Конспект уроку з основ здоров'я для 4 класу "Безпека велосипедиста""

Про матеріал
дати учням уявлення про екіпіровку велосипедиста; навчати обстежувати велосипед перед їздою, розвивати навички дотримування правил їзди на велосипеді; виховувати уважність, берегти здоров’я, розвивати акуратність, логічне мислення; виховувати дисциплінованість, самостійність, працьовитість
Перегляд файлу

Тема. Безпека велосипедиста.

Мета: дати учням уявлення про екіпіровку велосипедиста; навчати обстежувати велосипед перед їздою, розвивати навички дотримування правил їзди на велосипеді; виховувати уважність, берегти здоров’я, розвивати акуратність, логічне мислення; виховувати дисциплінованість, самостійність, працьовитість.

Хід уроку

І. Організація класу.

Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці-
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся- 
Зичу всім добра!

-  Діти,потрібно  працювати на уроці наполегливо,  швидко .

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадування загадки

Триколісний друг у мене,
Має він кермо зелене.
Ще сидіння та педалі…
Певно, ви його впізнали?
(Велосипед)

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (вправа « Мікрофон»)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Трапляється, що пішохід перетворюється на водія. Існує такий вид транспорту, який близький і дітям і дорослим. Це — велосипед.

Слово велосипед походить від латинських слів .Дослівно це слово перекладається як «швидконіг».

- Що називають велосипедом?

В словнику записано, що велосипед - це двоколісна, або триколісна машина, яка рухається за допомогою сили їздця, який натискує на педалі.

- Для чого потрібен велосипед?

ІV. Вивчення  нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.

Давайте здійснимо подорож у минуле й дізнаємось як виник велосипед-зручний і доступний для дітей і дорослих.

У 1817 році, баварський лісничий, барон Карл Драйз із Карлсруе, витесав із дерева коня на двох колесах. Для публіки виріб був представлений в Мангеймі влітку 1817 і в Парижі в 1818 році. Вмощуючись на ньому, ноги мали торкатися землі. Відштовхуючись то одною то другою ступнею пристрій розвивав швидкість 14 км/год. Через два роки винахідник одержав патент, в якому офіційно ця машина називалася «біжучою машиною» або «дрезиною» (за ім'ям творця). Цю машину було обладнано сідлом і кермом. Саморобка Дрейза не знайшла прихильників і відійшла в минуле, зберігшись частково хіба що у теперішньому дитячому самокаті.

500 років тому відомий італійський художник, вчений, лікар та механік Леонардо Да Вінчі виготовив креслення велосипеда. Пізніше німець Драйз зробив бігову машину без педалей. Щоб їхати на ній, треба було відштовхуватись ногами від землі. Найперші велосипеди не мали педалей і були не зручними. Щоб зупинитися, необхідно було гальмувати ногами.

Тільки через деякий час винахідник Мак Міллан до старої конструкції додав педалі, які крутилися вперед і назад. Педалі кріпилися до великого переднього колеса. Ані спиць, ані ланцюга, ані гумових шин тоді ще не було. Швидкість велосипед розвивав зовсім не значну, їздити на ньому було тряско, незручно і небезпечно, бо такий велосипед не мав гальм. Він мав назву «Павук»

Поступово велосипед удосконалювали й поліпшували. Згодом зробили дитячий триколісний велосипед. Він був дуже великий, у 2 рази вищий за сучасний, а колеса були дерев’яними. З того часу минуло понад 130 років. Велосипед удосконалювався, розроблялись нові моделі.

Сучасний велосипед було виготовлено на Україні в 1923 році на Харківському велосипедному заводі. Зараз велосипеди випускають у Львові, Харкові і інших містах України.

V.  УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота з підручником  ( ст. 125-126)

- Робота в парах

- Робота з картками  (  І.Назвіть види велосипедів і їх призначення.) Відповіді учнів.

Розповідь вчителя про те, що існує понад 15 тисяч різних моделей велосипедів:

- велотрактор, за допомогою якого можна виконувати деякі сільськогосподарські роботи на городі чи в саду;

- водний велосипед - для відпочинку на воді;

- вело таксі - вид транспорту у Індії;

- тандем - велосипед для двох

-  велобатискаф, яким водолази подорожують по морському дну.

У Данії створено веломашину, на якій одночасно може їхати аж 35 осіб! А в Чехії сконструйовано велосипед, що їде вгору по східцях.

Але правила безпеки однакові для всіх велосипедистів. Ці правила треба твердо знати й виконувати. Адже велосипед - це не просто іграшка, а реальний транспортний засіб.

( ІІ. Розкажіть про будову велосипеда)

- Чому з велосипедистом може трапитись дорожньо транспортна пригода?  Що треба перевірити  перед катанням на велосипеді?

- Чому так детально треба перевіряти велосипед перед виїздом?

(ІІІ.Складіть правила для велосипедистів.). Можливі варіанти відповіді дітей

- не можна їздити по проїжджій частині до 14 років;

- не можна їздити в парках, скверах, по тротуару, крім малих дітей під наглядом дорослих;

- не можна перевозити тяжкі вантажі;

- не можна перевозити пасажирів;

- не можна їхати по пішохідному переході;

- не можна їздити з несправними гальмами, не тримаючись за кермо, не ставлячи ноги на педалі.

Взаємоперевірка завдань

2. Гра „Можна - не можна”

Я буду читати початок речення, якщо фразу треба закінчити словом „можна”, підніміть зелену картку, а якщо „не можна”, то червону.

- По пішохідному переході їздити ... (червоний)

- Їздити не тримаючись за кермо ...

- Вирушати у дорогу, перевіривши справність велосипеда ...

- Кататися на велосипеді, якщо не справні гальма ...

- Перевозити вантажі, які заважають керувати велосипедом ...

- Велосипедистам рухатись по проїжджій частині, якщо поруч    є велосипедна доріжка ...

- Переходити дорогу по пішохідній доріжці, тримаючи велосипед у руці

VІ.Фізкультхвилинка.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

1) Яку машину називають велосипедом?

2) Які дорожні знаки для велосипедистів ти знаєш?

3) Які велосипеди ти знаєш?

4) Які деталі велосипеда обов’язково треба перевірити перед поїздкою?

5) У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?

6) Які мають бути світловідбивачі?

docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
1099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку