Тема. Безпека в оселі. Правила користування джерелами водопостачання.
Мета: ознайомлювати учнів із небезпеками, які можуть підстерігати їх вдома за відсутності дорослих; вчити аналізувати ситуації, що можуть стати загрозою безпечного життя у домашніх умовах; виробляти навички безпечного поводження у побуті з джерелами водопостачання;
розвивати вміння зосереджуватися, збиратися з думками, не панікувати, продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і робити висновки, розвивати творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність;
виховувати в учнів пильність, обережність, розсудливість в будь-якій ситуації, дбайливе ставлення до власного здоров'я, почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.
Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення знань (комбінований).
Обладнання: підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація; наглядні моделі (план оселі).
Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (ілюстрації, наглядні моделі), практичні (вправи).
Тема. Безпека в оселі. Правила користування джерелами водопостачання. Мета: ознайомлювати учнів із небезпеками, які можуть підстерігати їх вдома за відсутності дорослих; вчити аналізувати ситуації, що можуть стати загрозою безпечного життя у домашніх умовах; виробляти навички безпечного поводження у побуті з джерелами водопостачання; розвивати вміння зосереджуватися, збиратися з думками, не панікувати, продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і робити висновки, розвивати творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність; виховувати в учнів пильність, обережність, розсудливість в будь-якій ситуації, дбайливе ставлення до власного здоров’я, почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці. Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення знань (комбінований). Обладнання: підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація; наглядні моделі (план оселі). Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (ілюстрації, наглядні моделі), практичні (вправи). Форми організації пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, групова, індивідуально – відокремлена. Хід уроку І. Організаційний етап Привітання. Налаштування учнів на доброзичливий морально – емоційний клімат. - Девізом нашого уроку є …. Видумуй, пробуй і твори Розум, фантазію прояви! Активним і уважним будь! І про кмітливість не забудь! – Яким би ви хотіли, щоб був наш урок ?
( цікавим, пізнавальним, повчальним, творчим, практичним, продуктивним) ІІ. Підготовка учнів до засвоєння нових знань Гра «Знайомство» Завершити речення «Я люблю свій дім за те, що…»
- Згадайте, що таке безпека? (Це умови, у яких людина почувається добре, немає ніяких загроз для її здоров’я та життя.) - Яке слово протилежне за значенням до слова «безпека»? (Небезпека.) - Що ж таке небезпека? (Це те, що може зашкодити здоров’ю та життю людини.) Назвіть об'єкти чи місця, де небезпека може чатувати на людину. (Відповіді дітей.) Темою нашого уроку є «Безпека в оселі. Правила користування джерелами водопостачання». Щороку ви стаєте дорослішими, більш самостійними. І досить часто батьки залишають вас удома самих. Бувають випадки, коли, навіть перебуваючи вдома, можна ненароком завдати шкоди собі чи іншим людям. Щоб цього не трапилося, на уроці ми ознайомимося з правилами безпечної поведінки вдома, навчимося знаходити вихід із небезпечної ситуації. IІІ. Вивчення нового матеріалу Робота з підручником (с.82) Робота в групах. (Клас ділиться на дві групи) І група – давній побут ІІ група - сучасний побут - Яке житло більш комфортне? Чому? Обговорення Вступне слово вчителя. У кожному міському будинку і в багатьох сільських оселях є водогін. З річок чи підземних джерел, водоймищ очищена вода надходить до квартири. А в давні часи звідки люди брали воду? Ви принесли пан своєї оселі, знайдіть і позначте на ньому прилади які приєднанні до водопостачання, і крани, якими можна перекрити воду в квартирі. Ролик «Потоп в квартирі» - Як же користуватися водогоном? - Чи існують спеціальні правила користування водогоном? Робота в групах. Складання правил користування водогоном. Клас ділиться на 5 груп. Кожна група на аркуші паперу записує правила. Презентація, обговорення.
Фізкультхвилинка
Гра «Зворотній зв'язок» (робота в групах) Продовжити фразу «Я знаю таких помічників у домі…». Діти на клейких папірцях пишуть назву одного електроприладу і прикріплюють на плакаті із зображенням квартири.
Робота з підручником с. 84 Опрацювання статті «Служби порятунку»(самостійно) ІV. Первинна перевірка засвоєння знань Практична робота (робота в групах) Учитель. У нашому житті бувають різноманітні незвичайні ситуації, неприємні і навіть страшні. Не треба боятися, розгублюватися, не слід панікувати. - До кого треба звергатися? (До батьків, сусідів і рятівників.) - Які рятівні служби є в нашому місті? (Кожна група отримує опис надзвичайних ситуацій: пожежа, затоплення, витік газу, поранення, дзвінок у двері незнайомої людини тощо.) Учитель. Складіть і розіграйте сюжет, героями якого є «потерпілий» та «оператор». Говорити потрібно чітко, коротко, ясно, без зайвих розповідей. План повідомлення телефоном: ● Набери номер. ● Повідом причину дзвінка. ● Чітко назви адресу (вулицю, дім, квартиру, під'їзд, поверх). ● Чітко повідом своє прізвище та ім'я. ● Повідом, хто є в приміщенні. Підсумок групової роботи - Для чого вам це потрібно знати і вміти? VIII. Підведення підсумків, рефлексія Висновок у року закодований у «будинку слів» тож знайдіть його. Гра « Мікрофон» – На початку уроку ми робили з вами передбачення того, яким буде наш урок. А чи справдилися ваші сподівання? Висловіть свою думку. - Що, почуте на уроці, вразило тебе найбільше? - Я дізнався… - Я впевнений… - Мене зацікавило… - Мені сподобалося… - Я дякую за співпрацю… 2.Цінування учнів. – На цьому урок наш закінчився. Я вам вдячна за активну роботу. Бережіть своє здоров'я, приймайте зважені рішення в небезпечних ситуаціях.
|
|