Грунт, утворення та догляд
Мета уроку :дати визначення "грунт ","родючість","гумус "
розглянути основні властивості грунту
скласти схему утворення грунту
познайомити із видами грунту
з'ясувати правила догляду за грунтом
розповісти про види добрив та іх походження
розвивати зв'язне мовлення
виховувати пізнавальний інтерес
Тип уроку :вивчення нового матеріалу
Обладнання :підручник ,зошит ,ілюстрація розрізів різних видів грунту ,схема утворення грунту , прислів'я ,та приказки про землю .
Хід уроку
І.Організаційний момент
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Наші вушка на маківці.
Очі ширше відкриваємо,
Слухаємо і запам'ятовуємо.
Ні хвилини не втрачаємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Як трав'янисті рослини лісу пристосувалися до умов існування в затінку під кронами дерев? Для чого створюють заповідники?
У якій екосистемі живе планктон та яка роль цих живих істот? Чому в екосистемі степу дуже мало дерев?
Яка екосистема — природна чи штучна — більш витривала? Обґрунтуйте свою точку зору.
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Видатний чеський письменник Карел Чапек якось помітив, що «людина по суті зовсім не думає про те, що в неї під ногами. Завжди мчить … І найбільше – погляне, які прекрасні хмарки у неї над головою … І жодного разу не подивиться собі під ноги, не похвалить: який прекрасний ґрунт!».
Давайте ми сьогодні не просто похвалимо ґрунт, але і задамо собі запитання, щоб ми хотіли дізнатися про це чудове утворення природи.
(розгадування загадок )
*Що лицюєм на всі боки,
А воно нове щороку(ґрунт)
* Мене ріжуть, мене б'ють,
я не ображаюся,
а ще кращим стаю. (ґрунт)
* Люди пані цю шанують,
За родючість всі цінують.
Степи, долини і поля -
Все це матінка... ! (земля)
Діти ,як ви вже здогадалися ми сьогодні будемо вивчати землю ,але не планету ,а грунт
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Діти, а хто з вас знає ,що таке грунт ?
Грунт - це верхній пухкий родючий шар землі, де ростуть рослини, мешкають тварини та організми,йому властива родючість .
А що ж таке родючість ?
Родючість - це здатність забезпечувати рослин поживними речовинами . Родючість залежить ві вмісту гумусу .
Що ж таке гумус ?
Гумус - суміш органічних речовин ,які утворюються внаслідок розкладання організмів
Ми з вами дізналися, що таке грунт, дізналися про основну властивість грунту - родючість ,знаємо ,що таке гумус . Але ми з вами не дізналися ,що потрібно для його утворення .
(скласти схему утворення грунту )
(Гірські породи + вода + повітря + тепло + перегній )*час = грунт
А яка ж будова грунту ?
Якщо у ґрунті викопати ямку завглибшки 50-
а) Верхній шар найтемніший, він пронизаний корінням рослин, тут живуть численні тварини – черв'яки, жуки, мурашки, кроти. Крім живих організмів в цьому шарі зустрічаються відмерлі частини рослин, рештки дощових червів, комах та інших тварин. Рослинні, тваринні рештки під впливом мікроорганізмів розкладаються і утворюють гумус або перегній – це органічна частина ґрунту. Він може бути від
б) Нижче – білястий шар(з глибиною кількість гумусу зменшується).
в) Шар, що має червоно-буре або жовто-буре забарвлення – щільний, містить солі заліза і алюмінію.
г) Материнська порода – граніт, вапняк, пісок, глина та інші гірські породи, з яких уподовж мільйонів років і утворюється ґрунт.
Василь Докучаєв вивчаючи будову і позповсюдження грунту увів науковумову назви грунтів
підзолисті
чорноземи
каштанові
буроземи
червоноземи
Які ж основні властивості грунту ?
Властивості ґрунтів
1. Родючість
2. Водопроникність
3. Повітропроникність
Діти, а що ми маємо робити для того ,щоб родючість була кращою?
A.підпушувати
B.поливати
C.удобрювати
Що ж таке добрива ?
Добрива - це речовини ,які людина вносить у грунт для збереження і підвищення родючості .
А які ви знаєте добрива ?
Органічні - продукти життєдіяльності організмів та їх рештки
Мінеральні - хімічні речовини неорганічного походження ,що містять необхідні речовини для рослин
Зелені - бобові рослини закопані в грунт
IV.Підсумок уроку
1. Що таке ґрунт?
2. Який склад ґрунту?
3. Які властивості має ґрунт?
4. Як і з чого утворюється гумус?
5. Які живі організми мешкають у ґрунті? Як вони пристосувалися до
життя в ґрунті?
6. Яке значення має ґрунт для життя людини?
розв'язування кросворду та обговорення прислів'їв та приказок
V.Домашнє завдання
параграф 29 - 30 читати та переказувати
Грунт, утворення та догляд
Мета уроку :дати визначення "грунт ","родючість","гумус "
розглянути основні властивості грунту
скласти схему утворення грунту
познайомити із видами грунту
з'ясувати правила догляду за грунтом
розповісти про види добрив та іх походження
розвивати зв'язне мовлення
виховувати пізнавальний інтерес
Тип уроку :вивчення нового матеріалу
Обладнання :підручник ,зошит ,ілюстрація розрізів різних видів грунту ,схема утворення грунту , прислів'я ,та приказки про землю .
Хід уроку
І.Організаційний момент
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Наші вушка на маківці.
Очі ширше відкриваємо,
Слухаємо і запам'ятовуємо.
Ні хвилини не втрачаємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Видатний чеський письменник Карел Чапек якось помітив, що «людина по суті зовсім не думає про те, що в неї під ногами. Завжди мчить … І найбільше – погляне, які прекрасні хмарки у неї над головою … І жодного разу не подивиться собі під ноги, не похвалить: який прекрасний ґрунт!».
Давайте ми сьогодні не просто похвалимо ґрунт, але і задамо собі запитання, щоб ми хотіли дізнатися про це чудове утворення природи.
(розгадування загадок )
*Що лицюєм на всі боки,
А воно нове щороку(ґрунт)
* Мене ріжуть, мене б’ють,
я не ображаюся,
а ще кращим стаю. (ґрунт)
* Люди пані цю шанують,
За родючість всі цінують.
Степи, долини і поля -
Все це матінка... ! (земля)
Діти ,як ви вже здогадалися ми сьогодні будемо вивчати землю ,але не планету ,а грунт
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Діти, а хто з вас знає ,що таке грунт ?
Грунт - це верхній пухкий родючий шар землі, де ростуть рослини, мешкають тварини та організми,йому властива родючість .
А що ж таке родючість ?
Родючість - це здатність забезпечувати рослин поживними речовинами . Родючість залежить ві вмісту гумусу .
Що ж таке гумус ?
Гумус - суміш органічних речовин ,які утворюються внаслідок розкладання організмів
Ми з вами дізналися, що таке грунт, дізналися про основну властивість грунту - родючість ,знаємо ,що таке гумус . Але ми з вами не дізналися ,що потрібно для його утворення .
(скласти схему утворення грунту )
(Гірські породи + вода + повітря + тепло + перегній )*час = грунт
А яка ж будова грунту ?
Якщо у ґрунті викопати ямку завглибшки 50-60 см і одну з її стінок зробити прямовистою, то можна побачити шари ґрунту.
а) Верхній шар найтемніший, він пронизаний корінням рослин, тут живуть численні тварини – черв’яки, жуки, мурашки, кроти. Крім живих організмів в цьому шарі зустрічаються відмерлі частини рослин, рештки дощових червів, комах та інших тварин. Рослинні, тваринні рештки під впливом мікроорганізмів розкладаються і утворюють гумус або перегній – це органічна частина ґрунту. Він може бути від 1 см до 1 м і більше.
б) Нижче – білястий шар(з глибиною кількість гумусу зменшується).
в) Шар, що має червоно-буре або жовто-буре забарвлення – щільний, містить солі заліза і алюмінію.
г) Материнська порода – граніт, вапняк, пісок, глина та інші гірські породи, з яких уподовж мільйонів років і утворюється ґрунт.
Василь Докучаєв вивчаючи будову і позповсюдження грунту увів науковумову назви грунтів
Які ж основні властивості грунту ?
Властивості ґрунтів
1. Родючість
2. Водопроникність
3. Повітропроникність
Діти, а що ми маємо робити для того ,щоб родючість була кращою?
Що ж таке добрива ?
Добрива - це речовини ,які людина вносить у грунт для збереження і підвищення родючості .
А які ви знаєте добрива ?
IV.Підсумок уроку
1. Що таке ґрунт?
2. Який склад ґрунту?
3. Які властивості має ґрунт?
4. Як і з чого утворюється гумус?
5. Які живі організми мешкають у ґрунті? Як вони пристосувалися до
життя в ґрунті?
6. Яке значення має ґрунт для життя людини?
розв'язування кросворду та обговорення прислів'їв та приказок
V.Домашнє завдання
параграф 29 - 30 читати та переказувати