Тема: Ефективне спілкування. Вння слухати. Практична робота. Як попросити про послугу або про допомогу.

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з основ здоров'я і літературного читання (3 клас) вчителя початкових класів Світлодарської ЗОШ І-ІІІ ступенів Валентини Анатоліївни Патремай Тема: Ефективне спілкування. Вміння слухати. Практична робота. Як попросити про послугу або про допомогу. Мета: дати учням уявлення про те, що таке спілкування, в чому його значення для людини; вчити дітей правилам ведення діалогу, вмінню коротко говорити, вислуховувати думку інших, доводити свою точку зору, знаходити в читаних творах повчальний зміст; дати можливість дітям продемонструвати себе з хорошого боку як колектив; формувати вміння роботи з текстом з порушеною послідовністю, навички виразного читання, читання за особами; створити позитивний настрій на подальшу спільну діяльність. Розвивати комунікативні здібності школярів, вміння спілкуватися в парах, колективі. Виховувати моральні цінності, повагу дітей один до одного. Обладнання: аркуші для малювання, фломастери, презентація, музика для зупинок у часі; картки з порушеною послідовністю розповіді В.Осєєвої «Хороше», з ситуаціями, з діалогом для сценки. Тип уроку: інтегрований урок з основ здоров'я та літературного читання. Хід уроку І. Організаційний момент. Слайд №1 Продзвенів вже дзвінок, Починаємо наш урок. Ви до гостей все поверніться, Привітайтеся, посміхніться. Будьте всі уважні, А ще старанні. Сядуть, як мишки, дівчата. І ще тихіше хлоп’ята. ІІ. Актуалізація опорних знань Учитель: Діти, про що ми говорили на попередньому уроці? (Про толерантність) - Що таке толерантність? (Здатність сприймати погляди, поведінку і спосіб життя інших людей) Слайд №2 - Давайте згадаємо ознаки толерантності. (Довіра, щирість, чуйність, доброта, милосердя, повага). Слайд №3 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності -Дорогі діти, сьогодні у нас дещо незвичний урок. Тему його ви визначите самі. Робота в парах «Намалюй дерево» Слайд №4 Учитель: Візьміть в руки 1 олівець (фломастер). Спробуйте разом (парою) намалювати дерево. (Діти удвох, тримаючи в руках 1 олівець, малюють дерево на одному листочку.) - Чи вдалося вам це зробити добре? - Було легко чи важко виконувати цю роботу? Поясніть, чому? - А як треба було вчинити, щоб результат був більш успішним? (Треба було спочатку обговорити, що будемо малювати, як малювати, тобто треба було вступити в спілкування один з одним) - Як ви думаєте про що ми будемо сьогодні говорити? Слайд №5 (Про спілкування) ІV. Повідомлення теми і завдань уроку Слайд №6 Учитель: Сьогодні ми поговоримо про спілкування, ви дізнаєтесь коли з'явилася мова, навіщо людям потрібно було вигадувати правила спілкування. А допоможе нам в цьому машина часу. Вона дасть нам можливість побувати в минулому, сьогоденні і заглянути в майбутнє. Слайд №7 V. Вивчення нового матеріалу Учитель: Ми всі з вами пасажири, тому вирушаємо в подорож. Слайд №8 1. Зупинка «Минуле». Отже, щоб зрозуміти, як виникла мова, нам потрібно повернутися на кілька тисяч років потому, коли на планеті жили перші люди. Ми приземлилися в далекому минулому і нам потрібно привітатися з жителями минулого за допомогою «мови жестів». (Діти показують, як можна вітатися.) Читання і обговорення вірша «Невигадана історія про появу мови» Лесі Вознюк (с. 64) Слайд №9 - Яка мова з'явилася раніше, мова жестів або розмовна? - За допомогою яких жестів спілкувалися наші предки? - Як показували радість? Як зустрічали чужинців? - Навіщо придумали мову? Історична довідка Учитель: Було це дуже давно. Слайд №10 В ті часи на землі не було ще жодного будинку, і люди жили в печерах. Але спочатку в печерах жили ведмеді. Багато часу пройшло, але люди виселили ведмедів з печер і оселилися в них самі. Зайшли люди в свої нові квартири, роздивилися і раптом побачили на стінах якісь таємничі позначки. Але виявилося, що нічого таємничого в них немає. Це були подряпини, які зробили ведмеді, коли точили кігті об стіну. Через ці подряпини люди прийшли до цікавого висновку: значить, на рівній поверхні можна нашкрябати якесь зображення. З того часу і почала виникати на планеті писемність. Листом-малюнком не можна було розповісти про все. Труднощі виникали тоді, коли потрібно було передати на папері дію, почуття. Виникла потреба в звуках і буквах. Правда, на перших порах вони були дещо незвичними, оскільки кожній букві відповідав певний предмет, тобто це були літери - малюнки. Наприклад, намальований лев - буква л, сокіл - с. Завдяки цьому виникає спілкування. (Пояснення значення слова «спілкування».) Спілкування - це діалог, в ході якого людина і каже, і слухає. Слайд №11 2. Зупинка «Сьогодення». Читання розповіді Валентини Осєєвої «Хороше» (с.142), (картки, з порушеною послідовністю, робота над відновленням послідовності тексту, бесіда за оповіданням). Слайд №12 Учитель: Захотів хлопчик почути свою сестричку, няню, собаку? - Яка різниця між «слухати» і «чути»? - Про кого кажуть: «В одне вухо влітає, а в інше - вилітає»? Мозковий штурм (по малюнку с.65 підручника) Учитель: Важливим елементом в спілкуванні є жести і міміка. Жести - це рухи руками, а міміка - вираз обличчя. - Який вираз обличчя у людини, яка тебе уважно слухає? - Яке положення тіла? - Яка міміка? - Які жести? - Як можна зрозуміти, що тебе не слухають? - Що найважливіше в спілкуванні? (Вміння слухати співрозмовника) Відгадайте загадку. - Симпатичний, сер, вусатий, Хвіст - шлагбаум полосатий. Їжу брудною НЕ гризе - Миє все в воді ... (Єнот) В якому мультфільмі міміка спочатку посварила єнота з незнайомцем, а потім подружила? Крихітка Єнот і посмішка. Слайд №13 Як відомо, інтонація голосу грає величезну роль в спілкуванні. Навіть коротке слово "ТАК" можна сказати з великою кількістю інтонацій. Залежно від інтонації слово набуватиме нового змісту. Гра «Скажи ТАК» - питальне "ТАК?" - стверджувальне "ТАК." - обурливе "ТАК !?" - байдуже "ТАК ...." Кожен раз, коли ви промовляли слово "ТАК" ваше обличчя змінювалося разом з інтонацією голосу. Учитель: А ви знаєте, якими жестами користуються люди в різних куточках планети, що б сказати здрастуйте? Хочете дізнатися? В Японії при зустрічі словесне вітання супроводжується церемоніальним поклоном. Слайд №14 Іранці при зустрічі потискують один одному руки, потім прикладають праву руку до серця - знак вітання і глибокої поваги. Слайд №15 У Новій Зеландії маорі вітають один одного, потираючись носами. Слайд №16 Ескімоси в знак вітання вдаряють знайомого кулаком по голові і плечах. Слайд №17 Французи цілують один одного в щоку. Слайд №18 У Тибеті вітаючи один одного, висувають язика. Слайд №19 Житель Андаманських островів сідає до іншого на коліна, обіймає за шию і плаче. Слайд №20 Який жест вам особливо сподобався? Фізкультхвилинка «Давайте привітаємося» Слайд №21 Учитель: Всі встаньте з-за парт і утворіть пари. І давайте уявимо собі, що ми, за допомогою машини часу, потрапили в різні країни і навіть на інші планети. І ви перетворилися зовсім в інших людей з іншою культурою і манерою спілкування і відповідно з іншими правилами вітання. Отже: Ви папуаси, які вітаються, потершись носами. Інопланетяни, які вітаючись, підстрибують на двох ногах. Японці, які вітаються вклонившись. А тепер трохи ускладнимо ситуацію: Ви, папуаси, вітаєтеся, потершись носами, сидячи на вприсядки. Ви, інопланетяни, вітаєтеся, підстрибуючи і нахилившись вперед. Ви, японці, вітаєтеся вклонившись, стрибаючи на одній нозі. 3. Зупинка «Майбутнє». Слайд №22 Що б розташувати співрозмовника до себе, потрібно говорити компліменти. Гра "Давайте говорити один одному компліменти" (Викликаються 2 людини - хлопчик і дівчинка. Роблячи вперед по одному кроку вони говорять компліменти.) Учитель: Як здорово вийшло, правда, діти? А ось якби цю гру назвали так: "Давайте говорити один одному неприємні слова і всякі гидоти". Вам сподобалася б така гра? Чому? Читання і обговорення вірша «Невихований ведмідь» Ігоря Січовика (с. 66) Слайд №23 - Яким був ведмідь? - Що він забував говорити? - Які чарівні слова знаєте ви? Запам'ятайте, що ввічливість допомагає спілкуванню і добрим відносинам. Слайд №24 Вправа «Інсценування» (Робота в групах) Слайд №25 Учитель: Зараз ми подивимося, як ви вмієте користуватися ввічливими словами. Я пропоную кожному ряду придумати і розіграти коротеньку ситуацію з використанням ввічливих фраз. Ситуації я вам зараз роздам. 1 група - учень зустрічається з директором школи в магазині. 2 група - хлопчик прийшов до друга в гості, але двері відкрила його мама. 3 група - дівчинка (хлопчик) зустрілася (вся) зі своєю (їм) подругою (другом) на вулиці. VІ. Узагальнення і систематизація знань Зупинка «Практична» Складання пам'ятки «Як правильно висловити прохання» Слайд №26 - Привітно подивися на співрозмовника. - Ввічливо поздоровайся. - Поясни, чого ти хочеш. - Ввічливо попроси допомогти. - Якщо тобі допомогли, щиро подякуй. - Якщо відмовили, вибачся ( «Прошу вибачення за турботу») Учитель: Зараз ви покажете практично, як правильно висловити прохання. Конкурс «Кращий артист» Слайд №27 Вибрати двох осіб, Медведя і бджоляра, запропонувати розіграти сценку, як Ведмідь просить у бджоляра покуштувати меду (роздати картки з діалогом). Гра «Доповни речення» Рухи, якими виявляються емоції ... .. (міміка, жести) Слайд №28 Якщо ти ненавмисно штовхнув однокласника, ти скажеш ... .. (вибач) Слайд №29 Зустрівши знайомих друзів (дорослих), ти скажеш .... (привіт, здрастуйте) Слайд №30 Якщо ти про щось просиш, кажеш .... (будь ласка) Слайд №31 Якщо тобі радісно, то на обличчі з'являється ... .. (усмішка) Слайд №32 Якщо у людини гарний настрій, то з ним приємно .... (спілкуватися) Слайд №33 Прощаючись, ти кажеш ... .. (до побачення) Слайд №34 Якщо тобі допомогли, то необхідно сказати .... (спасибі) Слайд №35 VІІ. Підсумок уроку Гра "Подаруй подарунок" Всі учні стають учасниками гри. На невербальному рівні діти дарують подарунки (любов, квіти, подарунок упакований в коробці, повітряні кульки і т. Д.). Слайд №36- 39 Рефлексія. Учитель: Ось і підійшов до кінця наш урок. Про що ж ми з вами говорили? Спілкування - це мистецтво і йому потрібно вчитися. А у нас з вами вийшло поспілкуватися? - Які висновки ви зробили для себе? Слайд №40 Не стій осторонь байдуже, Коли у когось біда. Рвонутись на виручку треба, Будь-якої хвилини, завжди! І якщо комусь допоможе Твоя доброта, посмішка твоя, Ти щасливий, що день Недаремно був прожитий, Що роки живеш ти не дарма! Дякую всім за роботу на уроці і за гарне спілкування зі мною. Слайд №41
Перегляд файлу


                                                      Конспект інтегрованого уроку

                                                      з основ здоров'я і літературного читання (3 клас)                                                       вчителя початкових класів                                                       Світлодарської ЗОШ І-ІІІ ступенів                                                       Валентини Анатоліївни Патремай

Тема: Ефективне спілкування. Вміння слухати. Практична робота. Як попросити               про послугу або про допомогу.

Мета: дати учням уявлення про те, що таке спілкування, в чому його значення для людини; вчити дітей правилам ведення діалогу, вмінню коротко говорити, вислуховувати думку інших, доводити свою точку зору, знаходити в читаних творах повчальний зміст; дати можливість дітям продемонструвати себе з хорошого боку як колектив; формувати вміння роботи з текстом з порушеною послідовністю, навички виразного читання, читання за особами; створити позитивний настрій на подальшу спільну діяльність. Розвивати комунікативні здібності школярів, вміння спілкуватися в парах, колективі. Виховувати моральні цінності, повагу дітей один до одного.

Обладнання: аркуші для малювання, фломастери, презентація, музика для зупинок у часі; картки з порушеною послідовністю розповіді  В.Осєєвої «Хороше», з ситуаціями, з діалогом для сценки.

Тип уроку: інтегрований урок з основ здоров'я та літературного читання.

                                                             Хід уроку

І. Організаційний момент. Слайд №1

Продзвенів вже дзвінок,

Починаємо наш урок.

Ви до гостей все поверніться,

Привітайтеся, посміхніться.

Будьте всі уважні,

А ще старанні.

Сядуть, як мишки, дівчата.

І ще тихіше хлоп’ята.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель: Діти, про що ми говорили на попередньому уроці? (Про толерантність)

- Що таке толерантність? (Здатність сприймати погляди, поведінку і спосіб життя інших людей) Слайд №2

- Давайте згадаємо ознаки толерантності. (Довіра, щирість, чуйність, доброта, милосердя, повага). Слайд №3

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

-Дорогі діти, сьогодні у нас дещо незвичний урок. Тему його ви визначите самі.

Робота в парах «Намалюй дерево» Слайд №4

Учитель: Візьміть в руки 1 олівець (фломастер). Спробуйте разом (парою) намалювати дерево. (Діти удвох, тримаючи в руках 1 олівець, малюють дерево на одному листочку.)

- Чи вдалося вам це зробити добре?

- Було легко чи важко виконувати цю роботу? Поясніть, чому?

- А як треба було вчинити, щоб результат був більш успішним?

(Треба було спочатку обговорити, що будемо малювати, як малювати, тобто треба було вступити в спілкування один з одним)

- Як ви думаєте про що ми будемо сьогодні говорити? Слайд №5 (Про спілкування)

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку Слайд №6

Учитель: Сьогодні ми поговоримо про спілкування, ви дізнаєтесь коли з'явилася мова, навіщо людям потрібно було вигадувати правила спілкування. А допоможе нам в цьому машина часу. Вона дасть нам можливість побувати в минулому, сьогоденні і заглянути в майбутнє. Слайд №7

V. Вивчення нового матеріалу

Учитель: Ми всі з вами пасажири, тому вирушаємо в подорож. Слайд №8

1. Зупинка «Минуле».

Отже, щоб зрозуміти, як виникла мова, нам потрібно повернутися на кілька тисяч років потому, коли на планеті жили перші люди. Ми приземлилися в далекому минулому і нам потрібно привітатися з жителями минулого за допомогою «мови жестів». (Діти показують, як можна вітатися.)

Читання і обговорення вірша «Невигадана історія про появу мови» Лесі Вознюк (с. 64) Слайд №9

- Яка мова з'явилася раніше, мова жестів або розмовна?

- За допомогою яких жестів спілкувалися наші предки?

- Як показували радість? Як зустрічали чужинців?

 - Навіщо придумали мову?

Історична довідка

Учитель: Було це дуже давно. Слайд №10 В ті часи на землі не було ще жодного будинку, і люди жили в печерах. Але спочатку в печерах жили ведмеді. Багато часу  пройшло, але люди виселили ведмедів з печер і оселилися в них самі. Зайшли люди в свої нові квартири, роздивилися і раптом побачили на стінах якісь таємничі позначки. Але виявилося, що нічого таємничого в них немає. Це були подряпини, які зробили ведмеді, коли точили кігті об стіну. Через ці подряпини люди прийшли до цікавого висновку: значить, на рівній поверхні можна нашкрябати якесь зображення. З того часу і почала виникати на планеті писемність. Листом-малюнком не можна було розповісти про все.

      Труднощі виникали тоді, коли потрібно було передати на папері дію, почуття. Виникла потреба в звуках і буквах. Правда, на перших порах вони були дещо незвичними, оскільки кожній букві відповідав певний предмет, тобто це були літери - малюнки. Наприклад, намальований лев - буква л, сокіл - с. Завдяки цьому виникає спілкування.

(Пояснення значення слова «спілкування».)

Спілкування - це діалог, в ході якого людина і каже, і слухає. Слайд №11

2. Зупинка «Сьогодення».

Читання розповіді Валентини Осєєвої «Хороше» (с.142), (картки, з порушеною послідовністю, робота над відновленням послідовності тексту, бесіда за оповіданням). Слайд №12

Учитель: Захотів хлопчик почути свою сестричку, няню, собаку?

- Яка різниця між «слухати» і «чути»?

- Про кого кажуть: «В одне вухо влітає, а в інше - вилітає»?

Мозковий штурм (по малюнку с.65 підручника)

Учитель: Важливим елементом в спілкуванні є жести і міміка. Жести - це рухи руками, а міміка - вираз обличчя.

- Який вираз обличчя у людини, яка тебе уважно слухає?

- Яке положення тіла?

- Яка міміка?

- Які жести?

- Як можна зрозуміти, що тебе не слухають?

- Що найважливіше в спілкуванні? (Вміння слухати співрозмовника)

 Відгадайте загадку. - Симпатичний, сер, вусатий,

                                     Хвіст - шлагбаум полосатий.

                                     Їжу брудною НЕ гризе -

                                     Миє все в воді ... (Єнот)

В якому мультфільмі міміка спочатку посварила єнота з незнайомцем, а потім подружила? Крихітка Єнот і посмішка. Слайд №13

Як відомо, інтонація голосу грає величезну роль в спілкуванні. Навіть коротке слово "ТАК" можна сказати з великою кількістю інтонацій. Залежно від інтонації слово набуватиме нового змісту.

Гра «Скажи ТАК»

- питальне "ТАК?"

- стверджувальне "ТАК."

- обурливе "ТАК !?"

- байдуже "ТАК ...."

 Кожен раз, коли ви промовляли слово "ТАК" ваше обличчя змінювалося разом з інтонацією голосу.

Учитель: А ви знаєте, якими жестами користуються люди в різних куточках планети, що б сказати здрастуйте? Хочете дізнатися?

В Японії при зустрічі словесне вітання супроводжується церемоніальним поклоном. Слайд №14

Іранці при зустрічі потискують один одному руки, потім прикладають праву руку до серця - знак вітання і глибокої поваги. Слайд №15

У Новій Зеландії маорі вітають один одного, потираючись носами. Слайд №16

Ескімоси в знак вітання вдаряють знайомого кулаком по голові і плечах.

Слайд №17

Французи цілують один одного в щоку. Слайд №18

У Тибеті вітаючи один одного, висувають язика. Слайд №19

Житель Андаманських островів сідає до іншого на коліна, обіймає за шию і плаче.

Слайд №20

Який жест вам особливо сподобався?

Фізкультхвилинка «Давайте привітаємося» Слайд №21

Учитель: Всі встаньте з-за парт і утворіть пари. І давайте уявимо собі, що ми, за допомогою машини часу, потрапили в різні країни і навіть на інші планети. І ви перетворилися зовсім в інших людей з іншою культурою і манерою спілкування і відповідно з іншими правилами вітання.

 Отже: Ви папуаси, які вітаються, потершись носами.

 Інопланетяни, які вітаючись, підстрибують на двох ногах.

 Японці, які вітаються вклонившись.

 А тепер трохи ускладнимо ситуацію: Ви, папуаси, вітаєтеся, потершись носами, сидячи на вприсядки.

 Ви, інопланетяни, вітаєтеся, підстрибуючи і нахилившись вперед.

 Ви, японці, вітаєтеся вклонившись, стрибаючи на одній нозі.

3. Зупинка «Майбутнє». Слайд №22

Що б розташувати співрозмовника до себе, потрібно говорити  компліменти.

Гра "Давайте говорити один одному компліменти"

(Викликаються 2 людини - хлопчик і дівчинка. Роблячи вперед по одному кроку вони говорять компліменти.)

Учитель: Як здорово вийшло, правда, діти? А ось якби цю гру назвали так: "Давайте говорити один одному неприємні слова і всякі гидоти". Вам сподобалася б така гра? Чому?

Читання і обговорення вірша «Невихований ведмідь» Ігоря Січовика (с. 66) Слайд №23

- Яким був ведмідь?

- Що він забував говорити?

- Які чарівні слова знаєте ви?

Запам'ятайте, що ввічливість допомагає спілкуванню і добрим відносинам. Слайд №24

Вправа «Інсценування» (Робота в групах) Слайд №25

Учитель: Зараз ми подивимося, як ви вмієте користуватися ввічливими словами. Я пропоную кожному ряду придумати і розіграти коротеньку ситуацію з використанням ввічливих фраз. Ситуації я вам зараз роздам.

1 група - учень зустрічається з директором школи в магазині.

2 група - хлопчик прийшов до друга в гості, але двері відкрила його мама.

3 група - дівчинка (хлопчик) зустрілася (вся) зі своєю (їм) подругою (другом) на вулиці.

VІ. Узагальнення і систематизація знань

Зупинка «Практична»

Складання пам'ятки «Як правильно висловити прохання» Слайд №26

- Привітно подивися на співрозмовника.

- Ввічливо поздоровайся.

- Поясни, чого ти хочеш.

- Ввічливо попроси допомогти.

- Якщо тобі допомогли, щиро подякуй.

- Якщо відмовили, вибачся ( «Прошу вибачення за турботу»)

Учитель: Зараз ви покажете практично, як правильно висловити прохання.

Конкурс «Кращий артист» Слайд №27

Вибрати двох осіб, Медведя і бджоляра, запропонувати розіграти сценку, як Ведмідь просить у бджоляра покуштувати меду (роздати картки з діалогом).

Гра «Доповни речення»

Рухи, якими виявляються емоції ... .. (міміка, жести) Слайд №28

Якщо ти ненавмисно штовхнув однокласника, ти скажеш ... .. (вибач) Слайд №29

Зустрівши знайомих друзів (дорослих), ти скажеш .... (привіт, здрастуйте) Слайд №30

Якщо ти про щось просиш, кажеш .... (будь ласка) Слайд №31

Якщо тобі радісно, ​​то на обличчі з'являється ... .. (усмішка) Слайд №32

Якщо у людини гарний настрій, то з ним приємно .... (спілкуватися) Слайд №33

Прощаючись, ти кажеш ... .. (до побачення) Слайд №34

Якщо тобі допомогли, то необхідно сказати .... (спасибі) Слайд №35

VІІ. Підсумок уроку

Гра "Подаруй подарунок"

Всі учні стають учасниками гри. На невербальному рівні діти дарують подарунки (любов, квіти, подарунок упакований в коробці, повітряні кульки і т. Д.). Слайд №36- 39

Рефлексія.

Учитель: Ось і підійшов до кінця наш урок. Про що ж ми з вами говорили?

Спілкування - це мистецтво і йому потрібно вчитися.

А у нас з вами вийшло поспілкуватися?

- Які висновки ви зробили для себе? Слайд №40

Не стій осторонь байдуже,

Коли у когось біда.

Рвонутись на виручку треба,

Будь-якої хвилини, завжди!

І якщо комусь допоможе

Твоя доброта, посмішка твоя,

Ти щасливий, що день

Недаремно був прожитий,

Що роки живеш ти не дарма!

Дякую всім за роботу на уроці і за гарне спілкування зі мною. Слайд №41

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
9 листопада
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку