Виховна година у формі усного журналу з використанням інтерактивних методів навчання в 3 класі на тему "Формула здорового способу життя"

Про матеріал

Нині в українському суспільстві загострюються соціально-економічні та військово - політичні процеси, відтак знижується рівень життя населення, тому тема здоров'я стає дедалі актуальнішою. Серед життєвих цінностей сучасної людини перше місце посідає цінність життя і здоров'я.

Сподіваюсь, що проведена виховна година в цікавій інтерактивній формі т стане в пригоді вчителям шкіл під час підготовки до уроків з «Основ здоров'я» . Дітям важливо знати, що в житті потрібно вчитися протистояти недобрим намірам і вчинкам. Життя повне несподіванок, а часом небезпеки. Тому треба бути хоробрим, але й обачним.

Перегляд файлу

Л.Б. Рак,

вчитель початкових класів

Миронівської ЗШ І-ІІ ступенів

Світловодської райдержадміністрації

                                                                Кіровоградської області

 

Формула  здорового способу життя

Усний журнал з використанням інтерактивних методів навчання в 3 класі.

Мета:

навчальна-розширити  й  узагальнити  знання  школярів  про  особисту  гігієну, узагальнити  знання  та  навички  учнів  з  проблемами  збереження  та  зміцнення  здоров’я  як  найбільшого  багатства  людини;

розвивальна : прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом;

виховна : виховувати  бажання  бути  охайними  та  привабливими.

 

Обладнання : плакат  ,,Здоров’я – найбільше  багатство”,   ,,Бережіть здоров’я  змалку” ,  ,, Здоровим  будь”, малюнки,      ілюстрації ,   де    зображені  діти,   які   піклуються   про   своє   здоров’я,   таблиця  ,, Моє   здоров’я’’, олівці, альбоми.

 

Хід виховної години

I. Організаційний    момент

1. Вправа « Віночок побажань».

 Діти стають у коло, по черзі передають м’яч, називаючи своє ім’я та побажання наступному товаришу.

II. Актуалізація    опорних   знань

1. Технологія «Мозковий штурм»

- Що потрібно людині для досягнення успіху?

( Вчитель записує на дошці всі версії дітей). Наприклад:

  • велика сила;
  • міцна воля;
  • палке бажання;
  • стабільне здоров’я.

Висновок. Отже, недаремно народна мудрість стверджує: « У здоровому тілі – здоровий дух».

- Як ви розумієте прислів’я? Що воно значить?

Вчитель. Є пропозиція продовжити цю розмову протягом виховної години.

  Отже, тема відома, тепер з’ясуємо завдання,  які слід вирішити на виховній.

  • Чого навчить ця бесіда кожного з вас ?

( Діти по черзі читають записи на дошці).

- А ще ми спробуємо виростити «дерево здоров’я”. Упродовж 20-25 хвилин на ньому з’являтимуться листочки – результат наших правильних відповідей, цікавих ідей, творчих завдань.

-  Отже, що   найдорожче   і   найцінніше   у   житті ?Які   показники   здоров’я   ви  знаєте?

( Гарний настрій, відсутність хвороб, спритність … ).

- Для   чого    потрібне    здоров’я ? ( Для життя, навчання, реалізації своїх мрій).

Будь  здоровий,  як  вода,    

Красивий,  як  весна,

Багатий,  як   земля,

Щедрий,  як  осінь.

III. Повідомлення теми бесіди

1. розповідь з елементами бесіди.

Вчитель.  

  Люди  давно  зрозуміли,  наскільки  важливо  піклуватися  про  своє тіло,  щоб  воно  завжди  було  міцним,  здоровим  та сильним.

Ми   з  вами  щасливі  люди -  нам  даровано  життя. Життя – це  можливість 

насолоджуватись  красою  природи,  радіти  зустрічі  з  друзями,  відчувати  піклування  і  любов  рідних  і  близьких  нам  людей  ,  дізнаватись  нове  про  світ,  що  нас   оточує.

   Ваше  життя,  діти,  тільки  починається  і  воно  сповнене  планами  і   надіями.

IY. Усвідомлення знань.

                                                Усний журнал

I зупинка  “Золоті правила здоров’я”

1. бесіда

-  Що  ж  потрібно  для  того,  щоб  ці  плани  здійснилися ?

2. Робота в групах

- Що позитивно впливає на здоров’я, а що - негативно? Вибрати варіанти і заповнити таблицю.

 

                         +

                        -

  • Загартовування.
  • Прогулянка  на свіжому  повітрі.
  •                Міцний здоровий сон.
  •                Щоденна ранкова зарядка.
  •                Гарний настрій.
  •                Розумне вживання їжі.
  •                Одягання по погоді.
  •                Фізична праця.
  • Лінощі.
  • Жадібність.
  • Паління.
  • Алкоголь.
  • Нестача знань.

Висновок. До кого насамперед людина повинна звертатися за допомогою? (До себе!!!)

  • Як ви піклуєтесь про своє здоров’я? Напишіть на кожній пелюстці квітки, як

ви його зміцнюєте.

 Добре  здоров’я  допоможе  прожити  цікаве  життя,  а  хвороба  може 

перешкодити  здійсненню  ваших  мрій.

2. Виступ  учнів   про  правила  здоров’я.

Вчитель.

    Щоб  міцне  здоров’я  мати,

    Треба  добре – добре  знати

     Дітям  правила  прості,

     Та  за  змістом – золоті !

1.  Щоб  нічого  не  боліло,

     Полюбити  треба  мило !

     Часто  й  чисто  руки  мити

     Та  охайному  ходити.

 

2.   Щоб  здорові  зубки  мати,

      Слід  про  них  щоденно  дбати :

      Чистить,  ротик  полоскати,

      А   твердого  не  кусати.

 

3.   Овочі  і  фрукти  мити,

      Щоб  ніколи  не  хворіти.

      Бо  мікроби  щохвилини

      Так  і  липнуть  до  людини !

 

4.   Та  й  волосся  причесати,

       Щоб  красивий  вигляд  мати.

      А  в  кишені  кожну  днинку –

      Носову  носи  хустинку.

 

 5.  Щоб  здоровим  довго  жити,

       Воду  слід  усім любити,

       Мило,  пасту,  гребінець –

       Будеш  справжній  молодець!

Вчитель А  зараз  з  вами  помандруємо  До  Королівства  Здоров’я.

 3. практичне   заняття

- Розгляньте    малюнки,   де   зображені    діти    з   різним настроєм.

- Намалювати   свій   настрій.

  В  кого     поганий   настрій  ?  Давайте   поділимось   з   ним хорошим   настроєм .

4.Гра   « Усмішка    по  колу».

 Діти   передають   по  колу   один   одному    посмішку.

Конкурс    компліментів.

5. робота   з   ілюстраціями

- Чому   за   однакових   умов,   в   яких   знаходяться  учні,  одні  хворіють  часто,  а  інші  -  рідко ? Що  ж   загартовує    організм ?

( Прогулянки   та   рухливі   ігри  на   свіжому   повітрі,незалежно   від   погоди,   щоденна   ранкова   гімнастика,   плавання,   регулярні заняття    фізкультурою,  посильна   фізична   праця).

- Розкажіть   послідовність   режимних   моментів.

6. Читання    вірша   « Хлопчисько    Ай»

         Жив   та   був   хлопчисько    Ай,

         Чим   прославивсь?  Відгадай !

         Тим,   що  все  своє   життя

         Тільки   айкав   без   пуття.

          Вставши   вранці,   босу  ногу

          Ай  опустить   на   підлогу:

          - Ай ! -  по   дому  йде  луна. –

          Ай,  підлога   крижана!

          Умиватись   піде   Ай –

          Теплу   воду   подавай.

          Тільки  й   знову  чути   крик :

          - Ай,   вода  -   немов   окріп !

          Айкав,   скаржився   завжди  -

          До  їди   і   в   час   їди :

          - Ай,  у  суп   не  сипте   круп !

           Ай,  недобрий   хліб   і  суп !

           Вийде   Ай   гуляти   в  гай –

           Тільки   й   чути   « ай »   та  « ай »:

           - Ай,  собака !   Ай ,   боюсь !

           Краще   я  назад   вернусь !

           Скажуть: -  Час   додому  ,  Аю !

             - Ай,    я   трохи   погуляю! –

             Репетує   на   весь   гай.

             - Ай,   не   хочу !  Ай-  ай – ай!

             Отакий   був   Ай  дивак.

            Ми   поводимось   не  так.

            Ну ,   хіба   що   хтось   один

            Зрідка   айкне    так   як  він.

