Конспект уроку з природознавства

Про матеріал
Розробка уроку з природознавства на тему: "Різноманітність культурних рослин"
Перегляд файлу

Тема: " Різноманітність культурних рослин"

Мета: поглибити знання учнів про різновиди культурних рослин, їх походження та значення в повсякденному житті людини; розвивати пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення, природоохоронницькі навички; виховувати любов до природи, працьовитість, почуття прекрасного.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

Сонце зранку рано встало,

І у наш клас завітало.

Хоче вчитись, працювати,

Третьокласників навчати.

Хоче радості та щастя,

Хай минають всіх напасті.

Пролунав вже дзвоник в нас,

То ж за парти, друзі, час!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Бесіда

  • Чи знаєте ви, діти, які світлолюбні рослини зустрічаються в нашому краї? Які вони мають назви? Чи доводилося вам їх бачити на власні очі? Яка вам найбільше сподобалася?
  • А чи пам'ятаєте ви, для чого кактусам колючки?
  • Чому папороті й мохи полюбляють життя у лісі, а на присадибних ділянках і клумбах почуваються погано і гинуть?
  • Чи повертає соняшник голову до сонця при хмарній погоді?

Молодці!

Отже, пригадуючи дані про кожну, вищезгадану рослину, ми можемо сказати, що у кожної рослини є своя домівка й комфортна зона. Саме в такій зоні рослини прекрасно почуваються, ростуть і розвиваються.

2. Загадки
На городі молода пишні коси розпліта,

 У зелені хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза)

Сімсот поросят на кілочку висять. (Квасоля)
 

Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла. (Картопля)

І печуть мене, і варять мене,

І їдять мене, і хвалять, бо я дуже добра! (Картопля)


Сидить баба на грядках вся закутана в хустках. (Капуста)

Ні вікон, ні дверей - повна хата людей. (Гарбуз)

В земляній сиджу коморі,

 А коса моя надворі. (Морква)

Стоїть півень на току  

У червонім  ковпаку. (Мак)

Під лопухом лежить яйце с хвостом. (Огірок)

Зверху зелененьке, а всередині червоненьке. (Кавун)

На сонечко я схоже і сонечко люблю, до нього повертаю голівоньку свою. (Соняшник)
Золоте решето, а в ньому чорних хатинок повно! (Соняшник)

Маленьке, кругленьше, а зачепи - плакати будеш! (Цибуля)

Весною біле, літом зелене, восени жовте, взимку смачне. (Груша)


- Молодці! Ви чудово впоралися із поставленим завданням. А тепер давайте перевіримо вашу кмітливість, увагу й спостережливість. Проведемо гру й перевіримо, наскільки швидко ви відтворите в пам’яті й уяві назви рослин.

3. Гра " Спритність, мужність та увага"

На партах лежать малюнки-пазли, які необхідно з'єднати, а згодом, озвучити назви зображених на них рослин. Яка парта швидше впорається із завданням -  вважається переможницею.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, про "Різноманітність культурних рослин"

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя.

-Всі ви неодноразово чули вислів: "Культурна рослина", але мало хто задумувався над походженням її назви. Культурна рослина - це, звісно, не така рослина, яка ходить у театр, кіно та музей, чи відвідує інші культурні заходи. Культурними називають рослини, які люди сіють, садять та вирощують із певною метою.

Деякі - для краси і милування ока ( наприклад , троянди, дзвіночки, чорнобривці)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Робота за матеріалами підручника ( ст. 94 - 97)
  • Пригадайте, які рослини називають культурними? Наведіть приклади культурних рослин.
  • На які групи діляться культурні рослини?
  • Розгляньте малюнок 73. Назвіть зображені зернові культури. Що виготовляють із пшеничного борошна?
  • Розгляньте малюнок 74. Назвіть зображені технічні культури.
  • Що зних виготовляють?
  • Що вам відомо про овочеві та плодово-ягідні рослини?

Фізкультхвилинка

Ведмежата в лісі жили,

Головою скрізь вертіли.

Ось так, ось так - зробимо, немов, юнак.

Ведмежата мед шукали,

Дружно дерево гойдалки.

Ось так, ось так - зачепився хтось за гак.

Вперевалочку ходили та із річки воду пили,

А ще потім танцювали,

Дружно лапки підіймали.

Пухкі щічки розтирали.

Пальчики  порозминали.

І за парти посідали.

V. Узагальнення й систематизація знань

  1. Робота в парі
  • Обговоріть зі своїм сусідом по парті,які продукти рослинного походження ви щоденно вживаєте?
  • Дізнайтеся, що цікавого розповідає рубрика " Для допитливих"?
  1. Гра " Сортувальник"
  • У вас є 4 групи культурних рослин:
  • Зернові культури,
  • Технічні культури,
  • Овочеві культури,
  • Плодово-ягідні культури.

Правильно розподіліть види культурних рослин по групах.

Соняшник, картопля, льон, огірок, гарбуз, ячмінь, буряк, пшениця, смородина, морква, жито, конопля, яблуня.

  1. Гра " Зайва рослина"
  • Визначте зайву рослину в кожному ряді та розкажіть, чому у вас така думка.
  • Квасоля, горох, смородина, соя.
  • Вишня, конюшина, суниця.
  • Жито, льон, овес, пшениця.
  1. Вікторина
  • З якої культурної рослини виготовляють олію, халву? ( Соняшник)
  • Що виготовляють із льону-довгунцю? ( Сорочки, рушники, скатертини)
  • Назви світлолюбні овочеві культури. ( Перець, помідор, баклажан)
  • Дай назву плодово-ягідній рослині, продуктом якої є курага. ( Абрикос).
  • Наведи приклад тіньовитривалих плодово-ягідних, культурних рослин. ( Суниця, малина)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Прочитайте висновки на 97 сторінці.
  • Так які ж рослини називають культурними?
  • Які нові, цікаві факти про культурні рослини, вам відкрилися на уроці?
  • Яке значення відіграють культурні рослини в житті людей?

VII. Домашнє завдання

  • Опрацюйте параграф номер 29 на сторінках 94 - 97.
  • Знайдіть інформацію про технічні культури, які вирощуються в нашому краї. Зробіть про них коротеньке повідомлення на наступному уроці.

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку