Урок з основ здоров’я
Тема: Що таке дружба? Розбудова дружніх стосунків.
Мета: формувати в школярів уявлення про ознаки дружніх стосунків; розкрити значення дружби в житті людини; дати дітям поради, як знайти справжнього друга і зберегти дружбу; розвивати вміння осмислювати духовні цінності; виховувати в дітей навички шанобливого ставлення до людей.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Домашнє завдання.
Намалювати портрет свого найкращого друга і розповісти про нього.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Вправа «Комплімент».
Діти стоять у колі, потім розділяються на пари, повертаються один до одного обличчям, взявшись за руки. Дивлячись у вічі, кажуть компліменти.
ІІ. Аактуалізація опорних знань
Вправа «Згадай правила».
Діти по черзі згадують правила роботи в групі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Методичний коментар.
Діти працюють у парах. Діти в парах розповідають щось цікаве про себе. Потім представляють свого друга класові. Починають зі слів: «Дозвольте вам представити...»
Роздаю дітям малюнки із зображенням дерева без коріння.
Завдання: розмалюй дерево і намалюй стільки корінців, скільки маєш друзів.
- Діти, а як почуває себе дерево, яке має мало корінців, або зовсім без коріння?
(Діти висловлюють власну думку).
- Так само важко і людині в житті без друзів.
Маєте 3 завдання. Яка група дружно і швидко працюватиме?
1-ше завдання. Написати на великих пелюстках те, що дає людині дружба.
2-ге завдання. Написати на зображеннях жучків те, що руйнує дружбу.
3-тє завдання. Написати на краплинках те, що рятує дружбу.
(На дошці з’являється: 1 – велика квітка дружби, 2 – біля квітки жуки – шкідники, які можуть зруйнувати дружбу, 3 – чарівна поливальниця, із якої падають на квітку цілющі краплини, що знищують «шкідників» і рятують дружбу.)
Групи презентують свою роботу.
Знайомство зі східною притчею «Цвяхи». (с. 55)
— Прочитайте висновок у підручнику.
— Чому кажуть: «Сонце зігріває повітря, а друг — душу»?
Висновок. Щоб знайти друзів, намагайся сам бути хорошим другом. Довіра – важлива складова дружби.
Фізкультхвилинка
ІV. Узагальнення і систематизація
1.Робота в групах
З’єднайте частини прислів’їв.
Друга шукай, а друг — старий.
Одяг кращий новий, а знайдеш — тримай.
Нових друзів наживай, і я скажу, хто ти.
Скажи мені, хто твій друг, старих — не забувай.
Друзі пізнаються зате друг — скарб.
Приятелів тьма, в біді.
Скарб — не друг, а друга нема.
— Яке прислів’я вам найбільше сподобалося? Як ви його розумієте?
— Відповідайте лише «Так» чи «Ні». Відповіді записуйте поряд із запитаннями.
1. Ти бажаєш більше слухати, ніж говорити?
2. Ти завжди можеш знайти тему для спілкування навіть з незнайомою людиною?
3. Ти завжди уважно слухаєш співрозмовника?
4. Чи любиш ти давати поради?
5. Якщо тема розмови тобі не цікава, чи будеш ти показувати це співрозмовникові?
6. Тебе дратує, коли тебе не слухають?
7. У тебе є власна думка на кожне запитання?
8. Якщо тема розмови тобі не знайома, чи будеш ти її розвивати?
9. Ти любиш перебувати у центрі уваги?
10. Чи є принаймні три запитання, з яких ти маєш ґрунтовні знання?
11. Чи добрий ти оратор?
Ключ до тесту
Якщо ви відповіли «Так» на запитання 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, можете зарахувати собі по одному балу за кожну відповідь, що збіглася. А тепер підрахуйте і запишіть кількість балів.
1–3 бали. Ти або мовчун, з якого не витягнеш ані слова, або ти настільки комунікабельний, що тебе бажають уникати, але факт є фактом: спілкуватися із тобою не завжди приємно, але завжди складно. Тобі слід над цим замислитися.
4–9 балів. Ти, мабуть, не дуже комунікабельна людина, але завжди уважний та приємний співрозмовник, хоча можеш бути дуже неуважним, коли не в гуморі, але в такі хвилини ти не потребуєш великої уваги до своєї персони від людей.
9–11 балів. Ти, мабуть, одна з найприємніших у спілкуванні людина. Навряд чи друзі можуть без тебе обійтися. Це чудово! Виникає тільки одне запитання: твоя роль тобі дійсно приємна завжди чи іноді тобі потрібно грати як на сцені?
3.Складання «формули дружби».
- Поняття «дружби» - багатогранне. Воно ввібрало в себе найкращі людські якості. Кожна людина обирає для себе найголовніше. Я пропоную вам вивести «формулу дружби». Аргументуйте свій вибір.
Довідка. Допомога, тактовність, добрі поради, взаєморозуміння, вміння зберегти таємниці, надійність, чесність, вірність, упевненість, щирість, уміння прощати, спільні інтереси, довіра, захист, турбота, поступливість.
Дружба = __________ + ____________ + _____________
Презентація роботи учнів.
Висновки. Решта – також дуже важливі, але є поняття глибші.
V. Підбиття підсумків. Рефлексія
Робота в парах.
Вправа «Побажання». (у кожного на парті серце)
Методичний коментар. Діти працюють у парах. На «серцях» пишуть побажання і дарують своєму другові.
Мета: формувати в школярів уявлення про ознаки дружніх стосунків; розкрити значення дружби в житті людини; дати дітям поради, як знайти справжнього друга і зберегти дружбу; розвивати вміння осмислювати духовні цінності; виховувати в дітей навички шанобливого ставлення до людей.