Урок з основ здоров’я у 2-В класі з використанням здоро’язберігаючих технологій Вчитель: Яворська Н. Т.
Тема. Вітаміни, їх значення для здоров’я.
Мета: ознайомити учнів з основними видами вітамінів (А, В, С,D); формувати знання про користь вживання продуктів харчування, які містять ці вітаміни; розповісти, як вживання їжі, багатої на вітаміни впливає на організм людини; розвивати пізнавальний інтерес, мовлення дітей; виховувати культуру споживання їжі.
Обладнання: мультимедійна презентація; продукти та муляжі продуктів,що містять вітаміни A, B, C, D; корони із літерами A, B, C, D; картки із словами: гарна постава, міцні зуби, розум, сила,бадьорий настрій , апетит, гарне волосся і шкіра; набір масок «Овочі»
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психо-емоційне налаштування.
Доброго здоров’я, друзі, доброго вам дня!
Хай вам ясно світить сонце у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий – щастя не мине.
Час проведемо активно я гадаю,
Тож наш урок розпочинаємо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, на кожному нашому уроці ми вчимося правилам зберігання та зміцнення здоров’я. Але ці правила допомагають лише тому, хто дотримується їх щодня. Про таку людину кажуть: вона веде здоровий спосіб життя. Дуже допомагає нам рости здоровими і їжа, яку ми щоденно споживаємо.
- Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено? (різноманітні продукти харчування)
- Чи знаєте, як вони називаються?
- А як англійською мовою буде картопля, морква, цибуля, олія, молоко тощо? (діти називають)
- А що зображено на цьому малюнку? (пігулки)
- Як називаються ці маленькі різнокольорові пігулки? (вітаміни)
- Діти, а чи є щось спільне між зображеними продуктами харчування та вітамінками?
- А чим вони різняться між собою?
- Діти, а чи любите ви казки?
- Я вам прочитаю незвичну казку, яку написала сучасна письменниця Ірис Ревю.
Казка про вітаміни
«У одній країні жили добрі і веселі люди. Керував ними розумний король. Король слідкував, щоб усі люди у його королівстві були здоровими: дихали свіжим повітрям, робили ранкову зарядку, дотримувалися режиму дня, їли корисну їжу.
Але одного разу все у королівстві пішло навперекіс. А сталося це після того, як у гостях короля побувала зла фея – Завірюха. Після її візиту у королівстві померзли усі рослини. Люди перестали їсти яблука, абрикоси, лимони, помідори, цибулю, часник, картоплю тощо. Із зникненням усіх овочів і фруктів в людський організм перестали надходити і вітаміни… Адже вітаміни – це такі корисні речовини, які потрібні для того, щоб людина була здорова. Вони містяться саме в овочах, фруктах та деяких інших продуктах харчування.
Не стало у королівстві овочів та фруктів – перестали вітаміни потрапляти в організм людей – і діти і дорослі почали сильно хворіти.
Тоді розумний король придумав ось що. Він за допомогою вчених створив штучні вітаміни – вітаміни у пігулках. Вони були смачними і гарними, але не такими корисними, як справжні, природні вітаміни. Але захистили людей від хвороб!
А потім люди попросили Золоте Сонечко посвітити яскравіше, тепліше, Щедрий Дощик – не жаліти крапель, і посадили знову нові фруктові дерева, посіяли капусту, буряк, моркву та ще багато інших овочів, ягід і трав.
Люди зібрали гарний врожай, знову почали їсти свіжі овочі і фрукти, перестали хворіти, стали здоровими і веселими.»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Тема нашого уроку – вітаміни, сьогодні на уроці ми поговоримо про продукти харчування та їх значення для здоров’я.
Фізкультхвилинка
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Діти, які ви знаєте продукти харчування? (овочі, фрукти, м’ясо, молочні продукти, риба, яйця)
- Усі ці продукти харчування містять природні вітаміни. Хоча жоден продукт сам по собі не може повністю задовольнити потреби організму. Тому необхідно вживати різноманітну їжу. Люди, що дотримуються правил раціонального харчування, не потребують вживання штучних вітамінів, про які розповідалося у казці.
- Уважно прочитаємо хором слово ВІТАМІНИ.
Вітаміни
- Яке жіноче і м’ я у ньому заховалося? (Віта)
- У кого маму звуть Віта?
- Слово «vita» перекладається з латинської мови, як «життя».
Якщо в організмі не вистачає певного вітаміну, то людина починає хворіти, погано вчитися і погано працювати. Навіть настрій від нестачі вітамінів може погіршитися.
- Отже, вітаміни – це надзвичайно важливі речовини, без яких неможливе здорове життя у будь-якому віці.
- Діти , розгляньте ці малюнки. Що на них зображено? (будинки)
- Опишіть перший будинок. (гарний, добре і правильно побудований)
- Опишіть другий будинок (кривий, неправильно побудований)
- Діти, щоб побудувати гарний та надійний будинок необхідні якісні будівельні матеріали. Так само і дитині, щоб вирости здоровою, розумною і сильною також необхідні якісні речовини. Здогадалися, як називаються ці речовини?
- Правильно, вітаміни!
1) Поетична хвилинка: читання вірша Л. Візнюк «Де ховаються вітаміни?»
« Реклама»
- У світі відомо близько 30 вітамінів. Вітаміни позначаються великими латинськими літерами A, B, C, D тощо.
Сьогодні на уроці ми поговоримо лише про вітаміни A, B ,C, D.
- А зараз ми з вами пограємо у продавців вітамінів. Уявимо, що нам необхідно продати один із запропонованих вітамінів. А що допомагає найкраще продавати будь-який товар ? (реклама)
- Наведу такий приклад. Одній людині необхідно було на ринку продати апельсини. Але продавців з апельсинами на ринку було багато. Поки стояв цей продавець мовчки, у нього ніхто нічого не купляв. А коли він почав голосно і виразно промовляти: «Кому апельсини? Кому вітаміни? Кому апельсинчики? Кому вітамінчики?», у нього одразу розкупили товар.
- Отже, розпочинаємо.
(Діти об’єднуються в групи за назвами вітамінів A, B, C, D. Кожна група отримує муляжі продуктів харчування,корони із літерами A ,B ,C ,D; картки із написаними ключовими словами: зір, пам’ять, кістки, гарна шкіра і волосся, здорові зуби, розум, сила тощо)
Завдання – розрекламувати зазначений вітамін.
(Презентація груп)
Гра «Готуємо салат»
- Діти, а чи любите ви таку страву, як салат?
- Розкажіть, який салат найчастіше готують у вас вдома (відповіді дітей)
- Уявимо, що нам необхідно приготувати найпростіший овочевий салат.
1етап – беремо овочі: помідори, огірки, цибулю
2 етап – миємо під краном усі овочі (відкриваємо кран, кожен овоч беремо окремо, миємо його, кладемо у миску, закриваємо кран)
3 етап – беремо дощечку та ніж
4 етап – нарізаємо усі овочі і складаємо у миску
5 етап – додаємо сіль, заправляємо салат олією і розмішуємо
6 етап – куштуємо.
5.Практична робота «Вибираємо лише корисне»
1) Робота за малюнками: на партах розкладені малюнки різних продуктів харчування. Діти повинні обрати лише корисні для здоров’я.
2) Робота із сигнальними картками: учитель показує продукти, учні подають зелений сигнал, якщо ці продукти можна вживати щодня, рідко вживати – синій сигнал, шкідливі для здоров’я – червоний сигнал.
3) Робота в зошитах.
- Діти, розгляньте малюнки продуктів, які містять багато вітамінів. Вставте пропущені літери за зразком ( капуста, морква, перець, ананас, баклажан, гарбуз, огірок, полуниця, помідор, яблуко, абрикос, вишня, груша, банан )
6. Вправи для очей.
Очі щільно ми закрили -
Це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм,
Вдалині щось розглядаєм.
І поки ми розглядали,
До шести порахували.
Щоб очки наші відпочили,
Робим це разів чотири!
V. Узагальнення і систематизація знань
1. Інсценізація «Ходить гарбуз по городу»
- Діти, ми вивчили, що дуже багато вітамінів знаходиться у овочах. На початку навчального року ми читали вірш про овочеву родину. Хто пригадає назву цього вірша? («Ходить гарбуз по городу»)
- Зараз ми проінсценізуємо цей чудовий вірш (діти інсценізують вірш)
2. Складання сенкану «Вітаміни»
Вітаміни
Корисні, смачні
Засвоюються, допомагають, оздоровлюють
Вітаміни потрапляють до організму із їжею.
Вітаміни – це здоров’я
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія