Виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров'я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.
Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 118
Харківської міської ради
Харківської області
Класний керівник
Ященко І. В.
Харків
Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.
Обладнання: презентація до уроку;олівці, картки «ТАК» (з написом зеленого кольору), карки «НІ» (з написом червоного кольору), стікери, маски із зображенням фруктів і овочів.
І. Організація учнів до уроку. СЛАЙД 1
Усі сідайте тихо, діти! Домовляймось – не шуміти, Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаємо, Наш урок розпочинаємо!
Поглянь, дитино, все довкола Так щиро посміхається тобі: І сонце, й небо, ліс і поле –
Ти теж у відповідь їм посміхнись. Ти привітайся з днем чудовим,
Пташками, травами, струмочком голубим, І знай: усе це є природа,
Її люби, примножуй, бережи!
Життя твоє – безцінний дар. Не забувай про це ніколи.
Ти спиш під зорями стожар,
Чи з друзями ідеш до школи, Живеш ти в місті чи в селі, Подумай, як життя прожити? Ти слід залишиш на землі – То треба гарний залишити.
– Сьогодні ми з’ясуємо, в чому цінність людського життя та його неповторність. С
Епіграфом до уроку будуть слова Леонардо да Вінчі «Пам’ятай, життя – це подарунок; і той, хто його не цінує, на цей подарунок не заслуговує».
– Як ви розумієте ці слова?
– Що на світі найдорожче? (Відповіді дітей вчитель фіксує на дошці). СЛАЙД 5
Немає нічого дорожчого на світі, Ніж дивне щастя жити на Землі
В здоров’ї кожній квіточці радіти, І посміхатися навіть уві сні.
Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо, Із юних літ нам треба берегти,
Адже нічого більше нам не треба, Щоб тільки всі здорові були ми.
Найдорожчий, безцінний скарб, що має людина – це здоров’я. СЛАЙД 6
Тема нашого уроку: Здоров’я – найцінніший скарб людини.
Хто здоровий, – той сміється, Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини, Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача. Він уміє працювати, Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий – не сумує, Над загадками мудрує, Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде!
Бо здоров’я – це прекрасно, Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини Всі дороги і стежини!
Зрозуміло, всім відомо,
Як приємно бути здоровим, Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
– Щоб дізнатися або згадати, що потрібно знати і робити, щоб завжди бути здоровим, ми здійснимо до «Країни міцного здоров’я». СЛАЙД 12 До цієї країни ведуть безліч стежинок. На яких нас чекають багато пригод і цікавих випробувань.
Режим дня – це правильне чергування праці і відпочинку.
завжди запізнююся;
встигаю багато чого зробити; почуваюся бадьорим і веселим; ходжу похмурий і втомлений.
На екрані розміщені малюнки із серії «Режим дня». СЛАЙД 14 Діти розташовують їх у відповідності до свого «Режиму дня».
Висновок: для того, щоб бути здоровим, слід дотримуватись режиму дня.
Хто здоровим хоче буть,
Умиватись не забудь Ти ранесенько вставай, Ручки милом умивай.
Завдання: установіть зв’язок між словами, підбери відповідні слова:
Мило |
Зуби |
Волосся |
Нігті |
Хустка |
Дзеркало |
Вода |
|
|
|
|
|
(Щітка, гребінець, ножиці, ніс, лице).
Висновок: щоб бути здоровим, необхідно дотримуватися правил особистої гігієни: кожний ранок умивайся, чисть зуби, мий вуха та шию; завжди мий руки перед їжею; коротко зістригай нігті; тримай у порядку своє волосся; користуйся носовою хусткою.
Стежина «Ранкова зарядка і спорт».
Кожен день по розпорядку Маємо робить зарядку.
Для здоров’я вона – плюс, Намотай собі на вус
Зарядкою починають свій день спортсмени, туристи, солдати. Бо фізичні вправи зранку – це заряд бадьорості на весь день. Після неї ви почуваєте себе бадьоро. Ну а ми зробимо фізкультхвилинку.
«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить народна мудрість.
Із-за гір, з-за океанів, І у різний, звісно, час, Овочі найвищих санів
Телеграм наслали нам. Полюбилась їм нівроку Українськая землиця.
Й поселилися без строку, Стали жити і плодиться. Людям нашим підсобляти І в достатку, і біді,
Навіть стали лікувати –
До них з серцем лиш прийди.
Я – великий і бокастий, Жовтогрудий і смугастий. Я чудовий дар осінній,
З гарним та смачним насінням. Хто їсть кашу цю чудову,
Буде сильним і здоровим. (Гарбуз).
Кожен знає, ця дівиця На городі – мов цариця. Коси довгі, кучеряві,
Та ще й платтячко яскраве. Я смачна і вітамінна,
І не гірше апельсина. Той, хто мене поважає,
До ста років доживає. (Морква).
Ой, розхвалилася, дивіться!
Ти не схожа на царицю! Я від тебе красивіший: Червоніший і товстіший.
Український борщ чудовий По усіх краях відомий.
У борщі я головний,
Борщ без мене не смачний! (Буряк).
Я – солодка, соковита, Покуштуй – не схочеш пити. А як їстимеш саму,
Всі хвороби прожену! (Диня).
Я – смачний, кругленький, Маю щічки червоненькі.
До смаку я в кожній страві. Роблять соки і приправи.
Соус, борщик і салат
Люди з радістю їдять. (Помідор).
А на мене нарікають, Що до сліз я допікаю. Вибачте, та я не винна, Бо я лікарська рослина. Соком з медом почастую
І здоров’я подарую. (Цибуля).
А я хлопчик білозубий. Ви мене не бійтесь, люди.
Хоч гіркий я – та корисний. Всім мене потрібно їсти.
Хто мій зуб з’їдає сміло –
Здоровим буде неодмінно. (Часник).
А зелені сини й дочки Всі вживають залюбки. Нас шанують недаремно:
Дух наш свіжий і приємний, На канапці, і в салаті,
Ми і в будень, і на святі. (Огірки).
Мене полюбляє кожна сім’я. Щоб спокійно зимувати.
Садять всі мене багато. Люблять вранці й на обід,
Так і кажуть: другий хліб. (Картопля).
Учень, який правильно відгадав, одягає на голову шапочку із зображенням слова-відгадки і стає біля дошки.)
Вчитель. Назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з цих продуктів.
– Які фактори природи сприяють зміцненню здоров’я? (Відповіді дітей)
Іпорявт (повітря) Цсоен (сонце)
Збереженню здоров’я сприяють ...
(Діти сигналізують картками «ТАК» чи «НІ»).
3) добра праця; 4) активний відпочинок;
5) ранкова зарядка; 6) ледачість;
7) паління; 8) чистота тіла;
9) раціональне харчування; 10) шкідливі звички;
11) неврівноваженість; 12) тривалий перегляд телевізору.
Чарівне дерево просить порятунку.
На ньому слова-шкідники у вигляді гусені.
– Діти, дайте відповіді на запитання:.
Слід уникати … звичок, які руйнують здоров’я, наприклад: …. Щоб зберегти здоров’я, необхідно доглядати за собою, а саме: …. СЛАЙД 25
А ще пам’ятайте, що: Життя чарівне, мов казка. І дається людині раз.
Не марнуйте його, будь ласка. А любіть й бережіть весь час.
– Я сподіваюсь, що кожен із вас буде зростати здоровим!