Урок " Краще тому жити, хто вміє дружити"

Про матеріал
Конспект уроку для 4 класу з предмету Основи здоров'я за темою " Краще тому жити, хто вміє дружити"
Перегляд файлу

Основи здоровя 4 клас

Тема: «Про знайомство і дружбу»

Мета: ознайомити дітей з поняттями дружба, етикет, з правилами знайомства; розвивати емоційний інтелект; виховувати чуйність, вміння дружити, поважати думку іншого, вміння прощати.

Обладнання: інтерактивна дошка, прислівя, розрізані на слова, паперове сонечко з промінцями.

І Повторення домашнього завдання ( Гра «Так – ні»)

  • Чи корисно всією сімєю:
  1. Загартовуватись?
  2. Грати в рухливі ігри?
  3. Курити?
  4. Займатися спортом?
  5. Ходити в походи?
  6. Займатися спортом?
  7. Дивитися цілий день телевізор?
  8. Робити зарядку?
  9. Співати пісень?
  10.         Гуляти в парку?

ІІ Робота за темою.

  1. Повідомлення теми:
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те, як знайомитися з людьми за правилами етикету. Ми поговоримо про друзів і дружні стосунки.

Бесіда:

  • Що таке дружба?
  • З чого починається дружба?
  1. Розповідь, що таке етикет, правила знайомства.

Етикет – норми і правила, які відображають уявлення про гідну поведінку людей у суспільстві.

Знайомства:

-молодшого за віком представляють старшому,

-чоловіка – жінці.

При цьому кажуть :

«Дозвольте представити….», «Знайомся, Олю …»

У відповідь відказують:

«Дуже радий знайомству», « Приємно познайомитись».

Коли люди знайомляться, дивляться в обличчя один одному, всміхаються

  1. Інсценування знайомства.
  2.  Вправа «Мікрофон»

Діти повідомляють правила поведінки з людьми:

  • Щоб підтримувати дружні стосунки, треба знати правила спілкування:
  • Звертатися до людей на імя, не вживати прізвиськ.
  • Бути ввічливим, привітним.
  • Допомагати тим, хто потребує допомоги.
  • Давши слово – тримати його, не давати обіцянки, якої не зможеш виконати.
  • Завжди говорити правду.
  • Не вихвалятися.
  • Не пліткувати, не нашіптувати.
  • Уміти себе стримувати, щоб запобігти конфліктам.
  1. Робота з підручником ( Читання і обговорення оповідання « Антон і Харитон»
  2. Групова робота ( Гра «Збери прислів’я)

« Старий вірний друг – краще нових двох»

«Дерево міцне корінням, а людина – друзями»

«Щасливо там жити, де вміють дружити»

  1. Обговорення оповідання В.Сухомлинського « У кого радість, а кого й горе»:

   Пятикласники зібрались їхати на екскурсію до Канева. Раділи діти: багато побачать нового, цікавого. Побувають на могилі Тараса Григоровича Шевченка.

   Збиралася Їхати й Галя. Та ось у неї тяжко захворіла мама. Приходить Галя до дому заплакана.

  • Чого це ти така сумна? – питають товариші.
  • Мама дуже хвора. Не поїду я на екскурсію.

   Тяжко стало на душі в дітей. Як же можна радіти, веселитися, коли в товариша горе?

   І вирішили діти: почекаємо, поки в галі одужає мама, тоді й поїдемо на екскурсію.

   Минуло три тижні. Галина мама одужала – і весь клас поїхав на екскурсію. Поїхала й Галя.

   Коли в тебе радість, у другої людини може бути  горе. Розуміти чуже горе – це велика людська краса.

Бесіда:

  • Чому учні поїхали на екскурсію пізніше?
  • Що значить «розуміти чуже горе»?
  • Чи дружні стосунки в Галчиному класі?
  1. Слухання і обговорення вірша «У дворі»:

У дворі гуляли діти:

Інна, Таня, Коля, Віта.

Всі дружили і сміялись.

Раптом – всі засперечались.

Хтось вередував і злився, чимось хтось не поділився,

А хтось ляльку поламав,

Хтось машинку заховав…

Ангел білий прилетів,

Подививсь на дітлахів

І сказав: «Мирись, мирись!

Тільки більше не сварись!

Бо не хочеться водитись

З тим, хто вміє тільки злитись.

Нумо, діти, посміхніться,

Чемні будьте й подружіться!»

  1. Розучування мирилки:

Досі лаятись і злитись!

Ну давай скоріш миритись!

Геть, образа, відійди,

Жде нас дружба назавжди!

  1. Гра «Так – ні»

(Вибрати риси характеру, що сприяють дружнім стосункам)

  • Щирість
  • Доброта
  • Заздрість
  • Відповідальність
  • Хвалькуватість
  • Уважність
  • Жадібність
  • Чуйність
  • Байдужість
  • Чесність
  • Хитрість
  • Злість
  1. Перегляд мультфільму із серії Корисні підказки « Який друг справжній»
  2. Складання схеми-сонечко (риси характеру, що сприяють дружнім стосункам). У середині сонечка написати слово «друг», а на промінцях – тримає секрети, не обманює, вміє прощати, не засуджує, підтримає у біді, уважно вислухає, радіє твоїм успіхам. Тримає секрети.

 

ІІІ Підсумки уроку.

  • Завжди памятайте, що поводитися треба так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами.

Від того, чи вміє людина будувати свої стосунки з іншими, залежить її здоровя та здоровя оточуючих людей.

Якщо стосунки ґрунтуються на повазі, довірі, щирості, взаєморозумінні, то це позитивно впливає на здоровя.

Якщо, спілкуючись, люди ображають один одного, сваряться, то це шкодить здоровю.

Якщо ви з кимось посварились, подумайте, чому так сталося? Намагайтесь не ображатися через дрібниці, умійте прощати своїм друзям. Якщо ви винні – помиріться, попросіть вибачення.

 

 

Завантаження...
docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку