19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Конспект уроку з основ здоров'я для 8 класу "Фізичні якості людини. Вплив фізичної активності на здоров’я."

Про матеріал

Конспект уроку з основ здоров'я для 8 класу "Фізичні якості людини. Вплив фізичної активності на здоров'я." Учні знайомляться з фізичними якостями людини, їх впливом на здоров'я. Вказується як різноманітні види спорту впливають на розвиток фізичних якостей школярів.

Перегляд файлу

Основи здоровя. Урок №7                               Клас 8      Дата ___________

Тема: Фізичні якості людини. Вплив фізичної активності на здоровя.

Мета: ознайомити учнів з впливом фізичних якостей людини на здоровя; ознайомити з видами спорту і тим як вони впливають на фізичні якості людини.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Запишіть основні критерії, за якими потрібно підбирати оздоровчу систему.

2. Назвіть складові оздоровчих систем.

3. Поставте дані продукти (хліб, мед, жувальна гумка, газований напій, вершкове масло, порція картоплі, горнятко кави, шоколад) у порядку зростання їх енергетичної цінності.

4. Поясніть відомий вислів «Їсти потрібно для того, щоб жити, а не жити для того, щоб їсти».

   ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Основні фізичні якості людини.

   Сила – це здатність людини переборювати зовнішній опір або протидіяти йому завдяки м’язовим напруженням.

  Швидкість – здатність людини виконувати рухові дії й рухи за мінімальний час.

 Витривалість – здатність протидіяти фізичному стомленню в процесі м’язової діяльності.

Спритність – здатність опановувати складні рухи, швидко навчатися й перебудовувати рухову діяльність відповідно до обстановки.

Гнучкість – здатність виконувати рухи з максимальною амплітудою.

2. Вплив окремих видів спорту на розвиток фізичних якостей людини.

До видів спорту, акцентовано розвивають загальну витривалість, можна віднести всі циклічні види спорту, в яких фізичне навантаження триває порівняно довгий час на тлі переважного підвищення аеробного (кисневого) обміну в організмі людини: спортивна ходьба, біг на середні, довгі та наддовгі дистанції, велосипедний спорт (Шосейні гонки, крос, група класичних дистанцій на треку), лижні гонки і біатлон, плавання, велика частина дистанцій в ковзанярському спорті.

Характеристика видів спорту, переважно розвивають силу і швидкісно-силові якості. Видатний спортсмен Ю. Власов говорив: «У кожній людині є матеріал для того, щоб виховати в собі силу. У сильному ж від природи людині є задатки того, щоб стати найсильнішим. Але воля визначає силу ».

Тим часом в різних видах спорту, в життєвих ситуаціях сила може проявитися по-різному, в поєднаннях з іншими фізичними якостями. Ось тому про окремі прояви силових якостей кажуть: абсолютна сила, відносна сила, силова витривалість, швидкісно-силові якості. За кожним з цих якостей стоять певні види спорту, різні методи розвитку силових якостей, різні цілі в досягненні спортивних, трудових і життєвих завдань. До таких видів спорту належать: важка атлетика, гирьовий спорт, атлетична гімнастика та ін..

Особливу групу складають види спорту, пов'язані з розвитком швидкісно-силових якостей. це легкоатлетичні метання (Списи, лиска, молота), штовхання ядра и стрибки. Особливе місце в підготовці спортсменів цієї групи видів легкої атлетики має розвиток сили і швидкості м'язового скорочення. Спортсмени, які займаються цими видами спорту, включають в свою підготовку великий обсяг вправ зі штангою та іншими обтяженнями для розвитку сили. Силова підготовка - невід'ємна частина тренувального процесу і в цілому ряді інших видів спорту (хокей, боротьба), але там цей вид фізичних вправ «розчиняється» в комплексі інших засобів, набуваючи не самостійне, а допоміжне значення.

Характеристика видів спорту, що розвивають переважно швидкість. Швидкість можна плутати зі швидкістю пересування (в бігу, на ковзанах). Крім швидкості реакції рухового дії, швидкість пересування визначають і силова підготовленість, і раціональність (техніка) рухового вправи.

Спортивна наука і практика неодноразово підтверджували, що якщо людина проявляє швидкісні здібності в одній спортивній дисципліні, то зовсім не обов'язково, що він проявить їх в інший, бо прямий безпосередній перенесення швидкості рухів відбувається лише в координаційно- схожих рухах. Високі вимоги до швидкості реакції, швидкості циклічних і ациклічних рухів пред'являються в деяких дисциплінах легкої атлетики (біг на 1007 200 м, 100 і 110м з бар'єрами), в ковзанярському спорті (біг на 500 м), велоспорті (ряд коротких дистанції на треку), у фехтуванні, боксі та інших єдиноборствах, в цілому ряді спортивних ігор. Але в кожному разі швидкість має свою специфіку.

Найбільший ефект у вихованні спритності забезпечують такі види спорту, як спортивна акробатика, гімнастика спортивна і художня, стрибки в воду, на батуті, стрибки на лижах, слалом, фристайл, фігурне катання та спортивні ігри.

(За матеріалами сайту: http://um.co.ua/1/1-1/1-101660.html

V. Рефлексія.

1. Перечисліть основні фізичні якості людини.

2. Розгадайте загадки:

Загадка про футбол Кулю шкіряну ганяють, Лиш одну на полі мають! По ногах не б’ють — це фол! Називають гру… футбол.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-sport/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Загадка про сноуборд Той, хто диво-дошку має, Із гори, мов птах злітає. Це не гра — зимовий спорт! Зветься вид цей… сноуборд.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-sport/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Загадка про біатлон Ця спортивна боротьба – Рух на лижах і стрільба… Гонка-справжній марафон! Цей вид спорту… біатлон.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-sport/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Загадка про бобслей З гірки мчаться сани-біб, В них сидить кілька осіб. Швидкість там — не для дітей! Звуть вид спорту цей… бобслей.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-sport/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

  3. Пригадайте види спорту, котрі найбільше розвивають гнучкість.

4. Якими спортивними іграми можна займатися влітку (взимку)?

5. Як фізичний розвиток школяра впливає на його навчання?

6. Як можна покращити свій фізичний розвиток?

VІІ. Підсумок уроку.  Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 8 стор 41-46.

 

doc
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку