Тема: Країна загадкових ритмів.
Мета: розкрити поняття «танцювальна», «пісенна», «маршова музика»; надати учням уявлення про музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків; розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові навички, творчі здібності учнів; виховувати музичну культуру та моральні якості учнів.
Перебіг уроку
Урок мистецтва розпочався,
Кожен з нас приготувався,
Ми готові вже співати, грати й навіть танцювати.
У ясний зимовий день кличе дзвоник «Дзень-дзелень»
І вітає сонце вас, ви прийшли у другий клас.
На минулому уроці ми вирушали у космічну подорож. Робили творчий проєкт «Мій улюблений музичний інструмент». І сьогодні ми з вами продовжуємо подорожувати по Країні Загадкових Ритмів. Але в реальному часі такої країни немає,тому – це казкова країна і до неї вирушимо чарівним птахом. Ознайомимося з новими поняттями, прослухаємо музичні композиції та виконаємо різні завдання. Але наша пташка, перед тим як добратися до нас, подолала багато перепон і втратила трохи пір’я. Пташка має отримати нове пір’ячко, воно у неї різнокольорове,кожна відповідь має свій колір. Знайдіть у своїх листочках відповідь на запитання, що почуєте і підніміть цеглинку відповідного кольору. Отож почали.
3.1. Долина «Марш»
- Зараз перед нами розкинулася долина під назвою «Марш». А допоможе її перейти наша матуся Решетняк Дар’я Миколаївна.
- Прослухайте мелодію та подумайте, яка з цих ілюстрації більше підходить під мелодію?
- Хто вважає, що перша підніміть руку. Встаньте та спробуйте порухатися під неї. Хто вважає, що друга? Хто вважає, що третя?
- А як ви гадаєте, у кого рухи більше підходили під мелодію.
- Ви були праві, а така мелодія має назву марш.
Марш — це мелодія, що має енергійний, чіткий ритм і такт, призначена для пересування людей в чіткому темпі.
А тепер всі разом виконаємо рухи під цю мелодію.
3.2. Гора «Танок»
- Ми дібралися до гори «Танок». Пригадати, що таке танок нам допоможуть у цьому наші дівчата.
- Так, діти, ви молодці, а ви знали, що Танець – це вид мистецтва, де зміст твору передається за допомогою рухів та пластики людини.
3.3. Море «Співу»
Перед нами наступне місце нашої подорожі, це море «Співу». А щоб його перелетіти пропоную вам виконати пісню, яку ми вивчали на минулих уроках «Планета дитинства».
А чим на вашу думку пісня відрізняється від танцю?
Пісня — словесно-музичний твір, призначений для співу. Особливості пісні—віршована будова, повторюваність рядків, розмежування заспіву та приспіву, виразність, музичність, порівняння.
Ось і закінчилась наша подорож. Діти, а ви хочете отримати ключі від країни загадкових ритмів? Доведіть це пташці розпізнаванням мелодії, які прозвучать перед нами. А покажете ви їх за допомогою рухів, але робіть це так, щоб пташка не сполохалася і не полетіла від нас назавжди.