                                                              О. Стариков  

7. обговорення    вірша

а). практична   робота

Вчитель   перевіряє,   як    сидять  учні   за   партами. Сутулість,   згорбленість  

може  призвести   до викривлення    хребта.   Це   важливо    для   нормальної

роботи   серця,   легенів,   органів   зору.

II зупинка “Вітаміни для здоров’я»

Осінь ,  літо   і  весна    багаті   на  фрукти   та   овочі,   які    потрібно   споживати.  У  них    є   багато   корисних   для   організму   речовин,   особливо   вітамінів.

  Так   як   під   час   гарячої   обробки   вітаміни  розкладаються   фрукти   і  

овочі   краще   їсти   сирими.  Але   їх   треба   добре  мити,   щоб   запобігти   кишковим   захворюванням.

  Вітаміни  потрібні  для  росту  і  розвитку  організму,  а  якщо  їх  не  вистачає,  людина  тяжко  хворіє.

( Хлопчики розповідають про вітаміни).

Вітамін  В.  Я  необхідний  для  розумової  і  фізичної  праці.

Вітаміни  групи  В  містяться  у  гречаній   та  вівсяній  крупах,  у  горосі,  печінці,  м’ясі,  яйцях.

Вітамін С.  Я  підвищую  протидію організму  захворюванням,  сприяю росту. Багато  мене  є  у  овочах : капусті,  помідорах,  цибулі, картоплі,  а  найбільше  -  у  ягодах   чорної  смородини,  у  плодах  шипшини.

Вітамін  Д.  Я  зміцнюю  кістки. Вітамін  Д  міститься  у  яйцях,  печінці,  молочних  продуктах,  риб’ячому  жирі. Крім  того,  вітамін  Д  людина   людина  отримує   від  сонця.

Фізкультхвилинка.

                               Довго – довго  ми  сиділи,

                               Наші  ніжки  заніміли.

                               А  тепер  всі дружно  встали …

                               Як  зайчатка  пострибали.

                               І  підняли  ручку  вгору,

                               Захиталися,  як  море.

                               Щоби  спинка  не  боліла,

                               Нахилились  дружно  вліво,

                               Щоби  спинка  була  справна,

                               Нахилились  дружно  вправо.

                               Все,  сідайте  ви,  будь  ласка,

                               Бо  продовжуєм  ми  бесіду.

Гра.  Якщо   це  корисно  -  плескаємо  у  долоні,  а  якщо    ні -   сидимо  тихо.

1. Можна  переїдати.  

2. Їсти  треба  4  рази  на  день. +

3. Під  час  вживання  їжі  можна  відволікатися . –

4. Їжа  повинна  бути  різноманітною .+

5. Їсти  треба  швидко,  не  пережовуючи  їжу . –

6. Сіль  потрібна  людині  у  великій  кількості. –

- А  зараз    проведемо  конкурс  ,,Згадай,  відгадай” .

Відгадування  загадок  з  групи  ,,Здоров’я”.

 1. Вітаміну  А   багато,

    Про  це  всі  повинні  знати,

    Щоб  високими    росли,

    Щоб  веселими  були,

    Щоб  зір  ніколи  не  псувався,

    Що  потрібно  споживати ?  (Морква ).

 

2. Якщо  хочеш  підрости

    І  учитися  прекрасно,

    Їж  цибулю,  виноград,

    І  лимон,  і  мармелад,

    І  малину,  і шипшину.

    Вітаміном  яким

    Багаті  ці  рослини ?  ( С )

 

3. А  якщо  ти  випадково  десь  поранив  ногу,

    І  зеленки  а  чи  йоду  ти  не  взяв  із  дому,

    То  природний  сік  стане  тобі  на   допомогу.

    Чий  листочок  прикладеш  ти  собі  на  ногу ?

                                                                        (Подорожник )

Вчитель.

     Ото  ж     бо,  друзі,

     Вітаміни  завжди  всім  потрібні.

     Тож  завжди  їжте

     Моркву,  картоплю,  житній  хліб,

     Щоб  все  було  і  смачно,  і  ситно.

     Дружіть  з  молоком  і  маслом.

     Бо  ж,  знайте,  більш  нема  багатства.

     За  це  міцне  здоров’я  наше.

     На  радість  усім,  і  тату,  і  мамі.

     Здорові  всі  зростіть  та гарні.  

Вчитель.

  Добре   здоров’я  -  це  коли  тобі   добре,   нічого   не   болить.  На   уроках   ти 

уважний,   активно  і   старанно   працюєш.

-  Отже,   що  потрібно,   щоб  бути  здоровим ?

                 Зрозуміло,   всім   відомо,

                 Що   приємно   бути   здоровим,

                 Тільки   треба   знати,

                 Як  здоровим   стати.

 Дітям    потрібно    вставати   не   пізніше   7. 00 Виявляється, якщо   прокинутися    разом   з   природою,   то   відчуття   бадьорості    буде   присутнім    увесь   день.

(Короткі    виступи   дітей   про  свій   режим  дня)

III.    зупинка ,, Ранкова зарядка’’.

Кожен   день   по   розпорядку

Маємо   робити   зарядку .

Для    здоров’я   вона   -   плюс,

Намотай   собі   на  вус.

( Учні   по  порядку  виходять,   говорять   слова   і  клас   виконує   вправи   за  ними).

Життя – це  спорт. Життя – це  рух.

Життя – чудове  і  прекрасне.

І  все  радіє  нам  навкруг,

І   світить  сонце  ясне.

IY.  зупинка   ,,Чистота  -   запорука   здоров’я’’.

-  Які   ви  знаєте    правила,   щоб   завжди   бути  здоровим

і   мати   приємний    зовнішній    вигляд ?

Щоб  бути  здоровим,  потрібно  знати  і  виконувати  правила  гігієни  тіла,  одягу,  житла.

 Здорова  шкіра – надійний  захист  вашого  організму  від  холоду  і  спеки,    від  проникнення  мікробів. Необхідно  постійно  стежити  за  чистотою  шкіри. Щоб  мати  завжди  охайний  і  гарний  вигляд,  стежте  за  чистотою  свого  одягу  і  взуття.

  Чистота – шлях  до  здоров’я.

IY. Четверта    зупинка   ,,Їжа  -  джерело   росту   і   здоров’я’’.

Правила:

1. Їж   завжди   в  той  самий  час.

2. Їж   чотири   рази    на  день  самостійно,   без   нагадувань.

3. Під  час   їди   не  розмовляй,   не    відволікайся.

4. Не   переїдай ! Вставай   з –за   столу   з   деяким   відчуттям голоду!

Y.  П’ята   зупинка   ,, Активний    відпочинок’’.

Після   їжі   стій   або   пройди   тисячу   кроків  -   говорить німецьке    прислів’я.  Рух   сприяє   кращому  засвоєнню   їжі.

   Рослина   не  може   рости   без   світла,   води,   повітря.

Так   і  людина.   І  щоб   бути    здоровим,    не   хворіти,

потрібно   дружити   з   сонцем,   повітрям   і  водою. Загартування    організму   сприяє   ходіння   влітку   босоніж,    миття   ніг   холодною   водою.

                 Давайте  ж   бовтатись,   купатись,

                 Пірнати ,  хлюпатись,   полоскатись,

                 У   ночвах,   у   мисці,   у   ванні,

                 В   струмку,   у   ставку,   в   океані,

                 І   в   річці,    і   в  бані,  

                 старі   й        молоді  -

                 Слава   довічна   воді !

 

1.Практична    робота.

Діти   із   кольорового   паперу   обводять   і   вирізують   листочки,   пишуть   свої   мрії  -  плани   ,,Як   стати   здоровим’’ і прикріплюють до «дерева здоров’я”.

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Б

Л

И

С

К

А

В

К

А

3.

В

Е

Л

О

С

И

П

Е

Д

 

 

 

 

 

 

4.

В

О

Г

О

Н

Ь

 

 

 

 

 

 

 

5.

Б

Е

Р

Е

З

А

 

 

 

 

 

6.

С

В

І

Т

Л

О

Ф

О

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Відгадайте слово-підказку. Чим треба займатися, щоб стати сильним, здоровим, витривалим, мати гарну статуру? (Спорт).

  1. Нерозлийвода із братом – виступаємо у двох.

     Я йому підсвічу сцену, він співає: «Ух» та «Ох»! (Блискавка).

  1. Ухоплю його за роги, розжену колеса-ноги,

     Ріжки знизу покручу й по дорозі полечу. (Велосипед).

  1. Лісом він котився з ревом, їв траву, кущі, дерева.

     А коли напивсь води – стих і згаснув назавжди. (Вогонь).

  1. Я біла і тендітна, зелені маю коси.

     І навесні п’ють люди мої цілющі сльози. (Береза).

  1. Всім перехожим я моргаю, щоб пильно глянули на мене.

     Очей же я аж троє маю: червоне, жовте і зелене. (Світлофор).

 

Y. Узагальнення  матеріалу.

1.Висновок

Кожна    людина     повинна      берегти    і  зміцнювати   своєздоров’я.  Іграшку,  книжку,   одяг   можна   купити   за   гроші,    але   здоров’я   не    купиш. Саме   тому   з   раннього дитинства     треба    дотримуватися    здорового   способу

життя.  Поглянемо на наше «дерево здоров’я” і запам’ятаємо ці правила життя.

 

 

 

-

 

Що це таке ,,здоровий спосіб життя’’? (Здоровий    спосіб   життя  -  це   дотримання   режиму   дня правил   гігієни,     правильне    харчування,    заняття    спортом,   фізичною   працею ,загартовування,  відмовлення від     шкідливих    звичок).

- То ж яка ,,формула здорового способу життя’’? ( Активний відпочинок, корисна їжа, заняття спортом, дотримання  правил гігієни та режиму дня, ранкова зарядка, загартування… ).

2.Робота у групах.

(Учасники об’єднуються у групи. Учитель заздалегідь вибирає керівників груп – лідерів, які будуть організовувати роботу у групі протягом усіх вправ. Дитина-лідер отримує пелюсточки певного кольору і роздають їх учасникам своєї групи. Потім групи займають свої робочі місця та отримують завдання).

Завдання конкурсної програми

а)конкурс «Гострий розум».

(Кожна група по черзі відгадує загадку).

Не золото, а найдорожче. (Здоров’я).

На базарі не знайдеш, на вагах не зважиш. (Розум).

Хто родився, а не вмирає. (Рід людський).

Його хочеш – не купиш. А що хочеш – не продаси. (Здоров’я, хвороби).

 б) робота з прислів’ями

Я  починаю  ,  а  ви  продовжуєте.

Було  б  здоров’я,  все  інше    (наживеться).

Як  немає  сили,  то  й  світ     ( не  милий ).

Здоров’я  маємо – не  дбаємо,  а  втративши  -    ( плачемо).

Здоров’я  за гроші    ( не купиш).

Хворому  і  мед    (гіркий).

Бережи  одяг  доки  новий,  а  здоров’я  -  доки  (молодий).

Здоровому  - завжди   ( здорово).

Вартість  здоров’я  знає  той,  хто  ( його  втратив).

У  здоровому  тілі – завжди   (здоровий  дух).

в) Вправа «Незакінчене речення».

Продовжити речення: «Я дізнався…, зрозумів…, навчився…, повторив…, запам’ятав…, зацікавився…».

 

Вчитель. Пам’ятайте :

Здоров’я – найбільше  багатство,

Яке  має  людина.

Будьте  здоровими   та  щасливими.

Вчитель.

                Якщо  хочеш  бути  здоровим,

                Правило  запам’ятай :

                Турботу  про  своє  здоров’я

                На  лікарів  не  перекладай.

                Лікарі  лікують  хворих,

                А  здоров’я  вони  не  творять.

                Людина  повинна  бути  сама

                Дисциплінована  і  вольова.

IY. Домашнє    завдання .

Намалювати,   що  ви  зробили корисне для свого здоров’я за цей тиждень.

Література :

1.М. О. Володарська .Усі уроки з курсу /Основи здоров’я /, 1 – 4 класи, 2 – ге видання, [Текст] /-Х.: Освіта,2011 рік

2. Бібліотека /Шкільного світу/, Інтерактивні уроки в початковій школі, [Текст] /- К.:Шкільний світ, 2007 рік.

3. Бібліотека  /Шкільного світу/, 2008 рік [Текст],   Проекти в початковій школі. Тематика та розробки занять.

4. Т.В. Воронцова /Основи здоров’я, 5 клас/. Посібник для вчителя [Текст] /- К.: Алатон, 2006 рік.

5. Т.В. Воронцова .Зошит - практикум, 5 клас., [Текст] /- К.: Алатон, 2006 рік.

1

 

Завантаження...
doc
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
2053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку