Розробка уроку «Основи здоров’я» 2 клас
Автор: вчителька початкових класів ОЗНЗ «Радомишльська гімназія» Рипік Ольга Миколаївна
Тема: Правила загартовування
Мета: пояснити дітям необхідність загартовування; ознайомити з процедурами загартовування, правилами загартовування; виховувати прагнення систематично займатись загартовуванням, аби зміцнити власне здоров’я.
Хід уроку
-
Емоційне налаштування на урок
В школі справу хоч яку
Починаю по дзвінку
То ж хвилини не втрачаймо,
Все нове запам’ятаймо.
-
Давайте познайомимось з планом уроку:
-
Стартові завдання
-
Групова робота
-
Відпочинок
-
Асоціація
-
Інформаційне повідомлення
-
Пантоміма
-
Корисні поради
-
Підсумкове завдання
-
Стартові завдання
-
Давайте пригадаємо тему нашого попереднього уроку (Фізичні вправи і здоров’я)
-
Які питання ми розглядали, вивчаючи дану тему? (ранкова гімнастика, види спорту, рухливі ігри)
-
Що ви можете розповісти про ранкову гімнастику?
-
Які ви знаєте види спорту? (відповіді учнів, на дошці фото відомих спортсменів)
-
В чому цінність рухливих ігор?
-
В яку гру любиш грати?
Підсумок: ранкова гімнастика, різні види спорту – сприяють зміцненню … (здоров’я)
-
Оголошення теми і мети уроку
-
Про загартування будемо сьогодні говорити, адже здоровим бути завжди модно. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про загартування, познайомитесь з процедурами загартовування, повчимось правильно підбирати одяг, відповідно до сезону, поповнимо свій словниковий запас новими словами.
-
Робота над новим матеріалом
-
Чи всі вдома заглянули наперед в віконечко і ознайомились з матеріалом сьогоднішнього уроку?
-
Зараз ви у групах ще раз переглянете і пригадаєте матеріал на ст.. 50-53, а потім перевіримо, як ви запам’ятали, але перед цим послухайте загадки:
-
Що таке: пливе і ллється,
Часом на камінь дереться,
Як немає – все всихає,
Звір і птах помирає. (Вода)
-
Як рушає мандрувати, -
Треба з ліжечка вставати.
Як іде за обрій спати, -
Час малятам спочивати. (Сонце)
-
Куди ступиш – всюди маєш,
Хоч бачиш – споживаєш. (Повітря)
Вода, сонце, повітря – наші найкращі друзі, які допомагають нам загартовуватись.
Робота з підручником (діти читають; повторюють)
-
Які вам запам’ятались процедури загартовування? (усна відповідь учня, або знайти і зачитати в тексті)
-
Що означає вислів «контрасний душ», імунітет?
Пояснення на дошці
Контрасний душ – чергування холодної та гарячої води.
Імунітет – сукупність захисних механізмів, які допомагають організму боротися з бактеріями, вірусами, мікробами.
|
Фізкультхвилинка (відео для очей)
-
Що запам’яталось про повітряні ванни?
-
Як загартовуємося влітку? Взимку? Незалежно від пори року? (відповіді учнів), з підкріпленням малюнків на дошці.
-
Хто найкраще запам’ятав правила загартовування?
Висновок: загартовуватись можна незалежно від пори року.
Перегляд слайдів «Загартування»
(спікери груп отримують картки із завданнями, утворють прислів’я, пояснюють їх)
Складіть прислів’я
Ходи більше … - … бігай.
Якщо хочеш бути сильним … … проживеш більше.
Якщо хочеш бути красивим … … дивись на здоров’я.
Не дивись на вік … … бігай.
|
Фізкультхвилинка
Асоціація – поняття, що спадає на думку при згадуванні іншого поняття.
|
-
Я показую картки зі словами, а ви називаєте дію, яку можна виконувати для загартування. (показ карток)
-
Інформаційне повідомлення (учениця розповідає вірш «Вартовий здоров’я», за сторінкою підручника, після прослуховування вірша учні дають відповідь на запитання «Чому хлопчик часто хворів?».
Давайте йому допоможемо:
-
Як правильно одягатись взимку?
-
Коли вдягають дощовик?
-
Що одягти влітку?
Висновок: дуже важливо правильно одягати одяг,відповідно до … (погоди)
Пантоміма – вид сценічного мистецтва, в якому художній образ створюється за допомогою міміки, жестів, пластики тіла.
|
-
Зараз хтось буде показувати процедури загартовування, а всі будете відгадувати (підготовлена учениця показує наступні дії: обтирання рушником; ходіння босоніж по траві; купання в річці; обливання водою)
-
Якщо ви ще не починали процедур загартовування, то переконайте батьків у їх необхідності та почніть разом з ними.
-
Зараз ви подивитесь мультфільм «Охоронці здоров’я», будьте уважними і запам’ятайте імена всіх охоронців здоров’я (Веселун, Фізкультурник, Воркотун, Професор, Вітамінчик, Отдихайчик, Чистюля)
-
Підсумок уроку. Рефлексія.
Наш урок добігає кінця. Чого він вас навчив?
Починайте свою відповідь словами:
«Цей урок навчив мене … »
(бути завжди з гарним настроєм; наполегливим, старанним; загартовуватись водою, повітрям, сонцем; дотримуватись правил загартовування)
Пам’ятаймо: здоров’я – найдорожчий скарб людини. Ростіть здоровими, сильними, на радість батькам, вчителям.
-
Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника на ст. 50-53, те, що найкраще запам’яталось – намалювати.