Метою заходу є формування у дітей свідомого ставлення до власного здоров'я; виховувати бажання оволодіти основами здорового способу життя, навичками безпечної для здоров'я поведінки.
Виховний захід «Якщо хочеш бути здоровим»
Підготувала вчитель початкових класів Куземівської ЗОШ I-IIIст. Посохова Людмила Вікторівна
Мета: Формувати у дітей свідоме ставлення до власного здоров’я; виховував-ти бажання оволодіти основами здорового способу життя, навички безпечної для здоров’я поведінки. Хід уроку. І. Вступ. Вчитель. Якщо ви веселі, вам хочеться бігати, стрибати, веселитися з друзя-ми, якщо ви їсте з апетитом і міцно спите, - значить, ви здорові. У таких ви-падках ви говорите: «У мене нічого не болить. Я бадьорий і веселий. Мені добре вдома, хочеться ходити до школи». Людина почувається нездоровою, коли в неї щось болить, присутні певні фізичні вади (поганий слух, зір) Здоров’я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми безумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров’я легко, а пове-рнути – дуже важко, інколи неможливо. Як не прикро. Природа дарує здоров’я з однією умовою: його потрібно нале-жним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Якщо ж людина порушує цю умову – Природа відбирає здоров’я і дарує його комусь іншому з тією ж умовою. Лікарі стверджують: здоров’я людини на 10% залежить від спадковості на 5%- від медицини, решта 85%- у руках самої людини. ІІ. Бесіда. - Яку людину можна назвати здоровою? - Що означає щоденно піклуватися про своє здоров’я? - Чому деякі діти на другому – третьому уроці мають втомлений вигляд не-уважні? - Чому деякі учні приходять на перший урок із запізненням?
ІІІ. Інсценування учнями фрагменту «Здоров’я – усьому голова».
Чистота. Любих друзів я вітаю, Всім здоров’ячка бажаю. Щоб зі мною всі дружили І ніколи не хворіли.
Здоров’я. Я здоров’я вам приношу, Піклуватись про всіх мушу. Щоб багато років жили В щасті, злагоді і мирі.
Входять Бруднота і Хвороба. Бруднота. О-йо-йой, про людей вони дбають, розпатякались тут. Хвороба. Тільки клопоту від вас та й годі. Бруднота. Вранці руки мий, перш ніж сісти їсти-мий, ввечері, перед сном, - мий. Одна морока. Від цього скоро мозолі будуть та дірки протруться. Хвороба. От ми все дітям дозволяємо. І ніяких правил, ніяких обмежень. Хвороба з Бруднотою завжди в дружбі. (Обіймаються). Чистота. Ви погляньте на себе – сміх та й годі, хто з вами товаришуватиме? Здоров’я. Охайність – запорука здоров’я, а неохайність – гірша за невміння. Бруднота (притупуючи ногами).Я – найголовніша, навіть хвороба без мене не впорається сама, бо у мене є безліч малесеньких, невидимих помічників. Хвороба. І вони скрізь, вам з ними не впоратися.З кожною хвилиною їх стає все більше. Бруднота.
Гей, друзі, нумо швидше сюди, хай усі знають, хто панує в світі. Вбігають мікроби, зв’язують Чистоту і Здоров’я. 1-й мікроб. Звідки взялися хвороби? Їх створили злі мікроби! 2-й мікроб. Ми маленькі злодіяки, Хулігани й розбишаки. 3-й мікроб. Ми живемо всюди, Де є повно бруду. 4-й мікроб. У болоті, у грязюці, У смітті та у пилюці. 5-й мікроб. Під брудними нігтями, Пазурами й кігтями. 6-й мікроб. Той, хто руки не помиє, Нас ковтне і захворіє! 7-й мікроб. Дуже швидко ми ростем Та пануєм в світі, І піклуємось про вас, Наші милі діти.
Бруднота і Хвороба(улесливо). У- тю- тю, наші милі. Наші хороші. Ідуть. Па-нуйте. Скоро світ буде в наших руках. Ми переможемо і хвороби заполонять увесь простір. Але ви, дітки, маєте нам також допомогати і ми з задоволен-ням приймемо вас до своїх лав. Ви повинні: Не мити руки. Не чистити зуби.
Витрачати кошти не на мило, а на шоколад і цукерки – вони дружать з каріє-сом, а він – наш друг. Не робити зарядку – краще довше поспати, щоб боліла голова. Не перебувати на свіжому повітрі – краще пити ліки. Хто буде з нами дружити, той пануватиме у світі. На сцену виходить Нечупара, плаче. Нечупара. Простирадла повтікали, ковдри з ними на поріг, І подушка, мов квак ушка, мов та жаба – скрекотушка, Пострибала, хоч без ніг. Я за свічку – свічка в пічку. Я за книжку – утекла І під ліжко залягла.
Хочу я напитись чаю, але що це, сам не знаю!
Самовар мій, повний вщент, утікає шкереберть! Що зробилось? Хвороба і Бруднота постійно підтакують:«Хай тікає, купимо новий» А тим часом на сцену виходить Умивальник. Хвороба і Бруднота ховаються. Умивальник(до Нечепури).От негарне, нечепуре, неумите поросятко, чорне, ніби сажотрус. Ти на себе подивися: в тебе вакса за вухами, в тебе клякла під очима,
В тебе руки – гидко взяти. Рано-вранці, на світанку, умиваються качата, кошенята, мишенята, І жучки, і павучки. Тільки ти не умивався, замазурою зостався. Витирає Нечупару рушником. Чистота.
Треба, треба умиватись.
Умиватись треба нам. Ви, бруднулі й замазури, сором усім вам. Умивальник визволяє Чистоту і Здоров’я із полону. Здоров’я. Хай славиться мило пашисте, Рушник хай прославиться чистий. Хвала порошкові зубному і гребінцеві густому. І тому, малята, слід вам пам’ятати:
Чистота. Будите вмиватися, митися, купатися- Повтікають злі мікроби, разом з ними - всі хвороби. Щоб ніколи не хворіти І щоб про здоров’я дбати, Треба правила оці вам запам’ятати.
1-й учень. Хто день починає з зарядки, у того справи в порядку. 2-й учень. Сонце, повітря, вода – наші найкращі друзі. 3-й учень. Мийся частіше, будеш милішим. 4-й учень. Зуби слугують не тільки для вживання їжі, а й для краси. 5-й учень. У сильного – життя сто літ, а у слабкого і чверті немає. 1-й учень. Багато ходити – довго жити. 2-й учень. Де повітря – там життя. 3-й учень. Чисте повітря – ворог хвороб. Здоров’я. А що ви, малята, робите для того, щоб бути здоровими? Чистота. Тільки той, хто стежить за чистотою і дотримується режиму дня, може пере-могти всі хвороби. А будуть здорові діти – буде здорова нація. IV. Вікторина «Корисні й шкідливі звички та їх вплив на здоров’я». 1. Шкідливі звички це: а) читання книжки в ліжку; б) збирання марок; в) довготривале сидіння перед телевізором; г) малювання.
2. Тютюн, алкоголь, наркотики – це: а) користь для здоров’я; б) руйнація організму і нівечення життя; в) можливість стати дорослим. 3. Ти сидиш на стільці: а) зігнувшись; б) рівно; в) підклавши ногу під ногу.
4. Якщо виросли нігті, то їх треба: а) обгризти; б) обрізати ножицями; в) обламати.
5. Якщо тобі дали якесь прізвисько, то треба: а) кинутись битись з кулаками на образника; б) зробити вигляд, що це стосується не тебе; в) заплакати; г) сказати про це дорослим. 6. Телевізор треба дивитися: а) сидячи; б) лежачи; в) на відстані чотирьох метрів; г) на відстані одного метра. 7. Корисні для здоров’я: а) молоко; б) вудочка; в) цигарки; г) рюкзак; д) горілка.
Правильні відповіді: 1)а,в;2)б;3)б;4)б;5)б;6)а,в;7)а,б,г.
V. Розповідь вчителя «Режим дня». Щоб встигнути багато зробити, добре вчитися, бути здоровим, ви повинні привчити себе дотримуватись режиму дня .
А що включає в себе поняття «режим дня?»
- Спати не менше 9 годин.
- лягати спати і прокидатися в один і той же час. - вчасно приходити до школи, ніколи не запізнюватися. - харчуватися в один і той же час. - регулярно гуляти і гратися на свіжому повітрі. «Гігієна» - утримання в чистоті тіла, одягу, взуття, житла. Дотримання особис-тої гігієни сприяє збереженню та зміцненню здоров’я. VI. Загадк
Зубів багато, а нічого не їсть (Гребінець) Гладеньке і пахуче, миє чисто(Мило) Кістяна спинка, на сині щетинка, по брамі стрибала, кришки виганяла.(Зубна щітка.) Поки вона гуляла, спинка рожевою стала. (Губка) Маю вигляд я і смак- Можеш подивиться. І без мене вам ніяк Всім не обійтися. Я – не страва, не напій, Та в роботі часто З милом, з щіткою дружу. Ім’я моє - … (паста). Я м’якенька полотнинка, Випрана дбайливо, Не серветка, не хустинка, Знаю своє діло. Я до щічок, до голівки Притулюсь ласкаво. Я вберу усі краплинки З тіла після ванни. Я не гість – хазяїн в домі, І лежати я не звик. Вам ім’я відоме, Пригадайте, я … (рушник). VII. Бесіда про гігієну харчування. - перед їдою завжди мий руки ; - овочі та фрукти перед вживанням незнайомих продуктів ; - не можна вживати незнайомих продуктів ; - не їсти їжу, яка впала на підлогу ; - не можна їсти на ходу ; - не можна розмовляти з наповненим ротом ; VIII. Гра «Відгадай страву за описом» а) Відокремлений від м’яса підшкірний свинячий жир, що зберігається соло-ним і вживається сирим, смаженим, печеним чи вареним.(Сало - щоденна скоромна їжа. ) б) Популярна в Україні рідка справа, що вариться з посічених буряків, капус-ти, картоплі та інших овочів і приправ. (Борщ – щоденна страва; може бути пісним і скоромним.) в) Одна із 12 обов’язкових страв на Святвечір, яку готують з пшениці, заправ-ляють тертим маком, горіхами, медом.(Кутя – святкова, пісна, ритуальна страва.) г) Солодка рідка страва Із сушених фруктів і ягід. (Узвар – пісна, щоденна страва.) д) Українська національна страва – невеликий варений виріб із прісного тіста, начинений сиром, ягодами, капустою.(Вареники - – щоденна, пісна або скоромна страва, залежно від начинки.)
ІХ. Підсумок. Дуже великий вплив на здоров’я людини має та природне середовище, в якому людина знаходиться. Забруднення водойм, повітря, ґрунту відходами продуктів людської життєдіяльності (фабриками, заводами) – безперечно скорочує життя всьому живому на планеті. Однією з найнебезпечніших хвороб, яка вражає дорослих та дітей є СНІД. Один із шляхів зараження – через кров, коли проколюється шкіра чи слизова оболочка. Ось чому не слід гратися з медичними голками чи бинтами, які вже були в користуванні. Адже на них можуть зберігатися краплі зараженої крові . Ліків, що зцілюють від СНІДу, поки що немає.