Тема: " Різноманітність культурних рослин"
Мета: поглибити знання учнів про різновиди культурних рослин, їх походження та значення в повсякденному житті людини; розвивати пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення, природоохоронницькі навички; виховувати любов до природи, працьовитість, почуття прекрасного.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сонце зранку рано встало,
І у наш клас завітало.
Хоче вчитись, працювати,
Третьокласників навчати.
Хоче радості та щастя,
Хай минають всіх напасті.
Пролунав вже дзвоник в нас,
То ж за парти, друзі, час!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Бесіда
Молодці!
Отже, пригадуючи дані про кожну, вищезгадану рослину, ми можемо сказати, що у кожної рослини є своя домівка й комфортна зона. Саме в такій зоні рослини прекрасно почуваються, ростуть і розвиваються.
2. Загадки
На городі молода пишні коси розпліта,
У зелені хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза)
Сімсот поросят на кілочку висять. (Квасоля)
Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла. (Картопля)
І печуть мене, і варять мене,
І їдять мене, і хвалять, бо я дуже добра! (Картопля)
Сидить баба на грядках вся закутана в хустках. (Капуста)
Ні вікон, ні дверей - повна хата людей. (Гарбуз)
В земляній сиджу коморі,
А коса моя надворі. (Морква)
Стоїть півень на току
У червонім ковпаку. (Мак)
Під лопухом лежить яйце с хвостом. (Огірок)
Зверху зелененьке, а всередині червоненьке. (Кавун)
На сонечко я схоже і сонечко люблю, до нього повертаю голівоньку свою. (Соняшник)
Золоте решето, а в ньому чорних хатинок повно! (Соняшник)
Маленьке, кругленьше, а зачепи - плакати будеш! (Цибуля)
Весною біле, літом зелене, восени жовте, взимку смачне. (Груша)
- Молодці! Ви чудово впоралися із поставленим завданням. А тепер давайте перевіримо вашу кмітливість, увагу й спостережливість. Проведемо гру й перевіримо, наскільки швидко ви відтворите в пам’яті й уяві назви рослин.
3. Гра " Спритність, мужність та увага"
На партах лежать малюнки-пазли, які необхідно з'єднати, а згодом, озвучити назви зображених на них рослин. Яка парта швидше впорається із завданням - вважається переможницею.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя.
-Всі ви неодноразово чули вислів: "Культурна рослина", але мало хто задумувався над походженням її назви. Культурна рослина - це, звісно, не така рослина, яка ходить у театр, кіно та музей, чи відвідує інші культурні заходи. Культурними називають рослини, які люди сіють, садять та вирощують із певною метою.
Деякі - для краси і милування ока ( наприклад , троянди, дзвіночки, чорнобривці)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Фізкультхвилинка
Ведмежата в лісі жили,
Головою скрізь вертіли.
Ось так, ось так - зробимо, немов, юнак.
Ведмежата мед шукали,
Дружно дерево гойдалки.
Ось так, ось так - зачепився хтось за гак.
Вперевалочку ходили та із річки воду пили,
А ще потім танцювали,
Дружно лапки підіймали.
Пухкі щічки розтирали.
Пальчики порозминали.
І за парти посідали.
V. Узагальнення й систематизація знань
Правильно розподіліть види культурних рослин по групах.
Соняшник, картопля, льон, огірок, гарбуз, ячмінь, буряк, пшениця, смородина, морква, жито, конопля, яблуня.
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
VII. Домашнє завдання