Конспект уроку з природознавства в 3 класі на тему:
«Розмноження квіткових рослин. Однорічні та багаторічні рослини.
Мета уроку: ознайомити учнів з розмноженням квіткових рослин, однорічними та багаторічними рослинами; формувати уміння розпізнавати квіткови рослини , розуміти цінність їх у природі; виробляти уміння узагальнювати, робити висновки, оцінювати результати діяльності; формувати природничу, інформаційно-комунікативну компетентності; розвивати спостережливість, увагу, виховувати взаємоповагу у спільній діяльності; любов і дбайливе ставлення до навколишнього світу; почуття прекрасного в природі; бажання охороняти та примножувати її красу.
Очікувані результати:
учні знатимуть:
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Гра «Синоптік»
ІІ.Актуалізація опорних знань учнів.
- Що потрібно рослині для росту?
-Як рослина дихає?
-Коли рослини виділяють кисень?А коли вбирають?
-Як рослина живиться?
-Чому рослина неможить жить без сонячного світла?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-Согодні на уроці , ми продовжимо знайомство з рослинами. Но треба пригадати:
- На які групи поділяються рослини? ( водорості, мохи, папороті, хвойні рослини, квіткові рослини )
-Так . Почнемо ми знайомство з групи квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. Однорічні та багаторічні рослини.
- Перед тим як ми почнемо знайомство , я пропоную вам записати, що ви хочете отримати від нашого уроку. Можливо це нові знання чи цікаві завдання, гарний настрій, навчитися новому. Запишіть свої побажання. В кінці уроку побачимо чи справдились ваші очікування. А тепер до роботи. 2.Бесіда.
-Пригадайте, які органи є у квіткових рослин?
- Для чого рослині потрібна квітка?
IV. Вивчення нового матеріалу
— Пригадайте, які органи є у квіткових рослин. Для чого рослині потрібна квітка?
— Квітковими називають рослини, які мають корінь, стебло, листок, квітку, плід та насіння.
— Нас оточують переважно квіткові рослини. Їх на Землі набагато більше, ніж усіх інших разом узятих. Зростають квіткові всюди. А там, де тепла, світла, вологи й поживних солей у ґрунтах достатньо, їх неймовірна кількість. Вони представлені різними життєвими формами: деревами, кущами й трав’янистими рослинами. Ми живемо в час панування на Землі квіткових рослин. Такого поширення вони здобули завдяки досконалій будові квітки і покриттю насінини захисним плодом. Саме серед квіткових найбільше культурних рослин, які спеціально вирощуються людиною.
— Розгляньте малюнки на с. 84. Розкажіть, що на них зображено.
— На малюнку 66 розгляньте плоди. Поміркуйте, як вони поширюються. Як вони пристосовані до цього?
Висновки
- Квіткові рослини мають такі органи: корінь, стебло, листок, квітку, плід та насіння.
- Квіткові — найпоширеніша група рослин на планеті.
- Для наукового вивчення рослин збирають гербарії.
2. Фізкультхвилинка
3.Робота з підручником (с.84-86)
V. Узагальнення й систематизація знань
1.Робота в зошиті ( с.30 ) Колективна робота.
2. Робота в парі.
— Якось учені провели такий дослід. На груші перед початком цвітіння вибрали дві гілки з однаковою кількістю пуп’янків. Одну гілку накрили шматком марлі, щоб на неї не сідали бджоли, а іншу — залишили відкритою. На гілці, яка була відкритою і до квіток якої прилітали бджоли, утворилося 33 плоди груші. А на гілці під марлею — жодної. Чому так трапилося?
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
VІІ . Домашнє завдання
С. 84–87.