Календарно-тематичне планування
Здоров’я, безпека та добробут. 5 клас
Шиян О., Волощенко О., Дяків В., Козак О., Седоченко А. Здоров’я, безпека та добробут: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Світич, 2022. 179 с. (підручник)
Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти, автори: Шиян О., Волощенко О., Гриньова М., Дяків М., Дяків В., Козак О., Овчарук О.,
Седоченко А., Сорока І., Страшко С., 5 – 6 класи.
35 годин на навчальний рік
№ |
Дата |
Зміст уроків |
5-Г |
||
Розділ І. Добробут |
||
1. |
|
Добробут – добре буття. |
2. |
|
Добробут людини та суспільства. |
3. |
|
Добробут у школі. |
Розділ ІІ. Добробут та вміння вчитися |
||
4. |
|
Навчаємося впродовж життя. Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу. Форми й цілі навчальної діяльності. |
5. |
|
Менеджмент навчання: планування та організація. Втома й відпочинок. Раціональний розподіл час. |
6. |
|
Власний освітній простір.Способи засвоєння навчальної інформації. Використання цифрових пристроїв у навчанні. |
Розділ ІІІ. Добробут та особиста безпека |
||
7. |
|
Цінність життя. Безпека й небезпека. Безпека особистості. Безпечний простір. |
8. |
|
Ризики та небезпеки воєнного часу. Види ризиків у зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Повітряна тривога. Шляхи і правила евакуації. |
9. |
|
Безпека пішохода. Безпека пасажира. Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. |
10. |
|
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, проникнення в оселю зловмисників |
11. |
|
Пожежна безпека. Причини виникнення та способи ліквідації невеликих пожеж. Захист органів дихання під час пожежі. |
12. |
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки.Екстремальні ситуації. |
13. |
|
Безпека відпочинку на природі. Алгоритми дій у небезпечних ситуаціях різного походження. |
14. |
|
Допомога в разі небезпеки. Домедична допомога. |
15. |
|
Діагностична робота №1. |
16. |
|
Аналіз діагностичної роботи. Рефлексійно-корекційний урок. |
Розділ IV. Добробут та особисте здоров’я |
||
Розділ IV. I. Фізичне здоров’я та фізичний розвиток |
||
17. |
|
Здоров’я людини та його складники. Чинники впливу на стан здоров’я. |
18. |
|
Захворювання. Інфекційні та неінфекційні хвороби.Захист здоров’я. Допомога в разі погіршення стану здоров’я. |
19. |
|
Зв’язок між способом життя та добробутом. Здоровий спосіб життя. Особисте здоров’я. Фізичне здоров’я та фізичний розвиток. |
20. |
|
Особиста гігієна. Складові особистої гігієни підлітка. Особливості гігієни тіла відповідно до стану хвороби та епідеміологічної ситуації. |
21. |
|
Харчування. Особливість харчування у підлітковому віці. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків |
22. |
|
Правила купівлі, обробки та зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. |
23. |
|
Рухова активність та особисте здоров’я. Спорт та здоров’я. Відомі спортсмени України. |
Розділ IV. II. Емоційне здоров’я та етична поведінка |
||
24. |
|
Етична поведінка. Гуманність, чуйність, толерантне ставлення до інтересів та потреб інших осіб. Допомога іншим особам. |
25. |
|
Психічне та емоційне здоров’я. Розвиток особистості та її психічних процесів. |
26. |
|
Вплив поведінки на здоров’я й безпеку. Булінг і протидія його проявам. Поняття самооцінки. Переваги упевненої поведінки. |
27. |
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини. |
28. |
|
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями та дівчатами. Безпека спілкування в Інтернеті |
Розділ V. Добробут та підприємливість |
||
29. |
|
Підприємливість. Створення цінності для інших осіб. Можливості та ідеї, ресурси, діяльність. |
30. |
|
Підприємливість і власний розвиток. Власна діяльність для успішного майбутнього. Зв’язок між навчанням, інтересами та професійним майбутнім. Планування власного майбутнього як вид особистої безпеки. |
31. |
|
Фінансова грамотність: потреби та можливості, доходи та витрати, бюджет. |
32. |
|
Діагностична робота №2. |
33. |
|
Аналіз діагностичної роботи. Рефлексійно-корекційний урок. |
34. |
|
Повторення та систематизація навчального матеріалу за рік. |
35. |
|
Повторення та систематизація навчального матеріалу за рік. |