Конспект уроку містить практичні вправи, направлені на згуртованість, взаємодію та злагодженість у роботі, - та матеріали, щодо Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії (на основі української народної казки «Ріпка» та байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак»)
Конспект уроку
з основ здоров’я
для 3-го класу
Підготувала
учитель початкових класів
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Бикова І.А.
Тема: Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота: Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії (українська народна казка «Ріпка» та байка Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак»)
Мета:
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
2.1. Добери ознаку
Клас (який?) … (дружній, третій, великий, недружній, більшість хлопчиків/дівчаток і т.д.)
2.2. Вправа «Мікрофон»
- Що б ви могли розказати про наш клас?
- Які традиції існують у нашому класі?
2.3. Обери/або придумай девіз
□ «Один за всіх і всі за одного»
□ «Кожен сам по собі»
□ «Один поперед одного»
□ _____________ (варіант учнів)
ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
4.1. Бесіда.
- Яку роботу в класі ви виконуєте разом?
- Що потрібно для того, щоб ваша робота була успішною?
4.2. Складання правил роботи в групі (вибір необхідного):
кричати, сперечатися, радитися, домовлятися, наполягати на своєму, застосовувати силу, діяти разом, вислуховувати один одного тощо
4.3. Чарівна частинка (доповнення правил)
д |
|
|
Взаємо
п |
|
в |
|
г |
|
д |
|
п |
|
м |
|
г |
|
п |
|
д |
т |
р |
|
м |
к |
|
4.4. Робота в зошиті та підручником (відповідні сторінки до теми*)
V. Фізпауза : чи вміємо взаємодіяти?
Розподілити дітей по парам.
Завдання учням: обвести шаблон геометричної фігури та вирізати її.
Умова: учні повинні обійнятися та працювати однією (вільною) рукою
VІ. Практична діяльність: обговорення літературних джерел
6.1. Робота з казками «Ріпка», «Рукавичка», «Зимівля звірів»
- Знайдіть спільне у казках
- Поясніть, чого вони вчать
- Оберіть необхідне:
□ вчитися домовлятися
□ бути доброзичливим, людяним
□ боротися, протистояти злу
□ доводити справу до кінця
□ надавати посильну допомогу
□ ________________________ (варіант учнів)
6.2. Робота над байкою Л. Глібова «Лебідь, Рак та Щука»
- слухання аудіоказки
- питання за змістом байки
- складання порад для героїв байки
VІІ. Підсумок уроку
7.1. Відновлення прислів’їв, пояснення їх змісту
(вказівка: читати через слово)
Щасливо Де там дружніші, жити, там де і вміють сильніші. дружити.
7.2. Вправа «Дружній потиск»
(стати класом у коло, передати по колу «потиск», при цьому висловити сусіду слова підтримки: я тебе поважаю, я готовий тобі допомогти, ти можеш звертатися за допомогою, я хочу з тобою дружити, давай не будемо сваритися тощо)
Завершити вправу словами: «Ми - дружний клас, ми –молодці!»
*Бикова І.А. Основи здоров’я. 3 клас: робочий зошит із кольоровими наліпками: до підручника О.В. Гнатюк «ОРснови здоров’я. 3 клас»: за оновленою програмою – Х.:ПЕТ, 2017. – с.16-17