Основи здоров’я
3 клас
Тема: здорове харчування
Мета: поглибити знання про вітаміни, їх вплив на здоров’я. Довести перевагу натуральних продуктів.
Обладнання: підручник, зошит, костюми для дидактичного театру, сходинки здоров’я, кошик з фруктами.
Хід уроку.
Вчитель: Хто до нас завітав на урок? Це ми дізнаємось, коли відгадаємо загадку.
Хто в лікарні по палаті
Ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує?
Хто хвороби всі лікує?
Хто призначить процедури,
І таблетки, і мікстури,
Щоб здоровим буть довіку?
Це,звичайно, мудрий … (лікар)
Т.Лисенко
У білому халаті заходить Айболить.
Айболить: Добрий день, любі діти! Сьогодні я вас навчу, як берегти своє здоров’я.
Айболить: Я сьогодні хочу провести для вас ділову гру «Абетка харчування». Я підготував для вас вірш із завданням:
Думав Вася, Танін брат,
Щоб здоровим стати,
Треба їсти – все підряд,
І побільше спати.
Так Василько і робив,
Враз як прокидався,
Щось жував він, їв, їв, їв,
Просто – запихався.
Став гладкий – не підбіжить!
Та й іти не може.
Як такому в світі жить,
Хто тут допоможе?
Що треба їсти дітям, щоб бути здоровими?
3.Основна частина. Вивчення нового матеріалу.
Айболить: До вас завітала моя подруга – Абетка харчування.
Абетка харчування: Я хочу вам дати 10 порад:
Айболить: До нас поспішає хлопчик Вітамінчик.
Вітамінчик:
Вітамінчиком я звуся,
Хвороб і лиха не боюся,
А зі мною вся родина,
Вся родина вітамінна! (У Вітамінчика в руках кошик з фруктами)
Підбігають діти: Смородинка, Малинка, Виноград.
Смородинка: Я ягода відмінниця, перша вітамінниця.
Малинка: Я і взимку лікувати від застуди буду вас!
Виноград: Напою усіх школяриків променистим соком!
Входить Яринка в українському костюмі.
Яринка: Я, Яринка –українка. Хочу вас навчити вживати у їжу натуральні продукти. Велика користь дітям від молока та молочних продуктів.
Молоко дає нам сир,
Вершки, масло і кефір.
Йогурт, ряжанку, сметану
Добавляють в кашу манну.
До вподоби воно всім –
Здоровішаємо з ним!
Молоко вживайте зранку – кращого нема сніданку! А ще я вам хочу розповісти про піраміду харчування.
Піраміда складається з 4-х поверхів.
Перший поверх, або основа піраміди.
Злаки. Цільнозернові продукти: житній хліб, макарони з твердих сортів пшениці, неочищений рис, крупи. Продукти з цієї групи складають основу нашого харчування. Зернові культури є основним джерелом вуглеводів в організмі і відповідно основним джерелом нашої енергії.
Другий поверх піраміди містить овочі та фрукти.
Фрукти. Це відмінне джерело вітаміну С, який сприяє швидшому заживленню дрібних подряпин (а жодна дитина без них не росте), робить шкіру та слизові здоровішими, підтримує імунітет дитини. Також у фруктах міститься клітковина, яка просто необхідна для нормального травлення. Звісно що, найкраще вживати свіжі фрукти. Але підійдуть також сухофрукти, заморожені фрукти і консервовані.
Ягоди.
Овочі. У них також міститься клітковина. А також вітаміни, найголовнішим серед яких є вітамін А. Овочі темного кольору містять більше поживних речовин (броколі, морква, буряк). Набір овочів на день має бути різноманітним та різнокольоровим.
Третій поверх – це білкові продукти. М’ясо, риба, яйця, боби, горіхи.
М'ясо. Це: яловичина, курка, індичка, риба, свинина (але нежирна). Ця група містить залізо і білок, який робить наші м’язи сильними. Дитині слід вживати нежирне м’ясо, очищене від шкірки. Корисною є морська риба багата на жирні кислоти. Бекон, ковбаси у раціон дитини треба включати обмежено.
Боби та горіхи.
Молочні продукти (йогурти, кефір, сир). Ключовий інгредієнт тут кальцій, який необхідний для міцних кісток та зубів. На четвертому поверсі розмістилися жири.
На четвертому поверсі розмістилися жири.
Жири: вершкове та рослинне масло, солодощі, кондитерські вироби, газовані напої та десерти. Жири в організмі потрібні для багатьох біохімічних процесів і синтезу вітамінів. Але їх вміст у меню дитина повинен бути мінімальним.
Мозковий штурм.
Що повинно бути у дитячій тарілці? (Думка кожної дитини записується на дошці)
Фізкультхвилинка.
4.Закріплення.
Робота за підручником. (І.Д. Бех, Т. В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С. В. Страшко)
Робота в парах.
Читання статті «Джерело енергії і росту».
Вчитель: Що вас зацікавило? Давайте розіграємо діалог між хлопчиком Васильком та пані Абеткою. Дайте поради Василькові. Чому свіже яблуко корисніше, ніж мармелад?
Робота в зошиті.
Вчитель: Запам’ятайте! Натуральні продукти корисні у вашій дитячій тарілці.
5. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Що нового ви дізналися на уроці? Якою має бути їжа?
Вчитель: Перед вами сходинки здоров’я. На якій сходинці ви? Як ви навчились дбати про своє правильне харчування? Намалюйте себе на сходинці.