Здорові діти – наше майбутнє

Про матеріал

Допомогти усвідомити, що здоров'я — це дар не лише для людини, а й суспільства в цілому, а сім'я — осередок збереження і зміцнення здоров'я; дати поняття про те, що від здоров'я кожного залежить майбутнє нації, всієї України. Роз­вивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний розвиток. Виховувати інтерес до занять спортом, до ознайом­лення з новинками літератури про здоровий спосіб життя.

Перегляд файлу

                                   Тема: Здорові діти – наше майбутнє.

Мета: допомогти усвідомити, що здоров'я — це дар не лише для людини, а й суспільства в цілому, а сім'я — осередок збереження і зміцнення здоров'я; дати поняття про те, що від здоров'я кожного залежить майбутнє нації, всієї України. Роз­вивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний розвиток. Виховувати інтерес до занять спортом, до ознайом­лення з новинками літератури про здоровий спосіб життя.

Обладнання: олівці, аркуші паперу для малювання, на якому зображені порожні кружечки, картки з червоними та зеленими кружечками, ручки, прислів'я, малюнки.

 

Хід заняття

І. Організація класу.

Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт,

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здорових і веселих щастя не мине!

Діти, вам подобається ходити в походи?

А гратись у веселі ігри?

А плавати в морі, в озері чи в річці? (Відповіді дітей.)

Це чудово, коли дитина здорова. Тоді їй усе хочеться робити. І відпочивати, і гратися, і вчитися, і займатися спортом.

А коли ви захворієте, яке у вас самопочуття? (Відповіді дітей.)

Отож людині потрібне здоров'я, щоб учитися, рости і міцніти. Ви сьогодні навчаєтеся в школі, у веселій країні Знань. І шлях цей довгий. Щоб пройти його, треба мати міцне здоров'я, силу волі і велике бажання вчитися. А зустрінуться у нас на шляху не лише радощі, сміх, веселі витівки, а й перешкоди, певні труднощі, що їх треба буде подолати, щоб дійти до вершини під назвою "Перемога".

Гра «Розсипанка».

— Щоб дізнатися тему нашої години спілкування, прочитайте за схе­мою прислів'я.

Здоров'я — найбільший скарб у житті.

 

 

 

 

 

II. Актуалізація опорних знань.
Розповідь учителя.

— Кожен із нас отримав у дар життя. Як ми ним скористаємось — залежить тільки від нас. Щоб жи­лося нам легко, щоб щоранку ми прокидалися з посмішкою, — треба бути здоровим.

Здоров'я — це радість, бажан­ня жити, творити, працювати, ро­бити добро.

Здоров'я — це можливість ми­луватися красою природи, радіти зустрічі з друзями, відчувати лю­бов рідних і близьких людей, ді­знаватися щось нове про навко­лишній світ.

Ростіть здорові і щасливі, будьте сильні й сміливі, бо здоров'я – всьому голова! Як ви розумієте ці слова? (Відповіді учнів.)

ІІІ Основна частина уроку

а) Мотивація навчальної діяльності учнів

У житті найголовніше бути здоровим. Народна мудрість каже: "Було б здоров'я, а все інше наживемо!" Доведіть пра­вильність цього твердження. (Діти висловлюють свої думки.)

бЇ Вступна бесіда

Діти - це майбутні робітники і вчені, науковці й космо­навти, воїни і моряки, працівники поля й лісу, це ті люди, які прийдуть на зміну нинішнім патріотам рідної країни і будуть обстоювати та захищати її інтереси. А зараз поміркуємо: сьогодні ви ще зовсім ма­ленькі, навчаєтесь у школі, але з кожним роком підростаєте, мужнієте і стаєте мудрішими. Час мине дуже швидко, і ви станете дорослими, великими і сильними. Ви підете навчатись, а потім працювати, будете здійснювати подвиги. Тому треба бути сильними, витривалими, щоб долати перешкоди на своєму шляху, бо їх буде багато, а це означає, що треба бути здоровим. На ваші плечі впаде тягар турбот не лише за себе, а й за свою родину, за свою Батьківщину, бо кожному з нас вона - мати, а матір треба захищати. Лише здорова, сильна і витривала люди­на може щодня повноцінно і з великою віддачею працювати. Недарма народ каже, що гнила дошка цвяха не приймає.

Як ви розумієте цей вислів? (Відповіді дітей.)

Хвора і слабка людина не може працювати на повну силу, бо вона думає тільки про те, що в неї болить, а от здорово­му все здорово! Здорова людина здатна добре вчитися, чудово працювати, тому вона має силу, здоровий апетит і гарний настрій. А коли діти будуть здоровими, то виростуть з них здорові й сильні дорослі люди, тобто міцна і здорова нація, і буде сильною держава Україна.

Бачите, як усе пов'язане між собою! А зараз на аркушах паперу намалюйте в одному кружечку сумне обличчя, коли людина хвора, а в другому - веселе, коли людина здорова. (Діти малюють кольоровими олівцями в кружечках вирази облич.)

А тепер давайте порівняємо два обличчя, що їх ви нама­лювали. Яке обличчя вам подобається: сумне чи веселе? Чому?

Веселе. Тому що воно приємне, хочеться на нього дивитися. (Вчитель демонструє малюнки декількох дітей.)

Ось так і люди. Бувають веселі - це здорові фізично й духовно люди, а от сумні люди швидше за все - хворі. Народна мудрість говорить про те, що весела думка - половина здоров'я. Як ви це розу­мієте? (Відповіді дітей.)

 

Весело у світ дивіться,

Сум від себе проженіть.

Встали рано - усміхніться,

З радістю весь день живіть.

 

Усмішка, неначе сонце,

Світло і тепло дає.

Як загляне у віконце,

Відразу радісно стає.

 

Той здоровий, хто сміється,

Бо нічого не болить.

Все йому в житті вдається

І чудова кожна мить.

 

Гарна думка серце гріє,

І чарівним все стає.

Доброта зцілити вміє

І здоров'ячко дає.

 

Будьте всі здорові, діти,

З усмішкою в світ ідіть.

Хай вам щиро сонце світить,

Всі здоровими ростіть!

в) Робота в групах

Доброта, любов, добре ставлення до всіх людей, усмішка і весела вдача

це, справді, половина здоров'я. Така людина всіх навколо себе зігріває, дає позитивний заряд на цілий день, піднімає всім настрій. А гарний настрій - це запорука доброї роботи, удачі й здорової атмо­сфери в колективі. Ось ми пояснили і цей народний вислів. А народ має тих висловів так багато, що всіх і не скажеш, бо ви знаєте, що у нас, в Україні, що не сільце, то своє слівце! А тепер ви, діти, скажіть своє прислів'я.

Аби зуби, то хліб буде.

Держи голову в холоді, а ноги в теплі - проживеш довгий вік на землі.

На похиле дерево і кози скачуть.

(Учні пояснюють ці вислови, як їх розуміють, і кажуть ще свої, хто які знає.)

Молодці, багато знаєте народних висловів і вмієте їх пояснити правильно.

Чого вони навчають вас? (Відповіді дітей.)

Так, вони вчать берегти здоров'я, не марнувати його, бо хворим бути

погано, дискомфортно, неприємно. А ви вже знаєте багато правил, які допомагають зберегти ваш фізичний стан у відмінній формі. Які це правила?


(Відповіді дітей.)

г) Хвилинка поезії

Так, щоб бути здоровим, треба займатися фізкульту­рою і фізичною

працею, дотримуватися режиму дня, повноцінно і пра­вильно харчуватись і т. д. Послухайте вірші про це.

 

Нездорова в нас дитина,

Не весела, а сумна.

Рідна дівчинка, єдина,

Чим засмучена вона?

 

В неї зубки заболіли,

Не до сміху, як болить.

Чистити їх не хотіла,

От сумна й настала мить.

 

Є для ігор місць чимало:

 Двір, майданчик, парк і сад.

Тож не грайтесь де попало –

Все тоді піде на лад.

 

Правила дорожні знайте,

По дорозі не біжіть.

Від дороги далі грайте –

Будете в безпеці жить.

 

Мити рук не забувайте,

Ноги мийте кожен раз.

Спати в ліжечко лягайте,

 В строго визначений час.

 

Є ще слово невеличке

І приємно так звучить.

Це хороше слово - звичка,

Нам без звичок не прожить.

 

Є погані звички й гарні,

Хай погані йдуть від нас!

А хороші звички, славні

Набувайте, в добрий час!

 

Назвіть погані звички, що шкодять здоров'ю. Чому їх не треба набувати?

(Діти називають і висловлюють свої думки.)

Пам'ятайте! Шкідливі звички завдають шкоди здоров'ю! Якщо ваші друзі курять, допоможіть їм позбутися цієї поганої звички. Це принесе користь їхньому та й ва­шому здоров'ю.

А тепер назвіть гарні звички, що допомагають зберегти здоров'я. (Діти

називають гарні звички.) Візьміть ручки і в зошиті для читан­ня запишіть ті народні вислови, які вам найбільше сподобалися і які, на вашу думку, допоможуть у житті. (Декілька дітей зачитує запи­сані прислів'я.)

Гра «Корисно — шкідливо».

Учні картками сигналізують: зе­лена — корисно, червона — шкід­ливо.

Вітатися під час зустрічі...

Брати до рота і гризти всілякі предмети: ручки, олівці, монети...

Допомагати слабким, малень­ким, хворим...

Виконувати ранкову гімнас­тику...

Смоктати палець...

Доглядати за власним одягом та взуттям...

Спробувати викурити одну ци­гарку...

Дотримуватися режиму дня... Гризти нігті... Колупатися в носі... Пити слабоалкогольні напої... Говорити неправду... Приймати наркотичні таблет­ки...

Довго засиджуватися перед те­левізором...

Здоров'я — це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повно­цінним і щасливим. На жаль, до­сить часто ми (діти — через нео­бізнаність, дорослі — через легко­важність) бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втра­тити здоров'я легко, а повернути — дуже важко, інколи неможливо. Як не прикро, Природа дарує здо­ров'я з однією умовою: його по­трібно належним чином берегти, зміцнювати, тренувати. Якщо ж людина порушує цю умову — При­рода відбирає здоров'я.

Лікарі стверджують: здоров'я людини на 10% залежить від спад­ковості, на 5% — від медицини. Ре­шта 85% — у руках самої людини.

Отже, наше здоров'я залежить від наших звичок, від наших зусиль щодо його зміцнення.

Гра-допомога.

— Від чого залежить здоров'я кожної людини?

Ось на дошці фігурки хлопчика й дівчинки. Щоб вони росли здоро­вими, правильно розвивались, дамо їм у руки повітряні кульки. Куль­ки — незвичайні, кожна несе в собі добро чи зло. Не помиліться!

(На столі вчителя лежать папе­рові силуети повітряних кульок. На кожній є запис з умовами здорового росту й розвитку та кілька кульок із записом шкідливих звичок.)

Послухайте поради про те, як слід піклуватися про себе.

Друже, щоб здоровим бути,

Треба навички здобути,

Про здоров'я піклуватись:

Перш за все — не лінуватись,

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити

І ніколи не палити!

Щоб знешкодити мікроби,

Руки мий щоразу чисто,

Не забудь щоденно їсти

Овочі та фрукти різні

Всі вони тобі корисні.

Вранці й ввечері, мій любий,

Завжди-завжди ти чисть зуби.

ІV Підсумок уроку

Ось ми і поговорили з вами про здоровий спосіб життя. Що потрібно робити, щоб бути здоровим, життєрадісним, веселим і щас­ливим? Світ великий, було б здоров'я, каже народна мудрість. А у світ кожна людина приходить для добра - творити добро її завдання. Ростіть здоровими і добрими, розумними і мудрими, працьовитими і творчими, зігрівайте кожного своєю щирою усмішкою, великою любов'ю, добрим і теплим словом,мудрою порадою, бо ви прийшли у світ для добра.


 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
1636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку