КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків з інтегрованого курсу «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» 6 клас
для закладів загальної середньої освіти
Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Хитра З.М., Романенко О.А.)
Хитра З.М., Романенко О.А. Матеріали для пілотування модельної навчальної програми «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи». / З. М. Хитра, О. А. Романенко. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2022.
Всього 35 годин на рік (1 година на тиждень)
№ |
Дата проведення |
Тема. Проблемні чи дослідницькі запитання |
Очікувані результати |
Домашнє завдання |
Розділ 1. У здоровому тілі – здоровий дух |
||||
Тема 1.Фізична складова здоров’я |
||||
1 |
|
Що означає «жити у злагоді з природою»? |
Учень/учениця обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту; визначає форми поведінки, які приносять задоволення без нанесення шкоди власному здоров’ю і здоров’ю інших осіб; |
Опрацювати § 1 Сформуй корисну звичку(завдання 2, стор.9) |
2 |
|
Навіщо людям потрібний догляд за шкірою? |
Учень/учениця обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту; моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття; пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах; приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб; визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо); аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі і задоволення (радості) для здорового, безпечного життя; вміє обирати продукти і товари за показниками якості, строків придатності, складу; правильно інтерпретує інформацію, наведену на маркувальних знаках, упаковках для безпечного і раціонального використання харчових і промислових продуктів; виявляє ризики невідповідності власних потреб і можливостей; досліджує та обговорює чинники, що в пливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань; знаходить інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах і перевіряє її достовірність |
Опрацювати § 2 |
3 |
|
Як уберегтися від перегрівання та переохолодження тіла? |
Опрацювати § 3 |
|
4 |
|
Яка користь людині від загартовування? |
Опрацювати § 4 |
|
5 |
|
Як підліткам правильно харчуватися? |
Опрацювати § 5 |
|
6 |
|
Як необхідно діяти у разі харчового отруєння? |
Опрацювати § 6 |
|
7 |
|
Які винаходи допомагають у боротьбі з поширенням інфекції? |
Опрацювати § 7 |
|
8 |
|
Які хвороби належать до неінфекційних? |
Опрацювати § 8 |
|
9
|
|
Застосовуємо знання щодня. |
|
|
Тема 2. Психічна, соціальна та духовна складові здоров’я |
||||
10 |
|
Що означає «дослухатися до голосу серця»? |
Учень/учениця використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту; визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу; визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності; прогнозує наслідки своїх дій у непередбачуваних і надзвичайних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації; вирізняє речовини, які становлять загрозу в разі неналежного використання; аналізує причини вибору нездорової поведінки; пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту; виконує різні ролі в груповій роботі; встановлює нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку; ідентифікує причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях; моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів. |
Опрацювати § |
11 |
|
Як самооцінка впливає на здоров’я людини? |
Опрацювати § |
|
12 |
|
Як впізнати фейк? |
Опрацювати § |
|
13 |
|
Чому психоактивні речовини небезпечні для здоров’я? |
Опрацювати § |
|
14 |
|
Як досягти успіху в спілкуванні? |
Опрацювати § |
|
15
|
|
Що означає «вміти дружити»? |
Опрацювати § |
|
16 |
|
Як конструктивно розв’язувати конфлікти? |
Опрацювати § |
|
17 |
|
Застосовуємо знання щодня. |
|
|
ІІ семестр |
||||
Розділ 2. БЕЗПЕКА В ЖИТТІ – ЖИТТЯ В БЕЗПЕЦІ |
||||
Тема 1. Безпека у побуті |
||||
18 |
|
Чому безпека людини має бути понад усе? |
Учень/учениця розпізнає ймовірні небезпеки природного, техногенного, воєнного, соціального характеру і побутового походження; передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я, безпеку, добробут інших осіб неналежного використання цифрових пристроїв; прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі; використовує допоміжні засоби для навчання, зокрема цифрові пристрої, без шкоди для здоров’я; демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі; діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції; моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, соціального і побутового походження; звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами; аналізує негативний вплив недотримання правил/інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я; обґрунтовує необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки; обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях; здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію; діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції; моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, воєнного, соціального і побутового походження. |
Опрацювати § 18. Скласти перелік ймовірних ризиків та небезпек у місті/селі або довкіллі. |
19 |
|
Що для вас має бути важливим під час воєнних дій? |
Опрацювати § 19. Підготувати повідомлення про способи психологічної підтримки, подолання страху в надзвичайних ситуаціях, в умовах воєнного часу. |
|
20 |
|
Як можна уникнути ризиків на окупованих територіях або зоні бойових дій? |
Опрацювати § 20. Підготувати повідомлення про хімічну зброю (фосфорні бомби) (за бажанням). |
|
21 |
|
Як досягти безпечного та здоров’язбережувального використання програмно-апаратних засобів? |
Опрацювати § 21. Підготувати повідомлення про нетикет, кібербулінг, кіберполіцію. (за бажанням). |
|
22 |
|
Що важливо вміти робити, щоб уберегти помешкання від затоплення? |
Опрацювати § 22. Проведення дослідів з очищення води в домашніх умовах. |
|
23 |
|
Як слід користуватися газовими та електричними приладами? |
Опрацювати § 23. Дослідження споживання електроенергії в побуті. |
|
24 |
|
Що потрібно знати про безпеку використання засобів побутової хімії? |
Опрацювати § 24. Підготувати групові проєкти про екоальтернативи засобам побутової хімії. |
|
25 |
|
Як необхідно діяти у випадку виникнення пожежі? |
Опрацювати § 25. Підготувати повідомлення про ДСНС, професію рятувальників. |
|
26 |
|
Тема 2. Транспорт і безпека. Техногенні та соціальні небезпеки Чому велосипед став популярним видом транспорту у світі? |
Опрацювати § 26. Підготувати групові проєкти про велоінфраструктуру міста/села; правила користування електросамокатом, гіроскутером, скейтбордом. |
|
27 |
|
Які техногенні небезпеки можливі у наш час? |
Учень/учениця розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами; пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників; протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб; моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів; оцінює надійність різних джерел інформації (засоби масової інформації, реклама, соціальні мережі тощо). |
Опрацювати § 27. Скласти перелік об’єктів підвищеної небезпеки населеного пункту або області; виготовлення захисних пов’язок.
|
28 |
|
Як не стати жертвою насильства? |
Опрацювати § 28. Скласти пам’ятки про захист особистого майна, запобігання кримінальним небезпекам. Підготуватися до підсумкового уроку. |
|
29 |
|
Застосовуємо знання щодня. Підсумки № 3 |
Підготувати повідомлення про Богдана Гаврилишина. |
|
Розділ 3. ДОБРОБУТ КОЖНОГО – ДОБРОБУТ УКРАЇНИ |
||||
Тема 1–3. Особистий, родинний та суспільний добробут.
|
||||
30 |
|
Як правильно планувати та встигати все робити?
|
Учень/учениця доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього; вміє раціонально розпоряджатися власними грошима; організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час; визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі; самостійно створює та реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті; моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб; розуміє вагу докладених зусиль дорослих для отримання доходів; визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання; бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна; аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів; розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища; визначає потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини; обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу, здоров’я, фінансів); відбирає ресурси для повторної переробки; оперує основними економічними поняттями (гроші, зайнятість, підприємництво тощо); розрізняє та зазначає законні джерела доходів для свого віку; розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього; визначає цілі власної діяльності і стратегії їх досягнення; вирізняє ознаки доброчинності; виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги; пояснює значення волонтерства. |
Опрацювати § 30. Скласти список справ на один день відповідно до матриці Ейзенхауера. |
31 |
|
Як ефективно розпоряджатися власними грошима? |
Опрацювати § 31. Скласти свій тижневий бюджет – планування раціонального розпорядження власними грошима.
|
|
32 |
|
Що треба для забезпечення добробуту сім’ї? (Сімейний бюджет) |
Опрацювати § 32. Розв’язання задач щодо раціонального використання фінансових ресурсів родини.
|
|
33 |
|
Що таке «зелене споживання»? |
Опрацювати § 33. Підготувати групові проєкти «Як зменшити кількість сміття?», «Друге життя речей».
|
|
34 |
|
Як доброчинність змінює наш світ? |
Опрацювати § 34. Підготувати групові проєкти «Створюємо цінність для громади/ закладу освіти разом». Підготувати презентації на теми: «Краудфандінг», «Успішні українці та українки», «Меценатство в Україні» тощо).
|
|
35 |
|
Застосовуємо знання щодня. Підсумки № 4 |
|