КТП ЗБД 6 клас З. Хитра, О. Романенко

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків з інтегрованого курсу «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» 6 клас для закладів загальної середньої освіти Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Хитра З.М., Романенко О.А.)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків з інтегрованого курсу «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» 6 клас

для закладів загальної середньої освіти

 

Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Хитра З.М., Романенко О.А.)

 

Хитра З.М., Романенко О.А. Матеріали для пілотування модельної навчальної програми «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи». / З. М. Хитра, О. А. Романенко. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2022.

 

Всього 35 годин на рік (1 година на тиждень)

   

 

Дата проведення

Тема.

Проблемні чи дослідницькі запитання

Очікувані результати

Домашнє завдання

Розділ 1. У здоровому тілі – здоровий дух 

Тема 1.Фізична складова здоров’я

1

 

Що означає «жити у злагоді з природою»?

Учень/учениця обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту; визначає форми поведінки, які приносять задоволення без нанесення шкоди власному здоров’ю і здоров’ю інших осіб;

Опрацювати § 1 Сформуй корисну звичку(завдання 2, стор.9)

2

 

Навіщо людям потрібний догляд за шкірою?

Учень/учениця обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту; моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття; пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах; приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб; визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо); аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі і задоволення (радості) для здорового, безпечного життя; вміє обирати продукти і товари за показниками якості, строків придатності, складу; правильно інтерпретує інформацію, наведену на маркувальних знаках, упаковках для безпечного і раціонального використання харчових і промислових продуктів; виявляє ризики невідповідності власних потреб і можливостей; досліджує та обговорює чинники, що в пливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань; знаходить інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах і перевіряє її достовірність

Опрацювати § 2

3

 

Як уберегтися від перегрівання та переохолодження тіла?

Опрацювати § 3

4

 

Яка користь людині від загартовування?

Опрацювати § 4

5

 

Як підліткам правильно харчуватися?

Опрацювати § 5

6

 

Як необхідно діяти у разі харчового отруєння?

Опрацювати § 6

7

 

Які винаходи допомагають у боротьбі з поширенням інфекції?

Опрацювати § 7

8

 

Які хвороби належать до неінфекційних?

Опрацювати § 8

9

 

 

Застосовуємо знання щодня.

 

Тема 2. Психічна, соціальна та духовна складові здоров’я

10

 

Що означає «дослухатися до голосу серця»?

Учень/учениця використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту; визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу; визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності; прогнозує наслідки своїх дій у непередбачуваних і надзвичайних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації; вирізняє речовини, які становлять загрозу в разі неналежного використання; аналізує причини вибору нездорової поведінки; пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту; виконує різні ролі в груповій роботі; встановлює нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку; ідентифікує причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях; моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів.

Опрацювати §

11

 

Як самооцінка впливає на здоров’я людини?

Опрацювати §

12

 

Як впізнати фейк?

Опрацювати §

 

13

 

Чому психоактивні речовини небезпечні для здоров’я?

Опрацювати §

14

 

Як досягти успіху в спілкуванні?

Опрацювати §

15

 

 

 

Що означає «вміти дружити»?

Опрацювати §

16

 

Як конструктивно розв’язувати конфлікти?

Опрацювати §

17

 

Застосовуємо знання щодня.

 

ІІ семестр

Розділ 2.  БЕЗПЕКА В ЖИТТІ – ЖИТТЯ В БЕЗПЕЦІ

Тема 1. Безпека у побуті

18

 

Чому безпека людини має бути понад усе?

Учень/учениця

розпізнає ймовірні небезпеки природного,  техногенного, воєнного, соціального характеру  і побутового походження;

передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я, безпеку,                       добробут інших осіб неналежного використання цифрових пристроїв;

прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі;

використовує допоміжні засоби для навчання, зокрема цифрові пристрої, без шкоди для здоров’я;

демонструє модель безпечної поведінки  згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі;

 діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься                           в тексті інструкції;

моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, соціального і побутового походження; звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити  власними силами;

аналізує негативний вплив недотримання правил/інструкцій безпечної поведінки на  збереження життя і здоров’я;

обґрунтовує необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки;

обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та                                            громадських місцях;

здатний викликати необхідні рятувальні                                 служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію;

діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься                           в тексті інструкції;

моделює послідовність дій у небезпечних                                ситуаціях природного, техногенного, воєнного, соціального і побутового походження.

Опрацювати § 18.

Скласти перелік ймовірних ризиків та небезпек у місті/селі або довкіллі.  

19

 

Що для вас має бути важливим під час воєнних дій?

Опрацювати § 19.

Підготувати повідомлення про способи психологічної підтримки, подолання страху в надзвичайних ситуаціях, в умовах воєнного часу.

20

 

Як можна уникнути ризиків на окупованих територіях або зоні

бойових дій?

Опрацювати § 20.

Підготувати  повідомлення про хімічну зброю (фосфорні бомби) (за бажанням).

21

 

Як досягти безпечного та здоров’язбережувального

використання програмно-апаратних засобів?

Опрацювати § 21.

Підготувати повідомлення про нетикет, кібербулінг, кіберполіцію.

(за бажанням).

22

 

Що важливо вміти робити, щоб уберегти помешкання від затоплення?

Опрацювати § 22.

Проведення дослідів з очищення води в домашніх умовах.

23

 

Як слід користуватися газовими та електричними приладами?

Опрацювати § 23.

Дослідження споживання електроенергії в побуті.

24

 

Що потрібно знати про безпеку використання засобів побутової

хімії?

Опрацювати § 24.

Підготувати групові проєкти про екоальтернативи засобам побутової хімії.

25

 

Як необхідно діяти у випадку виникнення пожежі?

Опрацювати § 25.

Підготувати повідомлення про ДСНС, професію рятувальників.

26

 

Тема 2. Транспорт і безпека. Техногенні та соціальні небезпеки

Чому велосипед став популярним видом транспорту у світі?

Опрацювати § 26.

Підготувати групові проєкти про велоінфраструктуру міста/села; правила користування електросамокатом, гіроскутером, скейтбордом.

27

 

Які техногенні небезпеки можливі у наш час?

Учень/учениця

розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними

намірами;

пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників;

протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб;

моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів;

оцінює надійність різних джерел інформації                              (засоби масової інформації, реклама, соціальні мережі тощо).

Опрацювати § 27.

Скласти перелік об’єктів підвищеної небезпеки населеного  пункту або області; виготовлення захисних пов’язок.

 

 

 

28

 

Як не стати жертвою насильства?

Опрацювати § 28. Скласти пам’ятки про  захист особистого майна, запобігання кримінальним небезпекам. Підготуватися до підсумкового уроку.

29

 

Застосовуємо знання щодня.

Підсумки № 3

Підготувати повідомлення про Богдана Гаврилишина.

Розділ 3.  ДОБРОБУТ КОЖНОГО – ДОБРОБУТ УКРАЇНИ

Тема 1–3. Особистий, родинний та суспільний добробут.

 

30

 

 

Як правильно планувати та встигати все робити?

 

                       Учень/учениця

доводить, що здоров’я, безпека і добробут є                              підґрунтям успішного майбутнього;

вміє раціонально розпоряджатися власними  грошима; організовує власний освітній простір,                                    раціонально розподіляє час; визначає свої потреби, бажання, інтереси та  цілі;

самостійно створює та реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті;

 моделює кроки задоволення власних потреб  з урахуванням можливостей своїх та інших осіб; розуміє вагу докладених зусиль дорослих                                     для отримання доходів;

визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання;

бережливо ставиться до власного майна та                                 майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна;

аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів;

розпізнає приклади поведінки, дружньої до                                                 навколишнього середовища;

визначає потребу ощадливого використання  ресурсів і повторної переробки вторинної сировини; обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема  часу, здоров’я, фінансів);

відбирає ресурси для повторної переробки; оперує основними економічними поняттями  (гроші, зайнятість, підприємництво тощо); розрізняє та зазначає законні джерела доходів для свого віку;

розуміє перспективність своєї діяльності для                         успішного майбутнього; визначає цілі власної діяльності і стратегії їх                                              досягнення;

вирізняє ознаки доброчинності; виявляє чуйність до осіб, які потребують                                        допомоги;

пояснює значення волонтерства.

Опрацювати § 30.

Скласти список справ на один день відповідно до матриці Ейзенхауера.

31

 

Як ефективно розпоряджатися власними грошима?

Опрацювати § 31.

Скласти свій тижневий бюджет – планування раціонального розпорядження власними грошима.

 

32

 

Що треба для забезпечення добробуту сім’ї? (Сімейний бюджет)

Опрацювати § 32.

Розв’язання задач щодо раціонального  використання фінансових ресурсів родини.

 

33

 

Що таке «зелене споживання»?

Опрацювати § 33.

Підготувати групові проєкти  «Як зменшити                                  кількість сміття?», «Друге життя речей».

 

34

 

Як доброчинність змінює наш світ?

Опрацювати § 34.

 Підготувати групові проєкти 

«Створюємо цінність для громади/ закладу освіти разом».

Підготувати презентації на теми: «Краудфандінг»,

«Успішні українці та українки», «Меценатство в Україні» тощо).

 

 

 

35

 

Застосовуємо знання щодня.

Підсумки № 4

 

 

docx
Додано
8 вересня 2023
Переглядів
1956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку