, на вулиці, у школі, на природі.

8. Які переваги має людина, що вміє уникати ризиків, попереджати їх, знижувати ступінь ризику?

7. Підведення підсумків уроку.

Учням пропонується зробити висновок уроку.

8. Визначення домашнього завдання.

- Опрацювати відповідний параграф у підручнику.

- Убезпеч своє життя. Проаналізуйте свій день. Назвіть приклади ризиків повсякденного життя учня 7 класу. Оцініть їх рівень та вкажіть як його знизити.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дрешер Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
6 вересня 2023
Переглядів
3561
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку