"Дистанційне навчання в музичній школі"

Про матеріал
Перший досвід, проблеми технічної бази та цифрової компетентності учасників освітнього процесу,специфіка навчання в початкових мистецьких закладах, висновки дистанційної форми навчання учнів-музикантів.
Перегляд файлу




КЗПМО «Чернігівська музична школа №1 імені Стефана Вільконського»,викладач фортепіано
Юдіна Ірина Аркадіївна





Дистанційне навчання в музичній школі


Перший досвід,проблеми та висновки



 

 

 

 

 

 

                                         Чернігів 2020






   Найважливіша  місія  мистецької  освіти – виявляти, плекати  і  розвивати здатність кожної  дитини  яка виявила  здібності  та  бажання, навчатися мистецтву. Тому навчання повинно відбуватись за будь яких умов. Ми,викладачі мистецьких шкіл були вимушені адаптуватись до нових умов життя та праці при дистанційному навчанні. Дистанційне навчання-це індивідуалізований процес набуття знань,умінь та навичок за допомогою взаємодії учасників навчального процесу віддалених один від одного.
12 березня, коли було повідомлено про початок карантину, я стала вивчати  ресурси, які допоможуть організувати дистанційне навчання  саме для моїх учнів. Платформ є багато, але найбільш зрозумілий  та доступний дітям  що дає можливість чути і бачити вчителя, для нас виявився Viber. Ще я ознайомилась із документами, які регламентують роботу в умовах дистанційного навчання, а саме: Звернення МКМС та Профспілки працівників культури щодо умов роботи під час карантину,в якому оголошується Закон України  « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України,спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної  інфекції від 17.03.2020р.№530-ІХ Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб»,в якому  зокрема  рекомендовано забезпечити переведення працівників на роботу  в дистанційному режимі,забезпечити організаційну,інформаційну та методичну допомогу в провадженні дистанційного навчання з виконанням освітньої програми. Контроль за виконанням такої роботи здійснюється керівниками закладів,що становить автономію закладів мистецької освіти,гарантовану Законом України «Про освіту». Міністерство культури та інформаційної політики України в своєму листі  керівникам мистецьких шкіл дає рекомендації щодо закінчення 2019-2020 уч. року та початку 2020-2021уч.року,атестації  викладачів, а також рекомендує розробити план дій  на випадок неможливості здійснювання навчального процесу в звичному режимі  та передбачити кошти для придбання необхідного обладнання .Працівникам, які здійснюють навчання в дистанційному режимі зберігається заробітна плата в повному обсязі,відповідно до статті 113 Кодексу законів про працю України. Дистанційне навчання сьогодні набуває великої популярності внаслідок спрощення доступу здобувачів освіти до навчально-методичного матеріалу,економії часу,прозорості навчального процесу. Дистанційне навчання-це демократична ,вільна система навчання,що винайдена у Великобританії а зараз активно використовується в усій Европі для отримання додаткової освіти. Така форма навчання здатна забезпечити постійний освітній зріст особистості. Можливості  використання інформаційно-комуникативних технологій в освітньому процесі учнів-музикантів вивчається науковцями. Для створення нових комп’ютерних програм з різних музично-теоретичних предметів присвячені роботи М.Беляїної,Н.Глаголевої  та інших.
     Для організації дистанційного навчання з моїми учнями я застосувала методичні поради,що висвітлено в наступних документах:«Всеукраїнська науково-практична інтернет- конференція методичних служб сфери мистецької освіти «Мистецька освіта майбутнього:методичні аспекти»; вебінар «Якою є формула цифрового сьогодення мистецького закладу освіти?Аналіз всеукраїнського опитування», спікер - директор ДНМЦЗКМО М.Бриль; онлайн- семінар доктора мистецтвознавства, професора Львівської національної музичної академії ім..М.Лисенка Л.Кияновської «Викладання музики у віртуальному просторі»; курси  «Цифрові навички для вчителів» від Міністерства цифрової трансформації України; онлайн-конференція «Мистецький форум. Деякі аспекти цифрової трансформації мистецької освіти» та інших.
Чернігівський міський відділ культури та туризму,методичне об’єднання та адміністрації  музичних шкіл дуже швидко та чітко організували допомогу та контроль процесу дистанційного навчання. Всі викладачі написали заяви для того,щоб отримати дозвіл та документацію на дистанційне навчання,регулярно заповнювали  календарі обліку дистанційних уроків на кожного учня,писали методичні роботи,відвідували фахові онлайн-конференції та вебінари,заохочували своїх учнів до участі в дистанційних конкурсах різних рівнів. Завідуючи відділами створили спільноти в viber, в яких слухали та обговорювали  академічні концерти та заліки,інформували  викладачів про всі заходи та рішення педагогічної ради. Всі учні записали відео академічних концертів та заліків з фортепіанного ансамблю, акомпанементу та загального фортепіано.Дуже влучна порада прозвучала на вебінарі «Якою є формула цифрового сьогодення мистецького закладу освіти?Аналіз всеукраїнського опитування» про те,що необхідно впровадження широкої загальної просвітницької програми підвищення цифрової кваліфікації. Також оголошена дуже корисна порада щодо створення єдиної  онлайн-платформи  для мистецької освіти з базою для всіх дисциплін: онлайн- бібліотеки, презентації, вебінари, конференції, майстер-класи,курси підвищення кваліфікації,тощо.
    У дистанційних заняттях із моїми учнями були  застосовані такі правила та методичні прийоми : щоб зацікавити дітей та урізноманітнити навчання, я підбирала різні дидактичні активності: відео концертів,відео уроків,ігри,музичні ребуси,загадки,вікторини, музичні мультфільми, дитячі музичні програми і т.д. Все це є у вільному доступі в інтернеті і дуже допомогло нам в закріпленні теоретичних знань та в інтелектуальному розвитку. Для того,щоб опанувати якийсь новий прийом я записувала відео з показом на інструменті. Коли твір був більш-менш готовий до виконання,учень теж записував  відео,дивився на себе з боку,далі ми обговорювали виконання,аналізували та виправляли помилки. Ноти нових творів доводилося шукати в інтернеті чи фотографувати та відправляти учням. Але не у всіх учнів була можливість роздрукувати ці ноти. Деякі зауваження записувались на аудіо. При розборі нових творів учні  навчились бути більш самостійними, уважно ставилися до нотного тексту,до ритмічного малюнку,самі  проставляли  аплікатуру, штрихи, динаміку. Дуже зблизило нас те, що ми віртуально  побували один в одного в гостях. Я познайомилась зі всіма членами родини,з домашніми тваринками, улюбленими іграшками,побачила робоче місце своїх учнів, почула інструменти,на яких вони грають,деяким батькам порадила  визвати налагоджувальника  фортепіано та зробити ремонт інструменту.Мої  учні прийняли участь та стали переможцями  дистанційних  конкурсів.
    Дистанційне навчання –корисний та цікавий досвід,але є великі проблеми та недоліки. Прикро,що мистецькі школи виявилися  не готові до впровадження такої форми навчання. В першу чергу це відсутність технічної бази та недостатній рівень цифрової  грамотності  усіх учасників навчального процесу: відсутність комп’ютерів чи ноутбуків та принтерів,повільний  інтернет або і зовсім його відсутність,поганий звук внаслідок  неякісних гаджетів у багатьох учнів,невміння орієнтуватися в просторах  інтернету, щоб знайти потрібний матеріал,невміння грамотно та методично сформувати освітній контент,створити електронні програми та презентації з використанням малюнків та відео фрагментів.
    Дистанційне навчання в мистецькій освіті можна з успіхом використовувати,як допоміжний засіб засвоєння знань,але є певна специфіка в процесі навчання музиканта і є проблеми,які неможливо вирішити без тактильної  взаємодії. Ця форма навчання  ніяк не замінить щирих людських відносин та живого творчого партнерства ,так необхідних для виховання справжнього митця.

 

docx
Додано
9 червня 2020
Переглядів
2889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку